16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

UKRAJINA: Rozdíl mezi ČSR a Krymem je 75 let

15. března 1939 obsadil Hitler svými vojsky území Čech a Moravy, když den předtím se odtrhlo Slovensko. Na přelomu února a března 2014 obsazuje Putin svými vojsky Krym.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 9.3.2014 14:57

Naši bývalí konzervativci

Ředitel Občanského institutu R.Joch v Lidových novinách: »Je nutné citelně potrestat ruské vládce za okupaci cizího

území tím, že představitelům ruského režimu a jejich rodinným příslušníkům se zruší vstupní víza do EU a USA; jakož

i zmrazí jejich bankovní účty na Západě. To bude bolet.«

"Hrdinný konzervativní bojovník" za EU-socialismus(!!!) Joch má svá konta samozřejmě v Bruselu a jidášské groše mu tam tečou skoro samy. Stačí když se občas zachová jako hulvátská intelektuální zrůda (viz: "Klaus je kremlofilní ufňukaná bába"!!!) Je to bohužel "pravá ruka" "Bruselu". Až se i do něj přenesou "demokratické" zvyky z Majdanu, bude ho to bolet o to víc, že sám na sobě pozná, jaký byl magor!

B. Rybák 9.3.2014 14:40

Našimi "masmédii" utajený projev

»Prezident Janukovyč za zprostředkování ministrů zahraničí tří evropských zemí - Polska, Německa a Francie - a za přítomnosti mého zástupce (ombudsmana V.Lukina) podepsal 21.února dohodu s opozicí. Rád bych zdůraznil, že podle této dohody se pan Janukovyč v podstatě vzdal moci. Souhlasil se všemi požadavky opozice: souhlasil s předčasnými parlamentními volbami, s předčasnými prezidentskými

volbami a s návratem k ústavě z roku 2004, jak požadovala opozice. Reagoval pozitivně na naše požadavky, na požadavky západních zemí a především na požadavek opozice nepoužít sílu. Nevydal jediný ilegální rozkaz ke střílení na nešťastné demonstranty. Co víc, vydal rozkazy, aby se policie stáhla z metropole, což se stalo. Ale okamžitě po jeho plánovaném odjezdu do Charkova, (opozice) namísto opuštění okupovaných vládních budov okamžitě obsadila prezidentskou rezidenci a vládní budovy namísto toho, aby dodržovala uzavřenou dohodu,« konstatoval včera v souvislostí s ukrajinskou krizí ruský prezident V.Putin:

»Ptám se sám sebe, jaký to všechno mělo smysl? Chtěl bych porozumět, proč se to všechno stalo. On (V.Janukovyč) se fakticky už vzdal moci, a jak jsem přesvědčen a jak jsem mu řekl, ani neměl šanci na znovuzvolení. Každý s tím souhlasí, každý, s kým jsem v těch posledních dnech telefonicky hovořil. Jaký byl důvod těch ilegálních protiústavních akcí, proč rozpoutali v zemi takový chaos? Ozbrojení a maskovaní militanti se i teď potulují po ulicích Kyjeva. Je to otázka, na kterou není odpověď. Chtějí někoho ponižovat a ukazovat svou moc? Myslím, že tyhle akce jsou absolutně šílené. Výsledkem je naprostý opak toho, co očekávali, protože jejich akce významně destabilizovaly východ a jihovýchod Ukrajiny.« Připomněl také, že podle ukrajinské ústavy lze prezidenta odvolat poměrně komplikovanou procedurou impeachmentu. Nestalo se. Možná to byl důvod pro nezákonné rozpuštění Ústavního soudu a instruování úřadu generálního prokurátora, aby spustil trestní řízení proti ústavním soudcům.

B. Rybák 9.3.2014 13:52

Ten rozdíl, je naprosto zásadní.

Krym se v důsledku nové hlupácké diskriminace rusky mluvících občanů Ukrajiny v souladu s přáním drtivé většiny svých obyvatel a regulérních představitelů jeho státní autonomie vrací tam, odkud byl hlupáckou bolševickou arogancí vyhnán. S výjimkou ochrany právoplatných vojenských základen se to děje převážně s pomocí dobrovolné domobrany, která v důsledku Kyjevské neomalenosti teď vzniká v celé jihovýchodní Ukrajině!

