3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

UKRAJINA: Poučení z krizového vývoje

Šest měsíců války je za námi. Přineslo obrovské utrpení ukrajinskému obyvatelstvu a ať už na věci nazíráme jakýmkoliv způsobem, není pochyb, že hlavním viníkem je ruský prezident Vladimír Putin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Sura 1.9.2022 11:22

Putinovi Paroubek. Ten už skoro hned po invazi. A od té doby pořád ve svých "článcích" ukazuje, co tam všechno Putin ještě má....

P. Sura 1.9.2022 12:03

Viz jeho blogy na Aktuálně....

J. Farda 1.9.2022 9:54

Vypadl v nemocnici z okna? No, není první a zdaleka určitě ani poslední, Vožď Pútin nemá rád zrádce! :-( https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/valka-na-ukrajine-2022-online-prenos/r~cab452ce276c11ed82b7ac1f6b220ee8/ * https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusko-ukrajina-projev-zradci-naroda.A220317_091045_zahranicni_aha

J. Kalina 1.9.2022 9:40

takže si to v rychlosti nedůsledně shrňme.

1917 2 revoluce v Rusku (únor, říjen). Z carské říše odpadá Finsko, 3 pobaltské státy, Brestlitevský mír = hranice posunuty hodně na východ, 2018 Německo prohrává válku, bolševici jsou až u Varšavy, dostávají na "prdel", vzniká Polsko. 1939 pakt Molotov-Rib., napadení Polska,, napadené Finska, okupace pobaltských států. 1941 Německo útočí na Sovětský svaz, "osvobozuje" pobaltské státy, Ukrajinu, ale podělá si to a spojence nezíská. Rusko vítězí v roce 1945 a SSSR posouvá na západ Polsko, bere si Podkarpatskou Rus, pobaltské státy, kus Finska. kram formálně pod Ukrajinu. Pak rozpad SSSR podle hranic svazových republik. Všude, a ne jen v Rusku se k moci dostávají připravení moci chtiví a všude jsou KGB a agenti, nomenklatura včetně Ukrajiny. Princip na sebeurčení až do odtržení není respektován, všechny nově vzniklé státy trvají na územní celistvosti včetně Gruzie..

ZA POSLEDNÍCH 100 LET SE HRANICE NA ÚZEMÍ, KDE JE DNES UKRAJINA MĚNILY A POSUNOVALY O STO ŠEST.

Proč si tedy pořád myslíte, že hranice vzniklé v roce 2001 jsou ty "pravé" a na věčné časy?

Kdyby se bylo možno zeptat lidí žijících na daném území Ukrajiny jak si to představují, tak odhaduji, že bychom tu měly samostatnou Podkarpatskou Rus, samostatný Kram (nebo připojený k Rusku, levobřežní proruskou Ukrajinu a západní Ukrajinu - pravobřežní, možná Halič. O zatím nevyslovovaných tužbách Polska se nedsikutuje, ale už probleskuje.

J. Kalina 1.9.2022 9:42

Kram = Krym. A a Y moc blízko sebe.

P. Pepax 1.9.2022 9:45

Já si nemyslím že hranice současné Ukrajiny mají nějaké opodstatnění v historii, je to podivný, velký zkorumpovaný útvar se sklony k neonacismu a vsoučasném období hlavní přičinou evropské krize.

P. Pospisil 1.9.2022 9:51

Přesně totéž (a bylo by to přesnější a pravdivější) je možno říci o Rusku.

P. Pepax 1.9.2022 9:59

O Rusech si nedělám žádné iluze, jako si nedělám iluze třeba o Německu, nebo Polsku, co je pravdivější o tom my nerozhodujeme.

J. Vintr 1.9.2022 11:48

Že by Rusko zmizelo, je jen zbožné přání všech rusofobů, ale samozřejmě k tomu nedojde. Zato je velmi pravděpodobné že přestane existovat dnešní státní útvar Ukrajina. A nic zvláštního se tím nestane.

P. Diviš 1.9.2022 11:56

Gosvraňjo, o zmizení Ruska fantazírují jen ruští trollové.

Zmizení (pohlcení) Ukrajiny je přání Rusáků, ale nesplnitelné.

P. Diviš 1.9.2022 10:08

"Proč si tedy pořád myslíte, že hranice vzniklé v roce 2001 jsou ty "pravé" a na věčné časy?

Kdyby se bylo možno zeptat lidí žijících na daném území Ukrajiny jak si to představují,"

No protože sáhnout do nich znamená občanskou válku, jako se stalo v Jugoslávii. Pokud už by se mělo něco měnit, tak velmi opatrně, což je v době ruské agrese prakticky nemožné. Naštěstí to okolní státy vědí a moc neblbnou.

Zeptat se by bylo možné, ale obával bych se velmi nejednoznačných výsledků.

L. David 1.9.2022 9:34

Zpupnému frackovi Zelenskému by patřilo vrazit do jeho špinavých pracek samopal a poslat ho do první bojové linie!!!!

Možná by zkrotnul?

P. Diviš 1.9.2022 10:14

Pokud by totéž učunil zpupný geront Putin, byla by to docela legrace a lepší řešení, než když Putin vyšle armádu, aby zabíjela, ničila a kradla.

