27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jozka 22.4.2008 23:17

ad pan Vlk

Pane Vlku,ještě k olympiádě v Číně.Jestliže se v současné době kolem té olympiády hovořív souvislosti s Tibetem,tak to co nám vTelevizi ukazovali,a víc toho asi moc jiného neměli,tak plundrující vše rozbijejíci mladíci přiliš bojovníky za lidská práva nevypadali.Spíše připomínali to co jsme  asi před rokem mohli vidět ,že se děje ve Francii a všichni to odsuzovali.I Dalajláma se jak  jsme byli informování se od toho distancoval a bojkotaž  Olympiády v Číně osobně nedoporučuje.O účasti politiků na zahájení prohlásil,že je to na každém z nich.Před několika roky se rozhodlo Olympiádu v Číně konat,jako prospěšné rozhodnutí.Současně jde podle mého o záměrné rozdmýchávání atmosfery,Nakonec asi budem svědky,že většina světových politiků uzná,že toto není efektivní politický přístup.Mám obavu,že mezi nemnohými bojkotujícími bude dominovat náše Topolánkovské tričko a pochrupující rakušácký  šlechtic Schwarzenberg ,to vše ke škodě naší republiky

Jozka 22.4.2008 22:57

ad p.Vojta

Pane Vojte.V sovislosti s e Stalingradem hovořit o Rusku jako o zemi nevážících si lidí a při tom se zmiňovat o Paulusovi je neuvěřitelné.U Stalingradu došlo k minulé k zásadnímu zvratu.Zde je nutno před  národem smekat.Německo porazili především Rusové obdobně jako Napoleona v minulém staleti.A pokud jde o Pauluse,jeho pobočník plukovník Adam napsal knihu o Stalingradu a   Paulusovi.A v ní líčí jakým vývojem během svého pětiletého zajetí Paulus prošel.Když po pěti letech postupně zajatí němečtí generálové byli propouštění,mohli se rozhodnut  kam se vrátí,zda do západní nebo východní části Německa.Většina se rozhodla pro západní.Paulus  se rozhodl pro NDR a když při návratu přelétal ruskou hranici zaslal sovětskému vedení telegram,že přišel do Ruska jako nepřítel a vrací se  s úctou jako přítel. Ve východním Německu,tedy NDR,také po letech zemřel. Tak to bylo pane Vojto

George 7.4.2008 22:23

Zdalipak autor clanku

Take protestoval proti Olympiade kdyz byla v Moskve ? ;-P

Jara London 7.4.2008 21:15

Lidská práva

V Číně je pojem "lidská práva" chápán zcela jinak než v Evropě nebo USA. S Číňany si v tomhle prostě neporozumíte. Nebudou vědět, o čem to melete - 4000 let žijí v kultuře, která je starobylá a vždy byla úspěšná - přežila Čingischána i Mao Ce Tunga, Japonce i Brity. Cena člověka tam vždy byla minimální, zásadní byl a je zájem celku. Co tady chcete vykládat o lidských prácech? Čínu nelze indoktrinovat ani finančně ovládnout, Evropan ji bude vždy chápat jen velmi těžko. Proto také psát, mluvit nebo rozumovat v souvislosti s Čínou o lidských právech v evropském pojetí je naprostý nesmysl, který svědčí o jediném - o xenofobii a sebezahledění autora článku i většiny komentátorů.

