29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Stuchlik 22.3.2011 21:46

Araby vůbec nezajímá jestli mají právo ovlivňovat naše země

Prostě to dělají, a to metodami značně nevybíravými a co nejintenzivněji ve svůj prospěch. Proč bychom měli jednat jinak? Není to ani morálnější ani inteligentnější.

J. Urban 22.3.2011 19:22

Ztotožňuji se zcela

s tímto článkem. Je to jistě hnusné a cynické - ale copak je skutečně pro evropskou civilzaci špatně, když se musulmani řežou mezi sebou??? A copak logickým důsledkem vměšování nebude otočení musulmanské nenávisti proti vměšovatelům??? Dočkáme se vděčnosti jak od Al-Kajdy a Talibánu... Nejprve jsem Schwarzenbergovi nerozuměl, když nabádal ke zdrženlivosti - ale snad to myslel právě takhle. No zato teď pluje s proudem - a zase mu nerozumím :-(

P. Rada 22.3.2011 19:54

Re: Ztotožňuji se zcela

Dnes už k Evropské civilizaci celé miliony muslimů patří, "řežou se" ale s diktátorem" vyzbrojeným s Evropy, těsně za hranicemi Evropy, uprchlíci jdou do Evropy, ta s toho regionu žije naftou, tento kolotoč roztočil ten který i konkrétně od nás má semtex, který pak použil proti Evropě...

Je toho snad málo co máme v souvislostech s tímto regionem na svědomí? A to i bez závaků k chartě OSN.... kterou jsme ratifikovali kde se hovoří o tom co je to lidské právo i pro nás a co genocida?

Jeví se mi to tak, že leckdo už pozapoměl, že svoboda něco stojí nebývá to málo a není to o vytváření hranic ale o jejich odbourávání a že k té svobodě patří i odpovědnost.

M. Stuchlik 22.3.2011 21:51

Re: Ztotožňuji se zcela

Součástí globální odpovědnosti je i pomoc těm, kteří ji potřebují. Ale sebemrskačství za to, že arabský svět ovládají místní většinou dost brutální diktátoři by rozhodně neměl být motivem k zásahu v Libyi, za to opravdu nemůžeme.

J. Urban 22.3.2011 21:53

Re: Ztotožňuji se zcela

Ne, muslimové k evropské civilzaci nepatří, aspoň ne k té civilizaci, jak ji chápu já. To že jsou tu muslimové - bohužel! - přítomni a tolerování, je základem demontáže evropské civilzace. Evropská civilzace se vybabrala  ze středověkého temna k jakýms takýms principům, které umožňují žít a nechat žít, bohužel ale i ty, kteří usilují o zakroucení nám krkem. Je to jako když demokracie připustí existenci komunistických a fašistických stran, které v rámci demokratického systému neusilují o nic jiného, než jak tu demokracii zardousit (a ani se tím koneckonců netají).

K. Krbálek 22.3.2011 10:52

alternativa? přímý přenos z masakru v Benghází

největším problémem těchto komentářů je, že jejich autoři žijí ve světě svých bludů a tisíckrát opakovaných lží, o kterých už ani nevědí, že nejsou pravda. Například ta o boji Západu proti muslimskému světu. V Iráku, Afghánistáni i teď v Libyii neprobíhá střet mezi Západem a muslimy, ale občanská válka, kde se řežou muslimové mezi sebou, 80 až 90% mrtvých nemají na svědomí "zločinní imperialističní agresoři", ale místní vojáci, povstalci či teroristi. Problémem muslimského světa je to, že nemá centrální mocnost, která by udržovala pořádek, tak jako USA dokázaly umravnit Evropu, či jak Rusko drží při zemi své impérium. V muslimckém světě je to jinak, tam roli centrální mocnost občas hrají USA, ale občas jí taky nehrají. Dalším problémem je, že napříč celým muslimským světem neexistuje žádná legální a legitimní vláda, jsou zde jen jakési pašalíky pouštních náčelníků, které se jako státy jen tváří, takže USA vlastně nemají žádného rovnocenného partnera. A podle toho to tam vypadá, je to vlastně rvačka pouštních gangů o kontrolu ropných polí a to je vydáváno za "mezinárodní" politiku.

