29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

USA: Ropa, válka a lži

Válka v Sýrii nezačala 15. března 2001, když vláda Bašára Asada násilím potlačila sunnitskou demonstraci. To je lež.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hendrych 2.11.2019 4:33

Ruský trolik opět nezklamal.

J. Fridrich 2.11.2019 7:15

Ano, souhlas pane Hendrych a Frank. S. Vítek byl vzorný žák VUMLu - prostě jedničkář. Za jeho úvahy typu - " Že americká vojska bojovala v Sýrii proti Islámskému státu (Isis), je lež. Že potírala islámský terorismus, je lež. Dělala pravý opak. Ale je pravda, že USA teď po po prohrané válce islamisty hodily přes palubu." - by ta jednička byla jistě i s hvězdičkou.

Jemu ještě nikdo neprozradil, že Amerika-USA bude zanedlouho ropu a plyn vyvážet.....

Pobavit ale s. Vítek dovede, zasmát se po ránu v sobotu nemůže vůbec škodit...

J. Sedlář 2.11.2019 7:32

Američani bombardovali v sýrii 3 roky písek. Zbraně dodávali jen té umírněné opozici (;-D;-D;-D).Rusům stačilo rozdrbat pák konvojů s ropou co se hrnuli do Turecka, vlítnout tam (na pozvání ofiko vlády, narozdíl od USAků) a po pár měsících se IS začal hroutit.

BTW v té cementárně Lafarge která frčela nonstop a platila fee pro ISIS nebyl jen cement. A to je jen špička ledovce. Nelze připustit, že nebude někdo další obchodovat ropu v dolarech. Každá válka je vždy pro opravdové aktéry jen Business as usual. Sledujte stopu peněz.

J. Fridrich 2.11.2019 7:39

" Sledujte stopu peněz." - tu sledujte vy - základy od soužek učitelek ze základky máte dobré....

P. Grigar 2.11.2019 23:50

..Fridrich, to musí opravdu bavit, soustavně se ve vašem věku projevovat jako jouda neschopný jediného argumentu.

J. Fridrich 3.11.2019 6:59

Grigar, vy neumíte číst, nebo přečtené vnímat ?

P. Grigar 3.11.2019 9:13

..Fridrich, umím obojí, ale ve vašem případě je mi to i přes veškerou snahu k ničemu. To víte, prostý venkovan, ani v CCCP jsem nebyl. Zkuse svoji myšlenku rozvést, vysvětlit, podložit argumentací. Aby lid pochopil, co tím chtěl básník říci. Zatím to vypadá jenom jako flusanec..

J. Sedlář 3.11.2019 8:54

Plivat umíte, co argumenty?

J. Fridrich 3.11.2019 9:04

Asi jste si nevšiml, že v základním příspěvku uvádím " vo co gou " i s argumenty, později na přihlouplé reakce vašeho typu už nikoliv... Plivat ale umíte docela dobře vy, na základce jste byl šampion mezi spolužáky, vid'te...

Tak asi tak...

P. Grigar 3.11.2019 9:33

..ale houby argumenty, Fridrich, to je po vás pojem neznámý. Vy jenom prohlásíte něčí tvrzení za lež, za jediný "argument" máte právě vaše prohlášení a vzápětí se pustíte do spekulací na téma soužek učitelek, školního šampionátu v plivání a.j. Jako malej Jarda..

S vámi je nemožné dobrat se rozumného konce.

J. Fridrich 3.11.2019 9:43

Tento výlev Grigar, nebudu ani zdobit odpovědí....

P. Grigar 3.11.2019 9:53

..a víte Fridrich, že mě to ani nepřekvapuje? Překvapily by mě spíš vaše "argumenty".

J. Lancik 2.11.2019 19:23

Nevim co bombardovali Americane, ale zato vim, ze Rusum nestacilo rozbombrdovat par konvoju. Cely svet mohl videt Allepo ktere po ruskych naletech vypadalo jako Drazdany v r. 1945. Timto Rusaci zapricinili uprchlickou Krizi ze Syrie kde Jordansko a Turecko jsou prvni na rane.

P. Grigar 3.11.2019 10:09

..devastace Drážďan byla výsledkem masivního plošného bombardování v průběhu 48 hodin. Aleppo bylo výsledkem 4 let bojů v zastavěné oblasti, kde se za zády civilního obyvatelstva skrýval kdejaký terorista podporovaný ze zahraničí. Bombardování zde probíhalo se snahou o maximální přesnost. Ovšem jak chcete zlikvidovat minometné palebné postavení na školním dvoře? Zvoláním "nechejte toho, jsou tady děti!"?

J. Lancik 3.11.2019 15:12

Tohle je neustala situace v Gaza City a prece izraelske letectvo Gazu tak kompletne nezpustosilo.