Lucifer 7.4.2008 21:36

Re: Lidská práva

Takže něco jako mravenci. Pak to ovšem není xenofóbie ale formičkofóbie. A co konfuciánismus nebo později budhismus? Také mravenčí filosofie? Evropská kultura rovněž stojí na tisíciletých tradicích starověkých civilizací. nemyslím, že by Číňani byli v tomto punktu něco extra. Nějak se mám to ustanovilo jako klišé, že ten Číňan má za sebou tisíciletou tradici, zatímco my holý zadek. I v dějinách ostatních civilizací bylo spíše pravidlem než výjimkou, že život jedince je prd. Západní civilizace, která spíše než na blízkovýchodních modloslužebnících vychází z antiky, došla k závěru, že i život jednoho prostého jedince má rovněž cenu. A není až tak dávno. Respektive tato otázka byla tím či oním způsobem položena kdykoli v kulturní historii lidstva. Je tudíž nesmysl kafrat, že my těm mravencům v Číně nerozumíme. Díky Maovi a gulturní revoluci ustrnula Čína na úrovní mravenců. I přesto, že vnímám dědictví čínské civilizace stejně positivně jako třeba antiku, Egypt atd., neznamená to, že si budu před současným čínským režimem sedat na zadek.

Lucifer 7.4.2008 21:48

Re: Re: Lidská práva

Mimochodem, přestože k Číňanům, obzvláště žijícím mimo Čínu, mám spíš positivní vztah - kupříkladu některé čínské čaje - z mnoha zkušeností vím, že Číňani se na nás, a venkoncem na každého Číňana, dívají jako na podřadné tvory, podřadnou rasu. Věřte tomu - nikdy s vámi nebudou jednat jako rovný s rovným. Až na jedince, kteří se kulturně integrovali do světových společenství, obzvláště v Americe. Povídejte mi něco o xenofóbii.;-P

Lucifer 7.4.2008 21:49

Re: Re: Re: Lidská práva

má být "na každého nečíňana" pochopitelně

Vojta 8.4.2008 7:06

Re: Re: Lidská práva

A proč si zrovna brát na paškál Čínu, když máme za bukem Rusko, tam také lidský život něměl nikdy žádnou cenu. Jenom si třeba vzponout na Dostojevdkéh nebo přímo na Stalingrad............m.j..Generál Paulus o tom tehdy vypovídal.

EW 12.4.2008 16:39

Re: Re: Re: Lidská práva

No jeste ze takovy nazor Rusove meli - jinak by sahala Dritte Reich od Atlantiku k Pacifiku.  A celkem chapu, ze se to Paulusovi nelibilo, ze dostal u Stalingradu na ;-O.

VLK 8.4.2008 13:48

Re: Lidská práva

Pak ať se necpou do pořádání Olympijských her. Ty jsou naše tradice a jestli je jejich tradice neslučitelná s tou naší v lidských právech, tak je tím tuplem neslučitelná se vznešenou myšlenkou olympijskou.

Paul Sulc 10.4.2008 21:24

Re: Re: Lidská práva

kde jste vzal tu  " vznesenou myslenku olympijskou"" ??  vzdyt vrcholovej sport je uz  dlouha desetileti vrchlovej kseft. Co fantasticky platy "sportovcu". form; a smesny platy vedcu ]  Vzdyt jde jen o kseft a temer  o nic jineho, i v  starovekem Recku mel vitez o sebe nadosmrti postarano, uz tehda materialni stranka hrala velkou roli. "Vznesenost" , to je jen myth pro skolni ditka a hlupaky.

Jaroslav Paťava 13.4.2008 8:18

Re: Lidská práva

To vystihuje podstatu, chce to  skutečně přemýšlet a pak posuzovat a soudit.Ty  soudy a odsudky jsou u nás velmi modní.Mnozí komentátoři jsou ideologicky předpojetí a pak vypadá i jejich práce.Nějaké heslo prý praví: Psi vyjí a karavana jde dál a tak to bude i tento případ

Jimmy Keen 7.4.2008 20:50

I vy naivní, koho to vyzýváte

Pánové Rogge, Jiránek a další nebudou říkat nic. Jim je to srdečně jedno, protože jejich byznis se musí točit, jinak prémie budou jaké? Nižší, nižší, k...a nižší. Takže buď budou mlčet jako hrob nebo opakovat mantru přímo tibetskou, že politika do sportu nepatří. Po olympiádě vyzvednou příklad Pekingu, jaké uspořádal báječné hry bez jediného incidentu a na dotaz všetečného novináře odpoví, že se k situaci lidských práv v Číně vyjádřili během OH. Jen zapomenou, že se vyjádřili během sezení na keramice v útulné místnůstce při plném soustředění.

