17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

VELKÁ BRITÁNIE: Kapitulace Mayové jako cesta k vítězství

Minulou neděli bleskově odsouhlasila sedmadvacítka EU vzájemnou dohodu s vládou premiérky o závazných pravidlech budoucí obchodní smlouvy, která se teprve dojedná po vystoupení Británie z Unie za tři měsíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Mayer 3.12.2018 22:42

holt když je něco

.. od počátku kravina, těžko z toho můžete vytlouct něco lepšího než horší kompromis. Inspirativní na tom je, jak se všichni velkohubý brexiťáci (co věděli na penny přesně, kolik Británie denně na odchodu vydělá) zmizeli jak pára nad hrncem (člověk si nemůže nevzpomenou třeba na politického nebožtíka Paroubka, předpokládám, že stejně by to bylo nyní s až moc živými Czexiťáky)

J. Ráž 3.12.2018 14:37

Smlouva není prohrou Mayové

Mayová se nikdy netajila svou nechutí k Brexitu. Takže si myslím, že záměrně vedla jednání s cílem, že sice oficiálně bude Británie mimo EU, ale v praxi se nic nezmění a Londýn si bude v podstatných věcech i nadále notovat s Bruselem.

I. Semrád 3.12.2018 18:57

Re: Smlouva není prohrou Mayové

No, a to by bylo asi nejlepší z možných řešení výsledku referenda 2016.

V. Humble 3.12.2018 14:18

To se dalo cekat

To je tak kdyz si dosadite do cela vyjednavani o opusteni Eu nekoho kdo byl clenem opacneho tabora pro setrvani v EU. Z pohledu UK to nedava smysl stejne tak jako tahle smlouva.

I. Semrád 3.12.2018 19:00

Farage a Johnson zdrhli

...jak malí kluci.

A Gove a Leadsomová dostali nabančeno při volbě předsedy KS.

Vrchní brexiťáci jsou holt spolek exotů, s tím nic nenaděláte.

V. Petr 3.12.2018 11:06

Mimochodem, americký president Trump se už před

několika měsíci vyjádřil o Mayové velice neuctivě a musel se téměř omlouvat. Podstatou bylo, že předběžně uzavřel s Mayovou ze strany USA dost velkorysou obchodní dohodu, ale ona ji po pár dnech jednostranně odmítla s tím, že bude raději jednat s EU!

A. Alda 3.12.2018 11:02

Ztráta Gibraltaru?

Copak Anglie nemá vojenské loďstvo, ponorky, atomové bomby? Jak může Británie ztratit Gibraltar, když neztratila ani Faklklandy?

V. Petr 3.12.2018 11:07

Protože Mayová není Thatcherová, natož Churchill...

J. Kanioková 3.12.2018 19:54

To je to největší neštěstí !

V. Novák 3.12.2018 12:12

Re: Ztráta Gibraltaru?

Občané Gibraltaru hlasovali pro setrvání v EU. Zřízení běžné hranice mezi Španělskem a Gibraltarem je dost poškodí omezením turistiky.

Pro setrvání v EU hlasovali zrovna takˇSkotové, Irové v Severním Irsku i Walešané.

J. Ráž 3.12.2018 14:43

Re: Ztráta Gibraltaru?

Když řeknete, že Londýňané, obyvatelé Biminghamu, Liverpoolu a dalších velkých měst také hlasovali pro setrvání v EU, což je stejnou logikou pravda, tak hergot kdo hlasoval pro Brexit?

Říkat, že Skotové, Welšané, sev.Irové hlasovali pro servání v EU je nesmysl. Prostě tam hlasovalo pro Brexit méně lidí než např. v hrabství Sussex, kde jich bylo 65%, ale rozhodně to nebyli všichni.

S. Sidlichovsky 3.12.2018 20:17

Re: Ztráta Gibraltaru?

Nezaměstnanost ve španělské oblasti sousedící s Gibraltarem je cca 35 %, nezaměstnanost v Gibraltaru je necelé 1%. Jenom z hraničního města La Linea dojíždí denně do Gibraltaru pracovat 10 000 lidí.

Takže, zřízení běžné hranice Španělskem - poškodí koho?

M. Prokop 3.12.2018 13:16

Re: Ztráta Gibraltaru?

jeden důvod uvedl pan Vaňura, druhý je, že s výzbrojí GB to žádná sláva není (ovšem ani Španělsko na tom není lépe).

