8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

PSI: Jak si užívá léto jezevčice Béďa?

Tak už jsem se konečně dostala k tomu, abych vám zase něco naškrábala. Je léto a já pořád někde lítám a tahám sebou i ten outěžek - paničku. Naposledy jsem vám vyprávěla o našem prvním dogtreku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 27.8.2008 23:28

Re: Re: Re: Re: Teda ,

Zdeno, seš borcka. To přece tady góme každé už járy!

Zdena b.p. 27.8.2008 23:55

Re: Re: Re: Re: Re: Teda ,

;-DTak jestli ta zborcená, tak to sedíííííR^

Blaňule 28.8.2008 12:43

Re: Re: Re: Re: Re: Teda ,

To gómu hafo dlóho...šak su taky z Brniska ;-);-D

Kačer 27.8.2008 11:37

Malá a jak šikovná!!

gratuluji ke složení zkoušky! R^:-)

JanaBa 27.8.2008 9:57

Gratuluji

s trochou váhání. Prosím pěkně, ten Ferda je opravdu živý tvor s vyděšenýma očima, který slouží jako vnadidlo pro hordu jiných, řvoucích, zubatých a hysterických tvorů? Mezi nimi mřížka? Tot přímo humánní!

YGA 27.8.2008 10:10

Re: Gratuluji

Ono to asi bude "humánní" :-/ - protože se uvažovalo, že se odstraní i ta mřížka. Naštěstí tento zákon momentálně neprošel. Ale to by byla diskuse na delší dobu.

Blaňule 27.8.2008 10:11

Re: Gratuluji

Bez váhání ano. Jinak psa pro mysliveckou praxi připravit nelze, bohužel ani toto není ten nejlepší způsob jak z jezevčíka udělat skutečného norníka, kterého lze s klidným vědomím a svědomí vpustit do reálné nory - právě pro tu uzákoněnou mřížku... Bohužel setěžko posuzuje ustrašenost pokud člověk nezažil. V přírodě prostě existují předátoři - vrchol potravinového řetězce a pokud chcem zachovat rovnováhu v přírodě, je třeba tyto eliminovat. Způsobem, jaký se používá již stovky, ba tisíce let. Pokud nechceme při každé procházce v lese potkávat lišky nakažené vzteklinou a nevidět jedného zajíce, koroptev, bažanti, ale i srnčí... Lišky jsou v současné době dost přemnožené a "drobné" zvěře ubylo... Věřím, že pro člověka neznalého a nezkušeného je to drsné a odporné. Ale věřte mi, že realita je trochu jiná...

JanaBa 27.8.2008 11:38

Re: Re: Gratuluji

Eliminovat způsobem, který se používá tisíce let... Jo, tak dlouho se také eliminovali lidé trháním konmi, upalováním, narážením na kůly a jinými vynalézavostmi. Máme v tom pokračovat, protože je to stovky let starý způsob likvidace, který navíc splnil svůj účel? Nevěřím, že v dnešní době není možné nalézt vonavou technickou náhradu, která oblafne i Bedulku. Oblafne i nás, kteří si pochutnáváme na jahodovém jogurtu, který jahodu ani nazahlídl. Ale to nic. Uznávám potřebu školení loveckých psů, jenom nesouhlasím s používáním živých návnad. At se na to člověk dívá z kterekoliv strany, je to kruté.

Ale Bedulka je krásnej miláček. (I když honí lišky, zahnané do kouta, potvora):-).

Medvídek 27.8.2008 12:37

Re: Re: Gratuluji

Re: V přírodě prostě existují předátoři - vrchol potravinového řetězce a pokud chcem zachovat rovnováhu v přírodě, je třeba tyto eliminovat.

Vytesat tuhle větu na náhrobní kámen člověka který střelil v Čechách posledního medvěda, vlka, a který střelí posledního rysa.

LA 27.8.2008 10:38

Re: Gratuluji

Ferda může být i ta šelma, které jen ta mřížka brání, aby nevyhnal ustrašeného jezevčíka z nory. ;-)

Li 27.8.2008 10:49

Re: Gratuluji

Ano, JanaBa to řekla naprosto přesně. Gratuluji ke zkouškám, ale Ferda mi vadí :-/ Já vím, lišky jsou přemnožené, ale je tohle skutečně ten nejlepší způsob na jejich, jak obejít slovo hubení? Jako když máme sledování na posedech, jsou lišky běžně vidět. Kdyby na mém místě seděl myslivec, mohl by je zastřelit. Jenže to on neudělá protože by si výstřelem vyplašil zvíře na které číhá......Tož tak.

