21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

UKRAJINA: Poučení z krizového vývoje

Šest měsíců války je za námi. Přineslo obrovské utrpení ukrajinskému obyvatelstvu a ať už na věci nazíráme jakýmkoliv způsobem, není pochyb, že hlavním viníkem je ruský prezident Vladimír Putin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pospisil 1.9.2022 7:32

Tenhle článek je naprosto excelentní příklad použití slova "ale" v češtině. Neboť platí (a to zvláště tehdy, když si to autor neuvědomuje, což byl možná tento případ): vše, co je před "ale" se nepočítá.

Takže jak postupoval autor:

- na úvod nezbytná úlitba bohům, odstaveček o politováníhodném chování na úvod politováníhodného textu. Je to potřeba, aby autor mohl vystupovat jako nestranný hodnotitel

- aplikace kouzelného slůvka "ale"

- a konečně to, co měl autor doopravdy na srdci

Svým způsobem zábavné. Kdyby to nebylo k pláči.

P. Vychodil 1.9.2022 8:00

ano, je k pláči, když autor musí používat "ale", aby mohl vyjádřit svůj názor...za komoušů, i ti "kovaní", používali stejnou techniku...

M. Šejna 1.9.2022 8:08

Bylo humanitární bombardování Srbska a Černé Hory agresí vůči suverennimu státu? Ano nebo ne?

Já si totiž vzpomínám, že tehdy sám Havel a vyznavaci pravdolásky říkali něco ve smyslu "ale"

P. Vychodil 1.9.2022 8:25

záleží na tom, koho se zeptáš...můžeš vzít do otázky třeba i Libyi, Irak, Afganistán, a pojďme dále do historie - třeba Vietnam...když vezmu v potaz všechny precedenty, dovolím si tvrdit, že SVO na ukrajině, za jiných politických konstelací, by byla u nás oslavována jako humanitární akce, přispívající k evropskému míru..Havel by ji určitě podpořil...no, "my" si dnes myslíme nějak, ale co ten "nevýznamný" významný zbytek světa, co se významně nepřipojil k izolaci "teroristického" RF ?...

EU si myslí, že je pupkem světa, přičemž je (bez energií) naprosto nevýkonnou ekonomikou, navíc politicky ovládanou USA...

P. Pospisil 1.9.2022 8:43

Srbsko a Černá Hora není předmětem článku. Předmětem článku je Ukrajina a Rusko. Často se vám stává, že neudržíte myšlenku a volnou asociací přeskočíte k nesouvisejicímu tématu vztahujícímu se k dění na jiném konci Evropy?

P. Chládek 1.9.2022 7:27

Autor je morální exkrement...

P. Vychodil 1.9.2022 8:01

no, a ty jsi pohrobek komoušů z 50tých let...

R. Tichý 1.9.2022 8:23

Souhlas.

P. Hák 1.9.2022 6:56

Takže postupně.

Ukrajina nenese na bedrech osud Evropy či dokonce světa. Ukrajina nemá možnost sama o sobě konflikt eskalovat, nemá kam. Mohla by uzavřít mír, to ano, ale pokud se rozhodne pokračovat, je čistě na vůli Západu (konkrétně hlavně USA a Německa), nakolik se zapojí.

Ukrajina není zodpovědná za míru ani podobu protiruských sankcí EU. To si rozhoduje EU.

Zelenskij se ze svého pohledu chová racionálně. Na vrchol jej dostal ostrý protiruský postoj. Už před válkou se na Ukrajině posílil vliv nacionalistických radikálů a válka jej logicky posílila ještě více. Změnu postoje by Zelenskij nemusel fyzicky přežít.

Zelenskij je herec. Na úvod války obratně sehrál svoji roli a zřejmě ji hraje obratně i dále. Má co nabídnout i v míru?

To, že si politici EU nechávají od Zelenského místo díků nadávat, není chyba Zelenského. Zelenskij jen využívá prostor, který mu slabí a servilní partneři nabízejí.

P. Hák 1.9.2022 7:04

Zelenskij nemůže za politiku Západu vůči Rusku. Ukrajina sice na konfliktu nese podíl, ale bez podpory ze strany Západu (zejména USA a Británie) by se po Majdanu chovala jinak, případně by Majdan vůbec nenastal.

Poučením z ukrajinské krize tedy určitě není to, že všechno hodíme na Zelenského (samozřejmě hned po Putinovi). Poučení musí proběhnout zejména u nás. Pokud bude Západ nadále setrvávat ve své sebestřednosti, politici EU budou nadále neschopni sebereflexe a budou dávat přednost frázím a ideologii před pragmatickou politikou, žádné poučení nenastane.

Co se týká USA, je to jiná pohádka, USA stran Ukrajiny prostě bojují za své zájmy a docela se jim daří. Za kašpárky je EU.

V. Němec 1.9.2022 6:34

V čem spočívala svébytnost Ukrajiny?

V tom, že třetina obyvatel na svém historickém území, neměla právo používat vlastní jazyk? V tom, že tam byl v roce 2014 uskutečněn normální sprostý puč? V tom, že ti, kterým se nacistická samozvaná vláda nelíbila, byli 8 let terči raket a děl? V tom, že hákový kříž se stal legálním symbolem oživlých banderovských tradic? V tom, že v zemi vznikaly základny pro přípravu nového drang nach osten?

Nebo v bezobsažném zaklínadle „Sláva Ukrajině“?

Trochu zvláštní svébytnost.

