9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Diskuse k článku

SVĚT: Ruský mesianismus

Tvrdil, že NATO nebezpečně ohrožovalo Rusko, že Putinovi v dané situaci nezbývalo než obsadit Krym, a nakonec tomu nasadil korunu větou: „Já bych se na jeho místě zachoval stejně.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Podracký 6.6.2015 19:26

Autor mluví o tom, že Rusko nemusí mít obavy

z Evropy, ale "zapomněl" elegantně na USA. Je jasné že státy NATO poskytnou své území americkým raketám několik set km od Moskvy. To opačně Rusko nemůže udělat. V tom je nerovnováha a jeho obavy. Ruský mesianismus je jakýsi mýtus. Američané nemají mesianismus? Nechtějí snad šířit "svobodu"? Třeba do Iráku? Jaké zvláštní zacházení Rusko chce? Cítí se být velmocí a chce si zachovat nezávislost a svoje velké přírodní bohatství si nenechat rozkrást. Samozřejmě, že na současné situaci má Rusko také svoji zásluhu. Nějak jsem očekával od autora více nezávislého myšlení.

J. Krásenský 6.6.2015 18:42

"Jsem přesvědčen, že všechny evropské země by daly přednost

tomu, kdyby Rusko bylo normálním státem." Osobně bych dal přednost tomu, aby Evropské země, tedy země Evropy a Eu, byly normálním státem. Bohu žel, slovy Bohu žel, jimi nejsou. Jsou ideologickými satrapiemi, trockistickými guberniemi vševládné brusele. Společnost bez společných hodnot netvoří společnost ani kulturu ani civilizaci. Současná Evropská společnost stojí na zpochybnění jakýchkoli (a všech) hodnot. Proto nedokážeme vzdorovat invazi "barbarů", "barbarů", které netvoří ženy a děti, ale dobře živení muži v nejlepších letech. "Barbarů", kteří věří v "alláha", zlovolného bůžka, který jim slibuje sexuální uspokojení za vlastí smrt při usmrcování "nevěřících". Zcela vážně, naším agnosticizmem je nepřesvědčíme....

B. Rudolf 6.6.2015 18:25

Re: nějakou vinu přece jen "Západ" má

Nejsem barbara, ale barbar.

Svobodný trh je přínosem v zemi, kde vládne právo, a kde zákony nejsou sešvindlované ve prospěch malé skupiny oligarchů (nebo KGBáků). Ekonomická reforma by neměla proběhnout ve stylu: "Vy si utáhněte opasky, my si na pět minut zhasnem."

B. Rudolf 6.6.2015 18:11

Re: nějakou vinu přece jen "Západ" má

Západ na tuto ideologii naletěl také. Mám na mysli "Velký flám", který později vedl k ekonomické krizi.

Co s tím měl "Západ" dělat? Vidět svět méně ideologicky a nelhat si do kapsy. Když jsme sami (a rádi) uvěřili nerealistickým lžím a zúčastnili se velkého flámu, tak se nemáme co divit.

J. Kanioková 6.6.2015 18:05

Dokud byl bipolární svět, drželi se v jakés takés rovnováze

Myslím tím pár posledních desetiletí minulého století.

K autorovu - ""Zjistily, že ztrátou velmocenského postavení svět nekončí"" .. Tak proč to tak usilovně dělá USA, proč má neustálou potřebu být JEDINÝM globálním hegemonem? Proč to dělá věčným rozvrtáváním různých zemí a jejich proměnou v semeniště teroristů a uprchlíků. Washington nemá zájem na tom, aby se EU stabilizovala a posílila.

Lidi se snažili o globální vládu odjakživa, to není nic nového, a dnešní doba je jen nejnovější variace. Jenže to je ve skutečnosti centralizace, Orwellistán, Velký Bratr.