P. Zinga 3.12.2018 10:59

VB je čistý plátce,

to znamená, že peníze, které cpe třeba nám, by zůstaly doma, třeba na podporu zemědělství. A EU vyváží do VB o hodně více, než obráceně. Myslím si, že "kapitalisté", sídlící v EU, by neradi o své zisky ani po tvrdém brexitu přišli.

A VB by dostala šanci jako Rusko po sankcích: spoléhat se více na své schopnosti a možnosti.

Že se tato možnost hodně mladým Britům nezamlouvá, je nabíledni: odnaučili se tomu.

K. Pavlik 3.12.2018 15:13

Re: VB je čistý plátce,

No VB asi prijde o penize ktere napriklad vydelala na pitomosti ceskych majitelu cukrovaru. Lidi kteri dokazali osulit ceske pitomce je pomerne jednoduche presidlit jinam a o tyto penize VB prijde.Tyto penize tvori podstatnou cast prijmu VB.

I. Hendrych 3.12.2018 10:14

No comment ...

Jak si to odhlasovali, tak to mají...

Mám v Británii dvě sestry už 20 let a mohu autora ubezpečit, že z Brexitu lidé, kteří jsou v politicky a ekonomicky v obraze, radost opravdu nemají.

R. Brzák 3.12.2018 10:33

Re: No comment ...

Pokud jsou v obraze politicky, znamená to, že mají svůj vyhraněný politický názor - a pak záleží jen na tom, jestli jsou pro brexit, nebo proti němu. Tudíž jejich radost či neradost není žádným důkazem jejich pravdy či omylu.

Ekonomicky je brexit nevyhodnotitelný, dokud nenastane. Takže pokud se někdo přesto zaštiťuje ekonomickým pohledem dopředu, pak je buďto Bůh, nebo si na Boha hraje. Důkazy své pravdy nemá - stejně tak, jak je nemají v tomto ohledu jeho odpůrci. Obě strany vyzdvihují různé klady a různé ztráty celého procesu. Nejspíše se všechny tyto rizika či přínosy nějak v procesu zúčastní - opravdu všechny, Které ale převáží, které budou rozhodující, to již nikdo vědět nemůže. Šlo by to snáze, pokud by skutečně existoval volný trh. Jeho procesy, prosté mocenských vlivů, jsou vlastně jednoduché. Jenže to by musel nastat nejen brexit, ale rovnou státexit. Protože stát je první překážkou volného trhu.

Vaše dvě sestry mají samozřejmě svou zkušenost, která je pochopitelně důležitá pro Vás. A to je všechno.

V. Kraus 3.12.2018 10:39

Re: No comment ...

Moje dcera žije už přes deset let v Londýně. V létě byla u mne na návštěvě se svým anglickým přítelem. Zvědavě jsem se ho zeptal, co říká na brexit. Ten se začal chytat za hlavu a říkal, že je to šílené a že teď nikdo vlastně neví, co bude dál.

F. Houžňák 3.12.2018 11:23

Nikdo nikdy neví, co bude dál,

tedy co v budoucnosti nastane. Shrnuje to věta "O budoucnosti nikdo nic neví". I vy, vaše dcera a přítel vaší dcery můžete být zítra na prkně a bude vám všecko jedno.

A. Alda 3.12.2018 11:03

Tož Vaše sestry

asi nejsou ani Angličanky, ani Skotky, ani Velšanky, ani Irky.

V. Novák 3.12.2018 10:02

historické vědomí tisícileté říše, která porazila Napoleona

1) Ta "říše" začala někdy za Alžběty I., tedy v 16. století a skončila v polovině 20. - takže trvala méně než polovinu z toho tisíciletí.

2) Wellington Napoleona dorazil - ovšem s pomocí Prusů. Do příchodu Bluchera to vypadalo na plichtu. A spojenci mohli dorazit francouzskou armádu, protože o skutečnou armádu přišel Napoleon v Rusku a už se mu nepodařilo ji obnovit, jak se ukázalo u Jeny a Chlumce. To, co vyškrábal k Waterloo, byl sotva stín vojsk, jimž obvykle velel. Nebýt toho, Britové by se podle svého zvyku schovali za Kanál a nechali ať se Evropani pomlátí...

A. Alda 3.12.2018 11:06

To je samozřejmě pravda.

