14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Urban 22.3.2011 21:53

Re: Ztotožňuji se zcela

Ne, muslimové k evropské civilzaci nepatří, aspoň ne k té civilizaci, jak ji chápu já. To že jsou tu muslimové - bohužel! - přítomni a tolerování, je základem demontáže evropské civilzace. Evropská civilzace se vybabrala  ze středověkého temna k jakýms takýms principům, které umožňují žít a nechat žít, bohužel ale i ty, kteří usilují o zakroucení nám krkem. Je to jako když demokracie připustí existenci komunistických a fašistických stran, které v rámci demokratického systému neusilují o nic jiného, než jak tu demokracii zardousit (a ani se tím koneckonců netají).

M. Stuchlik 22.3.2011 21:51

Re: Ztotožňuji se zcela

Součástí globální odpovědnosti je i pomoc těm, kteří ji potřebují. Ale sebemrskačství za to, že arabský svět ovládají místní většinou dost brutální diktátoři by rozhodně neměl být motivem k zásahu v Libyi, za to opravdu nemůžeme.

M. Stuchlik 22.3.2011 21:46

Araby vůbec nezajímá jestli mají právo ovlivňovat naše země

Prostě to dělají, a to metodami značně nevybíravými a co nejintenzivněji ve svůj prospěch. Proč bychom měli jednat jinak? Není to ani morálnější ani inteligentnější.

P. Rada 22.3.2011 19:54

Re: Ztotožňuji se zcela

Dnes už k Evropské civilizaci celé miliony muslimů patří, "řežou se" ale s diktátorem" vyzbrojeným s Evropy, těsně za hranicemi Evropy, uprchlíci jdou do Evropy, ta s toho regionu žije naftou, tento kolotoč roztočil ten který i konkrétně od nás má semtex, který pak použil proti Evropě...

Je toho snad málo co máme v souvislostech s tímto regionem na svědomí? A to i bez závaků k chartě OSN.... kterou jsme ratifikovali kde se hovoří o tom co je to lidské právo i pro nás a co genocida?

Jeví se mi to tak, že leckdo už pozapoměl, že svoboda něco stojí nebývá to málo a není to o vytváření hranic ale o jejich odbourávání a že k té svobodě patří i odpovědnost.

J. Urban 22.3.2011 19:22

Ztotožňuji se zcela

s tímto článkem. Je to jistě hnusné a cynické - ale copak je skutečně pro evropskou civilzaci špatně, když se musulmani řežou mezi sebou??? A copak logickým důsledkem vměšování nebude otočení musulmanské nenávisti proti vměšovatelům??? Dočkáme se vděčnosti jak od Al-Kajdy a Talibánu... Nejprve jsem Schwarzenbergovi nerozuměl, když nabádal ke zdrženlivosti - ale snad to myslel právě takhle. No zato teď pluje s proudem - a zase mu nerozumím :-(

J. Schwarz 22.3.2011 18:31

Re: No jo - je tam občanská (kmenová, klanová, etnická,...) válka.

Pane, hluboce se mýlíte. Naším největším nepřítelem je vlastní levičáctví a "Humanismus", který nám znemožňuje nelegální imigranty vykopnout zpět tam, odkud přišli. Pak si z nás může takový Kaddáfí, který humanistickou úchylkou věru netrpí, dělat legraci a zároveň obnažovat naše farizejství. Nabízí totiž, že za pár miliard EUr ročně imigraci afričanů do Evropy zabrání. Jak? Prostě je nechá zmlátit, naložit na náklaďáky a vysypat do písku někde u Čadské hranice. Nebo je potopí u Libyjských břehů. A "humanističtí evropané" na tento kšeft přistoupí, protože jsou moc pokrytečtí na to, aby nelegální imigranty prostě nepustili na břeh. "Humanista" má holt zábrany nechat někoho umřít bez pomoci, nemá ale zábrany dát milion vrahovi, aby dotyčného odpravil a pak "morální dilema" zmizí - není koho zachraňovat.

