29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

VÁLKA: Pět důvodů neúspěchu ukrajinské protiofenzívy

Zalužnyj přiznává, že Rusko „si nad námi udržuje značnou převahu a pokračuje v budování nových útočných letek“. Generál se však nezabývá čísly na ruské straně, která jsou pro pochopení této převahy velmi důležitá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 7.11.2023 18:04

No to už publicisté nenapsali proč...

D. Laurencikova 7.11.2023 18:36

To nenarocneho ctenare stejne nezajima. "Za vsechno muze Putin", tecka.

H. Lukešová 7.11.2023 19:03

Tak on se vždycky hledá viník, kdo může za všechno zlé, v dějinách byli tím obětním beránkem, hromosvodem Židé, na ty se shazovaly všechny neduhy, kterými společnost trpěla, ve středověku šíření moru.

Já neříkám, že za všechno může Putin nebo Rusové, ono je špatné vinit kterýkoliv národ ze všeho zlého, ale také mě Putin štve tím, že Rusko neodsoudilo Hamas a masakr ze dne 7.10. a poskytuje mu krytí na půdě OSN. Je top hrozné, EU podporuje Hamas penězi a částečně v OSN také a Rusko v OSN rovněž.

I když jsem četla v jedné analýze, už nevím v jakém médiu, že se Rusku snad ani nemůžeme divit, Putin může mít sám hezké vzpomínky na Židy a může mít k nim lidský vztah, ale podpora Izraele mu velmocensky nic nepřinese, v dějinách se SSSR orientoval na arabský svět a že se mu to i nyní nevyplatí stát při Izraeli a že prý nyní ruské Židy žijící v Izraeli hodil přes palubu svou podporou Iránu, Hizballáhu a Hamasu. Holt velmocenská politika je krutá a nehraje na to, co je dobré a co je zlé, ale jedná se o čistý kalkul.

D. Laurencikova 7.11.2023 19:26

Ja jsem zase cetla, ze Ukrajinci prodavaji Hamasu zbrane... Ja se techto spekulaci proste neucastnim, pani Lukesova.

D. Laurencikova 8.11.2023 9:00

Jeste se k tomu vratim, protoze ja jsem dnes cetla in Junge Freiheit, ze za tim Dagestanem udajne stoji "Kijevsky rezim". Ma za tim byt nejaky protirusky agent Ilja Ponomarjov... bla bla bla. Zelensky mel na X (drive Twitter) prohlasit, ze "udalosti v Machatschkale jsou dilem v Rusku rozsirene kultury nenavisti vuci jinym narodum, ktera je podporovana na statni urovni". Tak to sedi! Od Zelenskeho, ktery se proslavil poukrajinstovanim vsech narodnostnich mensin na Ukrajie vuci multikulturnimu Rusku... Ja tim nechci rict nic jineho nez to, ze takove zpravy by se mely brat s velkou rezervou.

P. Vychodil 7.11.2023 12:44

Nám ? myslíte onucím., lokajům USA ?

Nedivím se v ČR, že nevíme, do které řitě se schovat...ale že se tak chovají Němci ?

Biden potřebuje rozřešení, příští rok kráčí do voleb. Strategických cílů bylo dosaženo. Otázkou je, zda RF bude chtít jednat. Na to se názory liší. Jeden říká, že ano s tím, že dostanou všechny již požadované regiony a jako premii Charkov a Oděsu. Jaké karty má v rukou UA/USA/EU/NATO ?

Zelensky jednat nebude, volby na jaře jej nejpreve musí vyměnit. Budou mezitím rusové čekat a popíjet vodku ?

No, poznámka na závěr. Je vlastně nějaký rozdíl mezi mírovým rozhovorem a kapitulačním rozhovorem ?

D. Laurencikova 7.11.2023 13:40

Ja jsem nikoho nikdy nenazvala "onuci" a "lokajem USA", ale ty mnou uvedene urazky padly na muj Haupt kdykoliv jsem se zapojila do diskuze a neurazela "ruSSaky" a nevelebila Ukrajince, ale snazila se o objektivni pohled na vec. Vubec nemluvim za "nas" nebo za Nemce, ale jenom sama za sebe.

Od zacatku tvrdim, ze na konci teto valky bude dohoda, jakou mohli Ukrajinci mit lepsi bez valky, bez znicene zeme a statisicu padlych a zmrzacenych.

