17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SVĚT: Víkend v liberální demokracii

V uplynulých dnech nám tři události ze zpráv ze světa pěkně ilustrovaly, co je obsahem té dnešní „úžasné“ liberální demokracie, kterou nám všichni vnucují a vynášejí do nebes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Koroptvička 12.9.2018 12:09

Re: Ex oeriente lux

Opravuji překlep s trolly

S. Donát 12.9.2018 12:36

Re: Ex oeriente lux

To není překlep, ale hrubka. Ale obsah je daleko tragičtější, než forma...

S. Netzer 12.9.2018 12:47

Re: Ex oeriente lux

Obsah je skutečně tragický. Odpovídá realitě.

A musíme se přičinit i my, aby "západní demokracie odolala všem útokům těchto postkomunistických pohrobků".

S. Donát 12.9.2018 14:36

Re: Ex oeriente lux

Možná realitě ve vaší hlavince. Čiňte se co síly stačí, pátá kolono.

J. Václavíková 12.9.2018 12:31

Re: Ex oeriente lux

Ale musí se jim uznat, že příčinliví jsou tito Goebbelsovi žáci převelice. Polopravdy, podsouvání, cejchování, posouvání významu slov i reality, ohýbání faktů, rozeštvávání, to vše ve zřejmé snaze neustálým opakováním hovadin vymýt lenivé mozečky svých zpitomělých ovcí.

V. Novák 12.9.2018 12:48

Re: Ex oeriente lux

Pozoruhodná sebekritika!

Od vás obzvláště nečekaná...

S. Netzer 12.9.2018 12:53

Re: Ex oeriente lux

Asi by byl příspěvek paní Václavíkové pro Vás srozumitelnější, kdyby byl на русском языке.

J. Anděl 12.9.2018 12:53

Re: Ex oeriente lux

Z mého pohledu normální aktivismus.

Lidé projevují aktivismus různými směry a IVK, podle mě trochu bohužel, je to škoda, je prostě čím dál tím více jen aktivistickým trustem.

Aktivismus se projevuje nesoudností, přeháněním a nespokojením se s ničím míň, než s absolutním pokořením nepřítele.

Sklouzne tam kdeco, i když ne vše jako aktivismus rozpoznáme. Třeba řekla bys, že spolek Sysifos je aktivistický? Já ano.

Vím, používám slovo "aktivismus" v tom nejpejorativnějším smyslu slova, omlouvám se. Možná bych mohl rozlišovat aktivismus a extrémní či fundamentální aktivismus :-). Ale kde bych viděl hranici? Za sebe tam, kde aktivistická skupina dosáhne konkrétního cíle (zamezení stavby továrny v Zeleném údolí) a přirozeně se rozpadne.

J. Václavíková 12.9.2018 13:00

Re: Ex oeriente lux

Sisyfos? No, ten se neplete do politiky. Hodnotí z pohledu vědců, k čemuž, přiznávám, vidím z jejich strany jisté oprávnění. Já bych ten pojem aktivismu fakt asi vyčlenila pro aktivity politické. A máš pravdu, že IVK je aktivistický až běda. Na reálnou politiku už nestačí, zisky jeho koní kolem 1%, tak nezbývá, než prudit.

J. Anděl 12.9.2018 13:24

Re: Ex oeriente lux

Podle mě se aktivisté nemusejí plést do politiky a přesto jednat aktivisticky. Tlačit na soukromé subjekty, média, vydávat publikace, mít server, demonstrovat..... Ještě si tu definici líp rozmyslím a někdy v budoucnu to upřesním...... ale signifikantní pro to podle mě bude boj s nějakým společenským nešvarem.

J. Václavíková 12.9.2018 13:28

Re: Ex oeriente lux

No počkej, kde demonstrují? Akorát rozdají ceny, Bludné balvany, ne? Možná se trochu víc angažují, pokud se jedná o praktiky život či zdraví ohrožující, ale zase tak moc to nesleduju, vlastně jim fandím. Co vlastně provedli? :-)

J. Anděl 12.9.2018 13:48

Re: Ex oeriente lux

Neprovedli nic, uvedl jsem je jako příklad nepříliš vyčnívající skupiny, která podle mě též jeví prvky aktivismu. Ale asi je to v této souvislosti zavádějící, nechme je být :)

V. Lunák 12.9.2018 11:41

Pozoruhodný výběr

Miss nechávám stranou, to mě opravdu nezajímá.

Odkaz na pravicový radikalismus se zřejmě vztahuje k jedné nedávné události, není třeba odkaz Merkel naplňovat vlastními obludnými domněnkami, když je jeho význam jasný.

Ano, z čísel jasně plyne, že se jedná o násilí ze strany jednotlivých migrantů a nikoliv problém koexistence různých kultur. Rovněž poznámka o tom, že nasílí kdekoliv mimo zdejší prostor je běžným způsobem řešení sporů, může oslovit snad jen nejoddanější příznivce IVK.

Pokud je mi známo, při vysvětlení se S. Williams nijak neopírala o barvu kůže, to jsou pouze vaše vlhké (denní) sny. Ačkoliv její chování nijak nepodporuji, pointa jejího vysvětlení má smysl. Když to posunu trochu dále, celkem nepochbuji o tom, že členové IVK a mnozí zdejší přispěvatelé při hysterických výjevech např. Trumpa blahem zavlažují své spodní prádlo, v některých případech pleny. To je to, o čem ona a někteří další mluvili.

F. Kusák 12.9.2018 12:07

Re: Pozoruhodný výběr

Vy nejste schopen střízlivé argumentace, jste schopen jen urážet. Do klubu slušných diskutérů na tomto fóru rozhodně nepatříte.

