1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

UKRAJINA: Oč jde v tomto konfliktu

Probíhající válečný střet na východě Ukrajiny je provázen dokazováním nebo u jiných popíráním ruské angažovanosti v tomto konfliktu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 21.6.2015 10:15

Re: Souhlas,

A co ještě umíte ? Dzp.

J. Mrázek 21.6.2015 11:34

U Chocholouška vytírá...

Možná....

L. Kubeš 20.6.2015 17:55

Výstižný a logicky napsaný článek !

B. Hamal 20.6.2015 16:56

Jde o hegemonii?

US publicista P.C.Roberts přichází s jinou verzí: Vyvolen historií, Washington se cítí být vyjímečnou a nepostradatelnou zemí a nárokuje si právo a odpovědnost za uvalení své hegemonie na svět. Podle neokonzervativní doktíny musí zabránit vzestupu jiných zemí, které by americkou moc mohly omezit. Fundamentální výzva US unilaterální moci přišla s Putinem. Washingtonu se podařilo spustit na Ukrajině puč, kterým byla svrhnuta demokraticky zvolenoá vláda, a zničit tam demokracii dříve než mohla zakořenit. Demokracie na Ukrajině pro Washington však nic neznamená, chce se jí zmocnit aby vytvořil bezpečnostní problém pro Rusko. A sankcemi proti "ruské agresi" zlomil rostoucí ruské ekonomické a politické vztahy s Evropou. Obával se, že tyto vztahy by mohly podlomit jeho ovládání Evropy. Sankce jsou v protikladu s Evropskými zájmy, nicméně evropské vlády se US agendě přizpůsobily. Evropa jako  kolekce vazalských států Washingtonu, umožňuje mu tah za světovou hegemonií do té míry že může být zavlečena do konfliktu s Ruskem kvůli "krizi" vytvořené Washingtonem. V Americe je Putin démonizován, je to nový Hitler, usilující o obnovu sovětského impéria. Vpadl do Ukrajiny, chystá totéž do baltských států a Polska. Je hrozbou na úrovni eboly a Islámského státu. Někteří konzervativci věří, že preventivní nukleární válku lze vyhrát: K čemu jsou nukleární zbraně, když nemohou být použity? Armagedon lze odvrátit jen když Rusko a Čína přijmou rovněž status vazalů. Je naděje, že pokud Washington bude evropské vazaly příliš tvrdě tlačit do konfliktu s Ruskem, budou klást odpor a přinuceny vést nezávislou zahraniční politiku, a místo hegemonie Washington prosazovat evropské zájmy. .To by agresivitu Washingtonu omezilo. Svět by se stal bezpečnějsím a lepším místem pro život.

Více viz:  http://www.paulcraigroberts.org/2015/06/19/paul-craig-roberts-address-international-conference-europeanrussian-crisis-created-washington/

K. Janyška 20.6.2015 17:55

Re: Jde o hegemonii?

USA jsou vskutku neosobně a přiroteně povolány lidským světem k obraně civlizace a civilizovaných. Kdo jiný... Dzp.

I. Teren 20.6.2015 18:11

Re: S P.C. Roberts-om opatrne

Obvinia Vas a jeho z z podpory ruskeho imperializmu a roznych konspiracii. A pritom ten pan bol clenonom Reaganovej vlady a otcom reaganomiky.) Zrejme ma vedomosti ako svet bezi.

J. Kanioková 20.6.2015 19:03

:)))))

J. Vintr 20.6.2015 23:09

Re: Jde o hegemonii?

Člověče, co to hulíte za svinstvo? A kam to chodíte na školení? Vždyť VUML už pětadvacet let neexistuje.

B. Hamáček 21.6.2015 0:17

Re: Jde o hegemonii?

Soudím dle vyjadřování mnohých jedinců ( zejména na Novinkách, ale i na Psu) , že školení VUMLu pokračuje ještě s větší intenzitou než v minulosti.