Jednat nechce hlavne Zelensky, ktery jednani s Putinem dokonce zakazal per dekret. Volby na jare se nekonaji, i ty Zelensky zakazal.

Rozdil mezi mirovym a kapitulacnim pohovorem me v tomto pripade vubec nezamestnava.

J. Kostelanský 7.11.2023 10:16

Důvody neúspěchu ukrajinské protiofenzívy lez najít (i) v této diskuzi: infantilní názory na postavení a sílu Ruska, neznalost historie a elementárních válečných pravidel a principů, neochota akceptovat realitu na Ukrajině před, během a po Majdanu, a především totální ignorování důvodů, které Rusko vedly k této válce. Ale rozumím tomu: podle sebe soudím tebe. Své, západní představy a myšlení se promítnou na dění v Rusku a pak z toho leze, co leze: snaha Rusa ovládnout nejen Ukrajinu, ale celou Evropu... ;-D Že by to Rusům k ničemu nebylo, a že okupace cizích území je nesmírně nákladná a vyčerpávající záležitost, to je při západním stylu uvažování zcela bezpředmětné.

Přitom realita je zcela prostá: Rusko se jen od nástupu Putina k moci snaží,

1. Aby se Ukrajina nestala jednou obrovskou americkou vojenskou základnou s jadernými zbraněmi.

2. Aby na Ukrajině zacházeli s ruskou menšinou tak jak je to všude v západním nebo spíš civilizovaném světě.

Samozřejmě, když jsou někomu tyhle důvody k smíchu, pak nelze očekávat, že se bude chovat racionálně. A že z jeho uvažování a jednání vzejde něco rozumného.

Abych nezapomněl, notnou dávku ukrajinského debaklu má na svědomí i slovanská naivita, kterou je teď tak krásně vidět nejen u Ukrajinců, ale i Poláků, Čechů, předtím Slováků, ale také Slovinců. Celá staletí se opakuje to samé: slovanský národ nebo národy sednou na lep Anglosasům nebo jiným národům, a pak toho trpce litují. Někdy i celá staletí. Přejde čas, a pak stejnou chybu udělá jiný slovanský národ. Ukrajinská tragédie je jen dalším střípkem do mozaiky této naivity.

D. Laurencikova 7.11.2023 10:27

Ja bych z toho vynechal tu slovanskou notu... Jinak se mi Vas rozbor velmi libi, pane Kostelansky. R^

D. Laurencikova 7.11.2023 10:28

- vynechala - ;-)

P. Diviš 7.11.2023 11:31

Tu ruskou pohádku máte dobře nacvičenou.

P. Pepax 7.11.2023 12:34

R^ Přesně 'slovanský národ nebo národy sednou na lep Anglosasům'.

P. Vychodil 7.11.2023 10:02

Nejsou zmíněny přenejmenším dva další:

1. Zalužný se domníval, že rusové po prvních výstřelech a prvních mrtvých utečou. (blbec, to se neučil historii ?)

2. Propaganda o zbabělosti, neschopnosti, korupci Rusů byla tak dokonalá, že pracovala výtečně ve prospěch Rusů...

J. Kostelanský 7.11.2023 10:24

Již samotná myšlenka, že Ukrajina může porazit Rusko, byla pošetilá, a zralá na konzultaci u doktora Chocholouška...

P. Diviš 7.11.2023 11:32

Vaše myšlenka? Pak souhlasím.

Ukrajina se prostě brání, nic jiného dělat nemohla a nemůže.

R. Langer 7.11.2023 11:40

Ano, tak hlavně je potřeba se bránit do posledního Uktsjoncez. Nebo jim tam pojedete pomoct? 8-o

Hraběcí rady by vám šli, soudruzi. ;-€

J. Vágner 7.11.2023 9:28

Těžko polemizovat o váze jednotlivých důvodů neúspěchu, nicméně všechny jsou odstranitelné, napravitelné. Nenapravitelné by bylo jediné. Kdyby se Ukrajinci válce s Rusy začali masově vyhýbat, tak jak to začíná v poslední době prosakovat. Pokud by tomu tak bylo, pak to doopravdy rychle zabalme. Žádnými žoldneři je nedokážeme nahradit.

