26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jiri Janecek USA 25.5.2006 19:23

půjčky a půjčky

Syn meho pritele - jiz na vecnosti - jeste z Treiskirchenu ma Phd z UofI (Urbana) a jeho nastavajici ho dostala letos. Mladi, krasni lide. Pristi tyden se zeni. Mai cely svet otevreny. 

Za ty ctyri roky budete slavit - a ty penize jsou jen penize - ty se vrati - je to stesti a uspech tahle vychovat dite.

L 25.5.2006 7:49

Americke skolstvi je drahe a mizerne

Jenze ja to vim davno a nerozciluje me to. Bavim se tim, jak se tady nad tim lide pozastavuji. Fakt cislo dva je ten, ze vzdelanost nepatri v USA na predni pricky zebricku hodnot (value system), takze americani si z mizerneho skolstvi nic nedelaji. Hlavni je, ze jsou spokojeni, jsou nejlepsi na svete.

Jiri 25.5.2006 22:25

Re: Americke skolstvi je drahe a mizerne

Copak drahe to je, ale mizerne????????? Ze delaji hlouposti, ktere pan Ulc tak pekne popisuje, je pravda, ale porad je to jeste skolstvi na velmi vysoke urovni -  a mimochodem, americane se svym skolstvim spokojeni nejsou, skolstvi je neustalym tercem kritik ze vsech stran a delaji pro napravu hodne

Dušan Neumann 25.5.2006 5:49

náklady na vzdělání vzrostly vzhledem k inflaci neúměrně, s tím souhlas

jenže jádro pudla je v tom, že Bush s tím nemá nic společného. Školné na University of illinois, kde studuje moje dcera (není residentkou v Ill.) vzrostla za rok o 9,000 dollarů ročně což považuji za silniční lapkovství. Za touhle loupeží však není Bushova rozhazovační vláda, ale nenasytné a hrabivé učitelské odbory bohorovně nevyhoditelných vzdělavatelů o nichž píše Ota Ulč a kteří si nezaslouží nic lepšího než osud Jimmiho Hoffy. Půjčky to ještě pokryjí, i když se stoupající úrokovou mírou je to dnes skoro 8%, takže až se děvče pod deseti letech studia 8 let veteriny a dva roky residence, postaví na vlastní nohy, bude mít na krku asi 200 000 dluh, takže místo milovaných pejsků a kočiček půjde asi štemplovat prasečí kejty za nějakých 50k ročně, aby půjčky splatila do deseti let....V mnoha ohledech ostře nesouhlasím s fiskální politikou současné vlády, ale není to jen Bush, je to Kongres, který musí rozpočet schválit. Vyhozené peníze nejsou jen v Iráku, kde mizejí díky místní korupci, ale především na domácí scéně, neboť největší část rozpočtu je vhozena do bezedných studní zdravotního a vzdělávacího systému, kde se rozplynou v byrokratických strukturách dříve než z nichž mohou profitovat ti opravdu potřební.

Alex Juchelka 25.5.2006 6:08

Re: náklady na vzdělání vzrostly vzhledem k inflaci neúměrně, s tím souhlas

Nechtěl jsem vytvořit dojem, že za zvyšující se náklady na školné může pouze Bush, i když to tak mohlo vypadat, prostě jsem jen nedávno viděl toto číslo (50%), v tomto slovním spojení (během jeho vlády)...

Kongres = Republikáni = Bush, zde velký rozdíl nevidím. Priority této vlády jsou všechno, jen ne zájmy americké střední třídy...

Místní universita, s níž mám momentálně úzké styky, zvýšila za poslední dva roky náklady na postgraduální studium dvakrát a zároveň se omezila nabídka finanční pomoci podle mnou uvedeného vzorce níže (půjčky nahradily granty). Navíc se zvyšují úrokové míry, a i když student půjčky zkonsoliduje (převede proměnlivou úrokovou míru na pevnou), nevypadá to pro něj nijak slavně... Hovořil jsem rovněž s několika studenty, kteří si nechali od armády vzdělání zaplatit, a kteří byli měsíc po graduaci odveleni na rok do Iráku (rodina, nerodina), přesto, že při náboru bylo načasování jejich případné služby úmyslně marginalizováno (hlavní vinu si ovšem nesou oni sami).

Peníze v Iráku nemizejí díky místní korupci, mizí díky neschopnosti našich úředníků, diplomatů a díky korupci a nenažranosti subdodavatelů...