čtenář 7.4.2008 18:01

Ten Chua Ťiu

bude pár týdnů po olympiádě doma.

VLK 8.4.2008 13:54

Re: Ten Chua Ťiu

Odkud berete tu jistotu? A nebylo by lepší, kdyby mohl být doma i během té olympiády? A o tom, že se vrátí domů i ti pozatýkaní Tibeťané, jste přesvědčen taky?

Kylchap 7.4.2008 15:32

Tak pan autor

se nebude dívat na TV. To je panečku odvaha. Podobní se za totáče uzavírali na záchodě aby je nikdo neslyšel a z plna hrdla nadávali na komanče.

Pro-amnesty 7.4.2008 16:00

Re: Tak pan autor

Pro Vás, neboť jste odvážnější, je tu možnost podepsat petici za uvedeného vězně.

Eva D. 7.4.2008 20:16

Re: Re: Tak pan autor

:-)

jirka.s. 7.4.2008 17:16

Re: Tak pan autor

No, a protože ty, honysi-kokrheli, jsi po těch hajzlí/cích šmejdil, tak jim to bylo prd platné, protože jsi je stejně udal, viď? ;-(

Václav Dostál 7.4.2008 15:04

Velký Rudý Bratr je mrtev. Ať žije Velký Bílý Bratr!

Zatímco v komunismu se "nepříjemnosti" řeší zákazy, vězněním, mučením, týráním a vraždami, u nás se to řeší  úplatky - přímými i nepřímými. Místo krize nedostatku, jež je charakteristická pro socialismus, nastává krize nadbytku. Uměle se zvyšuje pestrost nabídky. Vedle sebe "leží" vážná filozofická nebo duchovní zamyšlení a porno, auta a bible, jízda smrti či jiný adrenalin a vědecká pojednání, atd. Jenom, když je to hodně pestré, kdzž je toho nepřeberné množství. Člověk tak má přelétat od jednoho ke druhému, ale nikde se nemá zastavit - chvíli se ztišit a pokorně se sklonit před  nevysvětlitelnými skutečnostmi. Např.: Existuje u nás právo nebo zde spíše panuje bezpráví, zvrhlá džungle všeho možného dohromady?

Jak vysvětlíme tak křiklavé výstřelky benevolence s nedodržováním práv jako je křivda na panu Uzunoglu a na druhé straně bezmocnost nad výsměchem pana Krejčíře, který dokazuje jak je naše úprávo bezzubé?

Jestliže v r. 1952 můj otec výstižně charkterizoval tehdejší "řád" slovy "Komunismus - to je vláda zločinu!", pak můžeme charakterizovat současný stav slovy: "Vláda zločinu je komunismus!"  Zase jsme si všichni rovni, akorát někdo je rovnější! Máme snad jednu výhodu: Můžeme to veřejně hlásat a nemusíme se bát, že nás někdo zavře nebo vyvolá "monstrproces". Možnosti potrestání jsou však různé. Např. "buřičovi" odejmout zasloužený důchod. Nebo jej veřejně zesměšnit.

Velký Rudý Bratr je mrtev! Ať žije Velký Bílý bratr!

Jaroslav Paťava 13.4.2008 8:33

Re: Velký Rudý Bratr je mrtev. Ať žije Velký Bílý Bratr!

Máte to nějaké až příliš smíchané.S právem a jeho vynucování je to v naší zemi prapodivné to souhlasím,ale  komunismus prohlašovat  za vládu zločinu, to by jste si měl sám před sebou vysvětlit a srovnat. Komunismus tady nikdy nebyl,ale byl pokus o jeho nižší společensko ekonomické formace v jeich vývojové řadě.Jako dítě se  učí vsoupit do plodného života,má při tom své  potíže,které musí zvládat.Tak je to i v historii.Jsou období úspěšnější a naprosto neúspěšná.Teď když jste se dočkal kapitalismu snad jste pochopiljedno, není všechno zlato co se třpytí.

