2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

USA: Americký sestup vzhůru

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kacir 12.2.2008 17:36

Ano,

ale USA nejsou schopny ufinancovat (ani logisticky) více , než 2 konflikty ve světě najednou. Už dnes to zvládají s odrřenýma ušima. Přesto je dobře, že "světový četník" pochází z našeho civilazičního okruhu a prosazuje nám vlastní hodnoty demokracie (ikdyž samozřejmě jejich vnucování do jiných oblastí je hloupost), až tím četníkem bude Čína nebo Rusko,  to se teprvebudeme divit ...

Arogant 12.2.2008 20:45

Re: Ano,

Proč by Čína nebo Rusko loupili, když si Vás přiblblé hňupy můžou koupit za pár babek?Vaším civilizačním okruhem je tlupa nenažraných a líných cigánů.

kacir 12.2.2008 20:57

Re: Re: Ano,

na takovou blbost snad ani není možný odpovědět ;-DR^

George 12.2.2008 21:06

Re: Re: Re: Ano,

Ja bych rek ze ten Arogant toho dneska desne lituje ze neemigroval do Ruska nebo Ciny misto do USA. ;-P

NevericiTomas 12.2.2008 22:46

Re: Ano,

Vtip je v tom, ze oni zvladaji logisticky i financne zabezpecit 2konflikty v ramci mirove armady a dluhu, ktery se vejde do maastrichtskych kriterii :-D Co az je jednou nekdo nabrkne a zacnou s valecnou ekonomikou. Stejnou chybu jako vy uz udelali soudruzi v Japonsku, blahe pameti...

kacir 12.2.2008 23:16

Re: Re: Ano,

já toto tvrzení převzal od Huntingtona (Střet civilizací)...ale vždyť se Rusko i Čína maximálně snaží zvýšit tvrdou moc (vojenskou), ale prostě na to dnes nemají...ovšem zítra, kdo ví...

ctenar1970 13.2.2008 3:11

Re: Re: Re: Ano,

Technicka schopnost Rusu je znama,podnikatelska schopnost Cinanu je take znama Obe maji den za dnem vice a vice penez.Studena valka  zeslabila rozvoj techto zemi,nyni Zapad musi znovu s nimi "valcit",tentokrat v ekonomii.Chtivost moci  Rusu a byt bohaty u Cinanu je neprekazetelna..Neni"kdo vi", ale urcite.

Tonevadí 12.2.2008 16:28

Bush nám ohlásil, že US ekonomie je zdravá (sound)

co na tom, že hypotéky kolapsujou, banky odepisujou (ty se maj), General Motors největší ztráty v historii autoprůmyslu. Ale ropný průmysl má zisky v historii nevídané a o zbrojním průmyslu se to skromně pomlčí. 

Ale Bush špenduje pro lid "stimulus" (oni rádi hezký terminusy, benchmark, earmark, surge) a tak to bude teda v suchu (sound), přece by nám nezalhal. A když bude nejhůř, tak se vlítne do Iránu, Olmert je už na náborové rundě po Evropě, dobrovolnosti se meze nekladou, prosím, nehlašte se všichni... 

Relikt 12.2.2008 17:41

Re: Bush nám ohlásil, že US ekonomie je zdravá (sound)

 Tak kteroupak mocnost máte vy vyhlédnutou, jako lepší než Státy? Co byste typnul pro Česko, jako fajn spolupráci? :-)

brána 12.2.2008 20:39

Re: Re: Bush nám ohlásil, že US ekonomie je zdravá (sound)

Regan uzbrojil CCCP do základu a do relativní prosperity i svobody. Bush se pokouší o podobné. Možná ze se to povede.

Arogant 12.2.2008 20:51

Re: Re: Re: Bush nám ohlásil, že US ekonomie je zdravá (sound)

Ta pohádka o uzbrojení CCCP se vykládá dlouho, s oblibou jí vykládají zrovna ti, kteří tvrdí, že USA jsou supervelmoc.:-))

ctenar1970 13.2.2008 3:15

Re: Re: Re: Re: Bush nám ohlásil, že US ekonomie je zdravá (sound)

Zvlast ti v Vychodni Evrope.

Im 16.2.2008 19:40

Re: Re: Re: Re: Bush nám ohlásil, že US ekonomie je zdravá (sound)

Arogante vy jste štěkající ratlík, ale s karavanou to nic nedělá.

portwyn 12.2.2008 16:14

Ruské suroviny

možná nejsou zrovna high-tech, ale zato jsou k dispozici, je jich relativně dost a hlavně tam budou ještě v době, kdy jinde už moc surovin nebude.

