23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

VÁLKA NA UKRAJINĚ: Cíl ruské agrese

Západní propaganda stále ruskou pozici zesměšňuje a nechce přiznat, že má Rusko k naplnění tohoto cíle všechny předpoklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pesat 5.1.2024 13:41

co se tyka diskuse, ja bych to rozlisil na diskusi a "diskusi" , v tomto punktu to mam jednoduche cca 90% nicku preskakuju, ono plati to biblicke "po ovoci poznate je " . Cemu verim ci neverim ? Kdyz zacala valka na Ukraine, prestal cist BBC a uplne se odstrihl od rustiny a preorientoval jsem se na Al Jazeera, ovsem Al Jazeera se zase neda verit ani slovo kdyz prijde na otazky muslimu/Izraele/USA/zapadu min. 90 % jsou lzi a propaganda, objevil jsem server The Observatorial, snad Rakousko ? Velice seriozni. A postupne jsem zase vzal na milost BBC , nedavno velice zajimavy clanek o soudruhu Trumpovi a TV debatach republikanu pred primarkami, neverim tomu zeby v ceskych mediich takovy clanek mel sanci byt publikovan. Rika se tomu diversifikace zdroju, delal jsem to i za komunistu, cetl jsem polske noviny/casopisy , oni Polaci i tehdy "boule" napsat/publikovat veci co by v CSSR neprosly ani nahodou. Resp. spise v ceske casti, protoze jsem za komunistu precetl spoustu knizek ve slovenstine, kde je v pohode vydavali . A vratil jsem se k rustine, vcera jsem sledoval rozhovor s nejakou poslankyni za Kamcatku, Ирина Яровая, v podstate tam nepadlo slovo o valce/zahranicni politice , spise o korupci/skolstvi/politickych stranach v Rusku, klobouk dolu, velice chytra zenska

J. Kostelanský 5.1.2024 13:51

Dík za ten tip na The Observatorial. Už ho mám v záložce. R^

D. Mach 5.1.2024 13:56

Nepadlo ani slovo o válce? A kolikrát padlo spojení slavná+mírová+speciální+vojenská+operace?

A. Nový 5.1.2024 14:57

Komouš Pešat (Mirek 56).

V. Čermák 5.1.2024 18:03

Nezapomeňte Informovat LejNováka, ať si ho zařadí, Pomocná stráži...

V. Čermák 5.1.2024 18:05

Tak si to pusťte a zvíte, Zvědavče..;-D

M. Pesat 5.1.2024 13:11

"Nejhorsi je, na jak urodnou pudu ta primitivni propaganda pada. Dnes se to propagande dari lip nez za byvaleho rezimu, zda se mi."

Nevim ? ale kuprikladu v praci, kdyz mluvim s tzv. "obycejnymi lidmi" z vyroby tak vetsina z nich ma presne opacne nazory nez hlasaji tzv. verejnopravni/mainstream media/politici . Coz mi prave pripomina byvaly rezim, kdy oficialne vsichni stali za soudruhy z UV a SSSR a v hospodach vse bylo uplne jinak, konckoncu v roce 1989 se to sesypalo jako domecek z karet. Kdyby mi tehdy nekdo tvrdil, ze si socialisms/cezuru/zavirani huby za cca 30 let zpaknu, do krve bych se s nim pohadal

D. Mach 5.1.2024 13:57

Já když mluvím s lidmi, tak nikdo z nich neobhajuje Russáky v jejich válce proti Ukrajině.

V. Čermák 5.1.2024 18:08

A máváte u toho UK vlaječkami? ;-D

D. Mach 5.1.2024 18:39

Nejsem vy v prvomájovém průvodu.

D. Laurencikova 5.1.2024 14:24

Máte pravdu. Mojí čeští sousedé mluví také jinak, než Mach a spol. Ale když čtete diskuze v novinách, tak je vám opravdu smutno. Možná tam prostě jiný názor ani neprojde...

V. Čermák 5.1.2024 18:10

Možná?;-D Určitě, když tak polehoučku, potichoučku se něco mihne. Podobně jako před pádem Komoušů...:-/

F. Kusák 5.1.2024 12:48

Mám ze všeho smíšený pocit jako kdybychom my Češi, za které si dovoluji mluvit, nevěděli kam vlastně patříme. To považuji za docela tristní. Těšil jsem se, a myslím, že v tom nejsem sám, že Evropa bude v nějaké formě společná, že její ekonomika a tím i její politická a pochopitelně vojenská moc bude sílit a samozřejmě bude příkladem demokracie. A jaký je současný stav? Místo demokracie, podivná aktivistická politika v mnohem připomínající minulý režim u nás, ekonomika slábne a evropské firmy hrají druhé housle. Čest výjimkám. Občané uvěřili nesmyslům, že se ekonomice povede dobře i s minimem snahy a vynalézavosti. Dobře vyzbrojená (hlavně evropskými zbraňovými systémy) a vycvičená armáda je snem blouznivých politiků. A aby toho nebylo málo, potulují se Evropou nezvaní cizinci, kteří nejenže vysávají sociální systém, ale ještě dále rozvracejí ekonomiku.

A teď k úvodu. Není přeci v našem zájmu, aby Rusko, ale ani Ukrajina (a takové úvahy někteří ukrajinští politici ještě nedávno měli) bylo v našem geopolitickém prostoru dominantní. Jenže, pokud to nechceme, pak musíme donutit západ Evropy, aby přehodnotil svou politiku, a to bohužel neděláme a poslušně lezeme někomu kamsi a z vlastní ekonomiky jsme si vytvořili dojnou vyhublou krávu, z které i to málo co dává, dostávají hlavně jiní. Pokud se někdo ozve, jako třeba Orbán, je u nás dehonestován a považován div ne za Lukašenka. Čekáme, že to nějaký zázrak změní (to pozoruji hlavně u současné vlády a vládních ekonomů). Ne, nezmění. Spíše dopadneme zle. Bohužel.

