1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

USA: Snowdenův omyl

Americké ministerstvo spravedlnosti zahájilo v pondělí vyšetřování úniku informací, k němuž se přiznal devětadvacetiletý bývalý zaměstnanec zpravodajské služby CIA Edward Snowden. Ten se momentálně skrývá v Hong-kongu a údajně chce požádat o azyl v některé další zemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Kaňka 15.6.2013 18:30

Re: 1984

Snowden řekl, že ta metadata zahrnují i takové informace, jako e-mail nebo telefonní číslo  manželky (nebo milenky) nebo čísla účtů a kreditních karet. Dopisy (prý) neotvírají, ale i metadata svedčí jistým způsobem o obahu. Drbna v baráku vám u toho taky nesvítí, ale má vás zmáknuté. Nechci, aby někdo nepovolaný věděl, kolikrát chodím k doktorovi. Co když je to venerolog nebo psychiatr? Co je drbně do toho? Co jepo tom vládě?

J. Vyhnalík 15.6.2013 19:13

Re: 1984

Víte, co znamená datamining a statistické analýzy velkých souborů dat? Představte si, že tyto metody se běžně používají a není důvod, aby je nepoužívaly bezpečnostní složky státu. Samozřejmě, že existuje nebezpečí zneužití, ale daleko větší nebezpečí Vám hrozí od magora policisty, který si Vás podá.

Milenky jsou běžná věc, venerické choroby nebo návštěva psychiatra také, to nikoho nezajímá, ale člověk, který navštěvuje psychiatra a vedle toho si koupil metrák dusíkatého hnojiva by už zájem vyvolat mohl a to je dobře.

A. Kaňka 15.6.2013 18:35

Re: 1984

Snowden řekl, že ta metadata zahrnují i např. telefonní číslo manželky (nebo milenky) nebo čísla účtů a kreditních karet, I metadata mohou svým způsobem svědčit o obsahu. Drbna v domě vám u toho taky nesvítí, ale má vás zmáknuté. Proč má vláda vědět, kolikrát chodím a k jakému doktorovi? Co když je to venerolog? Co je drbně do toho? Co je po tom vládě?

P. Lenc 14.6.2013 7:15

Podle

názoru většiny občanů USA je vidět, že jsou mnohem rozumnější než většina rádoby "svobodomyslných" novinářů.

L. Křivan 14.6.2013 7:04

Ale jakou svobodu a pro koho ji chtějí?

Svobodu pro teroristy plánovat zabíjení bělochů.  Zda to chtějí, nebo ne, je jedno. Takhle ale jejich snažení vychází.

S. Netzer 14.6.2013 8:55

Re: Ale jakou svobodu a pro koho ji chtějí?

Jasně, když už se nechat zabíjet, tak jenom bělochem, a ne nějakým barvoušem.

"Vstanou noví Breivikové!"

M. Koutný 14.6.2013 10:55

Re: Ale jakou svobodu a pro koho ji chtějí?

Breivik nebyl terorista, ale magor, jaký se bohužel čas od času objeví i v tom nejdemokratičtějším systému. Je jen náhoda, do jakých myšlenek své šílenství obalil. Se SYSTÉMOVÝMI teroristy islámského typu neměl nic společného.

 To se jen politkorektorům hodí do krámu, že konečně našli "pravicového teroristu", kterého mohou otloukat o hlavu všem, kteří kritizují zamořování Evropy nepřizpůsobivými nositeli nejrůznějších zvrhlých kultů.

J. Ráž 14.6.2013 11:10

Re: Ale jakou svobodu a pro koho ji chtějí?

Ale jo, když už být zabit, tak by mne ne onom světě dost štvalo, kdby mně zabil nějaký americký barvouš nebo český polobarvouš!

Že si nedáte pokoj s těmi stupidními poznámkami!

S. Netzer 14.6.2013 12:11

Až po Vás, dobrý muži.

J. Vintr 14.6.2013 2:56

Všechny státy mají různé tajné služby

které se dopuštění různých nepěkných věci (ať už je lze ospravedlnit či nikoliv), ale jenom v USA si vždy nedovedou pohlídat, aby se o tom veřejnost nedozvěděla. Takže to vypadá, že jsou nejhorší - což zdaleka zdaleka není pravda.

A mimochodem s tím "teroristickým útokem" z 11/9, kterému tajné služby údajně kvůli nedostatku informací (čili nedostatečnému špiclování) nedokázaly zabránit, to není zrovna dobrý příklad. Vzhledem k tomu, že budovy WTC nade vší pochybnost zničila spousta profesionálně použitých výbušnin, je skoro jisté, že to v tomto případě spíš některá jejich složka přímo organizovala ...

J. Sinnreich 14.6.2013 4:27

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

WTC znicila"nade vsechny pocybnosti" vybusnina..... Zeme je placata take nade vsechny pochybnosti.

I. Lyčka 14.6.2013 7:50

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

A děti nosí čáp :o)

J. Vintr 14.6.2013 10:11

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

Pokud něco padá jen vlivem gravitace, tak to padá vertikálním směrem a nerozlítává se to na všechny strany. A pokud pád budovy vypadá do posledního detailu jako ukázková řízená demolice, tak TO JE řízená demolice ...