J. Vintr 21.6.2015 0:31

Re: Jde o hegemonii?

Vzpomínám si z dob studií (skoro čtyřicet let nazpět), že slova "hegemon" a "hegemonie" byla ve velké oblibě u učitelů "marxáku" ...

P. Dvořák 21.6.2015 3:49

Re: slova "hegemon" a "hegemonie" byla ve velké oblibě

A to dokazuje co? Úplně stejný prd, jako že dnes jsou omílaná slova "islám", "unie" nebo "uprchlík". Nemusí jít jen o učitele čehokoliv.

Vlastně možná to, že se dnes tato slova nepoužívají, dokazuje, že žádný hegemon neexistuje. Což je velice špatné.

J. Slanina 21.6.2015 9:50

Re: slova "hegemon" a "hegemonie" byla ve velké oblibě

Ano, pro soudruha dvořáka velice špatné, když se rusistánu s rasputinem furt tím "hegemonem" nějak ne a ne povést stát.

B. Hamáček 21.6.2015 10:28

Re: slova "hegemon" a "hegemonie" byla ve velké oblibě

Soudruhu Dvořáku , to dokazuje jenom to , že rusofilové, bolševici a Rusáci nejsou za 40 let schopní ani změnit slovník. Podle jejich slovníku jsou velice snadno rozpoznatelní.

J. Kanioková 20.6.2015 16:40

S většinou argumentace v článku nesouhlasím,

od počátku tvrdím, že je to problém ukrajinsko-ukrajinský.. Od počátku se mělo jednat a brát v úvahu názory a priority VŠECH tamních regionů. Jenže místo jednání Kyjev zvolil silové jednání. Majdan byl bod 0, od kterého se odvíjí všechna ta hrůza na Ukrajině. Z Kyjeva znělo jen jedno - buďto poslechnete, nebo.. není divu, že se to pak už vyvíjelo a pokračuje. Dnes je Ukrajina v podstatě v krachu..

Separatisti nedávno zveřejnili docela vstřícné návrhy, které uznávaly východní části jako součást Ukrajiny. Oficiální Kyjev ovšem nereagoval a bylo jen pár hlasů, že se separatisty se jednat nebude..

Současný Kyjev si asi ještě pořád myslí, že tvrdým přístupem může ještě něco zachránit. Myslím, že na obou stranách roste počet střízlivějících, kterým dochází, že by se měli na Ukrajině nějak sami srovnat. Protože jinak vychází jen 2 varianty – buď jich bude v té opotřebovací válce čím dál méně, nebo se tak zadluží, že se z toho svrabu už fakt těžko kdy dostanou. Už ani Západem tolik nezní téma Ukrajina.. ačkoliv zrovna čtu - Welcome to Dnipropetrovsk Senator John McCain and your delegation. - http://jdem.cz/bsfpt4

Neonacistické strany, před kterými EP Ukrajinu varoval, jsou dnes součástí vládní koalice (4 ministři), Porošenkovým poradcem je Gorbulin, dlouhodobě a za všech režimů jedna z nejvlivnějších figur ukr. bezpečnostní politiky. Fantasta, šílenec.

S. Landa 20.6.2015 23:45

Re: S většinou argumentace v článku nesouhlasím,

Koukám, že jste vyloženým expertem na Ukrajinu. Zvláště docela vstřícné návrhy separatistů mne pobavily... :-)

J. Kanioková 21.6.2015 2:07

No... po všem šílenstí, které už víc než rok probíhá..

Dva úředníci Kyjeva - Defekt na Donbase - http://la.indymedia.org/news/2015/06/268547.php

Onishchenko (velitel "Tornádo") - http://colonelcassad.livejournal.com/2094586.html

O. Horák 20.6.2015 13:52

Tady spíš někdo nestíhá sledovat,

že na Ukrajině se ještě ani jednou revolucí či volbami nedostal k veslu někdo alespoň trochu slušný, kdo Ukrajino neožebračí a nezadluží o další miliardy.

