29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

USA: Ropa, válka a lži

Válka v Sýrii nezačala 15. března 2001, když vláda Bašára Asada násilím potlačila sunnitskou demonstraci. To je lež.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Paleček 4.11.2019 19:43

Paní Heidlerová platí především ta první věta. Kdyby jste fejeton Slovan a Čech četla, tak se nebudete takhle ztrapňovat. Protože to co napsal o Polácích potvrzuje i současná historie.

V. Heidlerová 4.11.2019 17:43

Poslední věta je nesmírně pravdivá a platí o Rusku jako vylitá ze zlata. Imperiální mocnost chtivá "spasit" celý svět a požírající malé národy, invaze do cizích států a okupace - to je jejich záměr. KHB a jeho práce znám dobře, jenže to je 19.století - a od té doby "čas oponou trhnul".... A Rusko mělo vše domyšlené? Měli jediné logistické heslo "nas mnógo" - ostatní chybělo, proto tak hrozné ztráty, hnali lidi jako na jatka. Tam jedinec neznamená nic, stříleli i do vlastních lidí už od r. 1917. Co mi podsouváte, když mne neznáte? Svazácké zanícení a oddanost Moskvě zůstala Vám, ne mně!!!

J. Paleček 4.11.2019 17:12

Vám to svazácké zanícení zůstává. Pokud jde o Polsko doporučuji fejeton Slovan a Čech od KHB. Nejen tu profláklou pasáž o Rusech. Nedomyšlene varšavské povstání, bez dohody s Rudou armádou je jen důkaz toho jak bystrý byl úsudek KHB. Neschopnost sebereflexe a imperiální ambice bohužel platí dodnes.

V. Heidlerová 4.11.2019 14:45

Nenazývejte kritický odsudek získaný dlouhodobým studiem nenávistí. Je pravda, že jsem k Rusku v průběhu života ztratila jakékoli sympatie a dovoluji si vyjádřit svůj názor. Mýlíte se - já jsem příslušnicí malého národa, kterému imperiální mocnosti udělovaly lekce, Rusko pod falešnou zástěrkou bratrství - a pocit ponižování ve mně zůstal. Proto jsem uvítala, že se po r. 1989 začaly otevírat archivy, začala se odtajňovat překroucená a zamlčovaná historie, v níž SSSR hrál roli bezskrupulózního hráče, neznalého demokratických pravidel a mravů asiatských, ne evropských, což trvá dodnes. Nemáte pravdu - nebo informace - že SSSR měl objektivní důvody NEPOMOCI varšavskému povstání, byl to Stalinův kalkul nepomoci západnímu odboji. V r. 1955 jsem se jako mladá holka zúčastnila Festivalu mládeže ve Varšavě (folklorní soubor). U Visly jsme se sešli s několika Poláky, kteří nám ukázali, kde ležela RA a jak snadno mohla pomoci, ale nechali Varšavu vykrvácet. Tam jsem se poprvé setkala se skutečnou, ale oprávněnou nenávistí. Byl to obrovský náraz do mých tehdejších vědomostí ze školy, kde nám tloukli do hlav věčnou vděčnost SSSR. V krátkém příspěvku - uvádím-li příklady - musím lítat od Šumavy k Tatrám, protože kam vstoupila ruská bota, víc než 100 let tráva neroste.

J. Paleček 4.11.2019 10:21

Paní Heidlerová z vás čiší jen bezmezná nenávist. Vaše argumenty jsou jednostranné a od "Šumavy k Tatrám", jakákoliv diskuze zbytečná. Jen jako příklad. Když hnali Poláci ruské vojáky, tak se vám to líbilo, když hnala Rudá armáda Poláky tak skřípete zuby. Když Poláci za 2WW chtěli osvobodit Varšavu bez pomoci SSSR, vše OK a když jim SSSR z objektivních důvodů nepomohla pomoct, tak za to zase můžou "rusáci".

P. Grigar 4.11.2019 8:46

... obyvatelé Gazy mají, díky včasnému varování IDF, možnost bezpečného a včasného opuštění cílové oblasti. Takovou možnost ovšem obyvatelé Aleppa coby rukojmí a živé štíty nikdy neměli. Navíc oblíbeným a často používaným finále teroristů je sebevražedná exploze fanatika, obaleného trhavinami, to ve jménu džihádu.

Zmotal jste už do jednoho chumlu nesrovnatelné : Drážďany, Gazu, Aleppo a teď přidáváte Groznyj. Co tam máte dál? Hirošimu?

