26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SÝRIE: Poučení z hejna letících tomahawků

Co se odehrálo v povětří v noci na 14. dubna 2018 v oblasti Sýrie lze hodnotit s úlevou: Nějakých 120 střel bylo vystřeleno, kolem 50 mělo prý skutečně udělat na zemi bum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 16.4.2018 11:38

Re: Trump ví, co dělá a zatím to dělá čím dále, tím lépe.

Ano, je důkazem toho, že civilizace obchodem a spontánní řád lidského světa fungují. Přijde doba, kdy se USA rozpadnou stejně jako všechny velké státy světa na na malé národní, spojené zákazovou, tedy negativní, smlouvou... Dzp.

M. Prokop 16.4.2018 11:38

Re: T. Spencerová

Náhodou, tohle není úplně blbé, na Spencer ovou dokonce docela dobré.

M. Prokop 16.4.2018 11:37

Re: Trump ví, co dělá a zatím to dělá čím dále, tím lépe.

shora

M. Prokop 16.4.2018 11:36

Re: He he, to je ironie nebo parodie?

Škoda to není, ale Rusko se pohybuje nebezpečně blízko hrany války. Dědictví po Obamovi, bohužel.

K. Janyška 16.4.2018 11:36

Re: T. Spencerová

Ta podle mne hloupá koupená hus ? Dzp.

P. Portwyn 16.4.2018 11:35

Re: Když si porovnáte svalnaté řeči Rusů

A jak to, že zrovna tohle dokážou, když ve všem ostatním jsou tak nekonečně hloupí?

M. Prokop 16.4.2018 11:35

Re: He he, to je ironie nebo parodie?

To jste asi neposlouchal ruského velvyslance v Libanonu ...

P. Portwyn 16.4.2018 11:34

Re: He he, to je ironie nebo parodie?

A tak krásná jaderná válka mohla vypuknout... To je škoda, co?

J. Urban 16.4.2018 11:33

Re: He he, to je ironie nebo parodie?

Zdroj: třeba idnes

J. Urban 16.4.2018 11:32

Re: He he, to je ironie nebo parodie?

To až po útoku. Před útokem:

Ruský velvyslanec v Libanonu Alexandr Zasypkin předtím prohlásil, že všechny americké rakety odpálené na Sýrii budou zničeny a cílem případné obranné akce budou i místa, odkud budou střely odpáleny.

V. Čermák 16.4.2018 11:31

Re: Trump ví, co dělá a zatím to dělá čím dále, tím lépe.

Ale to byla Římská říše těsně před kolapsem také. Padá se zhora, ne zespodu.....

V. Čermák 16.4.2018 11:30

Re: He he, to je ironie nebo parodie?

Tlachal jste akorát Vy sám. Rusové řekli, že bude-li útočeno na jejich pozice a vojáky, bude odveta. Spojenecký divadelní útok se ale Ruským pozicím vyhýbal velkým obloukem. Naštěstí...

R. Gramblička 16.4.2018 11:28

T. Spencerová

"Vlády Spojených států, Británie a Francie v rozporu s mezinárodním právem, bez souhlasu OSN i svých vlastních parlamentů či Kongresu, ale podle svého názoru „legitimně“, zaútočily na Sýrii. A přitom své rakety nezamířily „politicky“, čili vyhnuly se útoku na Bašára Asada, prezidentský palác a další cíle režimu, nezamířily ani proti Íránu a jeho objektům v Sýrii, nezamířily ani na objekty libanonského Hizballáhu, nezpůsobily žádné citelné škody ani syrské armádě a velkou oklikou se vyhnuly základnám ruským...

Takže „hora porodila myš“, jak praví arabské přísloví. Útoky, které Západ „Asadovi“ sliboval, sice byly, ale jen symbolické. Větší škody nenapáchaly, protože o nich bylo Rusko v řádu dvou tří dnů předem informováno a své informace mělo čas předat syrské straně. Situaci v reálu tedy nijak ani neeskalovaly, jak ostatně už před týdnem „slibovala“ například Francie. Zkušení američtí komentátoři mluví o „reality šou určené pro televize“ a domácí diváctvo, syrští džihádisté, kteří se o pomoc Západu tradičně opírají, mají raketový útok rovnou za „frašku“."

Ś. Svobodová 16.4.2018 11:26

Re: Vlk se nažral a koza zůstala celá. Zatím.

Jasně, jsou tam prostě na jedné hromadě všichni, kdož válčili proti Asadovi, ať z jakékoliv pohnutky. A je to megaproblém - co s nimi?

J. Vintr 16.4.2018 11:25

Re: Když si porovnáte svalnaté řeči Rusů

Já se rozhodovat nemusím, takže to, čemu věřím nebo nevěřím, je jen moje věc. Ale předpokládat, že prezident nejmocnější země na této planetě nemá dostatek informací pro svá rozhodnutí, je podle mne hodně naivní víra

S. Netzer 16.4.2018 11:20

Re: Francouzská armáda je spolek šašků -

Sám jsi šašek, ignorante.

