26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

USA: Ilegálové a řidičák

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
expert 19.11.2005 18:57

Vsak k tomu mel GWB projev - zde cesky od CTK

WASHINGTON CTK 22/10/2005 - Americky prezident George Bush chce posilit represe proti ilegalnim pristehovalcum a casteji je posilat do vezeni, aby se nemohli skryvat pred soudy, ktere projednavaji jejich odsun ze zeme. V pravidelnem rozhlasovem projevu Bush uvedl, ze ministerstvo vnitrni bezpecnosti, ktere ma pristehovalectvi na starosti, dostane vice penez z rozpoctu, aby mohlo posilit vystavbu zarizeni pro zadrzovani ilegalnich imigrantu. Tim podle prezidenta skonci hra na "schovavanou", kdy je ilegalni imigrant zadrzen a vzapeti propusten, ale nikdy se uz nedostavi k soudu, ktery projednava jeho vyhosteni nebo setrvani v USA. To je, jak rekl Bush, "neprijatelna" praxe. Od roku 2001 proniklo do USA ilegalne zejmena z Latinske Ameriky vice nez 4,8 milionu lidi, z nichz 300.000 je nyni ve vyhostovacim rizeni. Bush se vsak primluvil za docasne povoleni k pobytu a k praci pro ty ilegalni pristehovalce, bez nichz by se uz americti zamestnavatele, predevsim v zemedelstvi, neobesli. Prezident uvedl, ze jde o prace, ktere Americane nechteji delat.
Vadí/nevadí 19.11.2005 18:26

125 illegálů nalezeno na staveništi Wal-Martu v Pennsylvanii

 
JN 19.11.2005 16:47

Zdrava soudnost

Ono nasemu pokrokovemu spolku, se zdravou soudnosti, neco stale nedochazi. Nezamestnanost zpusobena nedostatkem pracovnich prilezitosti jinde, neznamena, ze pravidelne posezeni pod clanky emigrantu je vyloucene. Nakonec, kdyz pan Janecek daval lekce ceskym buranum v oboru americkeho kapitalismu, pro nektere zucastnene to bylo lepsi nez "Saturday Night Live". Oni se i ctenari NP stale mohou hodne priucit. -:))
Tana Zajicova 19.11.2005 16:18

Respekt k zakonum? Cha!

Suma sumarum pohled Americanu na ilegalni emigraci se zastavi na jejich chapani zakona. Clovek bud chova pro zakon respekt, nebo veri, ze zakony jsou nutne a dobre pokud podporuji to, v co my politicky verime a mohou byt prehlednuty, pokud nasi politice (nebo emocim) nevyhovuji. Jinymi slovy postoj k zakonum je bud postoj respektu k existujicim pravidlum nebo frivolni pristup k tem zakonum s kterymi politicky nesouhlasime.
 
Federalni zakon zakazuje ilegalni prechod hranic, rekrutovani a prechovavani a podporovani ilegalnich cizincu. Presto ilegalni cizincum je umozneno ziskat rodine domy. Broker, ktery umozni pujcku na dum, porusuje vsechny vyse uvedene federalni zakony. American (nebo legalni pristehovalec) musi predlozit bance neodiskutovatelny dukaz sve identity, legalni dukaz dosavadniho pobytu, duchodove cislo (SS). Multikulturni politika ( neboli vymluva s nadechem rasismu) US vsak dokaze zakon obejit. Ilegal musi predlozit bance jenom ‘danove identifikacni cislo’(TIN), ktere ziska od bernaku. Kdyz ilegal pozada o TIN kriminalni historie zadatele neni zkoumana. A mnoho americkych financnich instituci prijima TIN jako jedinou nutnou identifikaci(money talks).
Tana Zajicova 19.11.2005 16:18

Respekt k zakonum? Cha!

Toto zneuzivani jde jeste hloubeji. Federalni pujcky na rodinne domy dnes uz ani nevyzaduji od pujcoven dukaz o obcanstvi ani legalniho permanentniho residentstvi (multi – kulti v akci) zadatele. Tyto federalni pujcky slouzi minoritam a lidem kteri si porizuji poprve dum. Kupujici musi dat na stul velice nizky downpayment a tyto pujcky jsou federalne pojistene (i.e. danovy poplatnici dotlaci neplacene ucty). Strach z obvineni z diskriminace pak nuti banky pujcit i lidem se kterymi se nemohou radne domluvit anglicky (translator pritomen).
 