R. Langer 14.6.2013 11:28

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

No to víte že jo... :-D

J. Vintr 14.6.2013 12:04

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

Smějete se jen vlastní nevědomosti a naivitě. To platí i pro ostatní reakce.

J. Chodur 14.6.2013 23:41

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

Pane Vintr, mate pradu ve vetsine co rikate, ovsem co se 9/11 tyce, dukazy nepodporuji vasi (neni vase, jen jste se nechal presvedcit) teorii. Co se rizene demolice tyce, souhlasim s vami, ze to tak vypadalo. Doufam, ze se demolicni experti z padu dvojek poucili a pouziji nove poznatky ve sve profesi, zda se, ze je to podstatne levnejsi metoda simulovat tuto nehodu nez to co delali doposud, pochopitelne to otestuji na bezpecnem miste. Horni cast mrakodrapu pracovala jako beran dynamickym uderem na nizsi podlazi a diky vybornym statickym vypoctum a stavbe, ktera presne temto vypoctum odpovidala vsechno klapalo jako hodinky. Horni padajici cast diky sve obrovske dynamicke energii a rovnomerne, daleko mensi pevnosti jednotlivych podlazi, nedostala dostatecny impuls k naklaneni a jak jste spravne podotkl, gravitace smeruje dolu i kdyz jste to pouzil spatne, proste nadhera..., pokud by to byla skutecne planovana demolice a nebyli tam lidi. To ze sklo v oknech explodovalo smerem ven do strany, skutecne nevim, kam by melo explodovat. Kazde poschodi obsahovalo spoustu vzduchu, ktery po razne kompresi padajicimi stropy mel nejsnazsi unik skrze relativne slabe okenni tabulky. Jestli tato komprese vznikla vybusninou nebo padajicim stropem a masou hmoty nahore, vzhledove to vypada stejne. Vzdycky se jedna o pohyb stlaceneho vzduchu, jenom zdroje jsou ruzne, coz videt neni..., kecam, ono to videt bylo. Vsichni videli padajici stropy s hornimi patry (ktere se take hroutily smerem nahoru narazem na spodni patra i kdyz pomaleji, zrejme ta gravitace). Vybuch vybusniny co by zdroj teto komprese je ve srovnani s tim co jsme videli jenom spekulace.

Vlada urcite nese zodpovednost za spadne nakladani s informacemi ktere k disposici byly. To nebyl problem nedostatecneho fizlovani, jak bylo vtipne poznamenano. Politik ale v takovych pripadech nechce rozmazavat de fakto sve selhani jako manazera a radeji vyda novy zakon. V ocich neinformovaneho volice vypada daleko lip i kdyz tim skodi.

J. Vintr 15.6.2013 9:28

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

To co píšete, je jen snůška blábolů, které se snaží tvářit jako technické zdůvodnění. Tady není místo na podrobnější rozbor, ale konstrukce těch mrakodrapů naprosto vylučovala, aby se mohly rozpadnout tímto způsobem. Jen na zničení vnějšího pláště se musela spotřebovat obrovská spousta výbušnin, zrovna tak jako na rozbití desítek tisíc kubických metrů betonu z podlah. Už jen to, že se většina tohoto betonu proměnila v prach, je dostatečným důkazem použití velkého množství výbušnin. Beton se totiž po nárazu v žádném případě nerozbije na prach, ale na větší či menší kusy. Proměnit na prach ve zlomku vteřiny deseticentimetrovou armovanou desku dokáže jediná věc - brizantni výbušnina.

Pak je tady případ budovy WTC 7, což byla naprosto jasná profesionální řízená demolice. Ty bláboly, ktre za mnoho let dokázala vypotit ta takzvaná vyšetřovací komise, jsou absolutně směšné. A takovou demolici budovy nelze připravit za pár hodin ...

P. Lenc 14.6.2013 7:12

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

A zelení mužíčci jim pomáhali.Bože, bože.

M. Lechvy 14.6.2013 7:23

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

Nade vší vaši pochybnost? Chápu, to je možné. Ne každému je prostě dáno.

J. Vintr 14.6.2013 10:22

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

Ne každému je dáno dívat se vlastníma očima a používat vlastní mozek a pak věří i stupidním oficiálním báchorkám, které jaksi předpokládají, že v NY 11/9 2001 na pár hodin úplně přestalo platit pár základních fyzikálních zákonů ....

R. Langer 14.6.2013 11:37

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

Ano, někdo si to myslí. Hlavně ten kdo myslí alternativně, že?

J. Vyhnalík 14.6.2013 13:57

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

Vy jste tam ty výbušniny nejspíš osobně dával, co?