A radikalizace země ve stylu soukromých, těžkými zbraněmi vyzbrojených soukromých a téměř neovladatelných armád zemi také na puncu serioznosti a pocitu bezpečí nedodá. Ani nehledě na to, jak podezřele rychle se objevily a jak byly vyzbrojeny (a čím) hned od začátku.

B. Rybák 20.6.2015 13:48

Průhledná demagogie pana Rambouska!

"Majdan" prý měl podporu většiny Ukrajinců. Jak by tedy mohl pan Janukovič vyhrát ve volbách, sledovaných mezinárodními kontrolními komisemi (někdo očividně lže!)?

Představa, že zoufale bojující východ Ukrajiny se dobývá do "Kyjevem" otevřených dveří je pokusem o velmi hloupý vtip! Převážně ruské obyvatelstvo východní Ukrajiny se pochopitelně obává nenávistného protiruského "Kyjevského" (S.Banderu oslavujícího) nacionalismu, nechce být "Kyjevem" zataženo do protiruské politiky a pravděpodobně odděleno i od svých příbuzných a přátel v Rusku! Statisíce z východní Ukrajiny převážně do Ruska vyhnaných obyvatel tvoří téměř dostatečný lidský zdroj pro odboj proti "Kyjevu"! Rusko požaduje pouze autonomii pro ně a návrat k neutralitě Ukrajiny (proti tomu chce někdo válčit?)? Záruky o nešíření NATO dané Gorbačovovi (nyní plně Putina podporujícího), rozdupal západ a dovršil to bezprecedentním nezákonným bombardováním pravoslavného Srbska! S Putinem teď souhlasí např. dva němečtí exkancléři, maďarský premiér Orbán, vůdce britských euroskeptiků N. Farage..

http://radiovaticana.cz/clanek.php4?id=20914

http://cz.sputniknews.com/czech.ruvr.ru/2015_02_17/Spatny-chlap-Orban-Zapad-je-znepokojen-samotnou-skutecnosti-navstevy-Putina-v-Madarsku-9126/

http://www.nekorektni-tv.cz/?p=15186

P. Mach 20.6.2015 15:16

Jediný kdo tady očividně lže jsi ty.

Skutečně jen vylízaný rusácký kretén může statisíce uprchlíků, které vyhnala válka rozpoutaná kremlem házet na hrb Ukrajině. O tzv. zárukách gorbačovovi nemluvě - ty nikdy neexistovaly a ani existovat nemohly. Varšavská smlouva a sssr se rozpadly samovolně, nikoli na gorbačovův příkaz, takže stěží mohl požadovat zároky. TO že tehdejší přestavitelé NATO ani žádné záruky poskytovat nemohly, vzhledem k tomu, že samozřejmě tito představitelé uznávali právu bývalých kolonií rusácka na vlastní politickou a vojenskou orientaci vylízaný rusácký poskok asi nepochopí nikdy. Mimochodem kreténe, ukrajinských nacionalistů se ruské obyvatelstvo na východě Ukrajiny bát nemusí, protože jich jen dohromady pět a půl na rozdíl od těch rusáckých nácků, kterých jsou statisíce. http://www.armadninoviny.cz/rusky-pravoslavny-extremismus-a-neonacismus.html

D. Havránek 20.6.2015 12:56

Do kamene tesat

ANO tak to prostě je! :-(

A ruští agenti s tím mohou dokonce nesouhlasit ale to je tak vše co s tím mohou dělat....

J. Láníček 20.6.2015 13:42

Re: Do kamene tesat

Tak to já bych to viděl jinak. Autorovi se článek hrubě nevyvedl. Dokázal bych napsat podobný v naprosto opačném stylu. A američtí agenti by s tím klidně nemuseli souhlasit, ale to je tak vše, co by s tím mohli dělat...

