28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

SVĚT: Unie by měla usilovat o narovnání vztahů

Účast na největší průmyslové výstavě INNOPROM v ruském Jekatěrinburgu a týdenní cestování po Urale mi umožnilo mluvit o ukrajinské krizi a sankcích jak s elitou ruské politiky a byznysu, tak s obyčejnými lidmi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 20.7.2015 23:45

Re: Pan senátor zřejmě neví toto

No, jak byste nazval odpor proti separatistům? Útokem nebo obranou?

Ono situace byla složitá - ovšem původně se bombardovala jedna strana, aby nemasakrovala. Druhá se podporovala, aby masakrovala. Mělo z toho prý vzniknout multietnické Kosovo, o samostatnosti nebyla řeč. To přišlo na pořad až později - ono se musí k cíli postupně, aby to tak nevypadalo. No a teď je Kosovo kromě hlídaných enkláv monoetnické. Alláh akbar.

B. Hamáček 20.7.2015 23:41

ODS

ODS ze všech sil se snaží být nevolitelnou stranou. Obhajovat říši zla -Rusko , to už vyžaduje hodně silný žaludek. ODS kráčí na smetiště dějin, pokud začíná být placena Kremlem , tak si nic jiného nezaslouží !

J. Jurax 20.7.2015 23:37

Re: No,

No co by měli. Kromě surovin, jichž se Číně nedostává, taky technologie. Zejména vojenské.

A s drobnou nadsázkou ... a co mají Číňani z dodávek do krachující EU?

A obráceně - co má EU z dodávek do "zkrachovalého rusácka", že ji ty sankce tak bolí? A že se na ruské trhy snaží proniknout?

J. Jurax 20.7.2015 23:30

Re: "právo na sebeurčení" ???

No jo, akorát si nejsem jist, zda byli bombardování ti správní, když už tedy tak nutně musel být někdo bombardován.

Jen by mne zajímalo, z čeho soudíte, že toto bombardování těžko vydýchávají právě náckové a komouši. Člověk, který nesouhlasí se vším, co USA činí, nemusí být nutně ani nácek ani komouš.

A ty masové hroby Srbů už tam nehlídají. Hroby netřeba hlídat. Vojáci OSN tam hlídají živé kosovské Srby, aby neskončili v těch hrobech.

P. Mach 20.7.2015 21:59

Re: No,

S drobnou nadsázkou ... co by asi číňani měli s dodávek do zkrachovalého rusácka.

P. Mach 20.7.2015 21:57

Re: Pan senátor zřejmě neví toto

"bránili"?? Zajímavý výraz pro další kolo balkánského masakru.

P. Mach 20.7.2015 21:53

Re: "právo na sebeurčení" ???

Mírumilovní albánci? No když to říkáte. Každopádně, to léta trvající podřezávání krků ukočilo až to humanitární bombardování, které náckové a komouši tak těžko vydýchávají. No pořád lepší, než kdyby hlídali masové hroby, že.

J. Jurax 20.7.2015 19:34

Re: Pan senátor zřejmě neví toto

No a vidíte, v Kosovu se separatisté nebombardovali, tam se bombardovali ti, kdož se separatistům bránili :-)

J. Jurax 20.7.2015 19:32

Re: "právo na sebeurčení" ???

Hm ... Albáncům o nějaké podřezávání krků jistě nešlo, byli to jistě mírumilovní občané, co pomalu ani nevěděli, jak se drží nůž - to akorát až teď, když zbytky Srbů v Kosovu musí hlídat vojáci OSN ...

A Krym - vždyť píšu, že to je něco úplně jiného :-)

P. Mach 20.7.2015 19:23

Re: Pan senátor zřejmě neví toto

A ano, máte pravdu. Ukrajina by se měla humanitárně bombardovat. Tedy pokud hovoříme o území, které okupují rusácké bandy vyslané putinem, aby si hrály na separatisty.

P. Mach 20.7.2015 19:21

"právo na sebeurčení" ???

Chtěl jste napsat právo, že tam šlo o právo na svobodné podřezávání krků. Každopádně srbům o to šlo. Humanitární bombardování přišlo až po letech takového podřezávání. A nějak jsem si nevšim, že by obyvatelům Krymu šlo o to samé. No možná zeleným mužikům o to šlo, po té co Krym humanitárně osvobodili.

Š. Hašek 20.7.2015 17:01

Re: Unie? Tam je vše naopak

Připojuji se k panu Švrčkovi.

J. Jurax 20.7.2015 16:51

Re: Autor není senátorem za ODS, ale za Putina.

Ano, nemá ten jedině správný a přípustný názor. Ten NÁŠ! , Nečíst, rozhodně odsoudit, zakázat, zavřít!

