11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

SVĚT: Kapitalismus čeká spíše revoluce než reforma

V roce 2014 varoval americký miliardář Nick Hanauer ostatní superbohaté před vzpourou chudých, protože by mohla ohrozit jejich bezpečnost. O tři roky později je vyzval, aby své dělníky lépe platili. Reakce byla spíše vlažná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Zima 25.1.2019 12:04

Robejšek pořád ještě fušuje :

Já jsem navrhoval na jaře `90, aby byla všem funkcionářům KSČ na čelo vytetována hvězda a příslušníkům StB přes tu hvězdu Kalašnikov. Tato hrdě vystupující, a proto takto označená skupina by dostala zastropované důchody, protože nese zodpovědnost za bolševický bankrot. Ne tak nízko, jak to udělali oni v 50tých letech třídním nepřátelům a dohnali tím mnohé k sebevraždě (dodnes se neodvážil nikdo udělat o tom statistiku a zkoumat takové osudy), ale pořádně. Už bylo těch drzostí dost.

P. Grigar 25.1.2019 12:30

Re: Robejšek pořád ještě fušuje :

.. já jsem v listopadu 1989 navrhoval něco méně revolučně demonstrativního, chtěl jsem z domácí dílny dovézt svářečku a pořádným kusem železa zajistit okna i dveře na archivu OV KSČ i StB, proti náhodné nechtěné skartaci dokumentů. Další jednání OF už bylo v jiný čas a na jiném místě, než jsme se původně domluvili.. a tak nějak mi to zapomněli sdělit.. hm, že ano, hm.

Chybami se člověk učí, problém je v tom, že málokdy dostane další příležitost poučení využít. No, uvidíme..

M. Zima 25.1.2019 13:00

Měl jste patrně nedostatečné pochopení

pro potřeby revoluce a národa. Nikdo si nedovedeme představit, pod jakým strašným tlakem stál Václav Havel, dokonce Amis chtěli, aby to skartování zastavil, ale on ubránil vlastní vizi jednotného, usmířeného národa, kde se mají všichni rádi a kde se nekonají žádné honby na čarodějnice. Komunisté si sice tím jeho sametem něco vytřeli, ale on nepolevil. Dnes soutěží sice Češi úspěšně o titul Blb Evropy, ale mají ohledně cílů jasněji, nežli za komoušů.

P. Grigar 25.1.2019 13:27

Re: Měl jste patrně nedostatečné pochopení

.. a k těm cílům ještě dál než za komoušů. Paradox.

A. Nový 25.1.2019 17:20

:-))

Čech Zima tu soutěž o blba Evropy vyhrál a v Německu ktomu obdržel ještě korunu. K té koruně ještě náleží oslí uši. Korunován byl 5.5.2018.

P. Urban 25.1.2019 13:01

Re: Robejšek pořád ještě fušuje :

To by jistě pomohlo...

K. Janyška 25.1.2019 10:47

Hele, strýcu, co to melete ?

Kapitalismus je lidský svět sám a nedá se s tím nic dělat, vy reformo. Lidský svět je spontánním řádem jednotlivců a jejich organizací, včetně národních států, a tito malí a velcí kapitalisté, a jinak se v této diskuzi nazvat nedají, se adaptují na kapitalismus, tedy spontánní řád lidského světa svými adaptačními prostředky. Malými nebo velkými, efektivními a efektivně nebo prostě špatnými špatně. Nic jiného se k věci nedá dodat.

Škoda, že nikdo z vás neznáte kompozitivní teorii... Dzp.

V. Petr 25.1.2019 12:51

Pane Janyška, jsou Velká francouzská revoluce a následný

jakobínský teror, jakož i VŘSR a následný bolševický teror také součástí spontánně se organizujícího světa?

P. Urban 25.1.2019 13:06

Asi ano

ale s určitostí to ví jen jeden člověk na světě. A ten to neprozradí.

K. Janyška 25.1.2019 16:32

Re: Pane Janyška, jsou Velká francouzská revoluce a následný

Ne, to je projev řízené a hloupé lidské vůle. A pak to tak vždy dopadá. Všude samá lidská krev... Dzp.

V. Novák 25.1.2019 12:56

Re: Hele, strýcu, co to melete ?

Nad šuple není!

Jedině šupléra!!

K. Janyška 25.1.2019 16:36

Re: Hele, strýcu, co to melete ?