A. Fritscher 22.3.2011 11:16

Re: alternativa? přímý přenos z masakru v Benghází

To je naprosto pochopitelné a srozumitelné. A vy máte představu o tom, který pouštní klan teď v rámci NATO zachraňujeme a zda jsme si vybrali ten správný a hodný, já teda ne.

Jestli nakonec ten kdo udržuje tygry na stoličkách a v odstupu nedělá dobře.

Krotitel v cirkuse má v ruce taky pořád bič a je připravenej šlehnout a udržet si autoritu. Mezi smečkou divokejch šelem to z cukrovým a otevřeným srdcem na dlani moc nejde :o)

P. Rada 22.3.2011 12:03

Re: alternativa? přímý přenos z masakru v Benghází

Argumentování krotitelstvím stojí na předpokladu nadhledu a dobrý krotitel pak musí být především dobrým znalcem i diplomatem - pak má cirkusové představeení svou výšku. Já mám v této analogii za to, že Kadáfí se přestal chovat jako rozumná šelma a prásknutí bičem je už na něj dlouho málo.

A. Fritscher 22.3.2011 12:21

Re: alternativa? přímý přenos z masakru v Benghází

No trochu jste nepochopil moje přirovnání, já mluvím o Kadáfím co krotí ty pouštní klany které se chovají zdivočele. Já to neznám, odvozuji a proto si myslím, že byl kadáfíí dlouho tolerován západními mocnostmi. Pokud jenom práskal bičem, tak se na ten cirkus dalo koukat, ale teď když se hodlá některých zdivočelých zvířat zbavit a nebo místo biče použít velký klacek, tak najednou útlocitná očička diváků z vyzdobených lóží toto nesnesou. Takhle jsem to myslel pane Rado :o(

V. Novák 22.3.2011 12:03

No jo - je tam občanská (kmenová, klanová, etnická,...) válka.

A co tam dělají euroamerická vojska? Špatný dojem?

Dokud v Iráku vládl Saddám, občanská válka tam nebyla. Rovněž tam nebyl terorismus a Irák nebyl základnou teroristů. Dnes tam občanská válka (a do jaké míry občanská a do jaké klenová a do jaké sektářská nevíme) je - a ani hodně masitý diktátor nedokáže pobíjet tak rychle jako jeho občané mezi sebou. Dříve tam  nikdo nepobíjel a nevyháněl křesťany, kteří v zemi žijí od prvních staletí letopočtu. Dnes ano.

V Libyi drží Kaddáfí pod krkem několik silných a mnoho malých klanů. Obvyklou zábavou mladých přislušníků klanů je pobíjet přísušníky jiných klanů - to patří ke klanové kultuře. Kaddáfího zabijeme (usoudíme v Haagu nebo vydáme ke "spravedlivému procesu" jeho nepřátelům) - a co bude? Nedopadne Libye jako Afghánistán, tedy klanová území s "centrální vládou" natolik zkorumpovabnou a bezmocnou, že ji lze za vládu těžko považovat? S "prozápadním presidentem", kterému museli Zápaďáci zabít bratra, neb byl drogovým mogulem? Územím, jež je definováno jen hranicemi sousedních států a s permanentním bojem každého s každým?

Za Libyí je Sahara a za ní subsaharská Afrika. Odtud přicházejí denně tisíce emigrantů - Kaddáfí je dokázal udržet dál od Evropy. Dokáže - a bude mít zájem dokázat - je udržet nějaký libyjský Karzáí?