Svět JE globální vesnice. A vždycky platilo, že dobré ploty dělají dobré sousedy. Aneb nemusíme se milovat, ale musí být mezi námi možnost se dohodnout. DOBROVOLNĚ. Ne, že nám bude pořád někdo velet, jak máme žít, myslet, koho milovat, koho dehonestovat, nenávidět. Každý problém má tisíce souvislostí a neexistuje JEDINÁ pravda, jediné hledisko.

Rusko není bezprostřední hrozbu pro státy NATO, Stoltenberg říká - https://uk.news.yahoo.com/russia-not-immediate-threat-nato-states-stoltenberg-says-081905522.html#oxo4PfM

S. Netzer 6.6.2015 17:39

Re: Kdo si hraje na světového mesiáše?

http://www.haaretz.com/news/middle-east/1.659340

S. Netzer 6.6.2015 17:36

Re: Ještě štěstí, že ta novinařina je pořád na

Totéž platí o žumpoidních odkazech fanatické diskutérky Kaniokové.

P. Mach 6.6.2015 17:33

copak, copak,

ten německý pán vám nahlíží přes rameno?

P. Mach 6.6.2015 17:31

Ještě štěstí, že ta novinařina je pořád na

nebetyčně vyšší úrovni, než ten hnůj co předvádí goebelsovský aparát kremlu, a který ty žereš i s navijákem a přežvýkané předkládáš zde jako svaté zjevení.

J. Kanioková 6.6.2015 17:30

Ano, objektivita, syrová fakta, to je pro některé zbytečné

Západ ukrajinský konflikt rozpoutal z hlouposti, nebo záměrně. Politolog Robejšek ukazuje, v čem Západu vyhovuje stav studené války - http://jdem.cz/bsdnc7

Interview ČT24 - Petr Robejšek - http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10095426857-interview-ct24/

Ukrajinci Američanům: Chcete udělat z Ukrajiny další Somálsko? - http://jdem.cz/bsdua2

Asi tisíc lidí se zúčastnilo shromáždění u budovy amerického velvyslanectví v Kyjevě. Kromě požadavků nevměšování do vnitřních záležitostí Ukrajiny, požadovali demonstranti stažení amerických vojáků z Ukrajiny.

P. Mach 6.6.2015 17:28

vaše známosti a vaše problémy s nimi

stěží můžu nějak komentovat.

P. Mach 6.6.2015 17:23

Re: Neplatnými argumenty nelze ...

Ano, humanitárním organizace mají v Jemenu problém díky šíistským milicím. A humanitární konvoje z iránu alá rusácké humanitární konvoje na Ukrajinu, tj. plné kalšnikovů a ozbrojenců, obyvatelům Jemenu zcela jistě nepomůžou mrázku.

P. Mach 6.6.2015 17:19

Tohle opravdu řešit nemusíš mrázku,

po tom dnu žumpy, kterou se stane každá diskuze mající tu smůlu, že ji počastuješ svým komentářem, si kterýkoli normální čtenář nějakého toho drsnějšího slova ani nevšimne.

P. Kolar 6.6.2015 17:17

Velmi dobrý článek

Sdílím autorovo nepochopení "chápačů Putina" na vlastenecké úrovni.

Na té logické mi případají jako potenciální kolaboranti.

U komunistů je to zase pochopitelná touha opuštěného psa po návratu páníčka, který jim zase vrátí vládu nad dvorkem.

J. Mrázek 6.6.2015 17:14

ONI nechtějí pochopit !

Je pohodlnější nemyslet a přijímat novináři podstrčená data. Novinařina je dnes spíše "veřejným domem", kde platící zákazník může diktovat, co mají psát ... smutný konec civilizace, která si nevážila cti ....