Prostě suroviny jsou potřeba v jakékoli ekonomice a i k tomu proslavenému posílání akcií z počítače do počítače potřebujete suroviny - jinak nebude mít ani počítač, ani energii k jeho pohonu.

zm 12.2.2008 17:43

Re: Ruské suroviny

kdepak, Rusove jsou v riti. Jinak vy staveli vetrniky a fotovoltaický panely na Sibiři. Navíc ani nepěstujou biopaliva. Ani nejsou dost multikulti.

Ruda 12.2.2008 15:10

Po globu, Robejšekeku

liberal shark 12.2.2008 14:11

vliv US ekonomiky

Když jsem si všiml, o kolik klesly různé světové burzovní indexy za poslední kvartál, zaujala mně skutečnost, že v USA klesl nejmíň a pak se míra poklesu zvětšovala s geografickou vzdáleností od USA až po ty největší hodnoty v Evropě a v Jihovýchodní Asii. Jinými slovy : když USA dostanou rýmu, ostatní se složí s cholerou. Tak to ty USA asi tak bezvýznamné ještě nebudou.

Josef 12.2.2008 15:15

Re: vliv US ekonomiky

Ty mas hlavu ponorenou jen v burze a proto ani nic jineho nevidis! Mocenska a geopoliticka posice nestoji jen na burze. Ja si jen s hruzou uvedomuji, ze pokud se Arabove znovu nas.erou a zopakuji naftove sankce a bojkot proti USA jako v r.1973, tak USA vojensky v Arabii neuspeji! Tak uz jim zbyvaji jen navstevy u Sejku a prosby. Viz pres.Bush pred nekolika mesici.

Jura Jurax 12.2.2008 15:44

Re: Re: vliv US ekonomiky

Nedělejte si iluze. USA by v Arábii bez problémů uspěly, ovšem svět by se z toho pokálel hrůzou a ječel pokryteckým rozhořčením (a pak by radostně využíval plodů cizího vítězství). Kdyby opravdu došlo na lámání chleba a nebylo zbytí, mohlo by se stát, že by po Arabech zbyla akorát vzpomínka jak po polabských Slovanech. Teď je to ještě po dobrém.

richard 12.2.2008 13:24

Ono

 to ale není tak jednoduché autore: Pragmatismus prováděli USA skutečně až do 60.let ať již byli u moci Demokraté, nebo Republikáni, jenže v 60.letech se v USA stalo něco podobného jako v západní Evropě, i když na rozdíl od ní si to razí cestu velmi těžce - potenciálním "protivníkem" USA nejsou Rusové, Indové, Číňané ani Evropa, ale jejich vlastní pátá kolona, počnutá Hanoi Jane a spol. a dnes representovaná dnešním "vrcholem" Demokratické strany USA muslimem Obamou a marxistkou Billary. Pátá kolona, která dle vzoru zpadoevropských multikultůr vidí nepřítele ve svém vlastním národě a svoji životní metu svůj národ zničit a vymazat z mapy světa jakýmkoliv způsobemi ve spojení s kýmkoli dle hesla, když už se nezadařila socialistická revoluce a nastolení komunismu, tak vás postavíme před volbu buď islám nebo komunismus. Tohle je problém celé naší euroatlantské civilisace, i v USA řádí politkorektnost, feminismus,, umělá homosexualisace společnosti, nivelisace vzdělání,  tříštění jednotného amerického národy na uměle vytvářené "minority" které musí být positivní diskriminací "chráněny" kvótami apod. takže i USA potřebují konservativní revoluci, pokud se nechtějí dostat do situace nynější Evropy, která dávno již není žádnou "mocností" ale hrozí ji reálný civilisační sešup do 7.století a obnovění otrokářského řádu. Američané si musí dávat zatracený pozor na to, koho pošlou do Bílého Domu a dát si pozor na americké Paroubky.

Ti kdo viděli, jak US média, politici a zfanatisovaná ulice dokázali donutit presidenta Nixona ke zradě svých spojenců a k útěku US Army z vyhrané války vědí, že co se podařilo jednou, může se podařit i podruhé, Demokraté volí stejnou taktiku jako tehdy - i dnes US Army čte.li "objektivní" zprávy z Iráku nevěří vlastním očím, stejně jako jejich předchůdci bránící Jižní Vietnam před severovietnamskou komunistickou agresí.

