Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŽELEZNICE: Rosa na vysokorychlostních kolejích
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T. Hraj 30.1.2022 8:24Rosu si setřu klidně na něčem jiném. Zajímalo by mě spíš, za jak dlouho se ten půlbilion za ty rychlodráhy má vrátit. |
V. 3 30.1.2022 12:45Mám pro Vás bohužel smutnou zprávu, žádný Pražák dobrovolně do Prahy-venkov, pardon, Brna, nepojede! |
T. Hraj 31.1.2022 10:57Sám jsem Pražák. Takže ano, jsou údajně nějaké důkazy, že Brno existuje. Ale stavět hned rychlodráhu mi přijde unáhlené. |
Z. Roller 29.1.2022 19:02Myslím si, že naše země je trochu malá na smysluplnou vysokorychlostní trať. Nemá cenu budovat takovou trať jen pro spojení Praha Hl.n. a Praha-Východ s dojezdem méně než hodinu, když jenom cesta MHD z okraje Prahy na nádraží zabere půl hodiny a ani vlak z nádraží na okraj Prahy (cca 10 km) určitě nevystřelí hned kdovíjakou rychlostí. |
Z. Roller 29.1.2022 19:07Čerstvá zpráva: další vykolejení vlaku. Holt už nemáme "modrou armádu", jejíž mnoho zástupců mělo nějakou železničářskou čest a kázeň. Obávám se, že pro provozování vysokorychlostní trati bychom mohli zajistit tak leda psychology a sociology, ale kvalitní železničáře sotva. |
P. Diviš 30.1.2022 17:08Jistěže by to nemělo být jen pro Česko. Tranzit Německo - Rakousko dává smysl, možná časem i Německo - Slovensko. Zastávek málo. |
Z. Klouček 29.1.2022 18:11Zajímala by mne studie, pro koho vlastně bude VRT u nás budována, a porovnání tohoto užitku s dopady vzniku VRT v nejširším smyslu. Přínos pro vnitrostátní dopravu s ohledem na nutnou vzdálenost stanic nejspíš bude jen malý, větší bude pravděpod0bně pro dopravu mezi centry evropských zemí nebo malou skupinu českých elit. Předpokládám, že většina českých občanů takové informace nemá a náš názor vlastně nikoho ani nezajímá. |
J. Kratochvíl 29.1.2022 18:50VRT je budována hlavně pro náš veřejný zájem abychom jako společnost a stát bez moderního spojení s okolními státy Evropy nebyly vytlačeni mimo tento kontinent a objížděni jako jsme toho v současné době svědky. Již dnes je rychlejší spojení po VRT mezi Berlínem a Vídní přes Bavorsko a ne nejkratší cestou přes Prahu, jako vedlo první železniční pojení v 19. století. Jenže tenkrát jsme byli na úrovni doby na rozdíl od současného zaostávání za Evropou a to ve všem nejen v železničním spojení. Zanedbávání budování VRT není ve veřejném zájmu, vede k zaostalosti. |
R. Langer 30.1.2022 15:38
|
J. Vágner 29.1.2022 17:20Bariéra rozdělujíci českou krajinu je mi ale opravdu fuk. Problém je jinde. Ztrácíme schopnosti realizovat podobně složité stavby. Viz katastrofa s výstavbou dálnic. |
R. Langer 30.1.2022 15:38Nesmysl! |
O. M. 29.1.2022 16:00Dovoluji si upozornit, že význam VRT pro vnitrostátní dopravu je marginální, při vzdálenosti mezi stanicemi pod 100 km nemá smysl to nějak extra rozjíždět, časová úspora je nevýznamná. A rychlosti kolem 320 km/h jsou též chimérické. Ony jsou ty vlaky "poněkud" hlučné, takže to lze provozovat v DE, FR, SP, kde ta trať vede řídce osídlenou krajinou. V ČR, kde prakticky všude někdo bydlí, je to nereálné. Rychlosti kolem 200 km/h jsou naprosto dostačující. Musíme také brát v úvahu, že aerodynamický odpor roste se čtvercem rychlosti, čili vlak jedoucí 300 km/h má spotřebu energie víc než 2x větší, než vlak jedoucí 200 km/h. |