L. Šimon 1.9.2022 7:43

👍👍👍

J. Lukavsky 1.9.2022 7:57

"třetina obyvatel na svém historickém území, neměla právo používat vlastní jazyk?" Úplně přesně, třetina Rusů žijících na historickém území Ukrajiny (zakládajícího státu OSN) neměla právo používat ruštinu, kterou ovšem mluví i spousta Ukrajinců..... něco jako když Vůdce musel vyslyšet volání Sudetských Němců a zachránit je před útlakem a vyhobením v První Republice......

P. Vychodil 1.9.2022 8:05

ty seš ještě v 7:57 ožrlej, nebo už...to dnes platí trolly vodkou ?

J. Lukavsky 1.9.2022 11:45

Nějak mi ušlo, že bychom si potykali a ani nemám zájem. Úřední jazyk je jistě na Ukrajině problém, i když teď asi nebude. No příkladem by mohla být Ruská Federace kde každý ze 20ti členů užívá svůj jazyk a veškeré úřední dokumenty jsou ve všech 20ti jazycích.... co se pití týče tak se držím anglické zásady "ani kapku alkoholu před západem Slunce. J.L. end

P. Vychodil 1.9.2022 14:12

a slunce vychází dnes tak kolem 6:00...zřejmě se dokážš střískat hodně rychle...:-)

tykání, vykání, že to tak mnohé hnidopichy sejří...jsme přece online, incognito...tož vo co go ?

J. Lukavsky 1.9.2022 14:16

Aha, tak něco k věci, třebas kolik je úředních jazyků v Ruské federaci by nebylo? J.L. end

K. Nový 1.9.2022 6:33

Ukrajinci mají pravdu.

Velká Británie taky měla během bitvy o Británii nediskutovala s Německem, a neuvažovala o zastavení bojů.

K. Nový 1.9.2022 6:34

Velká Británie taky během bitvy o Británii nediskutovala s Německem, a neuvažovala o zastavení bojů.

R. Langer 1.9.2022 7:19

Jo, zato při Mnichovu diskutovala jako divá... :-P

R. Tichý 1.9.2022 8:24

Chybami se clovek uci.

R. Langer 1.9.2022 8:28

Jak kdo... :-/

J. Anděl 1.9.2022 6:23

Ano, je správné diskutovat a zvažovat, nevnímat černobíle.

Ovšem teprve poté, co se shodneme na neoddiskutovatelnosti toho (dále cituji autora), "že hlavním viníkem je ruský prezident Vladimír Putin. Pod jeho vedením a na základě jeho rozhodnutí, které nelze nazvat jinak než naprostým lidským i politickým selháním, Rusko zcela bezprecedentně pošlapalo veškeré zásady mezinárodní práva a flagrantně narušilo celistvost a svébytnost Ukrajiny".

Toto akceptovat je naprosté minimum, bez kterého za mě nelze pokračovat v žádné debatě.

Což je například pro mnohé diskutéry NP a další spoluobčany nestravitelný bezoár. Proto je taky tak těžké dobrat se tady nějaké pragmatické diskuze.

Osobně si nejsem jistý, jestli souhlasím s tím, co je v článku dále uvedené, spíš ne.

Přesto jsou za mě takové diskuze v pohodě a na místě. Bylo-li nejprve vysloveno a).

P. Vychodil 1.9.2022 8:08

souhlas s diskuzí, jejíž součástí je i diskuze o premisách...můžeme třeba rozebírat, nakolik rusko zneužilo článek 51 charty OSN...

R. Vacek 1.9.2022 6:22

Aby Ukrajina nedopadla jako Afghánistán. Ten - dokud bojoval proti ruským vojákům, tak dostával od američanů zbraně. Když Rusové odešli, přišli vojáci USA s dalšími ze zemí NATO a začali tam svou válku. Válku, ve které stáli Afghánci sami - těm Rusko zbraně neposílalo.

T. Vodvářka 1.9.2022 5:55

Představa dohody s agresorem, který si urve kus cizího státu, že ho to uspokojí, je prostě naivní a mylná. Jak píše níže Tomáš Flaška, zrovna my s tím máme celkem nedávné zkušenosti a následně celý svět.

Rusko musí být poraženo. Ne dobyto, to vzhledem k rozloze nejde. Ale poraženo, vojsko odsunuto z okupovaných území.

A že nefungují sankce? Ale fungují, jen to chvíli potrvá. Je škoda, že Evropa nestopla víza pro všechny, ono na Bajkale je přeci jen trochu více zima než v Saint Tropez.

V. Němec 1.9.2022 8:41

Zrovna od vás, pane doktore, mě vaše faktické "zafandění" duchu zalomeného kříže docela překvapilo.

P. Pospisil 1.9.2022 5:55

Co to psalo za vola?

Ono je úplně lhostejné, co blábolí Zelenskij nebo Podoljak. Stačí, když se Putinova chátra vrátí za ruské hranice a válka skončí. Hned, ze dne na den. A to dokonce bez mírových jednání a bez ohledu na to, jaké tresty nebo reparace by snad Ukrajina požadovala. Skončí, protože v takové situaci si nikdo nedovolí přes ruské hranice hodit ani šutr, natožpak vystřelit nebo tam vyslat ozbrojeného vojáka.

R. Langer 1.9.2022 7:20

Běž to těm Rusákům říct přímo, hrdino! ;-D

P. Pospisil 1.9.2022 7:33

Zkoušel jsem to, oni to nechtějí slyšet. Příspěvky tohoto typu na ruských diskuzních fórech mizí ihned po jejich napsání.