6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

VÁLKA: Nejistá sázka na vítězství Ukrajiny

Mírová jednání o ukončení války na Ukrajině jsou přerušena a Západ chce dotlačit Ukrajinu k vítězství. Americká velvyslankyně se po návratu do Kyjeva vyjádřila jasně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Urban 22.5.2022 11:09

Rusko nenasadilo proti Ukrajině "omezený kontingent". Nasadilo prakticky všechno, co mělo momentálně k dispozici. Může mobilizovat záložníky; ale udělat z nich armádu, která bude něčím víc než jen potravou pro přesně střílející ukrajinská děla bude chvíli trvat. Pokud tedy bude ruské velení natolik rozumné, aby ten čas mobilizovaným poskytlo; jednotky stažené od Kyjeva čas k obnově sil nedostaly.

Status války Rusko vs. Západ už tato válka má; kdo mu dosud neuvěřil, ten už těžko uvěří.

J. Kostelanský 22.5.2022 11:06

Zajímavé, že o porážce Ruska na Ukrajině sa začalo intenzivně hovořit ve chvíli, kdy "utrpělo" v Mariupolu drtivé vítězství nad Azovci. Mariupol totiž není jenom přístav a ocelárny, od roku 2014 město bylo i centrem a základní nácků z Azovu. Dá se tedy říct, že jeden úkol si Rusové mohou odškrtnout jako splněný - zničit Azov.

Omlouvám sa za tu ruskou propagandu. - ono je ve skutečnosti zcela jinak. Ti Azovci nebyli poraženi, oni byli jenom "evakuováni". A protože se již nepíše kam, tak určitě do Kyjeva, kde jim Zelenskij udělí nejvyšší státní vyznamenání. 😁

Ukrajina ztrátou Mariupolu přišla o životně důležitý přístav pro export ukrajinského zboží. Ale prohrávat začínají Rusové. Rusové zničí téměř každou velkou zásilku západních zbraní na Ukrajinu při první možné příležitosti, ale prohrávají Rusové. Ukrajina už takřka nemá bojové letouny, ale porážka Ruska se blíží.

Tuhle propagandu o budoucím vítězství Ukrajiny osobně považuji za velice úspešnou. Už jí totiž věří i ti, co jí vymysleli a hlásají.

Ti trochu starší si budou pamatovat "komického Aliho", který během druhém války v Iráku hlásal den co den stejné nesmysly. I tehdy, když Američané byli již před branami Bagdádu. Naopak, čím blíže byli američtí vojáci, tím větší vítězství Iráku hlásal.

Největším problémem Ukrajiny je, že ztrácí vycvičené vojáky, kteří umějí obsluhovat zbraně. Ty západní supr zbraně budou Ukrajině nanic, když je nebude mít kdo obsluhovat.

P. Černý 22.5.2022 10:52

Moje jazykové znalosti v době schopných a všeobecně dostupnych překladačů neřešte. Poskytujete tím jen další důkaz své vlastní omezenosti a ignorance. Ten odkaz si přečtu, až se dostanu k PC. Z mobilu je to příliš pracné. Pokud mě informace oné zprávy přesvědčí o mylnosti mých názorů, určitě se vám omluvim.

J. Kostelanský 22.5.2022 10:43

Ubližovali. Teď už území, kde žijí ukrajinští Rusové, má z velké většiny pod kontrolou Rusko a armády Doněcké a Luhanské republiky.

P. Černý 22.5.2022 10:30

Neschopnost ruského vedení se ukázala hlavně v rozhodnutí spustit invazi omezeného kontingentu proti násobné početní převaze osm let připravované, výzbrojí za desítky miliard dolarů vybavené a navíc své vlastní území bránící armády.

Jenže to se může změnit. Až se ukrajinské útoky na ruské území s pomocí západní techniky začnou množit a až ztráty na ruské straně přerostou únosnou mez. Až ta válka pro Rusy definitivně získá statut války proti Západu. Pak nejspíš uvidíme...

P. Černý 22.5.2022 10:18

Vína Ruska je jediné, o čem se nediskutuje? Nebo naopak je to to jediné, o čem má smysl diskutovat? Každopádně, takovou diskuzi si strčte někam.

P. Černý 22.5.2022 10:06

Mám na mysli kompetentnost a státní loajalitu českých politiků. O té fakt nemá smysl psát.

P. Černý 22.5.2022 10:01

Rozvoj toho nepřátelství nezačal v roce 2022. Na Ukrajině probíhala občanská válka od roku 2014. A od uzavření Minských dohod nikdo nic podstatného neučinil pro jejich naplnění a pro ukončení občanské války.