My, kteří jsme právě teď opět požíráni novou, tentokrát svatě "zelenou" franckou říší národa německého, můžeme občanům Krymu závidět. Mají ještě aspoň naději (pokud Rusko západnímu "pokrokovému socialistickému učení" tentokrát nepodlehne)!

Žalostný je pohled na zbabělé, vlastizrádné "jochovské konzervativce(!!!)"!

J. Kanioková 7.3.2014 19:57

Velmoci hrají cynickou geostrategickou hru,

presstituti jí dávají ideologický nátěr a prostý lid, který to všechno bude platit, se ujišťuje v tom, že jde o pravdu, lásku, spravedlnost a demokracii.

A. Novák 7.3.2014 15:02

rozdíl je 96 let.

Československo se odtrhlo od Rakouska-Uherska v roce 1918, na konci první světové války.

Krym se od Ukrajiny odtrhl v roce 2014, na konci občanské války.

P. Han 7.3.2014 21:27

Re: rozdíl je 96 let.

Ono se od Rakouska-Uherska odtrhlo i to Uhersko, že? O Bosně, Hercegovině, Chorvatsku, Slovinsku, Haliči a Bukovině ani nemluvě.

A jaká probíhala v roce 2014 občanská válka, netuším...

V. Vaclavik 7.3.2014 12:39

Dnes bych se postavil spis za autora

nez za odmitave diskuzni prispeveky.

Me ta pralela s Hitlerem naprosto sedi. Nikoli Hitlerem historickym, povalecnym, tim Hitlerem opovrhovanym, s praseci hlavou... ale Hitlerem kdyz se v Nemecku dostal k moci a zavedl tam poradek, vladu pevne ruky, kterou Nemci potrebovali jako prase drbani... a pred casem jsem to same napsal o Putinovi a Rusech. Ted Putin vytahl kartu narodovectvi toho nejhorsiho kalibru (ze Rusove v zahranici potrebuji jeho ochranu...), jako zaminku k uzemni expanzi. S jidlem jen muze rust chut a pandorina skrinka casu ne tak davno minulych je zase otevrena, kdyz uz to nikdo neocekaval. Nebo to bylo spis jen takove zbozne mlceni, aby nebyli privolani duchove minuleho valecneho dobyvacneho stoleti a studene valky. 

Nevim nic o nejakem opravdovem utlacovani ruske vetsiny na Krymu, ci na vychodu Ukrajiny. Ten nejaky jazykovy zakon posledni doby, jeho navrh, je jen vrcholkem ledovce narodovectvi v tom spatnem smyslu, narodovectvi, ktere v historii sveta vzdy vedlo ke krvavym a dlouhodobym sporum, trenicim, valkam.

Na Zapade uz jsou zuby toho narodoveckeho tygra aspon castecne obrouseny poznanim, ze cim volnejsi a tedy ferovejsi je mezinarodni trh, tim mene ma nejaky smysl nejake cizi uzemi vojensky zabirat... protoze pokud je trh uplne volny a lid svobodny (coz jsou spojene nadoby), pak by se nejakym uzemnim zabranim nic, ale vubec nic, neziskalo, co uz neni ziskane tim preshranicnim obchodem a volnym pohybem.

Kapitalismus (individualismus pretaveny do podoby spolecenskeho systemu) coby svobodny system byl Randovou rozpoznany jako spravedlivy a mirotvorny system v dejinach lidstva. Do Ruska se tento vzkaz zjevne jeste nedostal. Putinovou filozofii je zastydly kolektivismus valecne minulosti lidstva a to z nej cini podobne nebezpecneho vladce, jakym byval Hitler, byt tim jeste neni dane, ze se Hitlerovi nakonec vyrovna, nebo ho i prekona, protoze to neni dana vec, zalezi to na tom, jak se dnes a v budoucnosti zbytek civilizovaneho sveta zachova.