Adam 25.5.2006 6:25

Re: Re: náklady na vzdělání vzrostly vzhledem k inflaci neúměrně, s tím souhlas

Juchelko, pokud mas styky s universitou tak bys mel vedet ze ty jsou rizeny statnim a ne federalnim rozpoctem, takze Congres nebo president s tim nema co delat. Navic existuji t.zv. stipendia zvyhodnujici ty lepsi studenty, neboli ten material ktery je pro vyssi vzdelani prednostni. No a ten kdo holt neni "vhodny" material na studie si musi to studium platit. Je to asi jako kdyz neumis si neco sam udelat nebo opravit, tak za to holt musis zaplatit. Co se tyce platu profesoru tak ty nejsou tak vysoke ze by ospravedlnili vysoke studijni poplatky. Vyjimkou jsou samozrejme prestizni university ktere kompensuji vyssi platy profesoru temi granty od ruznych instituci nebo i vlivnych osobnosti. Tot jen v kostce, problematika skolstvi je vic slozita nez jsem ochoten zde rozebirat.

Alex Juchelka 25.5.2006 6:37

Re: Re: Re: náklady na vzdělání vzrostly vzhledem k inflaci neúměrně, s tím souhlas

Adame, téměř každá universita dostává určité procento federálních peněz, někdy milióny, a o nárocích federální vlády, které si činí na základě peněz poskytovaným universitám je polovina Ulčova článku. Kongres a president jsou zopovědni a mohli by vytvořit smysluplnou vzdělávací politiku, místo nefunkční strategie pro tzv. boj s terorismem a černou dírou Iráku v jejím centru...

Výrokem, "kdo není vhodný materiál na studie si je musí platit" jsi se ale shodil nejvíce... To nemá smysl ani komentovat a jsem ti vděčen, že to zde dál nemíníš rozebírat. Čau! :-/

Adam 25.5.2006 6:59

Re: Re: Re: Re: náklady na vzdělání vzrostly vzhledem k inflaci neúměrně, s tím souhlas

Juchelko, s tim vhodnym materialem bys pak musel napsat Janeckovi ze se shodil kdyz napsal ze Bushe vzali na Jale i kdyz mel jen C. Chces-li byt zajimavy tak nepouzivej typicky cechackovsky vyraz jako je  >jsi se shodil nejvice<, mel jsem zato ze mas vyssi uroven, ale zrejme se pletu. A o federalni podpore skol si neco precti nez budes o tom psat.

Alex Juchelka 25.5.2006 7:13

Re: Re: Re: Re: Re: náklady na vzdělání vzrostly vzhledem k inflaci neúměrně, s tím souhlas

Adame, já znám lidi, kteří graduovali summa cum laude bez jakéhokoliv stipendia a lidi, kteří na plné stipendium taktak prošli a Tvůj výrok je opravdu strašně pitomý. S Bushem to nemá nic společného - BTW, výsledek jeho 'vzdělávání' hovoří sám za sebe, jsem si jist, že v Yale a Harvardu jsou na něj patřičně hrdí, slyšel jsem, že jeho profesoři spáchali sepukku...

O federální podpoře škol si něco přečtu a pak Ti dám vědět... ;-)

Sarka 25.5.2006 7:16

Adame, bohuzel

se mylite. Prospechova (merit) stipendia jsou naprosto miziva, a i to malo, co existuje, je "means tested", tedy student musi prokazat ze je z velmi chude rodiny, nez z nej neco ma. Dokonce i programy jako National Merit Scholarship jsou means tested. To nema s "vhodnym materialem" na studia nic spolecneho. Jina vec je, ze student musi zvazit, zda si voli takovy predmet studia, ktery jewj nejen uzivi, ale jehoz prijmy budou soumeritelne s pujckami ktere bude muset splacet.

Adam 25.5.2006 7:32

Re: Adame, bohuzel

Nevim Sarko kde berete vase informace ponevadz jsou i takova stipendia ktera jsou poskytovana  institucemi, dale state govermentem a pak ty o kterych pisete t.zv. pro studenty s chudych rodin. Kazde stipendium je svou merou ruzne, nekdy dokonce pokryji znacnou cast poplatku. Jestli tyto okolnosti vam nejsou dostatecne zname pak mi nepiste ze se mylim.

Adam 25.5.2006 7:36

Re: Re: Adame, bohuzel

BTW. a to nehovorim o jinych formach stipendia jako je na pr. poskytovana na ruzne sporty nebo prislib pro zajistene zamestnani pro ruzne firmy po uspesnem dokonceni studia, ty jsou vsak vazany na celkovy prospech, zrovna tak jako ty sportovni.