Stručně - kdo nám nakukal se mezi ty tlupy znesvářených nacionalistů cpát? Když se někde pomlátí na svatbě cikáni, to nejrozumější, co může policie udělat, je nechat je a posléze posbírat mrtvé, odeslat do nemocnice raněné a pozavírat pozůstalé. Ne riskovat, že se spojí proti společnému nepříteli.

P. Rada 22.3.2011 12:08

Re: No jo - je tam občanská (kmenová, klanová, etnická,...) válka.

Jen k těm co se údajně rvou na stavbách... každopádně bych jim nedával do rukou neadekvátně efektivní zbranové systémy - a když už toto někdo udělá za nás - pak jsem pro to co nejrychleji jim je odebrat - a právě toto se nyní doufám děje.

S. Netzer 22.3.2011 13:01

Re: No jo - je tam občanská (kmenová, klanová, etnická,...) válka.

"Dokud v Iráku vládl Saddám, občanská válka tam nebyla."

Dujail Massacre (http://en.wikipedia.org/wiki/Dujail_Massacre) Vám nic neříká? Že Saddam hromadně vraždil (nejen) šiity, Vám zřejmě v tomto případě nevadí.

V. Novák 22.3.2011 13:10

Nikdo netvrdí, že Saddám byl Beránek Boží.

Ani náhodou. Byl to diktátor a dosti masitý diktátor. Prvděpodobně masitější než Kaddáfí.

Ale jako diktátor dokázal udržet sunitsko-šíitsko-kurdský stát pohromadě, funkční a bez občanské války. Rovněž bez teroristů a bez výcvikových základen těchže. Poměrně sekulární stát, což je v oblasti nezvyklé.

Odstranili jsme ho - ano, i my, i ČR - a výsledkem JE občanská a sektářská válka a vyhánění a vraždění jinověrců. Saddámovi křesťané nevadili. Jeden mu dělal ministra, tuším, zahraničí. Vadili mu islamisté. A roajalisté, komunisté, nacionalisté, sektáři...

P. Rada 22.3.2011 15:19

Re: Nikdo netvrdí, že Saddám byl Beránek Boží.

Stalin byl také diktátor co udržel lecos pohromadě.... Tedy za cenu mnoha a mnoha životů - ale to našincům, kteří o tom nevěděli, přirozeně tolik nevadilo.

Mě osobně bylo nedávno při návštěvě památníku "Vojna" na místě bývalé těžní jámy uranového dolu stydno, že jsem jako malej kluk svého času nevěděl o zvrhlostech ke kterým tam docházelo - a já si přitom někdee v pohodě hrál.

Jak se mi to jeví tak ani dnes toto dění kdesi... mnohým nevadí, jen když je to nepálí ale to  máme informační kanály veřejně přístupné a nebývale rozvinuté. Mám tedy pro vznik a rozvoj tohoto lidského fenoménu skryté tyranie sice ždibec pochopení ale zároven nemohu jinak než ho zásadně odsuzovat. Dnes se totiž máme jako lidstvo za celé epochy nejlépe a ignorace amorálního jednání jen kredit druhu homo co už má ledacos na svědomí jen dál snižuje.

Zároven mám za to, že pravidelně nikoli ti nejchudší ale naopak ti co jsou bohatství nejblíže nejčastěji k amorálním společenským excesům dospívají.

V. Novák 22.3.2011 16:22

Držím nám palce,

aby v Benghází nebyl nějaký místní Usáma bin Ládin, který usoudí, že když už jsme mu pomohli, pomohli jsme mu na rozkázání AlLáha - a nepomohli jsme mu dost, takže potřeba EU potrestat. Jako skutečný Usáma, jenž takto trestá USA.

A pokud, tak že se omezí na Francii...

S. Netzer 22.3.2011 16:28

Re: Držím nám palce,

Ó svatý Floriáne, ušetři můj dům, zapal jiný.

J. Schwarz 22.3.2011 18:31

Re: No jo - je tam občanská (kmenová, klanová, etnická,...) válka.