Us Government neni ochoten zakrocit, nebot vysetrovani problemu by znamenalo jak financni ztraty federalnimu programu pujcek na domy (mozny bankrot teto agentury) a rozhodne politicke problemy vzhledem k americke multi-kulti politice. Obvineni s rasismu a diskriminace je v US politicka smrt.
Zuzana W 19.11.2005 20:20

Re: Tohle patrilo sem:

Strach z obvineni z diskriminace pak nuti banky pujcit i lidem se kterymi se nemohou radne domluvit anglicky (translator pritomen).
 
Nechapu, proc by pri ziskani pujcky na dum mela vadit spatna anglictina, kdyz je k dispozici prekladatel.
Zuzana W 19.11.2005 18:13

Re: Respekt k zakonum? Cha!

Uz to tady bylo. Lhani pristehovaleckym uradum je taky proti zakonu. Spousta politickych uprchliku z Evropy lhala, nebo prinejmensim znacne prehanela, kdyz tvrdila, ze byla doma politicky pronasledovana, v nebezpeci uvezneni, (coz byly duvody, ktere US ackeptovaly).  I  tehdy am. urady dobre vedely, ze se jim nerika pravda, presto (temer) vsechny politicke uprchliky akceptovaly.
Tihle ilegalove maji doma hlad (politickym uprchlikum vec neznama) a jsou ochotni pracovat za necelych $5.-.
Farmari by byli na hlavu padli, kdyby je nezamestnavali a americti obcane, co (nekteri z nich) pred lety sami vyskocili z lodi a podarilo se jim ziskat statut, by si velmi stezovali na vysoke ceny zemedelskych produktu, ktere se - prave dik ilegalum - drz irelativne  na normalu.
Mysch 19.11.2005 18:18

jo,

asi to tak bude. poznal jsem ceskou rodinu, ktere brd odmitla dat azyl.  tim padem meli i jinde v evrope utrum.
tak sli dal do ameriky, a uz tam zustali.
Zuzana W 19.11.2005 18:35

Re:problem, Myshi,

je mimo jine v tom, ze nekdy ruinuji cele ctvrti (ceny nemovitosti, kam se nastehuji jdou rapidne dolu) a tem, kteri investovali do dobreho bydleni se to pochopitelne ani trochu nelibi, coz se da dobre chapat.
občan ČR atd. 19.11.2005 15:30

Neuman, trošku (neocon?) laciné, jiné komentáře (zčásti)m také objektivní, Šárka stále nechápe

Šárka, která se zdá mít docela slušný záběr, přehled, snaží se vysvětlovat věci v kontextu, nicméně stran miliénů nelegálních přistěhovalců opakovaně konstatuje, jako kupř. "je mi trvalou záhadou proč tato i předchozí vláda" tyto věci neřešila. Neumannovo intrpretování (i této) věci, tedy ilegálové chtějí zneužít "politické korektnosti" k domožení se nezákonných věcí (řídit vozidla bez toho, že zde nejsou legálně) staví (a není v tom absolutně sám a nemusí to být jen neocon)příslovečný vůz před koně. Protože p§vod PC je právě vyjádření skutečných zájmů vládnoucích tříd, kdy se oni, na horní palubě snaží ostatní, na těch všech niřších palubách, držet v klidu a veslovat, umožňovat jim klidný, dobrý život, s pělkným výhledem na jejich horní palubě tak, jak si také, s našimi "demokratickými" hlasy obměňují kapitána na horním místku (Bílý Dům a atd.) V různých ůrovních podpalubí se střední třídy snaží, aby nespadly níže, kde už nemají ani malá okýnka, ani "pipe-in" TV, ani fitness nářadí, jen tmu, řetezi u vesel celý život, zápach, gangy a nemoci. Kam, do jak spodního podpalubí ilegálové asi přicházejí? A není to jen defakto otrocký život ("migrant workers") při sklizni plodů a na farmách, vinicích, ale stavebnictví, drůbeží farmy, až po ulízení vil, vaření a péče o dítka středních tříd. Přitom jsou také spotřebitelé, nakupují v supermarketech, musí někde (byť mizerně) bydlet, starají se o odbyt. Přitom mají velice malá (podle neocon nejraději žídná) práva. Když NDR atd. byla schopna mít hranice defakto hermeticky uzavřené, USA, které poslali člověka na Měsíc před 40 lety by, zvl. holou krajinu hranice s Mexikem dokázaly stejně hermeticky uzavřít. No problem! Ale nezákonné vykořisťování miliónů nelegálů, tendo "underclass", jejich tlaky na nižší mzdy všem, maximalizace zisků TEĎ hned, to je přece ideál nejhrubejší formy kapitalismu. K tomu navíc, jako NSDAP, posřtveme vystrašené střední třídy na ilegály, "pořádek musí být", zvl. když musí za ně oni (ne korporace atd. co
občan ČR atd. 19.11.2005 15:36