Sarka 25.5.2006 23:20

Adame, ty okolnosti

JSOU mi dostatecne zname, a to z prime zkusenosti. Merit scholarships jako takovych je jako safranu, a ta ktera existuji jsou prevazne means tested. Obe moje deti se po stredni skole kvalifikovaly jako National Merit Scholars, a protoze jsme v te dobe patrili ( a diky bohu stale patrime) ku slusne vydelavajici stredni tride, jejich merit scholarship byl vymeren na dva tisice dollaru rocne. I pri tehdejsich cenach za skolne, knihy, atd, to bylo jako kdyz plivne. A situace neni o nic lepsi dnes. Existuje spousta vselijakych scholarships, o tom neni reci, ale maloktera jsou zalozena na pouze na akademickem meritu jako takovem. Jsou scholarships pro cerne potomky zelene putnikovanych hracu golfu kteri jsou absolventy te a te skoly, jsou scholarships pro "Dcery Americke Revoluce" , jsou scholarships pro hermafroditni Martany for all I know: neplette si existenci neskutecne velkeho mnozstvi scholarships s tim ze maloktere z nich je nestranne opreno pouze o studijni predpoklady daneho jedince . Dobre znama jsou sportovni stipendia, stipendia pro specielni zajmy, atd. Najdete si ale konkretne ktera Universita dava zvlastni stipendia studentum POUZE a JENOM  na zaklade vynikajici prospechu. Few and far between.

J A Ronovsky 25.5.2006 7:40

Genyjus z Jutahu je zase ve forme

"Místní universita, s níž mám momentálně úzké styky, zvýšila za poslední dva roky náklady na postgraduální studium dvakrát"  Juchelko, uzke styky s universitou muze mit i uklizec hajzlu. Paklize delas postgradual,  to uz pak muze v Utahu vystudovat i cvicena opice, prilezitostne i  vodnik Antonin Vacha. Co  ty muzes"studovat"? Leda tak dejiny delnickeho hnuti,  to ti asi uznali i  zapocet z Ceska.

Sarka 25.5.2006 6:25

Dusane

kazdy politik radostne rozdava pork barrels, at patri k te ci one partaji - a z ci to jde kapsy? A kdyby ten zdravotni a vzdelavaci system alespon odpovidal tem nekonecnym horam penez do nej nastrkanym :-/

Prdelka 25.5.2006 13:03

Re: náklady na vzdělání vzrostly vzhledem k inflaci neúměrně, s tím souhlas

Hahaha, Neumanne, vsadil si na spatnyho kone a pri tve inteligenci, kterou zde predvadis, me to neprekvapuje. Naopak ti to preju. Proste hloupy bushevik, osedlany dluhy na cely zivot Go fvck yourself!

Jiri Janecek USA 25.5.2006 21:06

hrabivé učitelské odbory

Neumanne - znas nekoho kdo uci? Na ucitele USA military- industrial complex kasle - $30 - $40K za rok je prumer.

According the BSL, the annual median starting salary for a teacher is just under $31,000 (2002). Compare that with the $60,000 median salary of lawyers just 6 months after graduation, and the median salary for all lawyers at over $90,000 (2002). According to the American Federation of Teachers (AFT), one of two major teacher unions, the average salary for all public school teachers of grades kindergarten through 12th was $44,367 (2001-2002). That includes people who have taught for 35 years and are at the top of the salary scale. One need not wonder about the apparent surplus of lawyers, and the shortage of teachers.

K tem penezum - neznam veterinare ktery nema pres $100K rocne - ja jim dal vice za me psy - nez za doktora pro me - dokonce i ty same leky pro lidi jsou levnejsi nez pro zvirata.

Alex Juchelka 25.5.2006 5:47

Decline and Fall

Rimska rise zanikla pro neduhy ktere vidime se opakovat a ktere popisuji pan Ulc a prispivatele do diskuse (nekteri jako Janecek s usklebkem protoze si to ze srdce preji - jini s politovanim): upadek mravu - armada verbuje muzstvo vetsinou neamericke - jako ve starem Rime. A pak ze se historie neopakuje!

Alex Juchelka 25.5.2006 5:42

Amoralni nazory Ms.Sarky

Vam by Ms. Sarko nevadilo kdyby ucitelka spala s chlapama z cele vesnice, deti ucil homosexual? Nevidite pro mravni turpiditu ze takovi lide davaji spatny priklad sverenym detem? Jste tak egoisticka ze Vam to nevadi? Takove chovani je ovsem samozrejme skodlive pro deti - bud neprimo vzorem nebo podvedomou impresi do budoucna - ale Vam to nevadi protoze se to netyka VAS, cert vem ty ubohe deti ktere potencialne mohou byt zneuzite homosexualem (protoze ten nasilnik byl take takovy dobry jako pan ucitel prece!) anebo kdyz v budoucnu bude Vase dcera vyspavat s kdekym (protoze pani ucitelka - ta hodna - take vyspavala s celou vesnici! S Vasimi nazory se siri AIDS a analni warts po svete.

Sarka 25.5.2006 6:08

Mily uchylo,

Vy musite mit analni warts na mozku. Kdyby mi Vas ve Vasi ubohosti nebylo lito, bylo mi z Vas na bliti.

Alex Juchelka 25.5.2006 6:17

Re: Sarka

Jak tady ctu Vasi odpoved tak nevite co rici. Kdo mlci souhlasi - kdo se nezmuze na nic jineho nez Vase uboha nadavka - pak Vas lituji i Vasich deti.

