17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SVĚT: Víkend v liberální demokracii

V uplynulých dnech nám tři události ze zpráv ze světa pěkně ilustrovaly, co je obsahem té dnešní „úžasné“ liberální demokracie, kterou nám všichni vnucují a vynášejí do nebes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Gramblička 12.9.2018 13:23

Re: Čelní útok IVK

nedělejte blbého, je nad slunce jasné, že cenzuru ze strany soc. sítí si vydupali "lidskoprávní" NGO a na ně navázaní politici. Před tím soc. sítě řešili jen křiklavé případy, dnes, pod hrozbou drakonických pokut raději mažou každou ptákovinu

J. Anděl 12.9.2018 13:25

Re: Čelní útok IVK

To píšu výše a to zákon, jak se o něm mluví v článku, kde návrh pana Klause prezentovali, neřeší a vyřešit ani nemůže.

S. Netzer 12.9.2018 12:37

Re: Čelní útok IVK

Za mě bojují jiní, tento klon VK st. určitě ne.

P. Harabaska 12.9.2018 10:29

Pane Hájku, vy jste to asi nějak popletl.

Kancléřka Merkelová neřekla, že nositeli „antisemitismu“, jsou v prvé řadě muslimští migranti, jak uvádíte. Já jsem naopak její slova pochopil tak, že antisemitismus šíří a realizují v Německu spíše dříve zmínění rechtsextrémisté a neonazis, kteří napadají na ulici osoby neněmeckého vzhledu a pořádají na ně štvanice. V této souvislosti jsem zaznamenal v německém tisku posun v použité terminologii: V německých novinách se objevilo zčista jasna slovo Dunkelhäutige (tmavokožatí), jež naposledy posloužilo ke kategorizaci rasové čistoty osob v době platnosti norimberských zákonů.

M. Moravcová 12.9.2018 10:39

Re: Pane Hájku, vy jste to asi nějak popletl.

Jednak to není Hájek a druhak pan Weigl nenapsal, že Merkelová řekla, že nositeli „antisemitismu“, jsou v prvé řadě muslimští migranti. To jste špatně pochopil.

S. Netzer 12.9.2018 11:43

Re: Pane Hájku, vy jste to asi nějak popletl.

Záměna Hájka s Nedopalkem (máte smysl pro humor, že) není tak tak tragická.

Oba produkují velmi hodnotné texty.

R. Tesařík 12.9.2018 12:34

Re: Pane Hájku, vy jste to asi nějak popletl.

Ty vaše pitomosti se zaměnit taky nedají.

M. Moravcová 12.9.2018 15:17

Re: Pane Hájku, vy jste to asi nějak popletl.

Jo,vy tady produkujete toho hnědého v řídké podobě docela dost. A zbytečně často.

P. Harabaska 12.9.2018 14:46

Re: Pane Hájku, vy jste to asi nějak popletl.

Sorry s tím Hájkem/Weiglem. Spletl jsem se. Já jsem znával ještě jednoho Weigla, Theo Weigel (západo)německý politik s hustým černým obočím, jako míval Brežněv. Nicméně slova o antisemitismu a jeho nositelích jí byla vyslovena v takovém kontextu, že to dopadá spíše na ty demonstrující neonacistické a rasistické masy znepokojených občanů než na kohokoli jiného. Např. z Francie však známe ty případy, kdy pachateli protižidovských činů byli právě ti "hodní" uprchlíci či příslušníci islámské komunity.

J. Kalina 12.9.2018 10:25

k Sereně

a) S.W. ukazuje výkonnostní bídu dnešní generace ženské tenisové elity tím, že se ve špičce stále drží a to i po opakovaných zraněních, porodu a i věku

b) má nárok na to vystříknout při zápase (v průběhu) = nezvládnout emoce a ovšem dostat za to přiměřený trest dle pravidel. V tomto zápase nešlo jen o ten samotný titul, ale i letitý rekord a peníze z publicity a reklamy a to vše na druhou neb před domácím publikem

c) ovšem na tiskovce to už rozvíjela velmi pošahaně

d) některé reakce zde ale i jinde srovnávající McEnroua trošku pokulhávají neb hrál v době jiných pravidel, kdy se hráči chovali mnohem korektněji a bylo to právě jeho chování (ale i dalších), které vedlo k zpřísnění pravidel a zvýšení trestů.

