18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

UKRAJINA: Otázka mocenské rovnováhy

Často se objevuje argument v prospěch Ukrajiny, že přece není žádnou ruskou kolonií, ale svrchovaným státem. Právě proto, že je Ukrajina svrchovaná, musí nést za své jednání zodpovědnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kohout 2.9.2014 8:38

Re: Jak to ve skutečnosti je.

Tak to jsem se opravdu zasmál: prý "vymyšlené well-moci".

Čili to nejsou skutečné velmoci, ale jakési vymyšlené? Možná "virtuální", jak se nyní říká. Zdánlivé, možná papíroví tygři...

P. Čech 2.9.2014 8:57

Re: Jak to ve skutečnosti je.

Každá "velmoc" je velmocí jen tak dlouho, pokud je ostatními za velmoc uznávána. Stejně tak, jako ono "velmocenské "postavení ztratila Francie, Anglie a Německo, a nebo dříve Egypt, Babylon, Řím, může tomu tak být i v případě Ruska a USA. Vlastnictví jaderných zbraní totiž ještě ze státu nedělá velmoc, ikdyž mnozí to tak berou. Pokud bychom toto přijali, musela by být "velmocí" i Indie, Pákistán, ba dokonce i Izrael. Ty státy totiž také jaderné zbraně vlastní. Všechno je  pomíjivé a je-li to navíc ještě špatné (velmocenské postavení) je nutno to odstranit. A nemusí to být odstraňováno jen vojensky, ale osobním příkladem (Švýcarsko).

P. Lenc 2.9.2014 8:40

Re: Jak to ve skutečnosti je.

Vašemu příspěvku se dá pouze zatleskat, ale v žádném případě nepotěší místní kremrole.

P. Lenc 2.9.2014 8:42

Re: Jak to ve skutečnosti je.

Můj příspěvek patří p.Čechovi.

P. Lenc 2.9.2014 7:58

Ještě že ten Západ

existuje, nebýt ho, tak na koho by se dalo všechno svést.Je to jako se Židy, ti také přece mohou za všechno.

E. Tocháček 2.9.2014 7:47

Ale no samoszřejmě.

Ty, předpokládám stovky miliard co proudí ročně za plyn a ropu z Evropy směrem do Ruska, by se Americe v její současné situaci sakra hodily.

J. Mrázek 2.9.2014 5:46

Souhlas.

Nicméně se vynoří -čím méně inteligenčně zdatní, tím více ječící - oponenti....

M. Pechr 2.9.2014 5:24

...

...nějak tak se mi nezdá, že by Rusko bylo jaksi nevinně v této napjaté situaci... ...smůla je, že nám k posouzení chybí většina podstatných informací, které mají tajné služby a nejvyšší patra, čili bez těchto informací je náš drobnohled jen povrchní...víme prd...

K. Stehlík 2.9.2014 6:20

Re: ...

Článek netvrdí, že Rusko je nevinné, ale kdo zavdává příčinu.

P. Čech 2.9.2014 8:11

Re: ...

Víte, co je onou příčinou? To, že lidé a státy jsou ochotny akceptovat bipolární svět, svět  rozdělený na nějaké sféry vlivu "velmocí". Uměle rozdělený. A pokud toto budou lidé akceptovat, nic se nemůže změnit. Je to totiž stejné, jako s naším politickým systémem (není to demokracie). Pokud jej budou naši občané akceptovat, nic se změnit k lepšímu nemůže. A to jen proto, že ten systém je špatný.

K. Stehlík 2.9.2014 8:54

Re: ...

Souhlasím, ovšem zatím ty mocenské sféry existují a pokud jedna velmoc se rozhodne zasahovat do sféry té druhé (čímž vyvolává konflikt), potom bohužel musí počítat s odpovědí.

P. Čech 2.9.2014 9:31

Re: ...

Mocenské sféry vlivu existují jen proto, že je ostatní státy akceptují. Bez toho by totiž existovat nemohly.

K. Stehlík 2.9.2014 10:42

Re: ...

S tím ovšem nic neuděláme. O tom můžete jen snít, že nebudou...

M. Pechr 2.9.2014 17:15

Re: ...

...no...a v tom to je...nemyslím si, že je Rusko bez viny ohledně zavdání příčiny...krom toho nelze z běžně dostupných informací snadno odvodit v podstatě žádný kloudný závěr, za studené války lid na každé zúčastněné straně věřil svým indoktrinátorům, posléze se mluvilo o tom, že studená válka bylo divadlo o dohodnuté dělbě moci... ...kdo z nás ví, co je v zákulisí a co je a není dohodnuto... ...vcelku věřím Klausovi, že "ukrajinská krize" poslouží zejména k ujednocení jednlitosti, sešněrovanosti EU a její mocnářské byrokratizaci...

J. Vyhnalík 2.9.2014 3:15

Souhlas

EU a Rusko jsou komplementární ekonomiky a ze vzájemné spolupráce by plynul oboustranný zisk. Na druhou stranu Ukrajina byla už před Majdanem v hluboké ekonomické krizi a její situace se nadále zhoršuje. Až se nabízí úvaha, do jaké míry má válka odvést pozornost od nesplněných nesplnitelných slibů.

Š. Hašek 2.9.2014 10:07

Re: Souhlas

Přesné.

Ale o tom, pane Vyhnalíku, se nesluší přeci ani špitnout. Že Vy jste taky nějaký putinovský zakuklenec a chcete narušovat jednotnou frontu rumpuyovců?

