30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Víkend v liberální demokracii

V uplynulých dnech nám tři události ze zpráv ze světa pěkně ilustrovaly, co je obsahem té dnešní „úžasné“ liberální demokracie, kterou nám všichni vnucují a vynášejí do nebes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 13.9.2018 21:34

Ta blbá Serena měla "štěstí" (nebo jsme ho spíš

měli my všichni), že ji porazila holka, která rovněž nebyla bílá. Reakce nablblých médií, feministek, šovinistek a magorů všeho druhu by totiž v takovém případě byla ještě minimálně o level horší.

P. Klíma 12.9.2018 21:35

Excelentní článek! Tesat do kamene!

K. Janyška 12.9.2018 19:14

IVK, je možné, že byste neznali Hayekovo dílo a jeho

demarchii ? Co máte pořád s tím vylepšováním demokracie ? To ona vede skrze mnohdy velmi zločinné většiny složené mnohdy z ještě zločinnějších menšin, k totalitě. To fakt nevíte ? Dzp.

D. Stirský 12.9.2018 15:33

Toto je pro mne informace, ne výkřiky J. W.

Dle údajů, které v 6/2018 zveřejnila OSN, je v současnosti celosvětově nuceně vysídleno nejvíc osob od konce 2. světové války. Své domovy muselo opustit 68,5 milionu lidí. Z nich 40,3 milionů bylo vysídleno uvnitř své vlastní země, ostatní hledali bezpečí za hranicemi. Víc než 1/2 z nich pochází ze 3 zemí: Sýrie, Afghánistánu a Jižního Súdánu – a 1/2 z celkového počtu představují děti. Drtivá většina uprchlíků, 85 %, zůstává v rozvojových zemích. Nejvíce jich hostí Turecko, Pákistán a Uganda, jen malá část jich přišla do Evropy – především do Německa a do Švédska. V r. 2017 nově opustilo své domovy 25,4 mil. lidí, téměř o 3 mil. více než v roce předcházejícím. Odhaduje se, že ve světě je 10 mil. osob bez státní příslušnosti, a tedy i bez přístupu k základním právům. Nárůst počtu lidí, kteří v důsledku válek, pronásledování a v touze po lepším životě přicházejí do Evropy, část české veřejnosti sleduje s obavami. Migrace stala jedním z hlavních témat společenské diskuze, v které však někdy chybí fakta, čísla a souvislosti.

P. Han 12.9.2018 15:53

Re: Toto je pro mne informace, ne výkřiky J. W.

No jistě. Tyto vaše informace dokonale objasňují události v Chemnitzu, chování Sereny Williamsové i zákaz promenády v plavkách. Nebo že byste byl jako obvykle mimo mísu?

J. Anděl 12.9.2018 19:48

Re: Toto je pro mne informace, ne výkřiky J. W.

Že se k tomu vracím, mě to nepřestává fascinovat - byla promenáda v plavkách opravdu zakázána?

Přišlo mi divné, že o tak zásadní informaci nikde ani vidu ani slechu. I zagooglil jsem a vše podstatné jsem se hned dozvěděl ze zdrojů na takto závažná témata nejpovolanější - ze serverů Blesk a Super.

Vypadá to, že nebyla zakázána, nýbrž zrušena pořadateli, což je něco trochu jiného. Ale to nejpodstatnější, co jsem se dozvěděl, je, že "Čenský a Agáta zuří".

Skutečně se bojím, co z toho může vzejít, je to děsivé. Chápu, že mají lidé strach.

M. Prokop 12.9.2018 20:45

Re: Toto je pro mne informace, ne výkřiky J. W.

Jo, zrušena pořadateli. Ovšem, těm to nevyrostlo v hlavách jen tak.

J. Anděl 12.9.2018 20:53

Re: Toto je pro mne informace, ne výkřiky J. W.

Těm to v hlavách vyrostlo díky metoo a podobným aktivitám a trendům, jo. Málo platný, půlka lidí v USA volila Trumpa, ale druhá půlka Hillary. Kdo ví, kdo z těch voličů se doopravdy dívá na soutěž Miss a nějak prožívá její pravidla a zvyky.

Každopádně udělali to nějak dobrovolně (po dlouhých sporech a personálních výměnách došli k závěru) a je to prostě jiná liga, než třeba někdy zmiňované zničené životy na základě vylhaných či nafouknutých obvinění.

Zkrátka - být tenhle spor válkou a soutěž miss územím, s přehledem bych tohle území obětoval a šetřil síly na důležitější bitvy.

J. Anděl 12.9.2018 20:54

Re: Toto je pro mne informace, ne výkřiky J. W.

Asi jsem měl napsat Donalda a Hillary nebo Trumpa a Clintonovou, že? Pardon.

M. Prokop 12.9.2018 22:06

Re: Toto je pro mne informace, ne výkřiky J. W.

Jo, souhlasím, až na ten závěr.

Upozorněním se člověk nijak nevysílí, pro ty důležitější bitvy.

V. Kain 12.9.2018 16:33

Re: Toto je pro mne informace, ne výkřiky J. W.

Stirský se probral z mrákot a ukazuje nám jaký má přehled.Že tady plká úplně o něčem jiném mu je asi jedno.

M. Prokop 12.9.2018 17:59

Re: Toto je pro mne informace, ne výkřiky J. W.

Tak numera bychom měli.

Zbývají maličkosti, jako příčiny (proč mezi sebou válčí, doby kolonialismu, zabraňujícího válkám, jsou pryč, proč se rozmnožují, když pro děti není potrava a tak podobně) a hlavně, co s tím. Pokud by se sem vlezli všichni, bude to tu vypadat jak v Sýrii nebo Eritrei.