Pane, hluboce se mýlíte. Naším největším nepřítelem je vlastní levičáctví a "Humanismus", který nám znemožňuje nelegální imigranty vykopnout zpět tam, odkud přišli. Pak si z nás může takový Kaddáfí, který humanistickou úchylkou věru netrpí, dělat legraci a zároveň obnažovat naše farizejství. Nabízí totiž, že za pár miliard EUr ročně imigraci afričanů do Evropy zabrání. Jak? Prostě je nechá zmlátit, naložit na náklaďáky a vysypat do písku někde u Čadské hranice. Nebo je potopí u Libyjských břehů. A "humanističtí evropané" na tento kšeft přistoupí, protože jsou moc pokrytečtí na to, aby nelegální imigranty prostě nepustili na břeh. "Humanista" má holt zábrany nechat někoho umřít bez pomoci, nemá ale zábrany dát milion vrahovi, aby dotyčného odpravil a pak "morální dilema" zmizí - není koho zachraňovat.

V. Novák 22.3.2011 9:36

Umím si představit, že i mezi těmi, jimž pomáháme,

jejichž letectvem se zejména Armée de l'Air stala, se najde spouta takových, kteří nebudou překypovat přehnanou vděčností. Usámu si taky vypěstovala CIA jako bojovníka proti Sovětům.

J. Poláček 22.3.2011 9:15

teror

autor článku píše že "Dovedu si docela dobře představit, že mezi v budoucnu poraženými

příznivci Kaddáfího jich bude značný počet připraven aktivně se zapojit

do teroristických aktivit proti „bezbožným agresorům“.....

já dodávám, že vždy byl a vždy bude. Vůbec k tomu nepotřebují relevantní důvod jako odplata za bezletovou zónu. Postačí jim k tomu jakákoliv prkotina. Umím si představit třeba nějakou ofenzivní akci na přání Hamásu, Hizbaláhu, mučedníků od ......., kohokoliv komu se to hodí do krámu. Asi nebude fungovat nepsané pravidlo : když vás nekousneme my pak nás nekousnete vy - vzteklý pes nedodržuje pravidla, ani ta psí.

P. Rada 22.3.2011 9:36

Re: teror

Pane Poláček a není to s logiky věci jinak? Pokud tedy komusi za záminku postačí "jakákoli prkotina" - pak jako by se už stalo a dál je rozumější se na onoho v dalším rozhodování příliš neohlížet. Nemá to totiž s aktuální situací adekvátní vazbu.

M. Košťál 22.3.2011 10:06

Re: teror

jo, pak bychom taky mohli zrušit svobodu slova a tisku, protože když si někde v novinách nebo v kabaretu udělají srandu z proroka a mulláhů, tak  nám hrozí, že začnou hořet a vybuchovat ambasády, když někdo napíše román, kterej se machometánům nelíbí, tak na jeho hlavu vypíšou odměnu atd. atd. atd. a největší sranda je, že jádrem těchto úvah jsou kaddáfího kecy o tom, že žádní povstalci ve skutečnosti nejsou, protože to celý je jen akce al-káidy a CIZÍCH islámistů, který zdrogovali libyjskou mládež. přitom podle všech dostupných informací jádrem protestů v libyi jsou sekulárně orientovaní středostavovští obyvatelé měst. celý to začalo demonstrací právníků! už jenom ta představa hejna advokátů, který jdou do ulic hulákat s transparenty naznačuje, že tam asi není něco v pořádku. jenže chytrolíni u nás se toho okamžitě chytli,  berou to jako hotovou věc. pan kaddáfí je docela normální slušnej diktátor a a za všechno můžou islámisti. Kaddáfí je lump, gangster a k tomu šílenej megaloman. Jen díky západu přežil tak dlouho po konci studený války a je zcela na místě, když s ním západ definitivně skoncuje. 

Z. Bureš 22.3.2011 8:07

Se vším souhlasím . . . . .