Poznámky iritovaných nevzděláním beru. Co vám také zbývá... Dzp.

F. Kusák 25.1.2019 10:46

No, není kapitál jako kapitál

a hlavní problém vidím, že právě tento druh kapitálu je vytvářen hlavně finančními spekulacemi. Takže ty informace nejsou vyčerpávající. Zajímalo by mě třeba, jak je tento kapitál strukturovaný a u hmotného kapitálu, jaká je jeho průměrná likvidita atd. atd. Tento článek proto považují za takové plácnutí do vody. Chtělo by to hlubší rozbor. Ten se jistě někde dá nalézt. Máte-li tyto informace, sdělte je.

R. Langer 25.1.2019 11:08

Re: No, není kapitál jako kapitál

Ano, to co si EU vytiskne jenom tak na rotačkách, to opravdu není kapitál... :-)

J. Kavalír 25.1.2019 12:45

Re: No, není kapitál jako kapitál

Spekulací nikdy žádné hodnoty nevznikly, ovšem bohatství se tím koncentruje (přerozděluje) dokonale.

J. Chaloupka 25.1.2019 10:44

Tak si říkám: co je to "důstojný" plat nebo důchod?

Znamená to, že až budeme mít všichni zlaté kliky i u záchodu tak kapitalismus skončí?

K. Janyška 25.1.2019 10:45

Re: Tak si říkám: co je to "důstojný" plat nebo důchod?

Skončí až s lidstvem... Dzp.

J. Macků 25.1.2019 10:28

Současná ekonomika potřebuje změnu.

Něco bude potřebné se současným stavem, kdy pár desítek lidí vlastní půl zeměkoule, udělat. Určitě to není jejich dodatečné zdanění, to je stav, kdy by se vytvořil další obrovský aparát na přerozdělování pro "potřebné", to je živné podhoubí pro obrovský nárůst korupce a rozkrádání. Systém víc spotřebuje, než přinese. Je potřebné, aby více peněz zůstávalo přímo u lidí u lidí, kteří materiální a jiné hodnoty vytvářejí a ubrat těm, co s nimi obchodují. Je to složitý proces, do kterého se hlavně těm bohatým nebude chtít, je nezbytný a nedojde-li li k němu, nejspíše dojde k násilí.

K. Janyška 25.1.2019 10:44

Re: Současná ekonomika potřebuje změnu.

Vy si vážně myslíte, že to jde ? Dzp.

P. Lenc 25.1.2019 10:45

Re: Současná ekonomika potřebuje změnu.

Souhlasím pane Macků, ale je to nejen problém těch superbohatých, ale i politiků, na to právě autor poukazuje.Když vidíte co navrhují třeba čeští socialisté, rozepisovat se o těch po celé Evropě by bylo na článek,tak vidíte naprostou absenci pochopení problému.Bláboly o stotisících hladových českých dětí, nebo jak větší platy úředníků přinesou peníze do st. pokladny jsou dostatečně vystihující.Tady vůbec nejde o nějaké vyrovnání chudý bohatý, ale naopak o devalvaci práce těch, kteří musí na tyto bláboly svou prací vydělat.A je svým způsobem paradoxem, že na tuto zhoubnou "politiku" levice upozorňuje ta "asociální pravice".

J. Uzel 25.1.2019 11:09

Re: Současná ekonomika potřebuje změnu.

Zvýšení nezdanitelného základu z příjmu by pomohlo především těm nejpotřebnějším. Tisícovka nemá pro každého stejnou hodnotu. A kapitalisti musí svůj zisk na někom realizovat, takže zvýšení likvidity odíraných vrstev je i v jejich zájmu. Otázka je, co to udělá s výběrem daní.

V. Pavelka 25.1.2019 17:04

Re: Současná ekonomika potřebuje změnu.

Vemte si jednu velkých skupin nepracujících , CÍRKEV , toho řevu ublíženosti , jen po zdanění , ta sprostota že ukradené má být vráceno , my poplatníci jsme kradli ? co si to dovolují , nebýt naší práce nic by neměli ! Ostatně soudím že církev má být po právu zbavena Majetku,kdo chce moc, nebude mít nic !!

L. Novák 25.1.2019 19:15

Re: Současná ekonomika potřebuje změnu.

A vy pracujete a nabízíte výsledky své práce na volném trhu, nebo jenom hloupě žvaníte?