P. Mach 6.6.2015 17:13

Je takřka jisté, že spousta Němců, Angličanů

Je takřka jisté, že spousta Němců, Angličanů, Francouzů ba i Řeků měla velmi mnoho proti tomu, když jste se vy a s vámi celá ČR (o střední a části východní Evropy nemluvě) přiženil do EU a NATO a zcela jistě měli dojem, že přece nemají zapotřebí řešit vaše problémy. Přesto jste se do EU a NATO přiženil. Jestli máte potřebu vyjadřovat se k eventuélnímu přijímání dalších zemí, tak to jistě můžete ... v rámci možností zastupitelské demokracie ve které žijete. Mimochodem, máte dojem, že Bulharsko, Rumunsko a Chorvatsko jediné země, které byly přijaty po vstupu ČR do EU, jsou nějakou euroasií a že by byly šťastnější kdyby zůstali za dveřmi? Každý kdo za dveřmi EU či NATO zůstat chtěl tak tam zůstal, viz Turecko, viz Švédsko, Rakousko, Švýcarsko...

Soudit vás opravdu nehodlám, už jen proto, že nevím jak bych měl soudit výrok, který nemá hlavu ani patu. Problémy EU opravdu ale opravdu nejsou způsobeny otevřenou náručí či roztaženýma nohama. Největší problémy v EU mají "staré" země Řecko, Španělsko a pak EU sama se sebou, a to nikoli díky rozšiřování ale jen a pouze díky "prohlubování" integrace a stovkám zcela zbytečných regulací. A co se týče ruska, tak to má problém leda samo se sebou. Každopádně ztráta ruské kolonie Ukrajina s EU nijak nesouvisí ale pouze s tím, že kremlem dosazený satrapa byl příliš neschopný, příliš zkorumpovaný a příliš skákal jak moskva pískala.

J. Kanioková 6.6.2015 17:12

A vy zase té propagandy z druhé strany..

J. Mrázek 6.6.2015 17:10

Neplatnými argumenty nelze ...

Více než 20 milionů z 25 milionů jemenských obyvatel je podle OCHA závislých na humanitární pomoci. Pro humanitární organizace je stále obtížnější dodávat Jemenců potřebnou pomoc, jako jsou potraviny, voda a léky, uvedl mluvčí OCHA Jens Laerke. Ovšem pomoc z šíitského Íránu byla zakázána dopravit potřebným, tudíž se to další genocida podporována Spojenými státy za dohledu OSN. TOHLE je dílo Putina ???

J. Krásenský 6.6.2015 17:10

Re: Nemůžu si pomoct,

souhlasím.

J. Kanioková 6.6.2015 17:04

Šokující pravda o rozkrádání Donbasu

http://jdem.cz/bsdt76

J. Mrázek 6.6.2015 17:02

Pravda je zakázána!

A autor knihy "1984" byl špičkový vizionář...

J. Sever 6.6.2015 16:57

Velmoc, jako velmoc, vážení.

Nemám z nich nějakou zásadní obavu - na to jsme se vším všudy moc malé sousto. A že by bylo v Česku PRO VŠECHNY lépe, až tu bude Brusel poroučet 50 let, tím si také nejsem zcela jist. Jestli mám z něčeho husí kůži, jsou to ti, CO MAJÍ JASNO.

Co mají naprosto a bezvýhradně JASNO, ať už jde o jejich politické názory, nebo 40 panen. Bojím se jich jako těch, co bez soudu zabili carovu rodinu, stejně jako manžele Ceaušeskovy, bojím se jis stejně, jako StB, jako bratří Mašínů, jako těch nepochybně vzdělaných lidí, co navedli ty letouny na Dvojčata. A nejen těch. Ve stejném zástupu ale vidím ty "jen" Dobrotivé, co tu zakážou kouřit v mé hospodě na návsi, onde prodávat v neděli a nedosti toho, vyrobí provokaci, aby mohli pronásledovat ty, kdo chtějí pronajmout svůj majetek podle svého. Děsím se netečných, kteří pokrčí rameny, když chlapci v černém zbijou u Anděla starce, nebo když takový borec spoutá jednoho, co chtěl přejít na červenou. Je mi nesmírně smutno, když se zvedne ukrutný povyk Mravných proto, že se sekretářka vyspala se šéfem a ponižuje mne, když mi káže o úctě k Autoritě dívčina, co sekla se školou a narazila si hlavouna. Ponižují mne vytáčky, kterými mne krmí Pomýlené členky Lata Brandis Ladies Club, stejně, jako když dámička z kalendáře vyrazí na hodinu čtyřhvězdičkového generála. Nedosti toho. Nikdo tu nezvedne hlas, když si pro paní Nagyovou přijdou místo předvolání s řevem v pět ráno, aby pak trvalo léta, aniž by bylo jasno. Je mi smutno, že nikdo nepozvedne hlas proti tomu, aby byl David Rath, Jana Nagyová aj. vedeni v železech a aby tentýž měl v zádech ozbrojeného muže v jednacím sále českého parlamentu, ... a tak.