O. M. 7.11.2023 9:35

Jistě, ale tohle si musejí rozhodnout sami Ukrajinci.

D. Laurencikova 7.11.2023 10:30

Mozna by o tom rozhodli v jarnich prezidentskych volbach? Ty ale pan Zelensky opet odrekl.

F. De Winter 7.11.2023 9:51

Staří zkušení vojáci jsou mrtví nebo zmrzačení. Ti, kteří chtěli bojovat, jsou mrtví nebo zmrzačení. Nyní jsou odváděni lidé starší, nemocní a ti co nechtěli bojovat.

Ukrajina má problém, který nevyřeší žádné dodávky zbraní. Nemá lidi. A to ještě vše nasvědčuje tomu, že s nimi Rusové ještě neskončili.

V. Petr 7.11.2023 9:15

Západ přece "musí" prioritně bojovat proti "globálnímu oteplování..."

F. De Winter 7.11.2023 8:57

Ministr financí Ukrajiny Serhij Marčenko prohlásil, že bez finanční podpory ze strany partnerských zemí mohla v rozpočtu objevit „díra“ v hodnotě kolem 29 miliard dolarů a dodal, že ekonomická krize na Ukrajině bude mít důsledky pro celou Evropu, neboť EU může očekávat růst cen a další příliv migrantů.

Nám je to ovšem, viděno očima politiků, jedno. Hlavní přece je porazit Rusko, neboť jinak by záhy bylo v Praze a dokonce i v Lisabonu, že ano?

M. Kanda 7.11.2023 9:26

Wintere, Lisabon je vám asi šumák. Ale jinak je o vás obecně známo, že v Praze byste ty Russáky moc chtěl. Z vašich příspěvků to jednoznačně vyplývá.

F. De Winter 7.11.2023 9:56

Nikoli, to je pouze ukázka následků činnosti blbců, co vykřikují: "Hurá na ruSSa!" a udělali z Ruska nepřítele.

M. Kanda 7.11.2023 14:16

Rusko se stalo naším nepřítelem už v roce 1968. Já jsem to zažil a jednou mi to úplně stačilo.

D. Laurencikova 7.11.2023 10:23

Z vaseho prispevku zase jednoznacne vypylva, ze jste na tu pohadku o Rusech, nachystanych k utoku na Prahu, plne uveril. Jak jste toho dosahl?

M. Kanda 7.11.2023 14:14

Už jsem tam jednou Russáky zažil. A nic příjemného to nebylo. Vy jste buď nechutně mladá a nevíte o co šlo nebo se vám ruská okupace líbila.

D. Laurencikova 7.11.2023 17:07

Ano, nesmirne se mi to libilo. To bude tim, ze do naseho mesta prijeli tenkrat Ukrajinci - ukrajinsti soveti, rozumite? To je uplne jina sorta lidi, nez "RuSSak", samozrejme. Velmi prijemni a mili lide to byli. ;-)

H. Lukešová 7.11.2023 17:25

Já Vám to samozřejmě věřím, že do Vašeho města vjeli ukrajinští sověti, ale můžu se zeptat, jak jste poznala ruského sověta od toho ukrajinského? Rasově jsou si Rusové a Ukrajinci velmi podobní a všichni mluvili rusky nebo ukrajinští sověti mluvili ukrajinsky? No já upřímně nerozeznám ruštinu od ukrajinštiny.

D. Laurencikova 7.11.2023 17:44

No ja ano. K nam do firmy v Bavosku jezdilo hodne Ukrajincu, stejne tak Litevci a Lotysi... Ale to jen tak na okraj. Vim to, protoze jsem s vetsima deckama za temi vojaky behala. Nekteri lide se s nimi dali do reci a zpovidali je odkud jsou, vysvetlovali jim, ze u nas zadna kontrarevoluce neni.... apod.

Vite, ze i otec svetoznamych boxeru, bratri Klicku, byl veliky Sovet a take se okupace Ceskoslovenska zucastnil? To vim proto, ze to Klickove jednou v nejakem programu sami rikali. Dalo jim udajne hodne prace otce presvedcit, ze na tom Zapade, kam pozdeji odesli, to neni tak hrozne, jak on veril. Starsi z bratri Klicku, Vitalij, je dnes starostou Kijeva, to vite, ne?