P. Mach 20.6.2015 15:20

Opravdu ale opravdu nikdo nepochybuje, že bys

po mnohahodinovém vysilujícím snažení dokázal sesmolit odstaveček z prstu vycucaných hovadin, který byl měl o řád nižší gramatickou a stylistickou úroveň než autorův článek. Předřečník má samozřejmě pravdu - do kamene tesat.

S. Rehulka 21.6.2015 8:42

Re: Do kamene tesat

Ale copak, copak ? Soudruh Láníček byl propuštěný z dlouhodobého léčení ? A prý už není nebezpečný, jen mu neodporujte !

J. Jurax 20.6.2015 21:31

Re: Do kamene tesat

No, nemohu se ubránit dojmu, že autor některé aspekty krize opomněl a jiným přiřadil jinou váhu, než ve skutečnosti možná mají.

Ovšem kdo s autorem nesouhlasí, je ruský agent, že ano.

Pozoruhodně shodné s rétorikou doby již víc než čtvrtstoletí minulé - kdo nejde s námi, jde proti nám a pan Mach mu ještě vulgárně vyčiní. Ovšem tehdy to byli agenti amerického imperialismu a nadávalo - poněkud uhlazeněji - Rudé právo.

B. Hamáček 21.6.2015 0:20

Re: Do kamene tesat

Ono bohužel, ať se nám to líbí nebo nelíbí je to tak.

J. Jurax 21.6.2015 0:45

Re: Do kamene tesat

No, s tím tesáním do kamene bych ještě počkal ...

J. Matuška 20.6.2015 11:47

K situaci na Ukrajině.

http://virtually.cz/journal/?q=ivk-k-situaci-na-ukrajine

Tento vynikající viziionářský rozbor V. Klause a J. Weigla je datován 21. únorem 2014. To datum bude jednou a nebude to dlouho trvat, vyhlášeno jako Ukrajinský černý pátek.

S. Netzer 20.6.2015 11:59

Re: K situaci na Ukrajině.

Toho "vizionáře", kterého vykopli z Cato Institutu pro jeho proputinovské hlášky, a jeho podržtašky?

:-))))

K. Janyška 20.6.2015 17:56

Re: K situaci na Ukrajině.

Vykopl ho dlouholetý Putinův zhrzený kamarád... Dzp.

J. Matuška 20.6.2015 12:35

Re: K situaci na Ukrajině.

Požádal jsem blogera Dušana Navrátila, jestli by nenapsal stručnou chronologii událostí na Ukrajině. Odpověděl, že má jiné starosti, protože jeho manželka přišla o práci. Překonal jsem lenost a vypracoval jsem pouhou "svodku" /jak moje veledílo nazval jeden šéfredaktor poměrně známého serveru/ s názvem Stručná neobjektivní chronologie událostí na Ukrajině. Důvodú, proč jsem se do toho pustil bylo několik. Chtěl jsem, aby Bezejmenná dohoda z pátku 21. února 2014 a všechno, co s tím souviselo, jen tak nezapadla do zapomnění. Očekával jsem, že ne mediální mainstream, ale spíše, že v "alternativních" médiích se letos k prvnímu výročí objeví komentáře. Byl jsem zklamán. Vysvětluji si to tím, že přečíst všechny odkazy a třeba si i vyposlechnout emotivní projev Volodymyra Parasjuka zabere víc jak pět minut. Nechce se mi připustit, že se mýlím... Abych neprohrál 10:0, navrhuji, aby Bezejmenná dohoda byla zapsaná do Guinessovy knihy rekordů - platila pouhých pár hodin. A to ne 26. února... Škoda, Vitalij Kličko /má německé občanství, trenérkou mu byla kancléřka Merkelová/ mohl být prezidentem Ukrajiny - prý přijatelný pro celou tuto nešťastnou zemi. Zatím /v nadsázce/ vyhrává Victoria Nulandová...

http://www.paratdnes.cz/2014/09/STRUCNA-NEOBJEKTIVNI-CHRONOLOGIE-UDALOSTI-NA-UKRAJINE.html