20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SVĚT: Kapitalismus čeká spíše revoluce než reforma

V roce 2014 varoval americký miliardář Nick Hanauer ostatní superbohaté před vzpourou chudých, protože by mohla ohrozit jejich bezpečnost. O tři roky později je vyzval, aby své dělníky lépe platili. Reakce byla spíše vlažná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 25.1.2019 7:26

Uživatel požádal o vymazání
R. Gramblička 25.1.2019 7:29

Re: Kremelská propaganda

nekape vám už z té kremelské propagandy na karbid? Krem. prop. tady, krem. prop. támhle. To už je fakt na diagnózu

S. Netzer 25.1.2019 7:37

Re: Kremelská propaganda

Ne ... Dzp.

R. Gramblička 25.1.2019 7:59

Re: Kremelská propaganda

... tož tak myslet si to můžete...

J. Jelínek 25.1.2019 8:11

Re: Kremelská propaganda

Jestli někomu z kremelské propagandy kape na karbid, šplouchá na maják nebo dokonce hrabe, pak jsou to Grambličkové a celá ta rudohnědá pakáž okolo.

R. Gramblička 25.1.2019 8:32

Re: Kremelská propaganda

Ale božínku, Jelínku, mně je kremelská propaganda u prdele. A ta bruselská už taky. Troufám si říci, že se v tom jakžtakž dokážu orientovat.

Pokud jde o barvy, esenci rudé tady zastupujete vy a o barvě vašich trenýrek si taky žádné iluze nedělám. Přeju hezký den. Jdu se provětrat na šachtu do toho mrazu

R. Langer 25.1.2019 8:57

Re: Kremelská propaganda

Aha! A jak se to podle vás projevuje? Jeden by řekl, že se to projevuje neustálým vykřikováním o kremelské propagandě, ale zřejmě to bude nějak jinak, co? :-D

P. Čech 25.1.2019 8:08

Re: Kremelská propaganda

Když jsem s argumenty v koncích, vytáhnu "kremelskou propagandu", "pohůnky Putina", "Zemana jako čínského agenta" a podobné howadiny.

J. Jelínek 25.1.2019 8:18

Re: Kremelská propaganda

Proč máte v těch hovadinách W ? Stydíte se za své kremlohujersvtí a za svého presidenta?

R. Langer 25.1.2019 9:00

Re: Kremelská propaganda

A stydiš se ty za svůj EUrobolševický vlezdoprdelismus, soudruhu Jelínku? Zameť si napřed před vlastním prahem, EUrobolševiku. :-D

P. Grigar 25.1.2019 11:51

Re: Kremelská propaganda

.. tedy milý Holmesi/Jelínku, jak jste dokázal z pouhého "w" odvodit to kremlohujerství a pocit studu z presidenta?! To mi prosím podrobně vysvětlete. Rád se poučím o nejnovějších trendech v oblasti logické dedukce. Nebo jenom tak přicmrndáváte 1/20, navíc blbě?

S. Netzer 25.1.2019 8:32

Re: Kremelská propaganda

Vy, ruští švábové se zase tetelíte blahy při pomyšlení na "vzpouru bezmocných" psanců jež hlad shnět, a spolu s nezávislým analytikem, poradcem a koučem Robejškem doufáte, že již chví se světa základ vratký. :-/

R. Gramblička 25.1.2019 8:34

Re: Kremelská propaganda

... tak pravila jihoněmecká eurosoudružka, amen

P. Čech 25.1.2019 8:54

Re: Kremelská propaganda

naučte se česky, pane netzere. Blaho je jen jedno, není jich více. Ti švábové se mohou tetelit blahem a ne blahy. jakkoliv zde s panem Robejškem nesouhlasím, musím uznat, že je mnohem chytřejší než Vy, který neumíte nic jiného než nadávat. Jinak koukám, že tu internacionálu znáte dost dobře. Asi jste ji zhusta zpívával, že?

