30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Konzerva 7.7.2008 14:32

Re: Re: Re: Diskusi projdu později, ale už teď hned musím sdělit,

Ano: "Židé jsou dodnes nahlíženi jako svého druhu hostující přispěvatelé,

jejichž vklad je sice ceněn, ale oni sami zůstávají tak trochu cizinci,

jinorodci. Cizím zůstává pro Evropany i židovský stát." A je to tak dobře. Asie není Evropa.

kopretina 7.7.2008 15:14

Re: Re: Re: Re: Diskusi projdu později, ale už teď hned musím sdělit,

To není dobře. Američané jsou si alespoň vědomi svých judeo-křesťanských kořenů. V Evropě je křesťanství mrtvé a zmáhá se islám. A to je chyba.

VLK 7.7.2008 15:59

Re: Re: Re: Re: Diskusi projdu později, ale už teď hned musím sdělit,

Myslím, že to není dobře. Příklad: Když si projdete náš popis temného středověku, máte dojem, že Arabové přenesli starou řeckou učenost přes toto dějinné období a že od nich čerpala vědomosti evropská renesance. Omyl. Nebyli to Arabové, ale ve velké většině židé. Kteří využili příznivé podmínky za panování jedné kalífské dynastie. To je vidět i na tom, že když tato dnastie byla vyhnána z Bagdádu do Sevilly, odešli za ní i židé. A když byla tato dynastie poražena fanatiky i zde, odešli do Itálie - a započla renesance. Pokusme se přijmout židovský národ do Evropy. Ano, pět set let žili kousek dál na východ, ale před tím s námi sdíleli historii středozemní civilizace a Římské říše a potom žili mezi námi tu, v každém pátém městě, na Haliči i v každé druhé dědině. Ale pak můžeme tvrdit, že jsme si dědictví antiky uchovali sami sobě. A nemusíme poslouchat něco o toleranci středověkého islámu.

pavlik 7.7.2008 10:54

velmi hodnotný článek,

s mnoha Vašimi názory nesouhlasím, co se týče Izraele máte zřejmě kus pravdy. Člověk je většinou zavalen argumentací druhé strany (což je dané zřejmě tím, že Arabů je víc a mají ropu). Děkuji.

Konzerva 7.7.2008 11:21

Re: velmi hodnotný článek,

Záleží na tom, co člověka rozčiluje. Já se zase cítím být zavalen proizraelskou agitkou a jiné názory, pokud se objeví jsou označeny za levičácké nebo ještě lépa antisemitské - a taková nálepka se u nás rovná rozsudku smrti.

Branik 7.7.2008 12:51

a taková nálepka se u nás rovná rozsudku smrti

'a jiné názory, pokud se objeví jsou označeny za ... antisemitské - a taková nálepka se u nás rovná rozsudku smrti.'

Vazena konzervo, zajimavy nazor. Odpustte, ze to nevim presne, jiste mi odpovite i s patricnymi zdroji: Kolik lidy bylo v CSR, CaM, CSSR, CSFR a CR za antisemitske nazory odsouzeno k smrti a kdy byli popraveni? Dekuji vam.

Konzerva 7.7.2008 13:02

Re: a taková nálepka se u nás rovná rozsudku smrti

Slyšel jste někdy slovo metafora?

Jura Jurax 7.7.2008 14:21

Re: Re: a taková nálepka se u nás rovná rozsudku smrti

hm - a co výraz přehánění ;-)

Konzerva 7.7.2008 14:26

Re: Re: Re: a taková nálepka se u nás rovná rozsudku smrti

Tedy nadsázka. Ale to se snad může,ne? ;-)

Jura Jurax 7.7.2008 14:27

Re: Re: Re: Re: a taková nálepka se u nás rovná rozsudku smrti

ale jistě, může ... ;-)

Jura Jurax 7.7.2008 14:28

Re: Re: Re: Re: Re: a taková nálepka se u nás rovná rozsudku smrti

akorát může jít o to, jak moc je ta nadsázka nadsazená ;-)