M. Pesat 5.1.2024 12:05

"Čtu skeptické názory a s obavami očekávám, až si Lavrov vzpomene, že už dříve hlásal,"

Pane Pisariku, ono je nejlepsi si poslechnout v originale co kdo rekl/nerekl , pokud uz to neni sikovne sestrihane za ucelem propagandy, jak se dnes moderne rika dezinformace, cesky nectu, jen z nostalgie Psa, dnes uz pouze komentare, clanky zoufale upadly. Neverim tomu ze soudruh Lavrov nekdy rekl ze Rusko zeme stredni/vychodni Evropy dobylo, protoze je osvobodilo od Nemcu a dobrovolne jim vratilo svobodu v roce 1989, soudruh Gorbacov. Pokud se neco vymklo kontrole, potom prave nepokryte snahy USA/NATO expandovat na vychod. Zeme byv. socialistickeho tabora, jsou dnes koloniemi USA/zapadu, Ukraina je dalsi na rade a samozrejmne obrovske bohatstvi Ruska, to nikdy USA/zapadu nedalo spat. Ano o prachy jde az v prvni rade, blabolum o demokracii muze verit pouze jeliman. Na Ukraine a v byv. SSSR jsem stravil 4 roky, kancelar jsme meli v Lvove a na ty pochody ukrainskych nacistu si pamatuju dodnes a dodnes se mi dela husi kuze, samozrejmne mam tu vyhodu, ze jsem spoustu let zil v USA a ovladam oba jazyky.

P. Pepax 5.1.2024 12:31

Máte pravdu, také nečtu a neposlouchám tuzemské bláboly tzv. mainstreamu, snažím si udělat nějaký názor ze zahraničních zdrojů. Míra oblbování Čechů je velká, vlastně stejná jako za bývalého režimu.

D. Laurencikova 5.1.2024 12:48

Nejhorsi je, na jak urodnou pudu ta primitivni propaganda pada. Dnes se to propagande dari lip nez za byvaleho rezimu, zda se mi.

P. Pepax 5.1.2024 13:11

Mám podobný dojem.

O. Kaucký 5.1.2024 20:19

Protože za minulého režimu uměli i ti průměrně inteligentní číst mezi řádky.

D. Laurencikova 5.1.2024 21:02

To by znamenalo, že za minulého režimu byli ti průměrně inteligentní chytřejší než teď?

D. Mach 5.1.2024 12:59

Takže nevěříte lidem v diskusi, ale soudruhu Lavrovovi uvěříte každé slovo. Tak to zní zajímavě.

A jinak proč chce Russko Donbas a Krym? Protože na Donbasu je železná ruda a na Krymu (kromě jejich základny) je plyn. Jo, Russáci nemají nikdy dost!

D. Laurencikova 5.1.2024 13:05

"Jo, Russáci nemají nikdy dost!" To jsou prave tyto kvalifikovane vety, ktere vas cini tak respektu hodnym a verohodnym. Tak kvuli zelezne rude namasirovali Rusi na Ukrajinu, so, so!

D. Mach 5.1.2024 13:07

Jo, stejně jako nacisti. Zajímavé, co?

D. Laurencikova 5.1.2024 13:25

Kdyz uz jsme u tech surovin, tak prave v posledni dobe priznal jeden z nejvetsich soucasnych nemeckych valecnych stvacu, Roderich Kiesewetter (CDU), ze Evropa nutne potrebuje ukrajinske lithium, ktere se nachazi prave v oblasti Donecka a Luhanska. Protoze bez nej tu "Energiewende" tezko zvladne. Tim se dostava nemecka podpora Ukrajine do uplne jineho svetla. Tim se tato valka i pro Nemecko stava "proxy war", pise svycarska Weltwoche, nejen pro USA. Co vy na to?

CDU-Kriegstreiber Kiesewetter hat die Lithium-Vorkommen in Donezk und Luhansk im Visier. Der Ukraine-Krieg wird auch für Deutschland zum Stellvertreterkrieg (weltwoche.ch)

D. Mach 5.1.2024 13:58

Takže chcete říct, že Německo opět vyhlásí válku Ukrajině?

D. Laurencikova 5.1.2024 14:12

Opravdu ne. Jak jste na to přišel?

L. Píchová 5.1.2024 15:54

v té souvislosti je také zajímavé, jak a kde začala probíhat ua občanská válka - kyjevské jednotky nejdříve a velmi tvrdě zaútočili v separatistických oblastech na Slavjansk a okolí = opravdu velká ložiska břidličného plynu. A v plynovém kšeftu na UA jel ve velkém Biden ml (Bursima). Asi náhoda ..........

D. Laurencikova 5.1.2024 16:10

Urcite...

D. Mach 5.1.2024 19:26

Ukrajinské jednotky tvrdě zatlačili na ukrajinské jednotky? Fakt vám to nepřijde divné?

V. Čermák 5.1.2024 18:21

Kvůli nějakým surovinám, nebo území určitě ne. To přece musíte sám vědět, že surovin a území mají nadměrně. ;-DAle máte to z novin, tak to šíříte. Udělali to kvůli vlastní bezpečnosti a kvůli šikanování Ukrajinských Rusů. To by úplně stejně udělali i Amíci...

D. Mach 5.1.2024 19:27

Znáte to ne? Největším boháčům už o majetek vůbec nejde. ;-D