M. Moravcová 12.9.2018 9:56

Díky za článek.

Ano, uřvaní, nedemokratičtí aktivisté jsou nenávistní, zlí, falešní a podlí lidé. Zlí tak, že ve svém aktivistickém třeštění jsou schopni schvalovat vraždy, odsoudit a uřvat smutek pozůstalých po obětech vražd. Věřím, že ve svém aktivistickém třeštění by byli schopni i zabít člověka.

J. Anděl 12.9.2018 10:21

Re: Díky za článek.

Zabít člověka či schvalovat vraždy je jistě hrozné. A podstatně závažnější, než plavky či zuřivá tenistka.

M. Moravcová 12.9.2018 10:23

Re: Díky za článek.

ano, a dělá to stále stejná skupina fanatiků

J. Anděl 12.9.2018 10:28

Re: Díky za článek.

Přesto je to rozdíl a je nutné to rozlišovat. Hranice je klíčová, protože některé činy můžeme dělat zcela svobodně, bez ohledu na to, jak jsou zvrácené, perverzní či divné, zatímco jiné dělat nesmíme, bez ohledu na to, jak třeba i ušlechtilými (nebo perverzními) motivy jsme vedeni.

Tu hranici je třeba zachovat. Pokud ji nezachováme, začínáme se blížit těm, jejichž aktivitám se chceme bránit.

M. Moravcová 12.9.2018 10:40

Re: Díky za článek.

Neříkám nic jiného.

J. Anděl 12.9.2018 10:50

Re: Díky za článek.

Autor podle mě míchá věci podstatné s banalitami, proto má reakce výše.

Otázka, zda jde o ojedinělé rasové útoky či problémy s rasismem, stejně tak jako zda jde o ojedinělé násilí ze strany migrantů či problémy s migrací, podle mě stojí za debatu či průzkum.

Miss a tenis možná taky, ale je to úplně jiný level a je to spíš bulvár.

Dávat tyhle věci dohromady je podle mě chyba tohoto článku. Chyba záměrná, protože cílem je zdůraznit nebezpečnost nepřítele (nějaké té liberální levice či co), ale podle mě uvedením nepodstatných banalit působí spíš směšně. U vraha vám asi taky nebude připadat podstatné zmínit, že se dloube v nose.

M. Moravcová 12.9.2018 11:20

Re: Díky za článek.

Ale ono to všechno spolu souvisí. Je to nátlak na jediný správný názor. Jiný názor se nepřipouští, jinak je člověk umlčen - buď neuvěřitelnou dehonestací a nesmyslným obviňováním ze "všech špatností světa", vytěsněn na okraj této šílené společnosti, a nebo přímo kriminalizován. A není to niv výjimečného ani u blbostí.

J. Anděl 12.9.2018 12:15

Re: Díky za článek.

U těch blbostí to je ale jako nátlak na jediný správný názor na nošení ponožek do sandálů. Myslíte, že dokážeme vytvořit (spontánně, samozřejmě) společnost, ve které takovéhle tlaky nebudou?

Pochopte, že dnešní liberální levicové směry - emancipace, feminismus, antidiskriminace, korektnost - vznikly původně jako reakce na tlak na jediný správný názor (konzervativní), přičemž bojovaly se vším - s věcmi závažnými stejně, jako s blbostmi. S volebním (ne)právem žen stejně, jako s gentlemanským otevíráním dveří.

A co vytvořily? Tlak na jiný, avšak opět jediný správný názor. Co myslíte, že stvoříme, budeme-li se kromě vážných věcí soustředit i na blbosti?

M. Moravcová 12.9.2018 12:58

Re: Díky za článek.

já bych řekla, že ty směry vzešly z rozežranosti a nedostatku "boje o život a svou rodinu".

J. Anděl 12.9.2018 13:09

Re: Díky za článek.