Jakub S. 27.8.2008 10:57

Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Ano, je to pro tu lišku nelidské (?) - ale jaké jsou alternativy? Jejich plošné trávení? Jak? Výběrově? A ano, z druhé strany: ta lištička možná neprojevuje jenom strach, třeba taky naopak touhu po tom vetřelci skočit a vyhnat ho nebo zakousnout?

Xerxová 27.8.2008 11:13

Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

já mám pocit, že tito "profi školitelé" jsou pěkní  "lišáci" - vědí, že jim nic nehrozí a že se na mřížku můžou spolehnout... Mám z norování smíšené pocity, pokud se ale  v lese s jezevčíky loví, pak musí být alespoň trochu připravení na to, co je v noře čeká...

YGA 27.8.2008 11:20

Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Jakube - představ sebe v kůži lišáka - kdyby tě někdo zahnal do kouta, takby bys ho chtěl vyhnat a zakousnout, a kdyby nebylo kudy kam, taky by ses bál. Jo - alternativy ale nejsou. Větší predátoři, kteří mívali na lišky zálusk, se v naší přírodě téměř nevyskytují (vlci a medvědi), vzteklina, která kdysi lišky kosila, se potlačuje vakcinací, pak je jasné, že se tyto šelmičky přemnožili. Myslivci je sice střílejí (a to dokonce i v době mláďat, hájíc se tím, že je lepší, když zemřou mladé lišky, než když stará strhne koloucha, aby mladé nakrmila - nevím nechápu nerozumím :-/), ale i já letos poprvé viděla lišky - a to téměř na vinici ;-) - tedy na přilehlé komunikaci. Zkrátka, co kdysi fungovalo (potravní řetězec), je už nenávratně pryč.

LA 27.8.2008 11:46

Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Já před pár týdny potkala v Plzni (při kraji, ne v centru) na silnici zajetou lišku. Lišky už jsou tak přemnožené, že se za chvíli nastěhují do měst.

Blaňule 27.8.2008 11:59

Re: Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

K lišce v Plzni... Nedávno, je to tak tři týdny (?) Ležela přejetá liška na výpadovce z Holešovic na Mělník... Kolem paneláky, čtyřproudovka, nedaleko OC Letňany... Šlo o dost mladou lišku - uprostřed Prahy... Na to, že nám přímo za domem  běhají zajíci a bažanti (novostavby na Proseku), jsem si už pomalu zvykla, vidět srnky u metra v Letňanech už mě také přestává překvapovat, ale tenhle nález mě dost překvapil...

Jakub S. 27.8.2008 11:51

Ano, přesně. Dilema - ale je to výběr menšího zla...

Narušení potravní pyramidy - a už se všecko veze. Celá civilizace je neuvěřitelně křehká, stále na vlásku. Ze všech stran může nečekaně přijít cokoliv. A lidi si to ještě pěkně zhoršujou sami...

LA 27.8.2008 11:43

Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Jakube, ještě před tím než byla uzákoněna mřížka, jsem viděla, jak liška vyhnala jezevčíka z nory. Sice se to stalo malém procentu psů, ale víckrát než jednomu. Navíc šlo o liškou zvyklou na psy. U lišky nezvyklé by mohlo dojít i k vážnému pokousání.

Jakékoliv trávení lišek by mělo za následek hromadný úhyn psů. Liška je šelma psovitá a má podobné stravovací návyky jako pes.

Blaňule 27.8.2008 11:51

Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Tohle je prostě dost ožehavé téma a já na něj mám jasný názor. Jezevčík je prostě norník. Tím to pro mě začíná a končí. Nadochrana živočicha, který tvoří vrchol potravního řetězce by nemusela dopadnout dobře. Zdravě smýšlející člověk si srovná pro i proti a udělá si svůj názor, který nikomu nevyvracím. Já to prostě jen vidím z pohledu loveckého plemene jezevčík... O tom, zda Ferdové trpí či ne... Znám osobně člověka, který provozuje noru a lišky si sám chová, od malého liščete je piplá, krmí, stará se, očkuje, dodržuje to co je dáno zákonem... Viděla jsem na vlastní oči jak malej Ferďas nadšena běhal v kotci když tohohle "zlotřilce" viděl přicházet, aby jej odvezl na norování... Věřte mi, že staří a otrkaní Ferdové si z jezevčíka dokáží skutečně vystřelit a jejich potměšilá radost z toho, jak toho jezevčíka vypekli, je na nich vidět... Oni si, stejně jako ten jezevčík, dobře uvědomují, že jim v případě bezkontaktu nic nehrozí... Někteří vycvičení Ferdové jsou schopni a ochotni si přeběhnout i samy - na povel, nikdo je nemusí z kotle ke vsuku přenášet... Věřte mi, že vím o čem mluvím...

Jakub S. 27.8.2008 11:54

To jsem rád, že můžu tohle číst. Přece mi odlehlo, a jistě nejenom mně.

