25.6.2024 | Svátek má Ivan


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. T. 11.5.2006 8:23

Tedy jsem skutečně fascinován,

jak lidi dovede vytočit nějaký fiktivní příběh. A stačí aby se mu udělala pořádná reklama. Dříve jsme kvůli takovým příběhům okovávali cepy, dnes si nadáváme navzájem na internetu a někteří vypalují ambasády. A souhrnně se tomu říká "kultura".

maYda - dokončení 11.5.2006 8:22

I takoví fanatici , jako byl fanatický kněz - vrah, církev ve svých řadách měla, stačí vzpomenout na pátera BObliga a Svatou inkvizici.

kus masa 11.5.2006 8:21

Je jasné, že autor článku je věřící a že Bůh existuje

Normální člověk neovlivněný vyšší mocí by tento blábol těžko zplodil.

maYda - dokončení 11.5.2006 8:20

Církev jako instituce má svoje temná místa a to samozřejmě plodí úvahy o tom, jaké tajnosti se ještě pod kutnami skrývají.

maYda - dokončení 11.5.2006 8:18

...co si osobně bereme pro život. To je to podstatné . Jestli má ještě to poselství smysl, tak ho taková kniha ani film neohrozí.

dulcibelka 11.5.2006 8:17

Ale no tak, pane Drápale!

Od doby, kdy lidé začali uctívat falešnou modlu sexu, ztrácejí plodnost? To už ji tedy ztrácejí pěkně dlouho - div, že jsme ještě za ty tisíce let nevymřeli!

A zjevně Vás mrzí, že Brown svou knihou i něco vydělal - inu, napište taky něco, co se bude lépe prodávat...;-)

maYda 11.5.2006 8:15

Jsem křesťanka . Kniha pana Browna není nějaké veledílo, ale mě osobně na tom nic nepobouřilo. Spekulace o tom, jestli Ježíš byl ženatý s MAgdalénou nemají nic společného s obsahem křesťanského poselství a s tím, co si z tohoto poselství osobně bere

J. T. 11.5.2006 8:11

Re: Mne taky naskoci Simpsonovi:

To je problém všech příběhů. Dříve či později v nich jde o krev.

Joen 11.5.2006 7:56

Re: Vy to zase od obdivovatelů německých filosofů schytáte..... Zvláště od jakýchsi skeptiků

Skeptik jsem, ale s křesťany sympatizuji. Milý pan autor to dneska každopádně schytá, o tom žádná. Já chci jenom napsat, že s článkem souhlasím.

zcr 11.5.2006 7:55

Mne taky naskoci Simpsonovi:

Cestou do kostela se pta Bart marge - "A mami, proc vlastne musime do kostela?".."Protoze krestanstvi nas uci lasce k bliznimu a porozumeni" Nacez nasleduje strih na hrimajiciho kazatele "A pobili Kananejsti sve nepratele a hodovali na jejich telech..." Roztomile.

pida 11.5.2006 7:32

víra

když si čtu příspěvky, tak si často vzpomenu na Simpsny a Bártovu učitelku náboženství: "To nemůžete aspoň chvíli slepě věřit !?" :-)

Anděla 11.5.2006 7:29

Četla jsem tu knihu

a nechápu, kde tam je kdo "pomlouván" a "zesměšňován"?!?

jiný franta 11.5.2006 5:57

Re: Re: V nove knize

Bingo!!!R^R^R^

jiný franta 11.5.2006 5:53

Re: Pane Drapale,

Paní Zajícová, pan Brown se možná označuje za křesťana, ale v první řadě je to vyčůrané hovádko boží. Ač nejsem praktikujícím křesťanem, cítím to úplně stejně jako pan Drápal. Necháváme si pod sebou řezat větev a těm dřevorubcům za to ještě děkujeme.

rejpal tady a tam 11.5.2006 5:17

Re: Re: Re: V nove knize

No jo,  jenže Lenin nebyl Bůh, ten byl, tak jako nakonec i Marx, jenom marxismu-leninismu prorok.  A v dobách dávných proroky kamenovali. Škoda, že to nepotkalo také Marxe a Lenina.

Jarda 11.5.2006 5:07

Re: Re: V nove knize

Kdyby se Boží existence dala prokázat, nebyla by to víra. Ale členství ve straně. (Lenin žil, žje, bude žít).