Očitá svědectví Politkovské, čas od času podrobená tvrdé kritice, bych ponechal mimo diskusi.

R. Doubravský 3.11.2019 20:49

Obsadili by to, i kdyby na těžbě měli prodělat. Tak zlé to asi nebude, ale ani zisky nebudou závratné. Těžba, úprava i přeprava a skladování ropy mají své náklady a uvést ropná pole do pořádku po hospodaření islamistických guferáků taky nebude zadarmo. A cena ropy nic moc, bývala i dvojnásobná.

J. Lancik 3.11.2019 19:06

V Gaze se takoveho odehrava, sice ne v takovem rozsahu a jen kratkodebe operace pozemniho vojska, jako obcasne vpady kvuli raketovemu ostrelovani. Taky Izrael predem varoval obyvatelstvo Gazy kde a kdy bombardovani probehne. S nicim takovym se Rusi nikdy neobtezovali. Ti si udelali z Allepa cvicnou strelnici. Taky jste mohl videt jak po takovem bombardovani vypadal Groznyj, ten musel byt kompletne prestaven. O kobercovitem bombardovani podava svedectvi, primo z mista cinu ocity svedek, svedomi Ruska A. Politkovska.

P. Grigar 3.11.2019 18:33

..totéž platí opačně pro USA. V okamžiku, kdy ziskový potenciál klesne pod úroveň ztrátového, mocnosti najdou smírnou cestu. Trump už syrskou akvizici odpískává a dobře činí, jenom je třeba ještě ukázat svaly. Co kdyby někdy..

P. Grigar 3.11.2019 18:27

..v Aleppu mimo relativně přesného bombardování probíhaly přímé pozemní střety v zastavěné oblasti. Podívejte se do historie, jak po takovém boji vypadal Stalingrad nebo některá města v Normandii. V Gaze se nic takového neodehrává.

P. Grigar 3.11.2019 18:22

..zkuste najít jinou zemi, která trpěla 70 let pod vládou bolševiků. Zkuste si představit Rusko, ve kterém nebyla přerušena Stolypinova hospodářská reformace, do kterého nepřijel ve střeženém vagóně bolševický skřet Uljanov, podporovaný stovkami milionů německých marek. Kde by dnes mohlo být?

Zkuste si představit Československo, ve kterém by v roce 1919 získala moc Slovenská republika rad soudruha Janouška. Kde by dnes mohlo být? Nás stačil položit únor 1948.

Pro mě nepředstavuje nebezpečí Rusko, ale bolševici všech barev a tvarů, před těmi je třeba mít se na pozoru. Nedávno jásali v Trevíru před Marxovým pomníkem. Kolik tam bylo Rusů? Vzpomínáte?

Z. Koutecký 3.11.2019 18:19

Ať už hlavním důvodem těch demonstrací bylo to či ono, důkazem jejich „pokojnosti“ na jaře 2011 je zřejmě to, že hned první den bylo v Dar ́á zastřeleno sedm policistů, zatímco „prodemokratičnost“ se pro změnu zřejmě projevovala tím, že ulicemi Dar ́á hřmělo jednoznačné: „Alláhu akbár!“ Všeobecně se přiznává, že Asád důsledně usiloval o udržení přísně sekulárního státu. Což dosvědčuje v jednom rozhovoru třeba i Marta Issová, jejíž rodina vždy udržovala styk s příbuznými v Sýrii. Na druhé straně Asad velmi tvrdě postupoval proti islámským fundamentalistům, jako je sunnitské Muslimské bratrstvo. Jeho členů skutečně zlikvidoval mnoho. Ovšem likvidace stoupenců Muslimského bratrstva, včetně prezidenta Mursího, uplatněná as-Sísim v Egyptě, žádné demokraty nevzrušuje.

Z. Koutecký 3.11.2019 18:16

Ať už hlavním důvodem těch demonstrací bylo to či ono, důkazem jejich „pokojnosti“ na jaře 2011 je zřejmě to, že hned první den bylo v Dar ́á zastřeleno sedm policistů, zatímco „prodemokratičnost“ se pro změnu zřejmě projevovala tím, že ulicemi Dar ́á hřmělo jednoznačné: „Alláhu akbár!“ Všeobecně se přiznává, že Asád důsledně usiloval o udržení přísně sekulárního státu. Což dosvědčuje v jednom rozhovoru třeba i Marta Issová, jejíž rodina vždy udržovala styk s příbuznými v Sýrii. Na druhé straně Asad velmi tvrdě postupoval proti islámským fundamentalistům, jako je sunnitské Muslimské bratrstvo. Jeho členů skutečně zlikvidoval mnoho. Ovšem likvidace stoupenců Muslimského bratrstva, včetně prezidenta Mursího, uplatněná as-Sísim v Egyptě, žádné demokraty kupodivu nevzrušuje.