J. Urban 16.4.2018 11:18

He he, to je ironie nebo parodie?

Rusáci se ukázali jako tlachalové, ovšem po prázdných tlachách nenásledovaly žádné slibované činy či odvety. Bude je ještě teď někdo brát vážně? Hmm, jestli ona to od nich není supermazaná strategie - teď nereagovat, abychom neodhalili jak skvělé zbraňové systémy vlastně máme..(a tohle bylo ironie, autore).

J. Vintr 16.4.2018 11:17

Re: Když si porovnáte svalnaté řeči Rusů

Rusi tohle umí zatraceně dobře.

P. Portwyn 16.4.2018 11:14

Re: Ruská nereakce Putinovi velmi ublížila.

Dodatek - ono to od nás fakt bylo hraní si s ohněm. Nikdy nevíte, kam takováhle situace povede, když si politici začnou porovnávat pinďoury.

P. Portwyn 16.4.2018 11:11

Re: Ruská nereakce Putinovi velmi ublížila.

V tom případě jsem rád, že aspoň jeden politik měl rozum a vyměnil osobní prestiž za zabránění třetí světové válce.

P. Portwyn 16.4.2018 11:09

Re: Když si porovnáte svalnaté řeči Rusů

Když je trpaslík nejhloupější tvor pod Sluncem a nic neumí, tak škodit nemůže.

I rozeštvávat se musí umět.

L. Písařík 16.4.2018 11:02

Re: Když si porovnáte svalnaté řeči Rusů

SYRIE JE PŘÍKLADEM. Sestřelili 2/3 (údajně ukázali jeden kráter se střepinami, kde není patrno, komu raketa patřila, sotva dorazili do Dúmy, hned našli sklad i výrobnu plynů, když tam předtím byli rusové, tak nenašli nic, asi špatně hledali anebo tam vůbec nebyli?), ale zbytek stačil, aby byl šrot z jejich skladů a laboratoří. A Asád utekl pod ruskou ochranu. Tak věřil svému(ruskému) systému. Ten už si bez rusů ani neucvrkne, a to bude zřejmě ruskou politikou, zadrápnout se , to se přece snažili i v Afganistánu. Ale na ten jejich zbraně nestačily.

K. Janyška 16.4.2018 10:53

Trump ví, co dělá a zatím to dělá čím dále, tím lépe.

USA musejí zůstat nejsilnějším státem světa za každou cenu. Jsou totiž zároveň nejsilnějším civilizovaným... Dzp.

K. Janyška 16.4.2018 10:52

Re: Musí testovat hranice toho, co je možné a také testovat

Není. Ale jsou civilzace vrcholem tak nesou za ní, za sebe a za civilizované neosobní zodpovědnost... Dzp.

S. Donát 16.4.2018 10:37

Re: Srandicky

Vyzkoušet hračky? Co na těch prastarých raketách potřebovali zkoušet?

M. Krátký 16.4.2018 10:26

Francouzská armáda je spolek šašků -

obzvláště když jim velí úchyl Macron s tou jeho starou větví. Jen si vzpoměňte jak ji Wermacht předběhl při svém tažení na Paříž v začátku druhé světové války. Wermacht byl v té Paříži dřív než ustupující francouzská armáda - šašci !!!

M. Těhanová 16.4.2018 10:20

Re: Ruská nereakce Putinovi velmi ublížila.

Proč? Udělal jedinou možnou věc, aby se situace ještě víc nevyhrotila.

Rusko nemám ráda, levičáky nesnáším, ale tentokrát to byla ze strany Západu trapnost.

A. Alda 16.4.2018 10:14

Ruská nereakce Putinovi velmi ublížila.

Doma i ve světě.

J. Fridrich 16.4.2018 10:11

S. Roček - velký relativizátor.. Appeasement

S. Roček - velký relativizátor.. Appeasement Neville Chamberlaina, tedy nedělat nic proti darebákům typu nové čtyřky - Asad+Putin+Erdogan+ Rúhání.. To už svět zažil a doplatili na to desítky milionů lidí celého světa svými životy.

M. Pesat 16.4.2018 10:10

Re: Vlk se nažral a koza zůstala celá. Zatím.

" USA ale zřejmě cítí morální povinnost chránit tyto "rebely", které roky cvičili a zbrojili."

-------------------------------

to nejsou rebelove/"rebelove", jak uvadi mainstream media, jde o umirnenou demokratickou opozici. Nejvetsi legrace s tou tzv. "umirnenou demokratickou opozici" byl fakt, ze USA je vyzbrojili/vycvicili a soudruzi "umirneni demokrate" nasledne presli k islamskemu statu :-).

Cest :-)