Vašek 11.5.2006 2:20

Re: V nove knize

To je právě to hezké na víře v Boha, že se vlastně jeho existence nedá dokázat. Vždycky existuje ještě nějaké další vysvětlení, které se bez Boha obejde. Akt víry - to je rozhodnutí uvěřit něčemu. Bůh se nedá matematicky jednoznačně dokázat, to by potom nebylo možné v něj věřit. Prostě by byl. Takhle máme spoustu indicií a kdo chce, může si je vyhledávat a postupně zjišťovat co  a jak. Samozřejmě každá maličkost půjde vyložit více způsoby.

V protikladu k vámi uvedenému tvrzení stojí populační exploze v nejmenovaném etniku, kterému je ukradená budoucnost i minunost a žijí jen přítomností.

Já osobně si myslím, že za obecným úpadkem Evropy stojí i její neskutečná sociální štědrost, která v konečném důsledku demotivuje úplně všechny. A lidé zjišťují, že vysoký životní standard si mohou dovolit jen v případě, že budou mít méně dětí. Když z dvanácti dětí dříve šest přežilo, tak to byl úspěch. A těch šest bylo odolných. Dneska z jednoho nebo dvou dětí při dokonalejší péči přežije 1 nebo 2, ale odolnost populace klesá.

Možná to bude znít hnusně, ale zeptejte se šlěchtitelů rostlin, kam by přišli s takovýmhle způsobem šlechtění...

Tana Zajicova 11.5.2006 2:09

V nove knize

'Hrozba v Evrope' uverejnila autorka Claire Berlinski v kapitole, ktera se zabyva populacnim odumiranim Evropy dopis od sveho pritele, ktery se na problem diva takto:

Lide, kteri ziji v civilizacich se silnym smyslem pro historii obvykle mivaji vice deti. Jestlize clovek premysli o sve kulture jako o necem dulezitem. O necem spojenem s lidskou historii. Jako o necem co je predavano s generace na generaci, pak jeden pocituje dluh k minulosti a povinnost k budoucnosti. O detech premysli seriozne...Skrze deti, clovek vyjadruje jistou zakladni loajalitu necemu vetsimu nez je on sam. Spolecnostem, kterym nezalezi na cteni minulosti a ktere nepodporuji loajalitu (vseobecne) automaticky podkopavaji jakoukoli vizi budoucnosti. Jestlize je zapomenuto na minulost, neni duvod se domnivat, ze pristi generace si svoji minulost uchova. Hence lide nemaji duvod k reprodukci.

Mozne vysvetleni? Alespon castecne ano.

Vašek 11.5.2006 2:09

Re: Pane Drápal, Vy jste opravdu typická ukázka kataolického křesťana!

Opravdu hezký příspěvek. Žádný argument proti uvedeným tvrzením, jen výpad proti autorovi - a ještě poměrně zbytečný.

Já vás neurážím proto, že věříte něčemu jinému, než já. Jsem ochoten o našich rozdílných stanoviscích diskutovat - a máte-lipravdu, pak nemám problém svoje stanovisko korigovat. To je konec konců i smysl diskuze.

Navíc se obávám, že Dan Drápal je nejen že protestant, ale ještě navíc patří k tzv. letničním :-). Katolictví je poměrně daleko od tohoto proudu.

Dane, pište víc.

Vašek 11.5.2006 2:03

Re: Pane Drapale,

Docela hezky si odporujete. Buď je Dan Brown křesťan, a nebo hlásá to, co hlásá. To, že se hlásí ke křesťanství neznamená, že křesťanem je.

To samé platí i v případě severo-irského konfliktu. Naprosto je jedno, jestli jde o katolíky či protestanty. Je-li člověk katolík nebo protestant, tak nebude dělat to, co dělají ti bojovníci. Sice se k víře hlásí, ale svým životem ji popírají. A bojem v jejím jménu jí navíc i škodí, protože víra není o boji mezi lidmi (alespoň ta křesťanská).

Vašek 11.5.2006 1:58

Re: Máte to v bibli nějaké pomotané

Takhle nějak vytrhával ze souvislostí citáty i Hitler, aby dokázal nadřazenost německé rasy. To je přece známý fakt, že stačí vzít první a desátou větu a postavit je proti sobě. Když vynecháte to mezi tím, tak to bude i působit dramaticky.

Podobných veršů zná každý, kdo někdy četl Bibli spoustu. Ale to nic, netrapte se tím. Vám tenhle článek zjevně určen nebyl.

Jinak naprostý souhlas s Danem, měl by psát víc. A to i když to bude pro ateisty občas jen těžko stravitelné...