P. Grigar 3.11.2019 18:01

..píšete o historii. Zkuste popsat z vlastních zkušeností současnost, stačí jenom období od nástupu zlosyna Putina. Děkuji předem..

J. Huml 3.11.2019 17:32

No, o tebe to sedi, ubohej slintale. Zname do bre tvoje zmateny kecy.

P. Zinga 3.11.2019 17:08

Heil!dlerová,kam vlezeš ty, je to kvetoucí louka blbostí.

P. Zinga 3.11.2019 17:06

Těch kopanců by mělo být více, ale možná by stačil jeden pořádný za Arabské jaro, za které ovšem Trump nemůže.

P. Zinga 3.11.2019 17:02

Ale kdepak, spíš fundovaně,jak je autorovým zvykem. Vyvraťte mu to,jestli máte čím.

V. Heidlerová 3.11.2019 16:28

Myslím, že studená válka skončila totální porážkou SSSR a jeho rozpadem. Co byste chtěl víc? Třeba ho v zimní válce porazilo Finsko, Poláci vyhnali rusáky od Varšavy i s maršálem Tuchačevským. Ve 2. světové by bez pomoci spojenců neměli techniku, byli zásobováni přes severní přístavy. Na kontě mají dost porážek - Turecko, Japonsko - vragu nesdajóotsja náš gordyj Varjag.....Neskažet ni kameň ni kresť gde legli, pro slavu mu russkogo flaga, liš volny marskiije proslavjat vověk gerojskuju giběl Varjaga....Realita ukazuje, že státům, které se osvobodily ze jha SSSR, se daří v samostatnosti mnohem lépe než pod diktátem Moskvy. Proč by se rusáci tak usilovně snažili o návrat svého panství v celé bývalé šíři???;-€;-€;-€ Kdyby rusáci uměli svou zemi spravovat, museli by dávno už předehnat USA. Viděl jste, za jak ubohých podmínek se těží v Rusku ropa??

V. Heidlerová 3.11.2019 16:18

Ano, to jsem zapomněla, já tam byla a viděla a zažila. Nejen chvilku. Ano, je lepší psát to, co člověk viděl a zažil, než co viděli jiní. Kromě toho léta studuju historii Ruska, 20. století až po současnost. A oči i smysly jsem měla otevřené, jak čas šel - od ruských poradců po r. 1945. Vyrostla jsem ve společnosti ruských emigrantů, ti byli živoucí historie sama, zažila jsem tzv. osvobození 1945 i okupaci 1968, příbuzný studoval v Rusku. Takže vím, o čem píšu.

M. Prokop 3.11.2019 16:08

"Čestné pionýrské" (nebo už soudružské?). :-P

M. Prokop 3.11.2019 16:07

Spíš hloupě, jak je autorovým zvykem.

M. Prokop 3.11.2019 16:06

Na syrských ropných polích momentálně netěží nikdo, rozbitá infrastruktura. Zajistit je znamená jen hlídat, aby těžbu neobnovili islamisté a nepašovali ropu do Turecka i Asadovi. Což jste si asi nevšiml.

M. Prokop 3.11.2019 16:04

Klasika, šachystoš Čermák. Důkazy nemá, protože je to pitomost.

M. Prokop 3.11.2019 16:03

Zatím to učunili jen v Čečně, ovšem za cenu toho, že se čečenští muslimové rozutekli po světě. Jinde ne.

I ten Afghanistán primárně rozesrrali Rusové, tehdy tedy sověti.

J. Lancik 3.11.2019 15:32

Lzete, staci si precist statistiky, napr:

www.instituteforenenergyresearchorg/

P. Portwyn 3.11.2019 15:29

Takže z toho US firmy nic nemají? Netěží se? To je opravdu otázka, já o těžbě nemám informace.

J. Nový 3.11.2019 15:29

Nevím, jestli je schopen nebo neschopen spravovat svoji zem, ale zatím nikdo nedokázal ty "neschopné" Rusy porazit. Na to už jste zapomněla?;-D

P. Portwyn 3.11.2019 15:27

Rusové nepůjdou do války s USA kvůli syrským ropným polím.

J. Lancik 3.11.2019 15:12

Tohle je neustala situace v Gaza City a prece izraelske letectvo Gazu tak kompletne nezpustosilo.