dokončení

K tomu navíc, jako NSDAP, poštveme vystrašené střední třídy na ilegály, "law and order", zvl. když musí za ně oni (ne korporace atd. co na nich vydělávají) nepřímo platit školné, nemocniční péči, problémy s kriminalitou. Střední třídy si pro ně ("kromě" nanies, zahradníka, vybudování driwaye, levnějšího zboží v supermarketu, atd. atd.)z Mexika neobjednaly. Takže proč Clinton, Bush, žádná vláda neudělá přílivu přítrž? Protože to jejich sponzorům, ekonomice, atd. moc vyhovuje. Levná síla bez práv, zárověň spotřebitelé, tlaky na odbory, aby nechtěly moc velké mzdy. Pokud bude v USA stávající, idividualistická forma kapitalismu a společnosti, nic se v této věci nezmění. USA jako takové uživí ne dnešních 300, ale 600 mebo více mil obyvatel. Půdy atd. je stále nadbytek a její majitelé to potřebují developéerům dobře prodat. Hispánci se, m.j. také dobře množí. Nejsou, jako černoši, obecně tak agresivní, nedělají (drahé) poliliční bouře s vypalovánímj obchodů. S globálními tlaky (snoižování nákladů, potřeba odbytu), Hispánci mají do USA, jakkoliv, ilegálně ještě víc (je to pro vládnoucí třídy, alespoň zpočátku, což u nich rozhoduje, levnější) zelenou. Řečičky kolem jsou jen řečičky.
Zuzana W 19.11.2005 15:53

Re: dokončení

Jsou pro zdejsi farmare levna pracovni sila, tady by tu praci nikdo nedelal, natoz pak za ty penize, ktere dostavaji.
Taky mexicka vlada je proamericka, neni radno si to s ni rozhazet.
Sarka 19.11.2005 16:23

Re: Re: dokončení

Zuzano a rada podniku (vcetne naseho zemedelstvi a vinarstvi) by se razem stala nevynosna, dollarky by prestaly tect, lidi by prestali nakupovat......
Zuzana W 19.11.2005 20:14

Re: Re: Re: dokončení

Pravda, Sarko.
Zuzana W 19.11.2005 20:18

Re: Re: Re: dokončení

Strach z obvineni z diskriminace pak nuti banky pujcit i lidem se kterymi se nemohou radne domluvit anglicky (translator pritomen).
 
Nechapu, proc by pri ziskani pujcky na dum mela vadit spatna anglictina, kdyz je k dispozici prekladatel.
P.M. 19.11.2005 16:25

Re:". . .lacine, jine komentare. . ."

"V různých ůrovních podpalubí se střední třídy snaží, aby nespadly níže, kde už nemají ani malá okýnka, ani "pipe-in" TV, ani fitness nářadí, jen tmu, řetezi u vesel celý život, zápach, gangy a nemoci. Kam, do jak spodního podpalubí ilegálové asi přicházejí?"
 
" A není to K tomu navíc, jako NSDAP, poštveme vystrašené střední třídy na ilegály."
Zuzana W 19.11.2005 14:10

Dotaz autorovi:

'Na první pohled ohavná politická obstrukce ze strany státní byrokracie - až do okamžiku než se provalilo, že někteří z potrefených žalobců jsou ilegální imigranti. '
 
Z tech zalujicich jsou ilegalni imigranti jen nekteri? To znamena, ze ridicak je odpiran i te casti, ktera mezi ilegaly nepatri? To by me zajimalo.
Je jiste, ze pokud Bush delavstricnou politiku vuci Mexiku, odnasi to zdejsi obcane, kteri jsou ( v nekterych pripadech) vystaveni kriminalite ilegallu, vcetne toho, ze ze ilegalove ohrozuji na silnici bez 'driver licence'. Advokati nejsou tak uplne mimo, kdyz je je to tak a Bush tuto nelegalni situaci podporuje nebo pred ni zavira oci, proc by nemeli ilegalove dostat ridicak, kdyz stejne budou jezdit bez zkousek (zname zdejsi vzdalenosti a vime, ze tady si jeden ani auto bez auta nekoupi, protoze se k tomu dealerovi nema jak dostat).
A prinejmensim - s ridicakem budou registrovani.
Rapidni pokles Bushovy popularity byl predvidatelny uz davno, donedavna jste to nepriznaval, Dusane, jsem rada, ze ted, kdyz jemu a neoconum tece radne do bot, na nektere z jeho chyb prece jen poukazujete
Alex Juchelka 19.11.2005 15:26