Tana Zajicova 11.5.2006 1:46

Pane Drapale,

Dan Brown je ale take krestan. Jako Vy. Dan Brown je soucasti novodobych americkych krestanskych proudu, ktere se snazi sjednotit krestanstvi se sexualni revoluci 60. let. Brown patri k liberalnim krestanskym tendencim, ktere se pokousi sjednotit krestanskou tradici s feminismem a americkym liberalismem. Brown je feminista, ktery pilne pracuje na definici noveho zenskeho bozsta s vseobjimajcim postojem k cloveku. Krestanska tradice a v tomto pripade tradice katolicke cirkve, je ovsem stezejni prekazkou v Brownove definici krestanstvi. Jeho druh krestanstvi si neklade moralni pozadavky. To stoji v primem rozporu s dvoutisiciletou krestanskou tradici.

Ve sve uvaze o konci dni pane Drapale zapominate na falesne proroky a jejich neuveritelnou schopnost manipulace verejneho mineni. Brownova kniha neni zalozena na klasickem biblickem badani, nybrz na pramenech nalezenych na Internetu. The Priory of Sion nema naprosto zadne historicke podklady v kontextu, ve kterem je Brown pouziva. The Priory of Sion byla mala skupina pravicovych antisemitu a anarchistu zalozena v roce 1956 ve Francii. Znalci Leonarda se Brownovym zaverum vysmivaji, for g-d sake. Nebezpeci tehle knihy lezi v tom, ze mixuje existujici fakta z polopravdami a lzi a tvrdi, ze cely obsah knihy je fakticky.

Krestane maji stejne pravo protestovat proti bastardizaci sveho nabozenstvi, jako ma kazdy clovek pravo protestovat proti bastardizaci svoji narodni historie. Svoboda slova je otevrena oboum stranam, proto argument, ze na zaklade svobody projevu nema katolicka cirkev co protestovat je detinsky a je zalozen na neschopnosti nabozenske tolerance. 

Loki_F 11.5.2006 1:15

Pane Drápal, Vy jste opravdu typická ukázka kataolického křesťana!

Hubu plnou toho Vašeho Hospodina a v hlavě vymalováno.

Velký inkvizitor Ratzinger, tč. papež, Vám jistě poklepe na rameno...

(Tím samozřejmě nehodlám nějak hájit onu Brownovu stupidní knihu.) V tomto ohledu si můžete podat ruku pod vodou... };D

Vodník 11.5.2006 0:47

Nějaký divný den dneska

já souhlasím s Drápalem. Přihodil bych nějakou peprnou poznámku, ale nebudu provokovat...;-)

zdeněk 11.5.2006 0:35

Vy to zase od obdivovatelů německých filosofů schytáte..... Zvláště od jakýchsi skeptiků

Vaněk 11.5.2006 0:22

Re: Re: Re: Máte to v bibli nějaké pomotané

Matouš 10:28 A nebojte se těch, kdo zabíjejí tělo, ale duši zabít nemohou; bojte se toho, který může duši i tělo zahubit v pekle.

Matouš 22:37 On mu řekl: "`Miluj Hospodina, Boha svého, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.´

1 Janův 4:18 Láska nezná strach; dokonalá láska strach zahání, vždyť strach působí muka, a kdo se bojí, nedošel dokonalosti v lásce.

Vaněk 11.5.2006 0:22

Re: Re: Máte to v bibli nějaké pomotané

Genesis 32:31 I pojmenoval Jákob to místo Peníel (to je Tvář Boží), neboť řekl: "Viděl jsem Boha tváří v tvář a byl mi zachován život."

Jan 1:18 Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl.

A Syn je nikdo.

Vaněk 11.5.2006 0:21

Re: Máte to v bibli nějaké pomotané

Matouš 5:16 Tak ať svítí světlo vaše před lidmi, aby viděli vaše dobré skutky a vzdali slávu vašemu Otci v nebesích.

Matouš 6:1 Varujte se konat skutky spravedlnosti před lidmi, jim na odiv; jinak nemáte odměnu u svého Otce v nebesích.

Vaněk 11.5.2006 0:20

Máte to v bibli nějaké pomotané

Jan 9:39 Ježíš řekl: "Přišel jsem na tento svět k soudu... X .....Jan 12:47 ........ Nepřišel jsem, abych soudil svět,...........

----------------------------------------------------------- Matouš 28:18 Ježíš přistoupil a řekl jim: "Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi. .... X....1 Janův 5:19 Víme, že jsme z Boha, kdežto celý svět je pod mocí Zlého.

-----------------------------