Bylo by možné napsat víc k tomu úžasnému slovu  v s u k ?

Blaňule 27.8.2008 12:01

Re: To jsem rád, že můžu tohle číst. Přece mi odlehlo, a jistě nejenom mně.

Vsuk? To je ten otvor, kudy pes i Ferďas lezou do nory :-) Prostě vchod... ;-D Od čeho to vzniklo netuším...snad díky tomu, že třeba bordeři, foxlíci či jagoši a další větší norníci se tam musí trochu nasoukat, aby se vůbec vlezli...? ;-)

Medvídek 27.8.2008 12:41

Re: Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Re: Nadochrana živočicha, který tvoří vrchol potravního řetězce

Tím je člověk.

Blaňule 27.8.2008 13:04

Re: Re: Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Ale no tak.... Tohle snad nemuselo být...

Beda 27.8.2008 13:07

Re: Re: Re: Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Blaňule - proč?? ostatně já např. tu tvou větu nepochopila8-o, můžeš mi prosím vysvětlit jak jsi to myslela?

Blaňule 27.8.2008 13:20

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Srovnávat medvědy, lišky, rysy a já nevím co ještě s člověkem? To snad ani z legrace... Dotkla jsem se hodně kontroverzního tématu, to vím, ale snažím se bez emotivních výkřiků do tmy porozumět argumentům a myšlenkám těm, kteří stojí "na opačné straně mřížky"... Chápu, že to vypadá přímo strašlivě, zvlášť po tom, co pár ochránců přírody vytasilo kampaň takovu jako vytasilo... Chápu, že tohle spoustu lidí pobuřuje, ale skutečnost opravdu není tak vyhrocená, jak to oni ochránci "laické" veřejnosti představili...

Medvídek 27.8.2008 13:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Re: Srovnávat medvědy, lišky, rysy a já nevím co ještě s člověkem? To snad ani z legrace...

Klidně a to i zcela bez legrace. Z hlediska vnímání bolesti, utrpení a strachu...se velmi obávám že jsme na tom s medvědy, vlky, liškami, rysy a co já vím, třeba potkany, ne stejně, ale přinejmenším podobně. S tématem to ale přímo nesouvisí, to připouštím. To ostatně žádný můj dnešní komentář - norování vůbec nerozumím. Jen mně mírně řečeno zarazily některé výroky, tak jsem na ně reagoval a byly to jen takové které měly vlastní kontext (v přírodě existují predátoři...vrchol potravního řetězce..."trápení obilí", apod), abych tzv. nevytrhával ze souvislostí.

Blaňule 27.8.2008 13:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Dovolím si nesouhlasit a podotýkám, že nepovažuji  za "pána tvorstva", ale jsme skutečně někde trochu jinde než ta zviřátka... Naše uvědomění se, schopnosti uvědomělého a samostaného myšlení a uvažování ve spojitostech a ne jen intsinktivně a podvědomě,  je tou drobností co mi v tomto srovnání vadí...

Beda 27.8.2008 14:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

no ale já furt nevím, jak jsi myslela to  Nadochrana živočicha, který tvoří vrchol potravního řetězce by nemusela dopadnout dobře. ???

tapuz 27.8.2008 16:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Nebudu nijak komentovat norování a vůbec jiné lovení zvěře. Nemohu prostě pochopit, jak někdo může pěstovat takovouhle zálibu a zábavu. Takových lidí není málo, ale nechci tvrdit, že všichni myslivci jsou takoví.

Ale tenhle komentář mne skutečně mimořádně zaujal. "Srovnávat medvědy, lišky, rysy a já nevím co ještě s člověkem? To snad ani z legrace..." Je třeba si uvědomit, že člověk je, stejně jako medvědi, lišky, rys atd. jen jedním z živočišných druhů, které na Zemi žijí. Mnohokrát jsme viděli, jak to dopadá, když si jeden typ lidí začne myslet, že je něco víc, než jiný typ lidí. A myslím, že je moc nebezpečné, když si jeden živočišný druh začne myslet, že je něco víc než jiné druhy. Jsme složeni přesně ze stejné matérie, jako medvědi, lišky, rysi... Jediné, co nás od nich odlišuje, je velikost mozku vybaveného abstraktním myšlením. A tuhle svou jedinou odlišnost bychom neměli nikdy zneužívat.

Medvídek 27.8.2008 13:18

Re: Re: Re: Re: Re: Když já jsem došel k názoru - nejenom tady - že je třeba prostě věřit profíkům, odborníkům.

Jen jsem tím chtěl upozornit jak hrozné věci taky mohou vyplývat z takových tvrzení. Omlouvám se, pokud toto nesmím.