M. Starý 7.3.2014 13:14

Re: Dnes bych se postavil spis za autora

Ano, i u nás lidé volají po zavedení pořádku a jednoduchých řešeních cikánského problému, bezdomovců a s nostalgií živenou do nekonečna opakovanými normalizačními propagandistickými seriály vzpomínají na staré pořádky. Konec konců, jak dopadly minulé volby? Proto je u nás i na Západě mezi levicí Putin docela oblíbený. Bohužel, málokdo si uvědomuje, kam tyto režimy "silné ruky" vedly.

T. Kohout 7.3.2014 16:49

Re: Dnes bych se postavil spis za autora

Minulé volby tu dopadly nějak špatně? Prosím vysvětlení.

(Zřejmě nerozumíte tomu, že ve volbách rozhodují voliči a ne Vy. Ale nebudete sám, podobné neporozumění pro volby se nyní rozmáhá jako mor za středověku.)

V. Vaclavik 7.3.2014 19:13

Re: Dnes bych se postavil spis za autora

Pane Kohoute, volby nejsou nic samospasitelneho - kdyz se vybira jen ze zlych moznosti, tedy mezi mensim a vetsim zlem. Ani demokracie neni samospasitelna - kdyz je brezbreha, tedy kdyz ji omezuje jen kanibalska libovule vase, potazmo obcanske spolecnosti, kdyz neni omezena individualnimi pravy cloveka.

Jedine co nas muze spasit, je rozum, vlada rozumu, rezim svobody, tedy rezim dobrovolne obcanske spoluprace na rozdil od te dnesni statem tezce zregulovane.

B. Rybák 9.3.2014 15:05

Re: Dnes bych se postavil spis za autora

Nezbytným předpokladem dobře fungující demokracie jsou svobodná masmédia. Místo nich máme Euhujerské vymývače mozků a strach v politické opozici šířící zpolitizované soudy a speciální politická policie!

M. Starý 7.3.2014 13:44

Re: Dnes bych se postavil spis za autora

Navíc je tady přece ale jeden podstatný rozdíl. Tuto okupaci sledují miliony lidí v přímém přenosu na internetu. O každém pohybu vojsk, o každém prohlášení politika se ihned ví. To agresorovi znesnadňuje ideologický boj. První opatření, které Rusáci na Krymu po divokém vyhlášení připojení Krymu k Rusku, bylo vypnutí vysílání Ukrajinské televize na polostrově. Podobně jako tady v 68. Putin může ohlupovat své ovečky, ale kdo není hloupý, k informacím se dostane. Bohužel, pořád 2/3 obyvatel bezmezně věří tomu co jim říká mluvící hlava z obrazovky.

J. Boleslav 7.3.2014 13:48

Re: Dnes bych se postavil spis za autora

I u nás je těch vylízaných hlav docela dost, stačí se podívat na zdejší diskusi na Psu. Taky mně přijde neuvěřitelné, že můžou i u nás být takoví vymatlanci, zvlášť po zkušenostech, co s rusáckými swiněmi historicky máme. Určitá část jich bude nutně i podplacených.

Š. Šafránek 7.3.2014 12:04

Ale jděte.

Vy jste si nevšiml, že modrobolševici zastávají názor, že za všechno může EU a USA a že Putin jen dělá, co musí? Tak přeci pravil V.K.

Š. Šafránek 7.3.2014 13:04

Re: Ale jděte.

Tohle bylo pochopitelně adresováno nikoli autorovi, ale níže panu Kodetovi.

J. Boleslav 7.3.2014 13:49

Re: Ale jděte.

Modrobolševici jsou podle Vás kdo?

Š. Šafránek 7.3.2014 14:00

Re: Ale jděte.

Pan Kodet píše o modrobolševické pravdě - a myslí tím pana Polaneckého. Dle mého soudu to jsou modrobolševiky spíše přitakávači V.K., relativizujícího (či spíše popírajícího) ruskou agresi, což pan Polanecký - soudě dle dnešního článku - rozhodně není.

J. Boleslav 7.3.2014 14:03

Re: Ale jděte.

Ano, Klaus mě svým postojem k událostem na Ukrajině velmi zklamal.