I. Schlägel 14.6.2013 8:00

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

Pan Vintr je odborník na výbušniny všeho druhu. To je dobře. Odborníků všeho druhu je potřeba jako soli. Jenom ti na výbušniny se po 11. 9. nějak nezdravě přemnožili :-)

J. Mannheim 14.6.2013 8:22

Re: Všechny státy mají různé tajné služby

a přistání na Měsíci se nade vší pochybnost událo ve studiu v Hollywoodu

V. Novák 14.6.2013 9:07

Útok na WTC není dobrý příklad ze zcela jiného důvodu.

Fantasmagorie o profesionálních výbušninách klidně můžete nechat stranou.

Informací bylo dost, jenže se ztrácely v haldě jiných informací, které se až do útoku jevily jako stejně důležité. A kromě toho neexistovala koordinace mezi jednotlivými třípísmennými organizacemi, takže každá ěvděla něco - a dohromady nic.

Spíš by mě zajímalo, jak je možné, že údajný externí kontultant Snowden, který ani nedodělal maturitu, měl v tak tajné organizaci jako je NSA přístup k tolika informacím, kolik jich vyzradil. Stejně tak vojín (tedy ucho, bažant, zácvikář, analytické embryo) Manning mohl stáhnout desetitisíce dokumentů, statisíce stran aniž by to někde vyvolalo poplach - a mohl je elektronicky zkopírovat a odeslat. To měl služební počítač s přístupem k interní síti i ven?!? Nebo si mohl jen tak přinést USB flashku a nahrát co se mu zachtělo?

To archivář Mitrochin, člověk přímo u zdroje, musel z archivů KGB léta opisovat, aby na něj nepřišli.

J. Sinnreich 14.6.2013 1:50

Uslechtily idiot

Snowden zrejme nevi, ze Hong Kong patri komunisticke Cine, se kterou vede Amerika uz delsi dobu cyber-valku. To ho stavi misto do pozice uslechtileho bojovnika za lisdka prava do statusu normalniho prodejneho zradce. Doufam, ze taky tak skonci.

V. Novák 14.6.2013 9:21

Jistě! Snowden si měl vybrat nějakou zem, odkud by ho

štandopede vyexpedovali do USA. Třeba Velkou Británii - ta vydává (do USA, jinam pochopitelně ne) i vlastní občany.

Být to Česko, letěl by nejspíš dřív, než by o něj Američani požádali. Blekota by se postaral.

Snowden je možná blbec - ale takový blbec zase není...

P. Majer 14.6.2013 1:47

Mohl by mi nekdo dat...

.... jediny priklad, kdy byla tato data zneuzita k persekvovani nejakeho cloveka. A to at uz nevinneho nebo vinneho necim jinym nez terorismem. Mam na mysli zavaznou trestnou cinnost, treba danovy unik. Dale bych chtel vedet, zda by tyto odposlechy nejaky soud v USA uznal za dukazni material??? Odpoved je NE. A vite co mi muzete vy vsichni ochranci svobody, kteri vubec netusite, ze "Freedom is not Free".......S uctou vas American!

M. Vojtíšek 14.6.2013 1:06

Ale houby.

USA cpalo do své ochrany vždycky ranec a bylo jim to stejnak prd platný a jak ukazují jiné události, bude jim to prd platný i nadále.  Ano 911 byl asi šok, byl jsem v USA rok před tím a pak už bylo vše jinak.  Media i samotná vláda zasela divné paranoidní smýšlení do hlav američanů a to jim dovolilo nasadit šílenou buzeraci nejen doma , ale i všude ve světě.

Jestli máte nějaký statistiky o tom jak se přitažené šrouby a nekonečné špiclování pozitivně projevilo na americkém zajištění bezpečnosti, sem s nima. Ale pochybuju, že něco takového existuje.

Přitom USA ví co produkuje teroristy. Frustrace. Kdekoliv na světě, imigrantů, návštěvníků i rodilejch občanů. S frustrovaným jednotlivcem nebo slupinou nedokáže efektivně bojovat žádný aparát.

PR myšlenka toho, že když budu špiclovat všechny uživatele internetu tak něčemu předejdu je jen důsledek fúze technologie a staréjch vydlabanejch konzerv. Nějakej terorismus  s tím nemá co do činění. Dělaj to , protože to jde a  bylo by tomu i bez 911, to posloužilo jen k tomu jak obalamutit koncáky. Je to ta chorobná touha po kontrole, kterou předváděj všechny formy mocí na světě. Stejně tak i v historii. Každej chce získat výhodu za každou cenu  aby si udržel moc. 

Historicky je planeta ve vývoji a stejně tak civilizace , které na ni žijou. Změna je normální a nastane tak jako tak. Že válečné řinčení bylo vyměněno za soutěž na globálním trhu. Je fajn. Ale pořád je to válka, která tu civilizaci bude měnit. Změna je život a to samo o sobě frustruje dostatečně, tak proč frustrovat společnost špiclováním, které stejnak nemá šanci něčemu zabránit. Jen další frustrace. Informace je osobní vlastnictví a nikdo do něj nemá právo se montovat.. Může mne požádat jako vlastníka, nebo udělat nabídku. Patří to k základním právům a svobodám.

R. Gramblička 14.6.2013 7:19

Re: Ale houby.

nejvíc teroristů produkuje ISLÁM !