Konzerva 7.7.2008 10:52

Pár nepodstatných faktů

Pravdivý článek není, protože tam chybějí podstatné údaje. Totiž vztah západních

velmocí vůči novému státu, který byl pochopitelně rezervovaný a naopak

horlivá pomoc J. V. Stalina, který v Izraeli jakožto ve své podstatě

socialistickém a protibritském státě viděl možnou oporu na Blízkém

východě. Odtud i ta slavná československá pomoc Izraeli, která má své kořeny právě v této stalinské politice.:-D A přitom se můžeme dneska prsti, jaký jsme kabrňáci, že jsme Izraeli pomohli.R^ Postoj západních velmocí k Izraeli se začal obracet až s nástupem Násira v Egyptě a definitvně se stal Izrael "součástí západu" až po Suezské krizi. Vzhledem k tomu jak je článek obsáhý a důkladý a chybějí tam tato podstatná fakta, která se současnému pohedu na Izrael nehodí, je to bohapustá agitka. Škoda.

pavlik 7.7.2008 10:57

Židi Stalina podfoukli,

neudělali v Izraeli žádnou komunistickou diktaturu, ale demokracii a nakonec se připojili k západu. Za to jim patří můj potlesk, něco takového se nikomu jinému nepovedlo.

Konzerva 7.7.2008 11:00

Re: Židi Stalina podfoukli,

Demokracie jen pro někoho není demokracie, ale jinak s vámi souhlasím. Proč se o tom jenom nemluví?

ps 7.7.2008 11:12

Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

Arabové, kteří jsou občany Izraele snad nemají volební právo?

Konzerva 7.7.2008 11:19

Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

Jestli demokracii omezujete jen na volební právo, pak máme demokracii i v Bělorusku a Zimbabwe a u nás nikdy nepřestala existovat;-D

ps 7.7.2008 11:22

Re: Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

A jaká práva jsou tedy, podle vás, upírána občanům Izraele?

Konzerva 7.7.2008 11:38

Re: Re: Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

Izrael jakožto miltantní teokratický stát s komunistickými kořeny, který je 60 v permanentní válce nemůže být demokratický. Zkouší to, ale není. Viz http://www.doublestandards.org/israeldemo.html, ale třeba i zde ;-D http://web.israelinsider.com/views/7855.htm

ps 7.7.2008 13:32

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

To, že si pár arabů stěžuje že jsou diskriminováni nic neznamená. To, že si stěžovat můžou znamená, že Izrael je víc demokratický než jakákoli okolní země. Je pravda že se stěží může srovnávat např. se Švýcarskem jenže Švýcarsko nestojí, už 60 let, před perspektivou totálního zničení mnohonásobonou přesilou. Demokracie není bez chyby ato ani ta Izraelská. Máme kvůli tomu dát přednost zemím jako je Čína, Rusko, Irán, KLDR? Tvrzení že Izrael je militaristický teokratický režim je prostě a jednoduše lež.

Konzerva 7.7.2008 14:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

Nepopírám, že společně s Tureckem představuje Izrael to lepší z hlediska demokracie, co je v regionu k dispozici, ale rozhodně to nelze považovat za srovnatelné se západními standarty nebo se tomu snad klanět jako ke vzoru. Deficity izraelské demokracie samozřejmě mají významnou příčinu práve v nevyřešené palestinské otázce a de facto permanentním válečném stavu. Proto dokud to Izrael nevyřeší, nemá možnost se počítat mezi tzv. západní státy. Oceňuji, že se o to snaží a má k tomu i podporu veřejnosti (viz poměrně silná reakce izraelské veřejnosti vůči zběsilým a nesmyslným raziím izraelské armády v Libanonu po únosu toho vojáka).

kopretina 7.7.2008 14:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

Izrael si musí především zajistit svou bezpečnost. Proč by měl Izrael kvůli palestinským Arabům riskovat svou bezpečnost. Kdyby palestinští Arabové chtěli mír s Izraelem, mohli by jej mít, i svůj stát. Naposledy Arafat nepřijal Barakův návrh, který počítal s navrácení téměř všech sporných území. Arafat odmítl a začal teror.