P. Grigar 3.11.2019 18:27

..v Aleppu mimo relativně přesného bombardování probíhaly přímé pozemní střety v zastavěné oblasti. Podívejte se do historie, jak po takovém boji vypadal Stalingrad nebo některá města v Normandii. V Gaze se nic takového neodehrává.

J. Lancik 3.11.2019 19:06

V Gaze se takoveho odehrava, sice ne v takovem rozsahu a jen kratkodebe operace pozemniho vojska, jako obcasne vpady kvuli raketovemu ostrelovani. Taky Izrael predem varoval obyvatelstvo Gazy kde a kdy bombardovani probehne. S nicim takovym se Rusi nikdy neobtezovali. Ti si udelali z Allepa cvicnou strelnici. Taky jste mohl videt jak po takovem bombardovani vypadal Groznyj, ten musel byt kompletne prestaven. O kobercovitem bombardovani podava svedectvi, primo z mista cinu ocity svedek, svedomi Ruska A. Politkovska.

P. Grigar 4.11.2019 8:46

... obyvatelé Gazy mají, díky včasnému varování IDF, možnost bezpečného a včasného opuštění cílové oblasti. Takovou možnost ovšem obyvatelé Aleppa coby rukojmí a živé štíty nikdy neměli. Navíc oblíbeným a často používaným finále teroristů je sebevražedná exploze fanatika, obaleného trhavinami, to ve jménu džihádu.

Zmotal jste už do jednoho chumlu nesrovnatelné : Drážďany, Gazu, Aleppo a teď přidáváte Groznyj. Co tam máte dál? Hirošimu?

Očitá svědectví Politkovské, čas od času podrobená tvrdé kritice, bych ponechal mimo diskusi.

M. Prokop 2.11.2019 9:51

Ne BUDE vyvážet. Vyváží.

P. Portwyn 2.11.2019 10:09

Nicméně to, že US jednotky kontrolují (= okupují) část Sýrie s ropnými poli, Američané nepopírají.

Proč to dělají, když tu ropu nepotřebují?

J. Fridrich 2.11.2019 10:26

A proč jsou v Sýrii Rusáci ? Co ti kontrolují ? Že by drželi u moci Bašára Asada, který vojensky a tvrdě potlačil zprvu pokojné protesty vlastních občanů proti jeho autokratické vládě ? Konflikt začal 15. března 2011 demonstracemi.

https://www.lidovky.cz/svet/syrsti-vojaci-vypalili-vesnici-a-zabijeli.A120513_131106_ln_zahranici_mtr

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ob%C4%8Dansk%

C3%A1_v%C3%A1lka_v_S%C3%BDrii

P. Portwyn 2.11.2019 10:29

Jasně, "a vy zase utiskujete černochy"... přesně takhle by odpovědělo Rudé právo, jen s opačným znaménkem.

Otázka zní "proč US armáda kontroluje (okupuje) syrská ropná pole, když je Američané nepotřebují?"

J. Fridrich 2.11.2019 10:36

Otázka zní - " A proč jsou v Sýrii Rusáci ? Co ti kontrolují ? Že by drželi u moci Bašára Asada, který vojensky a tvrdě potlačil zprvu pokojné protesty vlastních občanů proti jeho autokratické vládě ? "

P. Portwyn 2.11.2019 10:48

Takže neodpovíte, jen hulákáte.

J. Fridrich 2.11.2019 10:54

A co vy ? Vy šeptáte ?

V. Heidlerová 2.11.2019 14:12

Co ho okřikujete, vždyť jen klade naléhavou otázku, která směřuje k pravdě.

J. Svoboda 2.11.2019 13:05

Já bych si dovolil logický motiv - ropa z ropných polí byl jeden z hlavních zdrojů financování IS a tak je lépe k takovému zdroji další šílence nepustit.

Pěkný den.

P. Portwyn 2.11.2019 13:24

No, logické by to bylo, ale ve skutečnosti ta ropná pole Američané "brání" před syrskou vládou, nikoli před ISIL. Na pokus syrské vlády získat kontrolu nad syrskými ropnými poli reagovalo USAF nálety proti vládním jednotkám. Vzhledem k tomu, že USA nejsou se Sýrií ve válečném stavu, je to podivné - USA jsou demokratický stát a agresí na cizím území se obvykle nedopouštějí.

Pěkný den.

P. Grigar 3.11.2019 9:49

..ropná pole se:

a. budou hodit v případě vítězství tzv. demokratické syrské opozice. b. jejich obsazení podvazuje zdroje příjmů legální vlády, což může být zdrojem další nespokojenosti obyvatelstva.

Rozhodující bude ruská reakce..

P. Portwyn 3.11.2019 15:27

Rusové nepůjdou do války s USA kvůli syrským ropným polím.