J. Lukavsky 1.9.2022 17:11

No docela mě pobavila představa jak Zelenský a Putin na druhé straně vedou svoje rytíře do boje. Jako to kdysi bylo dobrým zvykem, král svoje rytíře do boje vedl. Dneska je tam posílá a sám je zalezlý v krytu. No Zelenského si umím představit na frontě, toho druhého hrdinu jsme viděli tak akorát za 8 m dlouhým stolem.... J.L. end

R. Polášek 1.9.2022 9:21

Tak on je problém v tom, že Zelenkij je ve válcě závislý na vnějších dodávkách zbraní a munice. Proto nemá kontrolu nad tím, co v příštích měsích na válku dostane a proto stejně snadno může dostat tolik, že Rusy skutečně vyženou jako stejně snadno nemusí za nějaký měsíc dostávat nic a potom rozlohu obsazeného ukrajinského území určovat jen Russáci. Proto Zelenskij prostě vyhlašováním ambiciózních cílů russáky vyhnat úplně žebrá, čím víc, tím líp. Otázka je potom, kdy my sneseme, aby Russáci Ukrajince pod záminkou fašismu a nacismu vraždili a mučili a na jak velkém území to sneseme. A jak moc si neoslabováním imperislistického putinova Russka dovolíme ohrozit zejména státy bývalého socialistického bloku russáckou agresí.

Jakmile ta doba nastane, kdy už si to dovolíme, kdy už russáci budou dostetčně slabí nebo se zřeknou dobyvačného imperialismu, tak pomoc Ukrajině ustane a Zelenskij, pokud jen trochu realisticky uvažuje,. bude muset s Russkem jednat.

P. Diviš 1.9.2022 9:28

Ano. Problém bude spíš s Putinovou ochotou a schopností jednat. Zelenského lze k jednání dotlačit poměrně snadno, kdyby sám nechtěl.

R. Polášek 1.9.2022 10:34

Ale my zatím nechceme, protože Russko je pořád hodně silné a hodně imperialistické a tudíž pro nás nebezpečné. Musí zmizet buď russká síla nebo russký imperialismus.

R. Langer 1.9.2022 11:13

Hm, tak to se načekáte... ;-)

P. Diviš 1.9.2022 11:58

Nebezpečné jo, silné moc ne, ale hlavně, nikdo s tím nic nedělal a stále ještě dělá málo. Ruský imperialismus v nich je jak v koze, to se nezmění.

P. Sura 1.9.2022 10:00

R^

P. Sura 1.9.2022 10:01

R^

V. Kučer 1.9.2022 19:10

My nemáme zájem na rozpadu Ruska protože má atomové zbraně a dostali by se do rukou bůh ví komu. Stačilo by kdyby se Rusové stáhli z okupovaných území, zavřeli Putina a spol. a sypali si popel na hlavu podobně jako Němci.

P. Kubáč 1.9.2022 8:57

- netvařme se, že Ukrajina je nějaká demokratická idyla. Státní struktury tam byly tak prohnilé ( byl jsem tam a nejednou ) že Ukrajinci by na konci války měli darovanými zbraněmi udělat ještě důkladnou "pěrestrelku" mezi vlastními státními / mafiánskými strukturami

- netvařme se že Ukrajinský nacionalismus neexistuje -existuje a není malý - tudíž představa o rozkolu mezi Zelenským a Ukrajinci - je vnější pohled na věc, který ( zatím ) žádnému Ukrajinci nepřijde na mysl.

- nenalhávejme si, že Západ netouží po návratu k území celistvosti Ukrajiny z 90.let. Naopak touží a hodně, protože to znamená řešení "problému Putin" aniž by si museli špinit ruce. Naopak "sprosté osočování" Zelenského klidně může být názor mnoha západních politiku, který však je nevyslovitelný kvůli rakovině politické korektnosti zde.

P. Diviš 1.9.2022 9:15

Na tohle vše bude čas, až Rusáci vysmahnou a Ukrajina se bude tlačit do EU.

P. Sura 1.9.2022 10:01

R^

V. Machálková 1.9.2022 10:21

Jo, jo a ukrajinská armáda s bataliony Azov, Ajdar, Pravý sektor a další nastoupí na linii Donbasu a provede konečné řešení.

Tak si to představujete, vy humanisti a demokrati ?

J. Bárta 1.9.2022 10:36

R^R^R^

P. Diviš 1.9.2022 12:00

Máte divné představy, takové ruské (dříve sovětské).

Na Ukrajině i Donbasu vraždí Rusáci.

V. Machálková 1.9.2022 12:21

Vy jste zamrzl v 68. roce. Svět se neustále mění. Znakem inteligence je, tyto změny neustále vnímat, porovnávat informace a dělat závěry.

P. Diviš 1.9.2022 8:55

Reálný začátek, nereálné pokračování.

Válečná rétorika je daná, obvyklá a slouží hlavně vnitřní politice, v Rusku i na Ukrajině. Pokud k jednání někdy dojde (časem prostě bude muset), nebude to přes prohlášení poradců v médiích. Teprve v seriozním jednání (jsou-li Rusové něčeho takového schopni) může dojít na kompromisy.

Sankce ...

Západ musí nějak dát Rusku najevo, že "takhle ne". Sankce a dodávky zbraní Ukrajině jsou minimální možná reakce. Ty technologické se projeví až časem.