A je třeba připomenout i to, že Británie vyrostla na úpadku Evropy z Třicetileté války. Bez toho by byla Británie stále ničím, jako třeba Orkneje.

Nezpochybnitelným faktem ale je, že Británie má spojence po celé planetě, jejich idiotským jazykem se dokáží domluvit i v zapadlých lidožroutských vesnicích, má letadlové lodi i atomové ponorky a poměrně dost atomových hlavic na rakety, jež také vlastní.

V. Petr 3.12.2018 11:17

Ta říše svého času ovládala většinu Francie, např.

Roku 1588 opravdu porazila na moři tehdejší největší evropskou velmoc, Španělsko, které ovšem ovládalo i Portugalsko, jih Itálie a Nizozemí.

Ve válce s Napoleonem bojovala někdy úplně sama. Samozřejmě, za to vše vděčila svému loďstvu a ostrovní poloze, jinak by ji Napoleon bez problémů dobyl.

Wellington Napoleona porazil ve Španělsku už roku 1808, samozřejmě, hlavní porážku utrpěl Napoleon v Rusku. Třeba ovšem dodat, že příčinou války bylo to, že Rusko se nebylo ochotno podřídit jeho protibritské "kontinentální blokádě."

M. Prokop 3.12.2018 13:19

Re: historické vědomí tisícileté říše, která porazila Napoleona

Ano, Britové byli "schováni za kanálem" a bojovali s Hitlerem jako JEDINÍ, v době, kdy s ním Rusko (tehdy SSSR) horlivě spolupracovalo a Frantíci padli na hubu.

J. Fridrich 3.12.2018 9:59

Naši i světoví komentátoři straší Brexitem a stále mluví

Naši i světoví komentátoři straší Brexitem a stále mluví o tom, jaké bude mít Británie po odchodu z EU problémy. Je to hloupost, Anglie se nehroutí a ani se nezhroutí - ona je to stále ještě Říše světového významu.. Oni prostě nechtějí, aby ta nynější neschopná garnitura sedící v Bruselu je poručníkovala k tomu, co se jim nelíbí a nevyhovuje jim..

S. Netzer 3.12.2018 10:32

Re: Naši i světoví komentátoři straší Brexitem a stále mluví

To je moc hezké, že víte co Britové nechtějí.

Proč tedy "The closer we get to Brexit, the more polls show Britain wants to remain in Europe" - https://www.businessinsider.de/brexit-polls-show-britain-wants-to-remain-in-eu-2018-9?r=US&IR=T ?

J. Fridrich 3.12.2018 10:43

Re: Naši i světoví komentátoři straší Brexitem a stále mluví

Ano, takové hlasy jsou v Británii samozřejmě také.. Víme, jak dopadlo hlasování a víme, že bylo těsné. Ale také víme - a nejen z historie, že většina vždy nemá a nemusí mít pravdu - a to již dávno - i nedávno řeklo mnoho moudrých, že právě toto je největší nedostatek demokracie. Víme, jaký je lid v různých zemích a jak se dá s lidem " pracovat " pomocí dezinformací...

K. Janyška 3.12.2018 9:08

Však ono si to sedne samo. EU je zločinem na Evropanech

a to spontánní síly lidského světa, tedy zejména jeho spontánní řád, nedovolí. Zatočily už s jinými zločinci. Například v Hitlerově Německu, v SSSR a ČSSR... Dzp.

M. Rubáš 3.12.2018 9:01

Tenhle brexit je naprostá kapitulace Británie

Tenhle brexit je naprostá kapitulace Británie. Velká Británie má v podstatě úplně stejné závazky vůči EU jak měla. Co nemá jsou hlasovací práva a nemůže ani jednostranně odejít. Tato smlouva je sen Evropské unie: Británie zůstane ve všem, bude všechno dál platit, ale nebude mít žádné slovo.

http://www.epshark.cz/clanek/1344/brexit-czexit-jako-uzitecne-strasidlo

M. Valenta 3.12.2018 8:43

Strašení

Když už jsme u toho strašení, tak byste v rámci vybalancování vašeho jednostranného příspěvku měl zmínit i to strašení a sliby obou stran před Brexitem.

Nejúžasnějším představitelem Brexitu je ovšem hrdinný Farage, kterého můžete spatřit už zase jenom v Bruselu.