Sarka 25.5.2006 6:21

Cunatum jako jste Vy

nemam co vysvetlovat.

DJing cheb pako 25.5.2006 7:19

Vypada to, ze skutecny a falesny juchelka

zacinaji morphovat do jednoho sileneho odrazu spolecnych zakomplexovanych vnitrnosti. Dalsi eventualita je ta, ze utazsky genyjus realizuje skrze proxy pripojeni nejake schizofrenicke zachvaty. Dost pravdepodobne...

Sarka 25.5.2006 7:23

DJ - neco jako

Ying a Yang ;-D

Jiri 26.5.2006 0:11

Re: Amoralni nazory Ms.Sarky

Takze podle vasi logiky by kazde devce bylo ohrozeno muzem heterosexualem a chlapci pak heterosexualnimi zenami. Od homosexuality k pedofilii je opravdu dost znacny skok. Pane Juchelko, proboha, vzpamatujte se, vzdyt melete kraviny uplne neuveritelne - pravda, v tom jste dost dusledny

Dušan Neumann 25.5.2006 3:45

pokus o vyjasnění

V článku je to trochu zabalené, ale jádrem kritiky prof. Ulče je rozpor mezi nároky universit na federální subvence ač současně porušují federální zákon dovolující vojenský nábor na universitách. Na kauze FAIR vs. Rumsfeld, kterou uvádí Šárka je nejzajímavější to, že se hlavně právnické fakulty (které jsou na čele odpůrců náborů) ohánějí nedostatky prostředků na základní vědecký výzkum. Chtěl bych vidět nějakého právníka, který překročí hranice základního výzkumu jak urvat co největší palmáre za co nejblbější frivolní žalobu. Ozbrojené síly mají velice rozumnou politiku ve vztahu k homosexuálům charakterizovanou výrokem "don't tell and nobody cares". Problém je v tom, že dnešní generace, která neprošla vojenskou službou, nemá naprosto tušení co za instituci vojenská moc je. Je to vražedný nástroj a nikoliv debatní klub. Vše je podřízeno jedinému účelu - co nejagresivněji a nejrychleji vyřídit protivníka za co nejmenších vlastních ztrát. Armáda, bez ohledu na inteligenci a vzdělání jednotlivců operuje v kolektivním hierarchickém modelu a jakákoliv anomálie je škodlivá a můůže stát životy. Homosexuál vyžadující respekt ke své orientaci by v sterssových bojových opodmínkách dlouho nepřežil. A kulka by nejspíš přišla z vlastních řad. Jako politicky nespolehlivý absík jsem sloužil nějaký čas u bigošů a vím zatraceně dobře jak se mezi nimi nekonformita jakéhokoliv druhu "trestá". To je vlastní všem armádám, a ta americká je v tomto ohledu ještě nejtolerantnější. Otevření homosexuálové nemají v bojových jednotkách co dělat. Nejsou integrujícím prvkem - víc netřeba. A proto, respektuji právo škol nevpustit náboráře na půdu školy a zrovna tak obhajuji právo federálních institucí nedat jim proto ani cent.

Alex Juchelka 25.5.2006 4:06

Re: pokus o vyjasnění

Zde souhlasím, škoda homosexuálů, raději ať v Iráku v rukou partyzánů hrdinně hynou synové a dcery těch, kteří si tuto válku dvakrát po sobě odhlasovali. Možná, když budou mít štěstí, dostanou se jen do přestřelky dvou bojujících gangů, jejichž příslušníci jsou dnes do armády bez problémů verbováni... Amen.

Sarka 25.5.2006 4:22

Zdravim Dusane -

no to je fakt, Achilles s Patroklem to byli taky mizerni bojovnici, a co teprve Alexandr veliky :-))))). Ale souhlasim s tim ze armada neni debatni klub, a ze ma pravo si nasadit latku jak potrebuje. jenze mi pak prijde hloupe kdyz jeci nefer v pripadech, ze si jine instituce nasadi latku jinak ;-)

Dušan Neumann 25.5.2006 4:30

Zdravím Šárko

Achilles s Patroklem jsou bytosti více mythologické než historické, takže i jejich sexuální orientace je věcí interpretace literárního textu. Alexander Veliký nikdy nebyl bigošem a nevysloužiul si maršálskou hůl v poli. I v tomto případě si vzhledem k prizmatu doby nemžeme být jisti, zdali Alexandrova orientace byla fyziologická či kulturní, neboť hellénská kultura byla v tomto směru silně odlišná od naší křesťanské. A jen na okraj, nejslavnější čínští vojevůdci a admirálové byli eunuši.

Sarka 25.5.2006 4:40

Re: Zdravím Šárko

A buhvi co ti previti provadeli ;-D