R. Langer 2.9.2014 13:36

Re: Souhlas

Jasně, tak to je vlastně štěstí, že tam vtrhli Rusáci a válčí se tam, alespoň to odvedlo pozornost od domácích problémů...

Tohle může napsat jenom naprostý idiot. :-P

S. Donát 2.9.2014 15:24

Re: Souhlas

No ale to jste napsal Vy, ne pan Vyhnalík.

K. Jež 2.9.2014 2:00

To je nehorázný blábol.

S. Prosek 2.9.2014 2:03

Re: To je nehorázný blábol.

Proc blabol? On tomu veri :) Good luck!

B. Hamáček 2.9.2014 6:15

Re: To je nehorázný blábol.

No i blábolům se může věřit a bohužel věří, viz různé konspirační teorie , některé jsou očividné bludy, přesto jim spousta lidí věří . U jiných si je málokdo jistý jak to vůbec je. Autor je velice šikovný manipulátor. Zrnko pravdy hrst lži , dobře zamíchat a uhladit . Panečku to je žůžo !

K. Stehlík 2.9.2014 6:19

Re: To je nehorázný blábol.

Můžete upřesnit, kde lžu?

M. Štván 2.9.2014 13:21

Re: To je nehorázný blábol.

Tento článek je takový archetyp článků soudobých přispěvatelů do diskuzí, které souhrnně označujeme "rusofily". Nechci se pitvat v tom jestli autor vědomě píše nepravdu, a tedy jak píše předchozí přispěvatel, tak lže a nebo jen nevědomě, tedy je hloupý. Popořadě:

... Často se objevuje argument v prospěch Ukrajiny, že přece není žádnou ruskou kolonií ... : Ani moc často ne. O Ruské kolonii spíš mluví jen ti co by ji tak rádi viděli.

... sousedé ... cítit ohroženi ... : Soused se může taky cítit ohrožen tím, že mi ještě nechcípla koza. Není mojí povinností tento jeho pocit nějak řešit.

... až "na rohožku" Ruska... : To je tedy výraz. To abychom si dávali pozor co se líbí komunistům nebo Hitlerovi.

... vytlačení ruského vlivu na Černé moře, a k plánu rozmístit tam naopak západní vojenská zařízení ... : Pán je asi lépe informován. NATO už má přítomnost v Černém moři víc dostatečnou, včetně kontroly jeho ústí na Bosporu. ... Podobných tézí je pokaždé v každém odstavci několik a hned se z nich pak vyvozují divní proruské argumenty. Jděte se prosím spolu s Bohouškem Sobotků přebalit, když už jste se z těch mužiků tak potentoc.

K. Stehlík 2.9.2014 13:54

Re: To je nehorázný blábol.

Neobhajoval jsem Rusko a nemyslím si, že jeho akce jsou v pořádku (tudíž si nemyslím, že je bez viny). Ale je potřeba vnímat, že existují státy s nějakou silou a že ty státy mají nějakou svou sféru, kterou nemusí ovládat, ale stačí, když ji neovládne protivník. A zde ji protivník chtěl (nebo stále chce) ovládnout. Reakce pak logicky přišla a přichází (a že je neomluvitelná, to může být pravda, ale to nám nepomůže).

M. Štván 2.9.2014 14:04

Re: To je nehorázný blábol.

Ty "sféry", to je strašně nebezpečná věc. Je to takový pozůstatek velmocenského dělení světa. Evropa jede teď spíš na tom, že státy si sami rozhodnou, do jaké "sféry" chtějí patřit. A tento princip má velké šance se prosadit i na Ukrajině. Rusové ale stále žijí minulostí, tak jim to nechtějí dopřát. Myslím, že my ani jinak nemůžeme, než Ukrajině pomoci. Je to totiž přesně to, jakou politiku poslední desetiletí razíme, ať už pomocí NATO nebo EU.

Když jsem četl Putinův Valdajský projev, považoval jsem to za smělou řeč státníka, jehož oponenturu potřebujeme, abychom Evropu moc nepřesocializovali. Nyní ale vidím, že Putin měl na mysli především ty "vazaly" a to v jejich podání. Celé to nějak shodil ze stolu. Asi mu ho psal trochu jiný poradce.

K. Stehlík 2.9.2014 14:16

Re: To je nehorázný blábol.

Tu sféru nemá jenom Rusko, ale každý stát, který disponuje nějakou silou. Ta sféra je buď lokální nebo širší. Nejširší má asi stále USA. Bohužel toto vidění světa stále přetrvává. Stejně, tako přetrvávají mocenské a velmocenské zájmy. To asi nikdy nezmizí. Ale je dobré a možné je udržovat vyrovnané a bez konfliktu.

K. Frauknecht 2.9.2014 8:40

Re: Zase nemáte moc pravdu :-)

Ještě k naší včerejší "diskusi": nezazněla žádná pomluva Ukrajiny a o charakteristikách "R-60" si něco vygůglete (např.: http://www.military.cz/russia/air/weapons/rockets/aam/r-60/r-60.htm). Radare :-).

S. Prosek 2.9.2014 1:32

My rovnez!

http://www.lidovky.cz/putin-vyzval-kyjev-k-jednani-jeho-armadu-prirovnal-k-fasistum-p67-/zpravy-svet.aspx?c=A140829_152256_ln_zahranici_msl