. . . ale na závěr položím jednu otázku : Byli bychom - my Češi - byli bychom rádi, kdyby se do našich vnitřních záležitostí před 30-ti, 40-ti-, 50-ti lety vměšovali ze západu ??? Byli bychom rádi, kdyby po 48 roce přišli amíci a vyhnali bolševiky . . . byli bychom rádi, kdyby po 68 roce vyhnali od nás i okupační vojska ruských bolševiků ???

To je ta moje otázka !!!

P. Rada 22.3.2011 9:13

Re: Se vším souhlasím . . . . .

Odpovědí by mohla být míra ono vměšování vzhledem k tomu jak dramatická situace u nás kde a kdy byla, zdali kdy byla u nás občanská válka... či by šlo o naopak především o vyřizování si mocenských účtů právě na našem území. Tuto otázku okolností a míry intenzit by jsme si však měli pokládat spíš předem a tak se vyhnout zásadním situačním nesrovnalostem.

P. Ryšavý 22.3.2011 8:04

Odevzdejme stát Číně nebo Rusku

Kdyby se neudělalo nic, tak proč bojovat proti Hitlerovi, zahoďme svoje ideály a odevzdejme stát Číně nebo Rusku, rádi si ho vezmou a pak už nebudeme mít morální výčitky, to rozhodně ne.

V. Heidlerová 22.3.2011 8:40

Re: Odevzdejme stát Číně nebo Rusku

Moudrá slova!!!  Jak by potom náš stát (ještě bez Rusů a Číňanů) řešil příliv arabských uprchlíků? To bychom nechali všechno Italům? Vzniká nové morální dilema. , jsme přece v EU.

A. Fritscher 22.3.2011 8:02

Srát se do cizích zemí je stejné

jako myslet si, že máme právo vletět sousedovi do bytu nebo na dvůr jen proto, že tam vříská po manželce a nebo v neděli dopoledne řeže na cirkulárce. Máme to právo tam vletět ?!? A pokud ano, proč už nemáme pořádek v Chánově, Janově na Vsetínsku a všude jinde kde se roztahují ti co jsou Arabům tak podobní nejen vizáží ale i mentalitou.

J. Síbek 22.3.2011 8:29

Re: Srát se do cizích zemí je stejné

Pokud bude jen vřískat,tak asi ne,ale pokud by ji mlátil sekerou tak asi ano,protože když nic neuděláte,tak ji zítra vezme na vás,když mu odmítnete půjčit manželku nebo peníze.

A. Fritscher 22.3.2011 9:12

Re: Srát se do cizích zemí je stejné

Ano a teď tam vletíte abyste sejmul toho souseda se sekyrou a ujde vám, že před tím než na ni vytáhl sekyru ona ho podřízla nožem a nebo mu nasypala strychnin do kafe. Většinou asi zasáhnete správně ale co když odděláte toho nepravýho jen a pouze z nedostatku informací a nebo třeba proto, že paní potřebuje k dosažení orgasmu sadomaso divadlo. Vím že to je blbé přirovnání, ale pokud neznám přesně jak to u sousedů chodí, tak nebud střílet toho kdo drží v ruce sekeru, protože ji může držet z jiného důvodu než to vypadá :o(

K. Krbálek 22.3.2011 10:59

Re: Srát se do cizích zemí je stejné

ovšem u Kaddáfího je to jednoduché, 40 let tyranizuje svou zemi, vraždí politické odpůrce a teď se rozhodl zmasakrovat povstání proti němu. Veřejně hlásá, že bude bojovat do posledního náboje a do posledního muže a ještě k tomu říká, že k moci se dostal násilím a že jen násilí ho moci zbaví. Po 40 letech pozorování je docela jasné, kdo je zde agresor

K. Krbálek 22.3.2011 10:55

Re: Srát se do cizích zemí je stejné

a co když soused po manželce střílí a veřejně vyhlašuje, že jí zabije, máme čekat, až to udělá?