Jistě, Putin v posledních měsících plnil, co Američanům na očích viděl. O možnosti vojenské invaze na Ukrajinu možná dokonce informoval Bidena. Svědčí o tom mimo jiné i to, s jakou jistotou Biden informoval novináře, že se situace dostává do stavu, kdy bude Putin nucen něco udělat.

A jednání ukrajinských představitelů v poslední době, kdy už cizí ambasády opouštěly Kyjev? Výzva každému, kdo se na Ukrajině citi být Rusem, ať odejde do Ruska, odmítnutí Minských dohod jako rizika pro ukrajinskou státnost a hlavně prohlášení Zielenskeho na bezpečnostní konferenci v Mnichově, že Ukrajina bude usilovat o získání jaderných zbraní a o obnovu statutu jaderné mocnosti, tak to už byly doslova otevřené provokace...

Kdyby byli evropští politici kompetentní a hájili zájmy svých zemí, dávno by přiznali skutečnou míru, v jaké konkurenceschopnost ekonomik jejich zemi závisí na ruských a ukrajinských surovinách, materiálech a potravinách (o českých už raději ani nepíšu) a pro to, aby se zabránilo té šílené válce by určitě udělali daleko víc než pár formálních návštěv v Kremlu.

J. Matuška 22.5.2022 9:58

Studio TRIKO: Vlastimil Tlustý - ekonomický poradce Trikolory

487 zhlédnutí Premiéra: 15. 5. 2022

https://www.youtube.com/watch?v=yFEIjtPCho4

Další díl v neděli 22.5.2022 v 17 hod. Hostem bude československý diskdžokej Petr Černocký.

P. Urban 22.5.2022 9:46

Ukrajinské vítězství není zatím vůbec jisté. Stejně tak zatím není vůbec nejisté.

Rusko koncentrovalo své síly do jednoho bodu. Ale změnit celkový styl velení bude na mnohem delší lokte. Záložníci nemohou nahradit okamžitě kádrovou armádu, i kdyby je bylo z čeho vyzbrojit. Pokud bude Rusům trvat hodinu, než zjištění nepřátelských pozic dostane podobu rozkazů pro dělostřelecké baterie, zatímco Ukrajincům několik vteřin, pak dva miliony ruských záložníků budou znamenat jen tisíce dalších obětí. Pokud bude mít Ukrajina z čeho střílet.

Ta pětinásobná převaha možná vůbec nebude nutná. Uvidíme.

P. Diviš 22.5.2022 9:39

Putin dle mého názoru by rovněž tak nějak rád vše ukončil, ale nechce uznat, že udělal chybu a chce si zachovat, co ukradl. To je fakt těžký úkol pro diplomacii, asi to bude chtít na ruské straně někoho jiného.

P. Diviš 22.5.2022 9:38

Taky jeden z výsledků agresivní politiky Ruska.

H. Kala 22.5.2022 9:37

Nediplomatičtí diplomaté osobně nazývám chování Putina a Zelenského. Podle posledních výroků představitele Ukrajiny lze ukončit konflikt jen a pouze diplomacií. Putin dle mého názoru by rovněž tak nějak rád vše ukončil avšak jak když má naprosto stejné podmínky jako Zelenský. Umí si tady někdo nyní představit průběh takové diplomacie mezi oběma nesvářenými stranami pokud možno bez zásahu třetího? Ještě si dovolím poznámku o nemožnosti ověření pravdivosti každé třetí zprávy z bojiště ať ji předkládá ten či onen válečník. Myslím že se to promítá do výrazně klesajícího zájmu jedinců a organizací podporovat Ukrajinu. Nelze tady legitimně vyjádřit míru pravdivosti přednášených zpráv válčících stran a staré přísloví praví: "Lež má krátké nohy, ta daleko nedojde"! NESTRANNÝ POZOROVATEL VELKÉHO EVROPSKÉHO NEŠTĚSTÍ [>-]

P. Diviš 22.5.2022 9:37

Ano, oslabeno, ale Putin si to uvědomí až pozdě, případně vůbec.

Ten zbytek jsou kecy.

P. Diviš 22.5.2022 9:36

Nedůvěra mezi národy, státy a jejich občany není nic nově vzniklého.

Kdo, jak, kdy ji přikrmuje, o tom se můžeme dohadovat do alelujá. Každopádně, Rusáci na tom mají lví podíl.

J. Kalíšek 22.5.2022 9:35

Prosím Vás, přečtěte si ten report. Aha, on je anglicky a Vy neumíte....to vysvětluje Vaše názory. Pak ovšem diskuse nemá smysl. Omlouvám se, že jsem Vás obtěžoval fakty.

J. Kalíšek 22.5.2022 9:35

Prosím Vás, přečtěte si ten report. Aha, on je anglicky a Vy neumíte....to vysvětluje Vaše názory. Pak ovšem diskuse nemá smysl. Omlouvám se, že jsem Vás obtěžoval fakty.