Re: Dotaz autorovi:

Souhlas Zuzano, ale neplašme všechny ty Tesáky, Neumanny, Pašky, Ulče a Jaky - nerad bych se vzdal potěšení číst zde ty jejich agitky právě nyní, když je jasné, že jsme svědky naprostého selhání Bushovy iracionální zahraniční politiky, kterou někteří zdejší výtečníci pomáhají stále hájit - za tu srandu to stojí! : )))))
Zuzana W 19.11.2005 20:05

Re: Re: Alexi:

Bush uz moc sanci nema i kdyz Dusan vyhrozuje triletou vecnosti. ;-)
T 19.11.2005 19:56

Re: Dotaz autorovi:

Dusan je spravny "kam vitr tam plast". Stejne jako Ulc. Doma komunista v zahranici neocon.
Petr H 19.11.2005 11:54

Zato Pešate -Florido,ty si objektivita sama.:-(

Bacha,přituhne,abys nemazal zpátky "černochu".
 
Jinak Amerika je národem přistěhovalců.Co musí být změněno je welfare system.Kdo přijde za prací,ať pracuje a platí daně.Kdo nepracuje - alou zpátky.
War On Illegals je stejně nesmyslná jako War On Drugs.Bojovat nikdy nevyhratelnou bitvu je skutečně špatná politika.
A jinak pánové,když vy jste přicházeli do Ameriky a tehdejší Američané by byli proti přistěhovalectví jako vy dnes,asi byste se divili,kdyby vás tehdá poslali zpátky za Husákem.Např.
Ameriku nelze zakonzervovat,to by byl její konec.Na druhou stránku je špatně,že je ze státní hranice korzo,jak říkával Gusta.:-))
Muki 19.11.2005 13:17

Re: Zato Pešate -Florido,ty si objektivita sama.:-(

Neni trochu jine, kdyz drive emigrace byla z ruznych jazyku, narodu a kultur, ktere delilo od materskych zemi hlavne vzdalenost a museli se v tom tavicim kotli premenit v americany, oproti tomu, kdyz se ze sousedni zeme preleva lavina milionu lidi, stejneho jazyka a kultury, ,ktera se nemusi assimilovat a je nutne seprispusobut dvojjazicnosti a respektovat jejich odlisnost. Proto take je jine, kdyz se kdysi do cech pristehovavali ruzni emigranti, nez kdyz se prelevala se sousedniho nemecka souvisla masa pristehovalcu,. No a ted jiz mate kraje, kde se anglicky nedomluvite a je to vlastne prodlouzeni mexika. A nikdo nevi, co z toho bude, zatim o tom jen mluvime. Ja bych rekl, ze neco jako v kanade, dvoujazycny a dvounarodostni stat.
 
Sarka 19.11.2005 16:18

Re: Re: Zato Pešate -Florido,ty si objektivita sama.:-(

Muki ale pak jde o dva rozdilne jevy: (jak jsem se- velice neobratne - snazila vyjadrit hned ve svem prvnim prispevku): jednim je illegalni immigrace, a druhym je neprizpusobivost a entitlement (Neanglicky mluvici pratele odpustte, nejak mi to jde spatne prelozit: narokovani si?) urcite casti mensiny BEZ OHLEDU na to, zda jsou zde legalne ci nelegalne. Problem illegalni immigrace a identity politics ma stycne body, ale nejde o totozny problem. Ja s Vami naprosto souhlasim, ze je absurdni kdyz lide kteri tu ziji cely zivot nejsou schopni mluvit jazykem zeme. Naprosto s Vami souhlasim ze je absurdni ze MUSIM povinne najmout spanelsky mluvici - a pred par lety to bylo jeste "skutecne", etnicky rozene, Latinos na kliniku abychom akomodovali tuto cast populace ktera se proste anglicky ucit nechce. Ale mnoho z techto lidi NEJSOU illegalni migranti. Mnoho z nich se zde narodili. Ti nejnehoraznejsi vetsinou maji docela dobre postaveni, a viditelne zneuzivaji svveho minoritniho postaveni k ziskavani vyhod (a vymluv, pokud jsou inkompetentni). Mame jednu kolegyni, ktera jeci diskriminaci pokazde, kdyz je ji dokazano ze neco z**vila, ci kdyz se po ni nedej boze chce neco do ceho se ji nechce. Ale budme ferovi: to neni problem illegalni immigrace jako takove. Tito lide tento problem pouze vyuzivaji - ci zneuzivaji - ke svym cilum. Ten Jose ktery sousedum prave dostavel zed a jeho Maria ktera uklizi ve Wall Martu jsou jenom figurky na teto politicke sachovnici. Pro mne to jsou ale predevsim lidi. Proto se snazim neztracet tento rozdil ze zretele.
jízlivec 19.11.2005 17:06