Ano, některé věci člověk může řešit, až když nemá hlad, jistě. Ale tak je snad fajn, že neumíráme hlady, ne? Naši dědové a babičky o tom snili, jejich dědové a babičky taky. No, tak to tu máme a musíme se naučit s tím žít.

Ale zřejmě z toho pohodlí a bezpečí vychází i ta tendence míchat věci podstatné s nepodstatnými. Když jde o život, na ty věci nepodstatné není čas.

S. Donát 12.9.2018 14:39

Re: Díky za článek.

Přesně tak. A obávám se, že to zase brzo příjde. Bude to mít i výhody, lidi přestanou blbnout a budou se soustředit na věci důležité. A vážit si toho, co dnes vnímáme jako samozřejmost.

J. Anděl 12.9.2018 19:40

Re: Díky za článek.

Je to možné. A v podstatě o to mi dneska v této diskuzi šlo, byť jsem se tu rozepsal zbytečně moc a zbytečně to pitval.

J. Koroptvička 12.9.2018 9:29

Kremlohujeři to jsou frajeři

Na hrubý pytel hrubá plata. Však klausovci také neumí nic jiného než neustále opakovat edno a to samé.V Německu vládnou nemarxisté (CDU ,

CSU jsou pokud vím křesťané)a EU oklešťuje demokracii.Pochopitelně ještě dodávají Merklová může za uprchlickou krizi. Jejich cílem není nic jiného než za pomoci těchto manter hecovat české obyvateltvo proti EU. Jakmile dojde na RUsko tak se kritické reflexe nedočkáme.

V jejich stopách pak v diskusích kráčejí trollové, užiteční idioti a ideologičtí fanatici. Pak Jakl kandiduje z SPD a je vymalováno.

M. Prokop 12.9.2018 9:30

Re: Kremlohujeři to jsou frajeři

Opakováním se z pitomosti moudro nestane. Ani kdybyste opravil pravopis.

K. Janyška 12.9.2018 9:14

IVK, je možné, že byste neznali Hayekovo dílo a jeho

demarchii ? Co máte pořád s tím vylepšováním demokracie ? To ona vede skrze mnohdy velmi zločinné většiny složené mnohdy z ještě zločinnějších menšin, k totalitě... Dzp.

A. Alda 12.9.2018 8:59

Pane Weigle, nesouhlasím s Vaším tvrzením,

že "velká většina lidí u nás si stále ještě zachovala zdravý rozum a nestojí o takto pojatou liberálně-demokratickou „společenskou revoluci“. Diskuse k Vašemu článku jasně ukazuje, že tomu tak žel není.

S. Donát 12.9.2018 9:13

Re: Pane Weigle, nesouhlasím s Vaším tvrzením,

Podle těch pár idiotů, kteří tady pokřikují a sprostě nadávají soudíte, jak je na tom celá společnost? Buďte klidný a pamatujte, že prázdný sud nejvíc duní, proto je těch několik jedinců tolik slyšet.

P. Lenc 12.9.2018 9:22

Re: Pane Weigle, nesouhlasím s Vaším tvrzením,

Neberte nějakého Stirského, Valentu nebo Richtera za rozhodující většinu.Patří k té třetině občanů kteří vidí svět poněkud, slušně řečeno, rozmazaně.Byli, jsou a budou a nic s tím nenaděláme.Bohužel.

R. Brzák 12.9.2018 10:11

Re: Pane Weigle, nesouhlasím s Vaším tvrzením,

Nesouhlasím - byli a jsou, ale nemusí jich být tolik - pokud budou moci vyrůstat v zemi, kde bude nejdůležitější svoboda a odpovědnost. Ta umenšuje potenciál strachu - a díky tomu také onu rozmazanost (ve skutečnosti zúžení vnímání na úzký tunílek) a z ní vyplývající levicovost.

M. Valenta 12.9.2018 8:59

V IVK pořád dokola.

Sereny se zastávat nebudu, ztrapnila se kvalitně, ale přesto bych autorovi doporučil shlédnout "slavné" výstupy třeba takového Johna Mc Enroa.