P. Urban 22.5.2022 9:32

Nevím, jestli zrovna tohle byl hlavní cíl americké politiky. Pokud ano, pak za to mohou všichni poděkovat Putinovi. Není náhodou americkým agentem?

Myslím, že bychom měli horovat pro podporu Ukrajiny. Pokud bude pokračovat ve válce, podporovat válku. Pokud bude ochotna uzavřít příměří či mír nabízený Ruskem, podporovat příměří či mír.

To ovšem znamená připustit, že mezinárodní politika je i o jiných zájmech, než jen amerických. Že ti, jejichž zájmy se momentálně shodují s americkými nemusí být nesvéprávní pitomci a užiteční idioti.

Politický význam států EU (a nakonec i EU samotné) válkou rozhodně nepoklesl. Co se týče ekonomiky, těžko říci; z dlouhodobého hlediska by radikální "finlandizace" Ukrajiny byla možná ještě horší.

A. Renjascu 22.5.2022 9:29

Ne tím opačným názorem jsou rozdílné pohledy na vznik konfliktu a na způsob jeho řešení. Podobně doplnění jednostranného předkládání informací není podporou války, ale dokreslením celkového pohledu. Kdyby socan Zaorálek nepřišel s informací o rozsáhlých a rostoucích územních ziscích Ruska, které prezentovaly tajné služby USA, tak bychom z našich masmédií měli dojem, že je Rusko pár minut před porážkou. Když to zde někteří prezentovali před pár dny, tak byli označeni za lháře těmi, kteří zřejmě nedokáží sledovat jiná masmédia než je ČT. Podobně ti, kteří podporovali vpád vojsk USA do Afghánistánu či Iráku (a já k nim patřil) nemuseli být zpočátku ihned milovníky agrese proti nezávislým zemím, ale jen měli nepřesné informace.

M. Vaněk 22.5.2022 9:24

A co židé a krádež území arabům?;-)

J. Matuška 22.5.2022 9:20

R^

J. Matuška 22.5.2022 9:18

Ad 8:18 Přišli jsme do Budapešti v těžkém historickém okamžiku, kdy nedaleko odtud probíhá ošklivá válka. Tato válka nejenže zabila tisíce lidí, ale také změnila základní aspekty mezinárodního uspořádání po 2. světové válce a s nimi i atmosféru v celém světě. JE TO NEPOCHYBNĚ VÁLKA TRAGICKÁ, NEOSPRAVEDLNITELNÁ A NEOMLUVITELNÁ, válka s desítkami tisíc přímých a statisíce nepřímých obětí, válka, která způsobila obrovské, téměř nevyčíslitelné materiální škody. Výsledná nedůvěra mezi národy bude těžko odstranitelná. https://www.klaus.cz/clanky/4934

M. Vaněk 22.5.2022 9:07

Diskuze s gaunerem je ztráta času... ;-)

M. Vaněk 22.5.2022 9:06

malá oprava: ve skutečnosti nevládne většina, ale menšina, a menšině se i ustupuje, čímž časem nastane nezvládnutelný paradox, který vyústí v další revoluci ještě brutálnějšími postupy, zavede se vláda "většiny, která se postupen času stane menšinou a pro mnešinu, kruh se uzavře a celý cyklus se následně opakuje...

J. Kombercová 22.5.2022 9:04

Jo, je to bžunda, vy si přece vycpete Putina a bude hned po Leninovi taky věčný.

M. Vaněk 22.5.2022 9:01

Cudně jste pozapomenul na humanitárněbombardovacího havla, krvavou madlenku allrightovou, řezníky obamu, oba bushe, clintona, blaira, porošenka, zelenského, fialu, rakušana, afroameričanovou a další zločince.

G. Onion 22.5.2022 8:59

No tak tomu nevěřím, ve vašich příspěvcích to vidět není. Ale i kdyby jste to přečetl, tak jste to nepochopil, je to poměrně dlouhý text.

Vy musíte mít stejně těžký život, soudruhu, když se v diskusích ukajite tím, že všem nadavate;-D

A netykat soudruhu, netykat:-P

J. Kombercová 22.5.2022 8:57

Znám ten bonmot trochu jinak, taky je ze starší doby... vyspat se s ní, to ano, ale proboha, jen ne žádné důvěrnosti.

P. Černý 22.5.2022 8:49

Zabíjení prchajících, bránění hasičům, i to byla nešťastná náhoda? Vyšetřeno to bylo a nikdo nebyl vyšetřován ani souzen? Výborně. Vy určitě nelžete. Vy jste jenom idiot.

P. Černý 22.5.2022 8:43

Ukrajina už dávno není schopna za zbraně platit. Možná někdy v budoucnu. Tu válku už dnes nejspíš financují převážně USA.