Re: Re: Zato Pešate -Florido,ty si objektivita sama.:-(

Ha - a není půlka USA včetně Kalifornie a Texasu původně kus Mexika? Takže teď se to jen suchou cestou uvádí do původního stavu...
Sarka 19.11.2005 17:22

Puvodni stav?

Jizlivcce - a cemu budete tleskat az se zacnou Cechy "uvadet do puvodniho stavu"? Nepokousel se o to onehda jeden takovej mrnavej, s fouskem? Mozna ze bychom meli jit jeste dale: vratit Mexiko co puvodniho stavu, vratit Cechy Keltum a Germanum, nRusko Vikingum ..... boze, to bude jizliveho pochechtavani  
T 19.11.2005 20:03

Re: Puvodni stav?

A kdy byla nejaka cast of Bohemie, Ceske republiky(mimo protektoratu) casti Germanu, nebo Nemecka?
Ty o te historii Evropy moc nevis, co? Boze, proc se vracet o 150 let, kdyz se muzeme vratit do veku Pover a Balad?
Sarka 19.11.2005 21:05

Re: Re: Puvodni stav?

Mile T, vzhledem k tomu, ze jsme necurali do jednoho dulku, budu povazovat Vase vyrazivo za pruvodni projev Vaseho prirozeneho hulvatstvi. Slovane, mile T, PRISLI do Ceske kotliny zhruba nekdy mezi 5. a 6. stoletim NASEHO letopoctu. Budete se mozna strasne divit, ale pred tim tam nebylo liduprazdno. Pred nimi tam byly kmeny Keltske a protoGermanske. Kdo tam byl pred nimi nam neni prilis znamo, i kdyz tem kulturam davame ruzna jmena. Takze mozna ze bychom meli Ceskou kotlinu vracet Irum, nebo mozna Danum ci HOlandanum (pokud Vam to v pate tride nevysvetlili, Nemecko tehda jeste neexistovalo)
Sarka 19.11.2005 21:42

A ze mi Vas je lito,

tak tady mate pocinek - text, kterym muzete zacit dohanet co jste na obecne skole zameskal:
"
V první polovině 6. století, v etapě dějin, která je označována jako doba stěhování národů, opustila část germánského obyvatelstva českou kotlinu. Do mocensky uvolněného prostoru začaly od počátku 6. století přicházet jednotlivé vlny slovanského obyvatelstva. Ovšem nepřišli do opuštěné země – předpokládá se, že Slovanů mohlo být snad jen 10 % oproti obyvatelstvu, které v Čechách zůstávalo z dřívějších dob. Úrodné oblasti podél Jizery se tak od 6. století stávaly domovem nového etnika. Osídlení v 8. až 10. století mělo ostrůvkovitý charakter. .."
T 20.11.2005 1:25

Re: A ze mi Vas je lito,

Co tim chces rict? Ze by snad dneska meli ten "uvolneny prostor" vratit? A jakto, ze je nikdo z toho prostoru ti starousedlici nevytlacili, vzdyt tech nove prichozich bylo pouze 10%. Ty zas placas. No jo sobota vecer.Ty obecna skolo.
T 20.11.2005 1:16

Re: Re: Re: Puvodni stav?

Ne-mila Sarko, uz zase? Napsala jsi, ze Cesi by meli vratit uzemi Nemecku, protoze to prohlasoval nejaky malir pokoju z Vidne. Kdyz te nekdo opravi, ze zadna Ger.rise,ani Keltska nevlastnila ani kousek of Bohemky, nebo CSR, tak ty  o kmenech Ger.a Kelt. Pokud jsi nekdy slysela o stehovani narodu,,,,,ale s tebou je to marny, kdyby se mel kazdy vratit tam, odkud prisel, tak musime vsichni pod Kilimandzaro, kapis?Bez se radeji vycurat do toho tvojeho jednoho dulku.!!!Ty prirozene hulvatstvi. Uz jsi zase???????