Neznám to přesně, budu vděčný za nápovědu: "Když brali komunisty, mlčel jsem - nejsem přece komunista, když brali židy, mlčel jsem, ... atd., odboráře, ... atd. Když pak přišli pro mne, nebyl tu už nikdo, na koho bych volal...". To mne děsí.

J. Mrázek 6.6.2015 16:48

Omlouvám se všem inteligentním..

Že musí snášet Vaši hulvátskou a primitivní komunikaci. Užijte si sám sebe, nic jiného si nezasloužíte ... přeji dobrý den!

J. Sever 6.6.2015 16:25

Ad pan P. Mach.

Ne, nejste to Vy, Petře. Omlouvám se i za tu letmou pochybnost :-) To víte, čas někdy ...

J. Kanioková 6.6.2015 16:13

Souhlas,

Obama tajně podporuje Muslimské bratrstvo - http://jdem.cz/bsdtx3

Když na jaře 2011 začínalo v jihosyrském Dará´a „lidové povstání“ proti Asadovi, většina západního mainstreamu psala o autentickém hnutí, ale některé západní agentury přesto upozorňovaly na to, že se sice syrská armáda jala potlačovat protivládní demonstrace, ale často končila tím, že bránila demonstranty před neznámými odstřelovači, kteří zabíjeli lidi i vojáky…

Dodnes není jasné, kdo přesně ty vrahy platil, ale Západ pak Sýrii vnutil válku, a tak tam mají všichni „svých problémů dost“ a vyšetřování tehdejších událostí není prioritou. Podobnost mezi Dará´a v roce 2011 a Kyjevem na konci roku 2013 je zarážející. Jiné kulisy, jiní herci. Ale že by stejní loutkovodiči?        

Asad - "Říkali jsme Západu, že nemá podporovat terorismus a poskytovat mu politické krytí, protože se vše odrazí i ve vašich zemích a na vašich lidech. Neposlouchali nás.“

A obranné NATO ? - http://jdem.cz/brddp3

P. Mach 6.6.2015 16:12

Re: Nemůžu si pomoct,

Ty si kaňoková nemůžeš pomoct už hodně dlouho.

J. Kanioková 6.6.2015 15:55

Nemůžu si pomoct,

ale horší článek od autora jsem ještě nečetla..

J. Sever 6.6.2015 15:35

Re: Mně se ten páně Drápalův příspěvek vůbec nelíbí.

To víte, snažím se sem nosit své pochybnosti, názory či domněnky - jakkoli snad pitomé.

HODNOTIT, natož útočit na ty hloupější je mi opravdu cizí.

J. Sever 6.6.2015 15:32

Re: Mně se ten páně Drápalův příspěvek vůbec nelíbí.

Doufám, probůh, že nejste pan Petr M. s nímž se známe z Nár. domu ev. z AMK v Opletalce. Ne, to není jeho styl. To je vyloučeno. Uff - strašné pomyšlení.

L. Křivan 6.6.2015 15:29

Re: " bez vlády práva."

No Rusům ji taky zvedl a poměrně hodně, jinak by ho nepodporovala tak velká většina.