Nikdy neargumentovat proti - jeden by se mohl do argumentace zaplést a vůbec nad ní přemýšlet, a přemýšlející jedinec je potenciálně nebezpečný, napadají ho myšlénky, a to i neschválené.

J. Jurax 20.7.2015 16:42

Re: Unie? Tam je vše naopak

Souhlas.

J. Jurax 20.7.2015 16:39

Re: Vidím to jinak pane Jirso

Nebo se podívejte do svého počítače - co tam není z Číny, je z Tchajvanu.

J. Jurax 20.7.2015 16:35

Re: Pan senátor zřejmě neví toto

No ale přece to Kosovo a vůbec rozpad Jugoslávie bylo něco úplně jiného - tam přece šlo o nesporně ušlechtilé právo na sebeurčení, jež nelze upírat a jest naopak podpořit i humanitním bombardováním, že, kdežto naopak v případě Krymu šlo o bezprecendentní narušení územní integrity Ukrajiny; Krym se přece nemá co sebeurčovat, vždyť jsou to Rusáci a ne ušlechtilí Albánci!

Akorát humanitní bombardování se nekonalo - jednak Rusko holt není Srbsko, jednak podle vzoru Kosovo by se měla humanitně bombardovat vlastně Ukrajina, že ano.

J. Jurax 20.7.2015 16:23

No,

"S nadsázkou lze říci, že vše, co Rusku nedodala EU, umí poskytnout Čína."

No bodejť, prostě bude dodávat to co dodává do EU.

S drobnou nadsázkou ... ono kolik je výrobků, které jsou skutečně vyráběny v EU? A naopak kolik pod věhlasou evropskou značkou má drobně a diskrétně napsáno Manufactured in PLC nebo China nebo Thailand nebo Taiwan nebo tak nějak podobně?

:-)

J. Kanioková 20.7.2015 15:59

Re: "Z geopolitického hlediska"

Rimland ? - http://jdem.cz/brddp3

E. Erat 20.7.2015 14:37

Re: Pan senátor zřejmě neví toto

To Gertrudě křivdíte.Nezapoměla,naopak při posledním velkém projevu o Řecku atd. (někdy minulý či předminulý týden),řekla že SRN bylo jednou z prvních zemí,která Kosovo uznala.Takže se k tomu hrdě hlásí.To je karakter.

Z. Koutecký 20.7.2015 13:53

Re: Zrovna včera jsem si říkal

No, řekl bych, že to bylo spíše výrazem nesvobody včetně nesvobody projevu. To samozřejmě s demokracií souvisí. My dnes svobodu projevu máme a tím více mě zlobí, že je tolik lidí, kteří jen vykřikují " je to lhář", "je to agent Putina" stejně jako jsme dříve slýchávali "je to agent imperialistů", místo, aby diskutovali s použitím svých argumentů. Asi žádné nemají. Komunisti nediskutovali, mimo jiné právě proto, že žádné reálné argumenty neměli, kromě jediného - jsme vůdčí strana a ta má vždycky pravdu. Pokud ji nemá, tak platí předchozí věta. To se do dnešní doby však nehodí. I když netvrdím, že by někomu z dnešních vládců světa záleželo na tom, co si lidičky myslí nebo říkají.

V. Novák 20.7.2015 13:50

Re: Také křišťálová koule?

analogie.

R. Gramblička 20.7.2015 13:46

Re: Pan senátor zřejmě neví toto

to víte, dvojí metr, pro korektní západ standardní metoda

R. Gramblička 20.7.2015 13:44

Re: Vedle jak ta jedle

všude kolem v alternativní realitě pana Vladimíra

J. Franke 20.7.2015 13:32

Také křišťálová koule?

J. Mrázek 20.7.2015 13:17

To mu dělá v kebuli...

a samo, automaticky. Podle toho to taky vypadá s diskusí a reakcemi...

V. P 20.7.2015 12:29

Hájí národní zájmy

Bohužel ty ruské.

V. P 20.7.2015 12:17

Re: Vedle jak ta jedle

Všude.

I. Mertl 20.7.2015 12:15

I pan senátor je jedním z hrobařů ODS

A tyto lidi jsme před dvaceti lety volili. Pardon, Jirsu nikoliv, ten se tehdy v politice školil u hlubockého knížete Pavla Dlouhého. Toho také teď zastupuje v senátu.

V. P 20.7.2015 12:08

Re: Zrovna včera jsem si říkal

Víte, pane Vydro, nedemokratické nebylo to, že jsme tu slýchávali nějaké argumenty, ale to, že když někdo veřejně kritizoval například Sovětský svaz, tak ho zavřeli.

V. Novák 20.7.2015 12:02

Re: Vedle jak ta jedle

A to kde? Ve sdělovadlech v EU a USA těžko.