L. Písařík 29.1.2022 16:44Nabízí se úvaha. Přeskočit jeden stupeň a postavit MALEV. Ten jede zcela tiše a vzhledem k vzdálenostem stanic by možná stačila jedna kolej, střídavě tam nebo zpět. Podobně fungovala tzv. Jemnická bída a pokud pamatuji, nikdy nedošlo ke strážce vlaků. |
D. Mach 29.1.2022 23:36Malev jsou maďarské aerolinky. Magnetický vlak je maglev. |
L. Písařík 30.1.2022 0:49Dík, vypadlo g. |
V. Novak 30.1.2022 10:25Pokud bude na trati jen jeden maglev, tak se s nikým nesrazí. |
L. Písařík 30.1.2022 14:01Ano, přesně tak fungovala Jemnické bída a na trati 20 km do MBD jezdila taky hodinu. Opravuji Malev, vypadlo mi písmenko. |
V. Kolman 29.1.2022 13:40Ve své úvaze se pan Holub o penězích zmiňuje |
J. Nevrkla 29.1.2022 10:17Zásadní problém je, že při všech těch úvahách se jaksi zapomíná na peníze. Fantazírovat se dá do nekonečna. |
Z. Lapil 29.1.2022 11:43Četl jsem, snad na idnes, že v té studii proveditelnosti to celé vychází ziskově. 500 miliard děleno 20ti roky a 365 dny vychází skoro 7 000 000 denně. Bez jediné kilowatvteřiny energie, bez jediného fufníku mzdy či úroku. Na jízdenkách to asi nevyberou, tak nevím, kde se ten zisk vezme. Pro představu: jednotka Pendolino má "trvalý výkon" necelé 4MW, nejrychlejší a nejsilnější mašiny na našich kolejích 6,4MW (Vectron, Taurus) nebo dokonce 7,2MW (škodovácký Emil Zátopek, ale je to výkon maximální). Všechny tři stroje jsou asi srovnatelné, protože už od dob parních lokomotiv není problém postavit silnější stroj, ale přenést jeho sílu ocelovými koly na ocelové koleje. Výkon TGV jsem nezjistil. Na VRT bude přinejmenším trvalý výkon vyšší, protože odpor vzduchu stoupá s druhou mocninou rychlosti, takže při zrychlení z 200 na 300km/h stoupne 2,25x. |
J. Nevrkla 29.1.2022 12:26Copak nikdo už nepočítá, jak velký počet cestujících by takto cestoval a kolik by musela stát jízdenka, aby se to vyplatilo? Nebo se snad všichni musíme skládat na to, aby se nějaká elita o hodinu rychleji a luxusněji přepravila z Prahy třeba do Berlína? |
Z. Lapil 29.1.2022 12:53Obávám se, že samozřejmou součástí ekonomických rozvah jsou dotace. |
V. Dosoudil 29.1.2022 9:32Hrozný blábol. Když někdo železnici nerozumí, ignoruje realitu, třicet let nejel vlakem a není schopen si vyhledat řádná fakta, neměl by o ní psát. |
Š. Hašek 29.1.2022 10:09Jo. Je to stejné, jako když muzikologové řeší regulaci energetické soustavy/termostat planety Země. A fakt nejchytřejší jsou ty manekýny z ČT09. |
P. Diviš 29.1.2022 15:14To by Holub nemohl psát vůbec. IMHO by to bylo ideální řešení. |
Š. Hašek 29.1.2022 9:05Nebudou na to peníze. Na tu "rychlost zbytečnou". brusele buldozer hrne jen dluhy. Budou starosti "jak přidělit na pole krávy a mléko". A zadotovat oloviny. Zkráceno. Španělsko se chlubí několika novými tratěmi. Všechno jim to postavili Němci a zaplatili všichni okolo. I my. A přitom mají mezi "mladými vzdělanci" 28% nezaměstnanost, nezaměstnatelnost přesněji. A tak "pomáhají" v kancelářích brusele. |
J. Lukavsky 29.1.2022 8:23"z Prahy do Brna dostanou skoro za hodinu" ale hlavně mohu tu hodinu zobat do počítače, koukat z okna, číst si nebo laškovat se slečnou... a nemusím trnout hodinu jestli ten blb co mě předjíží přes plnou do nepřehledné pravé zatáčky se náhodou nesčuchne s protijedoucím a půjdeme všichni do rakve. A můžu si dát pivko. Zlatá dráha! J.L. |
V. Mokrý 29.1.2022 9:11
|
J. Jurax 29.1.2022 14:42Jo. Ale zas je to nuda, vést se jak balík ... |
J. Jurax 29.1.2022 14:43Sakra ... vézt ...! |