Š. Šafránek 7.3.2014 14:07

Re: Ale jděte.

Pořád si říkám, proč jen každým svým krokem nahrává oné konspirační teorii, že byl agentem KGB a oni na něj něco mají.

J. Boleslav 7.3.2014 14:10

Re: Ale jděte.

Snad jediným vysvětlením je jeho obsese EU, pro kterou nevidí daleko větší zlo na východě. A asi i jeho slavjanofilství. V zahraniční politice Klaus vždy tápal, Havel měl jasněji.

M. Kodet 7.3.2014 16:40

Re: Ale jděte.

Klaus je modrobolševikem jenom z části, ve svém zarytém thatcherismu a hejkalismu. Své zničující ekonomické řádění z devadesátých let doplňuje docela rozumnými zahraničněpolitickými postoji (ve věci např. Srbska nebo Ruska). Katastrofální ekonom, rozumný politik, který se nepokouší přečurat Eifelovu věž, jako např. Zaorálek s Dienstbierem..

P. Han 7.3.2014 21:36

Re: Ale jděte.

Vy tedy v tom máte pořádnej guláš. Jeden tvrdí, že modrobolševik je takový, jiný zase, že zcela opačný. Vy jako klasický rudoch se nemůžete shodnout na definici modrobolševika s panem Šafránkem, který je havlistický kavárenský žvanil. Oba ovšem nenávidíte Klause, i když každý z jiného důvodu, takže si teď k sobě hledáte cestičky, abyste mohli spojit své úsilí. Společný nepřítel hodně pomáhá, že?

M. Kodet 7.3.2014 11:48

Když on je Rudla

zvyklej psát stylem Jihočeské pravdy za bolševika. Zná totiž jenom jednu pravdu, tj. tu modrobolševickou. Zajímavé ale je, že našel divnou a nepvýstižnou paralelu mezi březnem 39 v ČSR a současným děním na Ukrajině (vždyť Ukrajinu nikdo neokupuje, s výjimkou kriminálnických gaunerů z Majdanu), zatímco naprosto přesná paralela mezi Kosovem a Krymem mu jaksi uniká. Asi proto, že v Kosovu byli ti agresoři naši a hodní.

M. Kodet 7.3.2014 11:51

Re: Když on je Rudla

Omluva p. Lubošovi, který doleji napsal (dříve než já) to samé. Nevšiml jsem si jeho komentáře.

P. Kmoníček 7.3.2014 13:14

Re: Když on je Rudla

Pane Kodete,pravda je opravdu jen jedna.Boužel se stalo zvykem pravdu různě okecávat,což je vidět na stránkách názorů.

M. Kodet 7.3.2014 16:44

Re: Když on je Rudla

Znáte ten fór o tom, že když mi strčíte nos do ánusu, budeme mít oba nos v řiti, já ale na tom budu relativně líp? Tak podobný je to s pravdou.

D. Polanský 7.3.2014 11:20

Bohužel z článků číší osobní nenávist k Rusům,

a to je zlé, pokud se člověk tváří, že usiluje o objektivitu. Takže není co dodat.

J. Boleslav 7.3.2014 13:51

Re: Bohužel z článků číší osobní nenávist k Rusům,

A můžete se divit po všech zkušenostech, co s rusáckými swiněmi historicky máme?

Š. Šafránek 7.3.2014 14:05

Re: Bohužel z článků číší osobní nenávist k Rusům,

Souhlas, řekl bych, že právě naše zkušenosti nás opravňují zastávat výsostně subjektivní stanoviska, která mají daleko větší váhu, než takzvaně objektivní , ve skutečnosti však relativistické a mnichovanské postoje.

J. Boleslav 7.3.2014 14:14

Re: Bohužel z článků číší osobní nenávist k Rusům,

V kritických momentech, jakým současná doba jistě je, je třeba jasně rozlišit, na které straně je pravda a dobro a na které straně lež a zlo. Jakkoliv jde o určité zjednodušení. Vyvážená stanoviska, po kterých volají třeba někteří socani, jsou těžce mimo mísu a velmi škodlivá.