R. Langer 25.1.2019 9:04

Re: Kremelská propaganda

Zatímco ty se přímo tetelíš neskrývanou nenávistí, Pátá kolono, a jsi z toho celá unesená. Jen si to užívej, dokud můžeš, tvá karma tě jednou pěkně dostane, na to se připrav. ;-)

R. Langer 25.1.2019 8:55

Re: Kremelská propaganda

Tu tupou Pátou kolonu v EU platí stejně strejda Putin, ale jí to vůbec nedochází... :-D

V. Novák 25.1.2019 9:53

Re: Kremelská propaganda

Další netzerský argumentuprostý úpliv...

M. Krčmář 25.1.2019 7:00

Technologie měli zlepšit svět pro většinu,ale ve skutečnosti přináší benefity pro úzký okruh lidí. Asi to dopadne jako v "mechanickém pianu" na začátku ty mašiny zničíme,na konci budem shánět pájku.

M. Krčmář 25.1.2019 7:09

Ještě k těm milionářům, každý z nich ví, že když má milion, může s ním tak či tak naložit a něco z toho má, zatímco dá li ho státu,ten ho v lepším případě přerozdělí mezi milión lidí,a maj z toho všichni houno.

P. Čech 25.1.2019 8:10

Re:

To ovšem říkejte socanům. Ti z přerozdělování majetku a vychovávání lidí k nezodpovědnosti žijí a existují.

R. Gramblička 25.1.2019 7:37

Re:

ale prdlajz, technologie přinášejí benefity každému. Víte, to máte tak: několik málo vynálezců vynalezne něco, co zlepší kvalitu života jiným, kteří jsou za to ochotní zaplatit. Získají na tom všichni, ale z podstaty věci to přinese malé zlepšení kvality života milionům, ale velké zlepšení vynálezcovi, resp. producentovi, kterému ti všichni za to zaplatí. Není na tom nic divného.

M. Krčmář 25.1.2019 7:49

Jo a ne.

T. Pansky 25.1.2019 6:26

Autor prichazi s levicovou retorikou. Misto otazky jak ...

... danit milionare (coz miluji levicove smyslejici jedinci), nemeli bychom se radeji ptat, jake vytvorit podminky, aby kazdy clovek mel moznost stat se milionarem? V prvni rade je treba odbourat silny stat, ktery brzdi podnikani.

R. Gramblička 25.1.2019 6:35

Re: Autor prichazi s levicovou retorikou. Misto otazky jak ...

přesně tak.

A. Stárek 25.1.2019 7:28

Re: Autor prichazi s levicovou retorikou. Misto otazky jak ...

Pletete se v tom, v čem se pletli i komunisti. Totiž v lidské povaze. Většina lidí NEMÁ schopnosti, které jsou potřeba k tomu, aby se vypracovali -zjednodušme výrazivo až na kost- na "milionáře". A není to o snaze nebo vědomém úsilí. Prostě to tak nemají v hlavě zadrátováno. Nejsou hloupí, nešikovní, nebo tak něco. Pracují dobře. Ale neumí nutit okolí svou vůli, neumí řídit ostatní, pracují tak, jak se jim řekne a jsou velkou většinou SPOKOJENÍ, tak jak to je (případně spokojení nejsou, ale to se u nich projeví jen závistí a nadáváním u piva, nemá to žádný pozitivní přínos). Oni s tím (se sebou) nic nenadělají (i když se můžou vědomím úsilím a snahou trochu posunout), ani vy s tím nic nenadělate. Takže jakékoli plány a metody "aby mohl být každý člověk milionářem", jsou z principu nesmyslné a ukazují jen na to, jak odtržený od reality autor těch plánů je.

PS: Co VÁM a PRÁVĚ v téhle době brání stát se "milionářem"? Zakazuje vám to někdo? Asi ne, že?