Izrael je srovnatelný se západními demokraciemi. V Izraeli mají muži i ženy, Židé i Arabové, náboženské skupiny židé, křesťané i muslimové stejná práva. To nenajdete v žádné muslimské zemi. Tak proč tolik zášti vůči Izraeli. Izrael nemůže dělat sebevražedné kroky. Izrael si musí především zajistit svou bezpečnost.

VLK 7.7.2008 15:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

Je zajímavé, jak korigujete hodnocení působení izraelské armády na libanonském území. Doposud to u všech zdejších zastánců muslimů byla "nevyhlášená válka proti libanonským civilistům a nespravedlivá okupace cizího území." Pro Vás to jsou jen "zběsilé a nesmyslné razie". Možná, že časem dospějete k tomu, že to byla "spravedlivá odplata za neustálé napadání civilních cílů na izraelském území, nastolení pořádku na území, na kterém libanonská vláda neměla kontrolu a boj proti banditům používajícím civilisty jako živé štíty." Ale bohužel na to jdete oklikou. Neboť ta akce izraelské armády nebyla razie, ale válka a nebyla zběsilá, ale naopak příliš váhavá, v tom spočívá ta její nesmyslnost.

kopretina 7.7.2008 15:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

R^R^R^

Jura Jurax 7.7.2008 14:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

prostě a stručně - kecáte :-/

kopretina 7.7.2008 15:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

Izrael je demokratický stát.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/historie-fakta-o-izraeli-a-blizkem-vychode-fis-/p_zahranici.asp?c=A080701_105428_p_zahranici_wag

VLK 7.7.2008 17:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

To, že stát ve válce nemůže být zcela demokratický, je pravda. To, že to Izrael zkouší, je taky pravda. O těch ostatních charakteristikách Izraele ve Vašem příspěvku bych dost pochyboval. Podle mne jsou výsledky jejich zkoušení značně úspěšné. Třeba s porovnáním s výsledky u nás.

Jura Jurax 7.7.2008 14:24

Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

ale proboha, mluví se o tom a každý, kdo se o problematiku trošku zajímá, o tomhle ví; a jak to myslíte s tím Demokracie jen pro někoho není demokracie ve vztahu k Izraeli? Rozveďte to trošku, abych Vám správně porozumněl.

kopretina 7.7.2008 23:04

Re: Re: Re: Židi Stalina podfoukli,

Izrael je jediná demokracie na Blízkém východě, kde muži a ženy,Židé a křesťané mají stejná práva. Arabové v Izraeli mají více práv, než Arabové v arabských státech.

kopretina 7.7.2008 11:01

Re: Pár nepodstatných faktů

Od roku 1949-1989 komunisti podporovali Araby, to vynecháváte. Izrael se stal součástí západu. Syn Winstona Churchilla nadšeně během šestidenní války prohlásil, že vítězství Izraele nad Araby zasadilo veliké ponížení Sovětskému svazu.

Kvetla 7.7.2008 12:12

Re: Re: Pár ...jen dodatek k tomu Stalinovi-horší nesmysl jsem neslyšel,styďte se,bolševiku....

Můj táta byl tehdy v armádě a na výcviku Izraelců se podílel.Bylo to utajené,vedené pod zvláštními fondy neprocházejícími rozpočtem armády,ale pod armádní finanční kontrolou,proti vůli Stalina a Zorina ,s přímým požehnáním prezidenta Beneše.K výcviku byli přidělováni na základě zpravidla dobrovolnosti naši nejzkušenější váleční důstojníci prošlí západní frontou,kteří hovořili anglicky a ovládali výcvilk a taktiku britské armády.Bylato jedna z věcí,které Benešovi a okruhu kolem něj v armádě i v civilu následně zlámalo vaz.Obrazně i doslova.Beneš měl tu "kliku",že včas zemřel.V procesech s provorepublikovými důstojníky jim právě tohle účastenství přitížilo,někdy až k šibenici.>->->-