Schumacher 7.4.2008 14:19

Já nebudu bojkotovat LOH v Pekingu.

Protože je ignoruju stejně jako jakékoli předešlé.

Schumacher 7.4.2008 14:09

Ale čím se provinil

jsme s té záplavy prázdných slov nedozvěděli.

Pro-amnesty 7.4.2008 15:59

Re: Ale čím se provinil

Tvrdil o Číně, že tam nejsou nezávislé soudy ani svobodné odbory, prohlašoval, že lidé by neměli být svévolně zadržováni policií a mučeni, vadilo mu, že v Číně neexistují svobodné volby atd. Takže pokud se ho někdo chcete zastat, důkladně to zvažte!

Kolombo 7.4.2008 12:49

Dnešní "sport"

je jenom byznys, bůhvíproč masivně sponzorovaný z veřejných zdrojů. Přestal mne zajímat už v době, kdy se mistrovství světa a olympiád nemohli účastnit kanadští hokejoví profesionálové, zato východní "amatéři" ano. Dnešní sport je teátr, showbussiness, a co vlastně předvádí? Proč se na Olympiádách "bojuje" pod národními vlajkami a co takové vítězství znamená? To se mám cítit jako superman, když vyhraje našinec a jako untermensch, když se našinec na hry ani nenominuje? Kdyby si měli svoje "sportovní" zážitrky ti pivní strejci před obrazovkami kompletně platit, celá bublina "sportu" by rychle splaskla.

Pavel 7.4.2008 13:54

Re: Dnešní "sport"

Máte pravdu je to o prachách a pokud to nejde jen prachama tak o míře nasypanosti sportovců. Výkony sportovců mě nechávají v klidu.

Eva D. 7.4.2008 20:15

Re: Dnešní "sport"

R^

Paul Sulc 10.4.2008 21:37

Re: Dnešní "sport"

vazeny Kolombo, vzdyt je to prece jasne proc vsechny vlady podporuji sport, a proc to delali uz  rimsti imperatori. Kdyz Cesko vyhralo v Japonsku hokej, seslo se 300 000 sportovnich idiotu na uvitani druzstva. Predstavte si neco, co se ovsem nikdy nestane: ze by se seslo byt jen desetina, 30 000 lidi, aby treba demonstrovalo proti spatny ustave, proti volbe stran misto prime volby zastupcu v parlamente, proti imunite, proti neustalemu zvysovani platu poslancu, proti vsudypritomne "politicke korektnosti", proti spouste blbych a nedodelanych zakonu atd. Ale kdez, nejdulezitejsi je prece fotbal, hokey a skandaly ve "sportu" Z Ostravy jezdi vzlastni vlaky kdyz v Praze hraje Banik Ostrava. Kolik vlaku privezlo demonstranty, aby vypiskali Dzamilu ??????

pepa 7.4.2008 12:18

Velkohubost pisatele a psí štěkot, který do říše středu není slyšet.

Obsah článku s hrdým nadpisem je chcancem pisatele proti větru. Napište o dodržování lidských práv v Iráku, Afganistánu a jinde, kde přináší svobodu a prosperitu sočasný imperializmus.

ceskej Honza 7.4.2008 12:49

Re: Velkohubost pisatele a psí štěkot, který do říše středu není slyšet.

máte hezky vylízáno soudruhu.  Urcite tvrdíte, ze listopad 89 zorganizovala CIA za pomoci radia Svobodná Evropa!

Velmi Vám vadí soucasný imperialismus? No tak se odstehujte nekam do bolsevického a spravedlivého ráje. Dolozku uz netreba  ( jestli víte co to bylo ),  a na hranici po Vás uz taky nikdo nebude strílet. Jako zeme navrhuji:  Cínu, Vietnam, Kubu, Severní Koreu, nebo Belorusko.;-D