R. Gramblička 25.1.2019 7:51

Re: Autor prichazi s levicovou retorikou. Misto otazky jak ...

To sice máte pravdu, jen není známo, jak velká je ta většina a kolik dalších lidí by zlepšilo svou kvalitu života, kdyby je stát svým přeregulovaným prostředím nedržel u podlahy.

Ajťáci a podobné profese to mají v pohodě, protože je jich nedostatek a lidi si jejich práce náležitě váží, takže ajťak si může stanovovat podmínky a klidně zůstat v pozici zaměstnance a mít se přitom skvěle. Prodavaček je hafo a každý zaměstnávatel ví, že kteroukoliv z nich může lehce nahradit, proto jejich pracovní podmínky a mzdu diktuje on a může s nimi "vytírat podlahu" Mezi těma prodavačkama je jisté procento těch, které by rády zkusili živnost a třeba si otevřeli stánek a prodávali v něm domácí guláš nebo pletené ponožky. Jenže když si představí, co všechno by museli vůči státu splnit (živnosťák, eet, hygiena.....), dokonale je to odradí a ony raději zůstanou někde v tesku za kasou. Pokud by podnikání bylo lehčí, byla by menší konkurence mezi zaměstnanci a ti by si mohli vyjednat lepší podmínky u zaměstnávatele.

R. Langer 25.1.2019 9:07

Re: Autor prichazi s levicovou retorikou. Misto otazky jak ...

Ano, je to přesně jak říkáte. Mimochodem, zrovna těmto lidem naházelo ANO klacky pod nohy tak, že to zabalili, nebo ani nemají zájem něco začínat.

Z. Lapil 25.1.2019 9:20

Re: Autor prichazi s levicovou retorikou. Misto otazky jak ...

Nepotřebuju nutit lidem svou vůli. Nakonec - nemůžeme být všichni "fabrikanti", někdo v těch fabrikách dělat musí.

Spíš si myslím, že významná část problému je opravdu v tom, že aby člověk mohl vydělávat, musí splnit spoustu zbytečných(!) podmínek, od papírové kvalifikace (odborná škola často nestačí) až třeba k tomu živnostenskému listu. Něco na tenhle způsob: začátkem 90. let jsem pár dní pracoval v jedné kanceláři v Ostravě. Jak bude s obědem, ptal jsem se. Bylo: přišel chlap, od pohledu čerstvý nezaměstnaný ze šachty, přinesl hromadu koblih (manželka si dopoledne mákla) s jednou či druhou marmeládou a dokonce jakési salámové, pár jich rozprodal a šel o dům dál. Na papíry jsem se ho neptal, tehdy kapitalismus opravdu fungoval, jak má: dělej, co umíš a buď to prodáš, nebo si vymysli něco lepšího.

Filosoficky shrnuto: tvrdím, že problém není ani tak v tom, že by chudí byli chudí (a to ještě relativně - pod mostem bydlí opravdu jen pár výjimek), ale to, že nevidí perspektivu zlepšení: člověk se nemůže na "milionaření" dát, protože tohle nesmí, tamto nesmí. Dokonce si dovolím použít americkou formulaci: člověk nemá ne právo, ale možnost usilovat o štěstí.

J. Kulheim 25.1.2019 7:29

Re: Autor prichazi s levicovou retorikou. Misto otazky jak ...

"... jake vytvorit podminky, aby kazdy clovek mel moznost stat se milionarem?"

Milionáři můžeme být všichni velice rychle. Současný život na dluh a inflace k tomu směřují. Možná nebude dlouho trvat a půjdeme s pytlem peněz pro jeden rohlík.

Z. Lapil 25.1.2019 10:08

Re: Autor prichazi s levicovou retorikou. Misto otazky jak ...

Tak to ovšem autor nemyslel :-).

Je ale pravda, že být milionář zní úžasně, ale je pravda, že kdo má slušný barák či byt, je milionářem několikanásobným.