S. Netzer 12.9.2018 12:21

Re: Pozoruhodný výběr

Slyšte, slyšte!

V. Lunák 12.9.2018 15:24

Re: Pozoruhodný výběr

Komentář, na který reagujete, je 100 % věcný. Formu volím dle původního textu. Nemyslím si, že na drzé a často zcela fakticky chybné příspěvky (viz např. Ulč či Frýbort), či na především pouze blbé příspěvky (zdárným příkladem je Šichtářová), anebo prvoplánovitě demagogické texty (obecně IVK) je namístě reagovat v rukavičkách.

J. Václavíková 12.9.2018 12:33

Re: Pozoruhodný výběr

Bingo! Ovšem Klausova sekta na faktické argumenty neslyší, ta startuje na první našlápnutí na úrovni 1. signální.

R. Tesařík 12.9.2018 12:35

Re: Pozoruhodný výběr

Faktické argumenty....vy žertujete, že?

F. Houžňák 12.9.2018 10:53

A to ještě Serenka a ten australský karikaturista

netuší, co znamená "Williamsová Sere na", to by byly lepší vtipy. Třeba se toho nějaký sexistickorasistický Čech ujme.

S. Netzer 12.9.2018 11:02

Re: A to ještě Serenka a ten australský karikaturista

Ano, takový "vtip" by byl korunou produkce myslitelů IVK, a určitě by našel nadšený ohlas všech příznivců.

M. Moravcová 12.9.2018 11:14

Re: A to ještě Serenka a ten australský karikaturista

pro lidi beze špetky humoru je srandy škoda

S. Netzer 12.9.2018 11:24

Re: A to ještě Serenka a ten australský karikaturista

Taky si to myslím.

Houžňákova slovní hříčka je velmi sofostikovaný humor.

V. Lunák 12.9.2018 11:56

Re: A to ještě Serenka a ten australský karikaturista

:)))

J. Jelínek 12.9.2018 11:28

Re: A to ještě Serenka a ten australský karikaturista

Humor? Třeba Zeman-Ovar, Putin - Putler, Karel - Khárl, Mayová - Májovka, Merkel-Makrela?. Někdy to i může být "vtipné", pravda. Ale většinou je to trapné, i když ten Ovar.....

S. Netzer 12.9.2018 12:21

Re: A to ještě Serenka a ten australský karikaturista

Asi nerozumíte humoru.

"Khárl, Májovka, Václavka a Dášenka, Makrela, Makrón, Mikrón, ..." je politicky nekorektní humor. Politicky nekorektní humor je taky když se "vtipkuje" na úkor menšin, jako např. tělesně postižených, viz https://www.youtube.com/watch?v=PX9reO3QnUA (rozumí se samo sebou, že vzhledu VK ml. se posmívají jen zlí neomarxisté), žen (Trump: "Mika Brzezinski was ‘Bleeding Badly From a Face-Lift’) nebo politických odpůrců ("pornoherec").

Atd, atd.

S. Netzer 12.9.2018 10:45

Čelní útok IVK

na "dnešní „úžasnou“ liberální demokracii, kterou nám všichni vnucují a vynášejí do nebes".

A aby ohrožení "normálních lidí" hrůzami oné dnešní „úžasné“ liberální demokracie" byly pochopitelné a jasné i širokému publiku, argumentuje autor Weigl nejen vítačskou politikou německé kancléřky, ale i tak závažnými argumenty jako je hysterická scéna americké (černé!) tenistky S.W. na US Open a novými pravidly volby královny krásy USA.

Nadšený souhlas a díky psích myslitelů svědčí o tom, že se čtenáři cítí skutečně ohrožení "dnešní „úžasnou“ liberální demokracií v podobě "zlých, uřvaných, nenávistných a podlých lidí".

"Bůh ochraňuj AfD i Švédské demokraty." (V.Klaus ml.). A rovněž think tank IVK, který produkuje tak pozoruhodné myšlenky, dodávám já.

J. Koroptvička 12.9.2018 12:11

Ex oriente lux

Ten text o je přímo východní záře

S. Netzer 12.9.2018 12:22

Re: Ex oriente lux

Tento text je především krédo demokrata a vlastence. :-/

F. Kusák 12.9.2018 12:25

Re: Čelní útok IVK

Nerad reaguji na vzteklé a nerudné příspěvky, ale pokud jsem měl možnost slyšet pravděpodobně onen myšlený projev Klause ml., pak právě on obhajoval svobodu projevu, svobodu mít názor a veřejně jej vyjádřit a přidal i jisté, minimální omezení, ovšem nikoliv od nějaké tzv. autority. Já s ním souhlasím. Bojoval i za Vás, Vážená Sybille Netzer.

J. Anděl 12.9.2018 12:37

Re: Čelní útok IVK

Svobodu slova chce hájit omezením svobody podnikat a svobodně nakládat se svým majetkem.

Hospoda je soukromý podnik a o kouření smí rozhodnout jen majiel, ale na druhé straně Facebook je veřejný prostor a majitel nemá právo stanovit si tam pravidla a ta vyžadovat?

Připomínám, že pan Klaus to formuloval tak, že (volně cituji po paměti) jestli u nás chce Facebook podnikat, nesmí mazat příspěvky (s výjimkou těch, na kterých se všichni shodnou, že se mazat smí).

Že Facebook se svým mazáním podléhá tlakům politiků je druhá věc, ale tu pan Klaus ve svém příspěvku ke svobodě slova neřeší a kritizuje pouze Facebook (a ten chce postihnout zřejmě hrozbou zamezení možnosti působení v ČR).