Neviděl bych tolik to sebeuspokojení, dnes není zítra, západní Evropa 1965 byla také úplně jiná než je dnes.

Alfons 12.2.2008 13:34

Re: Ono

Američani se zničí SAMI vlastní nenažraností a hrabivostí. Hromadění čím dál víc prostředků do rukou soukromých osob položí USA na lopatky naprosto spolehlivě.  8-o Ono to má vedlejší nepříznivé následky. Hraboši jsou ovšem přesvědčení že jsou věční a nemůžou přestat hrabat. :-);-D8-o 

Jura Jurax 12.2.2008 15:03

Re: Re: Ono

Ano, tohle psávalo Rudé právo tak ob týden. A kde je Rudé právo?

Relikt 12.2.2008 14:24

Re: Ono

 Vy vlastně brojíte proti všem a všemu. Předně není žádný VLASTNÍ NÁROD v USA a multikulturalismus není zaměřením proti jakékoliv části lidstva. Homosexualita není rozežraná úchylnost, ale přirozený přírodní jev běžný i u jiných živočišných druhů. Feminismus je společenský jev hledání zrovnoprávnění žen a mužů. Minority jsou v demokratické společnosti respektovány a tím je zajištěna pestrost kultur, tolik potřebná pro zdravý vývoj společnosti.

 Tohle však jistě popíráte a považujete za slabost. Je v tom však síla demokracie, protože jinak by se změnila na diktát většiny a ztrátu práv menšin. Potřením demokracie by také kapitalistický systém USA ztratil ekonomickou sílu a nutně by prohrál ve světové soutěži. To jen stěží pochopíte, protože byste musel mít nějaké ekonomické vzdělání.

 Celý demokratický svět je vázaný na kapitalistickou ekonomii USA a proto je na demokracii a potažmo kapitalismus USA závislý. Závislý do té doby, dokud nevyroste ještě demokratičtější velmoc, protože i ekonomicky silnější.   A o tom je neustálý zápas - soutěž mezi velmocemi!

 Vše, co je nedemokratické je cestou do pekel ekonomické neprosperity, tedy do bídy u běžných lidí.

kevorkian 12.2.2008 15:04

Re: Re: Ono

Ale ano.  VLASTNÍ NÁROD  v USA existuje.  Jsou to ti kteří silnou ameriku vytvořili. Američané evropského původu.  To ostatní je jen taková hra.  V USA je samozřejmě dnes větší rasizmus než byl před 50ti lety, jen je takový skrytý. Všichni hrají hru na "rovnost".  Znáte nějaké američany? Popovídejte si o tom s nimi. (ale musí vám věřit a nebát se mluvit otevřeně.)

A MULTIKULTURALIZMUS, snad radši ani nezmiňujte. Ten se už nenosí ani v Evropě. To je koncept samozřejmě zaměřený proti "bílé" kultuře, čehož ty "přicházející" kultury velmi mistrně využívají. A až zaujmou své místo a budou jisti v kramflecích, multikulturalizmus zruší. Multikulturalizmus je prostě trojský kůň nasazený do srdce kultury, kterou je třeba porazit. (úžasně chytře vymyšleno - využívá to ty nejlepší pohnutky a sklony, které západní člověk má..)

Zkrátka pane vy jste nenapravitelný snílek. Za pár dekád se bude Evropa i Amerika zmítat v "multikulturních" svárech, zatímco kulturně a etnicky homogenní celky, jako třeba Čína a možná Rusko, budou silní, protože jednotní.

Relikt 12.2.2008 15:38

Re: Re: Re: Ono

 Vybudil byste u mně úsměv svým názorem, pokud by se nejednalo o staré a dobře známé nacionalistické myšlenky, které stály nakonec miliony životů.

 Za polemiku s vámi stojí snad jen diskuze o potřebnosti demokracie pro kapitalismus. Ten totiž nemůže existovat dlouhodobě bez demokratického prostředí. Socialistické vize o centrálním diktátu na úrovni hospodářství jsou překonané zkušeností z minulého století. Diktát jakýkoliv, tedy i diktát menšinám, přináší ekonomický zvrat k neprosperitě, tedy k chudobě značné části obyvatel v takové oblasti a časem k sociálním nepokojům, které je nutno buď potlačit násilím anebo uvolnit diktát - tedy návrat k demokracii.