V. Novák 12.9.2018 18:31

Re: Toto je pro mne informace, ne výkřiky J. W.

A dál?

J. Matuška 12.9.2018 15:05

Víkend v liberální demokracii /proč vymýšlet nadpis/,

Dávám autorovi 1*... /Není od věci porovnat Knihovnu Václava Havla s IVK! Bakalu s Kellnerem.../

S. Netzer 12.9.2018 15:30

Re: Víkend v liberální demokracii /proč vymýšlet nadpis/,

Taky vás ta "dnešní „úžasná“ liberální demokracie, kterou nám všichni vnucují a vynášejí do nebes" tak ohrožuje?

J. Matuška 12.9.2018 15:57

Re: Víkend v liberální demokracii /proč vymýšlet nadpis/,

Madam Netzer, musel jsem se jít podívat do Seznamu, v kterém jsem si zakázal na některé diskutéry reagovat. Rád Vám tedy odpovím. Protože to mám za pár, TO nesmyslné, mě osobně už ohrožovat nemůže. Je mi ale líto nastupujících generací...

S. Netzer 12.9.2018 16:08

Re: Víkend v liberální demokracii /proč vymýšlet nadpis/,

Nedá se říct, že byste se vyznačoval mimořádně kritickým duchem.

J. Kombercová 12.9.2018 16:54

Re: Víkend v liberální demokracii /proč vymýšlet nadpis/,

Vy to obstaráte za nás všechny. Za všechny vám děkuji.

S. Netzer 12.9.2018 17:06

Re: Víkend v liberální demokracii /proč vymýšlet nadpis/,

Lima Mike Alpha Alpha

V. Novák 12.9.2018 18:26

Re: Víkend v liberální demokracii /proč vymýšlet nadpis/,

Foxtrot Yankee

S. Netzer 12.9.2018 18:31

Re: Víkend v liberální demokracii /proč vymýšlet nadpis/,

Papa Sierra Papa

V. Student 12.9.2018 14:42

Také jsem si toho slůvka všiml.

Jednotliví. Jednotliví migranti se dopouštějí. Ale extrémně pravicových činů se jednotlivci nedopouštějí? Tady budeme zevšeobecňovat, ale u migrantů důsledně individualizovat?

J. Kulheim 12.9.2018 15:04

Re: Také jsem si toho slůvka všiml.

Co to je extrémně pravicový čin?

Žádný migrant nemá právo cestovat nebo usadit se kde chce.

Š. Hašek 12.9.2018 15:06

Re: Také jsem si toho slůvka všiml.

Pane Studente,

Vy i já jsme neperspektivní. Je třeba na pražské Příkopy a brněnský Zelný trh (příklad, snad se Olomoučáci nenaséřou) dodat trochu rovníkového vzrušení. Kombinace Zimbabwe a Mandelovy manželky. Drahoš bude sledovat.

Jen nevím, jestli budou držet ti galantní lidojedové Šabatové dveře u vchodu do Ministerstva Afrošancí.

Zkráceno, jsem pod vlivem odpoledního předkávového absťáku.

D. Stirský 12.9.2018 14:39

No, Weigl v KSČ byl.

Člověk by neměl soudit, ale přece mně to nedá: Narodil se v r. 1958. Dejme tomu, že tak ve dvaceti, dvaceti pěti mu knížku nabídli. Což značí, že musel býti dosti aktivní svazák. A to už chtělo silný žaludek tehdy do partaje vstoupit. Očekával bych proto od něj více pokory. Leč on stále uvažuje třídně: "milióny lidí přicházejících z primitivních společenských poměrů asijských a afrických zemí, kde násilí je běžnou formou řešení sporů a lidský život nemá valnou cenu." Správný pravičák by přece měl posuzovat konkrétního jednotlivce podle jeho činů, schopností, zásluh, nepravostí... V Asii je zemí hodně, v Africe rovněž. A že by ty miliardy lidí byly jen primitivové zabíjející bližní?

J. Kulheim 12.9.2018 15:00

Vy to máte popletenél.

Pan Weigl, nikde nenapsal, že všichni migranti nejsou primitivové. Napsal, že přicházejí jsou z jiného prostředí, mají jiné tradice, jené zvyky a jiné náboženství. Život v takové společnosti není jednoduchý pro obě strany.

Pravicově myslící člověk chce svobodu rozhodoví a životě svém a, své rodiny a podílet se přiměřené míře na chodu společnosti. V migrantech vidí nebezpečí pro sebe svou rodinu a rozvrat společnocti, kulturních hodnot a tradic.

Všichni, kteří žijí v chdobě se do Evropy nevejdou. Naši předkové byli také chudobní. Usilovně pracovali, aby jejich potomci se měli lépe a předali nám ji, abychom ji předali potomkům v dobrém stavu. ČR není vaše ani moje a už vůbec není paní Merkel.

Pokud někdo chce přijet do ČR na dovolenou, tak mu v tom nikdo nebrání. Pokud chce tady žít, tak nech si podá žádost, jestli je v ČR o něho zájem. Taková jsou pravidla slušného chování. Pokud je nedodržuje, tak tady nemá co dělat.

M. Valenta 12.9.2018 15:05

Re: Vy to máte popletenél.

To jste si pana Weigela a lidi z jeho okruhu docela zidealizoval.

V. Novák 12.9.2018 15:09

Re: Vy to máte popletenél.

Vy je totiž znáte úplně nejlíp - a tedy můžete každého mistrovat, že je naivní.

Přepadá vás ten Mehrwertigkeitskomplex často?

M. Valenta 12.9.2018 15:12

Re: Vy to máte popletenél.

Tady na Psu celkem často.

P. Han 12.9.2018 15:56

Re: Vy to máte popletenél.

Je to znát.