J. Jančura 25.1.2019 10:11

Kapitalismus v původním slova smyslu již dlouho neexistuje..

Kapitalismus v původním slova smyslu již dlouho neexistuje, poněvadž jeho produkční možnosti mnohonásobně překračují reálné mzdy ve společnosti. Proto toto obrovské celospolečenské zadlužení, aby uměle nafouklo spotřebu, proto se také bude zavádět minimální zaručená mzda apod. Zjednodušeně řečeno: za co budou lidé kupovat produkci vysoce robotizovaných továren, když jim roboti vezmou práci? To je jen vyhrocený názor H. Forda, který říkal něco takového "zaplatím dobře svého dělníka, aby si mohl koupit můj automobil".

J. Schwarz 25.1.2019 10:00

Problém kapitalismu

je v dědictví. Nikde ve zvířecí říši nedědí potomci postavení rodičů v tlupě či stádu. Na druhé straně preference vlastních potomků / i už dospělých / je u lidí přirozená a pokud by rodiče nemohli odkázat své bohatství dětem, neměli by kolikrát důvod je nerozházet, popřípadě pracovat mnohem míň než dnes. V případě "superbohatých" jde hlavně o soutěž s jinými "superbohatými" a taky o to, že kdo přestane vítězit brzo vypadne ze soutěže. A v neposlední řadě způsobuje "bídu nižších vrstev" to, jak se pod tlakem bohatých mění nejrůznější normy. Všechno je sice "bezpečnější a pokrokovější", ale taky nesouměřitelně dražší. Nové nařízení sníží úrazovast o 1%, ale náklady vzrostou o 100% které platí uživatelé, ač si nic takového nevyžádali. Vyžádali si to lobbisté a "odborníci" ve službách bohatých, co na "pokroku" nezřízeně vydělávají. Dnes se "díky péči státu - skoro by se chtělo říct strany a vlády" levně žít nedá.

R. Langer 25.1.2019 11:13

Re: Problém kapitalismu

Blbost. Hodnotný odkaz svým potomkům a jeho udržení a rozvoj je jedna z nejdůležitějších motivací v lidském životě. Že to tak nevidí každý je druhá věc, ale to je jenom jejich chyba. Závist je špatná vlastnost.

J. Schwarz 25.1.2019 16:32

Re: Problém kapitalismu

Vždyť se s váma nepřu! Jen by to chtělo nějak vyvážit výhody a nevýhody. Neschopný potomek, který zdědí velký majetek dovede nadělat spoustu zlé krve a bránit ve vzestupu daleko schopnějším, na druhé straně pokud by neexistovala možnost předat majetek potomkům, nebyl by důvod pracovat pokud se zabezpečím do konce života. A propos, jaký si myslíte že měl Babiš důvod "vrátit Čapí hnízdo zpět pod křídla Agroferu", když ne to že prodělávalo a jeho děti je nedokázaly řídit? Nikdy přece nedokáže svoje peníze rozházet za blbosti a všechno přijde rodině. Takže celá úvaha jako že Babiš "zneužil svou rodinu aby vydělal" - tedy že potomky "nastrčil" a pak shrábl vejvar je naprosto mimo mísu a spíš ukazuje co jsoz za lidi Babišovi kritici než Babiš sám.

K. Machala 25.1.2019 15:19

Re: Problém kapitalismu

Přesně tak! Kolik stovek miliard stojí z větší části nesmyslné předpisy EU, a kdyby se jen tyto odstranily, o kolik by všechno zlevnilo a o kolik by aktivita a výdělečná činnost ožily, podporujíce přitom růst životní úrovně těch, co jsou dnes hodně naštvaní. A kolik stojí to přerozdělování ke všem "nechudým". Kolik stojí byrokracie, která přináší negativní hodnoty! Atd.

R. Tesařík 25.1.2019 9:55

Tak nevím

Zdanit majetek a co potom s těmi penězi?? Pro NGO? Nebo snad se budou nějak rozdávat jen tak? To je trošku úlet, řek bych.

P. Grigar 25.1.2019 10:20

Re: Tak nevím

... myslím, že v tomto směru jsme už překročili Rubikon, jakékoli opatření vzbudí něčí nevoli. Prasátko od korýtka těžko odehnati, pokud v něm tedy ještě něco zbývá.