 Je těžce zpochybnitelné, že USA ve svém celku jsou demokracií se silnou ekonomikou. Bylo by pro ně antiproduktivní zbavovat se principů demokracie, jít proti své prosperitě. Multikulturnost USA je nevyvratitelný fakt a to že se tam najde dost odpůrců ještě neznamená ani náhodou, že tito mají pravdu.

 Vy jste na tom stejně, jako oni američtí odpůrci multikulturalismu - jste přesvědčený o nebezpečnosti multikulturalismu vůči vám, považujete ho za trojského koně, ale pravdu nemáte. Jste ohrožený jen sám sebou a etnické sváry budete vyvolávat jen vy a vám podobní!

 K té Číně. Brzy tam nastanou sociální nepokoje otrocky pracujících vesničanů a bude po prosperitě. A k Rusku? Tam se jen doufejme neutuží centrální moc natolik, aby znovu nezačala mít imperiální choutky. To by pak Spokojené Státy Americké zase musely celosvětově řešit i naše problémy, za což by to schytaly od všech vám podobných v nadávkách. :-/

EW 12.2.2008 16:45

Re: Re: Re: Re: Ono

Pestrost kultur je prima, pokud se recene kultury rozvijeji kazda ve svem. Ale jakmile je sesypete do jednoho pytle a zatrepete, tak dostanete sedou smesku. A kdyz nezatrepete, tak to bude jeste horsi, protoze nastane tanec mezi vejci, aby se nikdo neurazil, a kazdemu se ustoupilo. Coz neni mozne, jak uz nyni trpce naziraji treba multikulti feministky ;-P

Jura Jurax 12.2.2008 15:23

Re: Re: Ono

No, on ten richard má svůj díl pravdy ... ono multikulturalismus není zaměřením proti jakékoliv části lidstva ale umožňuje chráněné šíření nebezpečných, nekompatibilních kultur působících proti kultuře hostitelské ... Homosexualita není rozežraná úchylnost, ale přirozený přírodní jev ... jistě, ale nepřirozená popularizace téže společnosti neprospívá (povšimněte si třeba, že v kdekterém uměleckém filmovém výboji musí být gay, aby to bylo dostatečně in) ... Feminismus je společenský jev hledání zrovnoprávnění žen a mužů ... on je to spíš extrém hledání znerovnoprávnění mužů ... Minority jsou v demokratické společnosti respektovány a tím je zajištěna pestrost kultur, tolik potřebná pro zdravý vývoj společnosti. ... minority buďtež chráněny, pakliže ovšem na bázi své minoritnosti nevydírají, ochrana budiž jen odtud až po sem a minorita si musí uvědomovat, že je minoritou; a pestrost kultur je hezká věc, pokud to neničí kulturu původní a pokud exotické cizí kultury nejsou uměle zvýhodňovány - obdovně co minority - a pestrost kultur je pro zdravý vývoj společnosti potřebná jen omezeně; je-li přepestříno, může jít zdravý vývoj splečnosti do háje.

Je v tom však síla demokracie, protože jinak by se změnila na diktát většiny a ztrátu práv menšin. ... ovšem většina je holt většina a demokracie není založena na protlačování menšinových názorů z důvodu, že jsou menšinové a tudíž nesmí být potlačovány a musí být upřednostněny.

Vše, co je nedemokratické je cestou do pekel ekonomické neprosperity, tedy do bídy u běžných lidí. ... jistě, ovšem vypjatý feminismus, adorace homosexuality na úkor normálnosti, neuvážené a hysterické prosazování multikulturality a práv menšin je nedemokratické.

Relikt 12.2.2008 15:47

Re: Re: Re: Ono

 Jistě není nic černobílé a vždy se musí hledat míra únosnosti. Nelze ovšem šmahem negovat principiálně demokratické prvky.

 Demokracie není nikdy konečný stav. Vždy se musí hledat a ošetřovat její prvky. Jinak opět, jak často v dějinách, se změní na diktaturu!

kevorkian 12.2.2008 17:38

Re: Re: Re: Re: Ono

Vy jste frázista...

Relikt 12.2.2008 20:40

Re: Re: Re: Re: Re: Ono

 Frázista... nový termín jak znehodnotit jakoukoliv myšlenku, protože už tady všechny stejně jednou byly.

 Kde chybí vůle k protiargumentaci, tam se nalepí nějaká nálepka, tam se zařadí dotyčný do škatulky nesprávně uvažujících. Jednoduchá kolektivistická metoda boje proti ideologickému nepříteli(taky nálepka?).

 Diskuze je vůle třeba i s volem!