S. Netzer 22.3.2011 16:28

Re: Držím nám palce,

Ó svatý Floriáne, ušetři můj dům, zapal jiný.

V. Novák 22.3.2011 16:22

Držím nám palce,

aby v Benghází nebyl nějaký místní Usáma bin Ládin, který usoudí, že když už jsme mu pomohli, pomohli jsme mu na rozkázání AlLáha - a nepomohli jsme mu dost, takže potřeba EU potrestat. Jako skutečný Usáma, jenž takto trestá USA.

A pokud, tak že se omezí na Francii...

V. Heidlerová 22.3.2011 16:02

Re: A to je právě ta chyba:

Zní to slibně, ale kam by se repatriovalo?  Více než divoký Západ mne děsí divoký Východ. Asi jsem napsala špatně velká písmena. Pardon.

P. Rada 22.3.2011 15:19

Re: Nikdo netvrdí, že Saddám byl Beránek Boží.

Stalin byl také diktátor co udržel lecos pohromadě.... Tedy za cenu mnoha a mnoha životů - ale to našincům, kteří o tom nevěděli, přirozeně tolik nevadilo.

Mě osobně bylo nedávno při návštěvě památníku "Vojna" na místě bývalé těžní jámy uranového dolu stydno, že jsem jako malej kluk svého času nevěděl o zvrhlostech ke kterým tam docházelo - a já si přitom někdee v pohodě hrál.

Jak se mi to jeví tak ani dnes toto dění kdesi... mnohým nevadí, jen když je to nepálí ale to  máme informační kanály veřejně přístupné a nebývale rozvinuté. Mám tedy pro vznik a rozvoj tohoto lidského fenoménu skryté tyranie sice ždibec pochopení ale zároven nemohu jinak než ho zásadně odsuzovat. Dnes se totiž máme jako lidstvo za celé epochy nejlépe a ignorace amorálního jednání jen kredit druhu homo co už má ledacos na svědomí jen dál snižuje.

Zároven mám za to, že pravidelně nikoli ti nejchudší ale naopak ti co jsou bohatství nejblíže nejčastěji k amorálním společenským excesům dospívají.

V. Novák 22.3.2011 13:10

Nikdo netvrdí, že Saddám byl Beránek Boží.

Ani náhodou. Byl to diktátor a dosti masitý diktátor. Prvděpodobně masitější než Kaddáfí.

Ale jako diktátor dokázal udržet sunitsko-šíitsko-kurdský stát pohromadě, funkční a bez občanské války. Rovněž bez teroristů a bez výcvikových základen těchže. Poměrně sekulární stát, což je v oblasti nezvyklé.

Odstranili jsme ho - ano, i my, i ČR - a výsledkem JE občanská a sektářská válka a vyhánění a vraždění jinověrců. Saddámovi křesťané nevadili. Jeden mu dělal ministra, tuším, zahraničí. Vadili mu islamisté. A roajalisté, komunisté, nacionalisté, sektáři...

J. Balcar 22.3.2011 13:09

A to je právě ta chyba:

Svět urazil dlouhou cestu od ochrany vlastních zájmů k rezignaci na všechny hodnoty, které - ať se Vám to líbí, nebo ne - stojí u základu západní civilizace. Repatriace v evropském měřítku je zatím pro Vás nepředstavitelná, avšak do budoucna nevyhnutelná. Střílení? No jistě, od toho bychom měli mít armády (zase mluvím o Evropě). Divokého západu mi opravdu není třeba. Zpřísnění přistěhovatelských pravidel neřeší vůbec nic, stačí když se budou (víte kdo ) množit a (ne)přiszpůsovat jako dosud.

V. Novák 22.3.2011 13:02

No, asi záleží na tom, kdo co dělá, že...

Když někdo, koho nemáme rádi, je to masakr, když kamarád - tak drobnější společenský exces.

Poslat proti demonstrujícímu davu výsadkáře a ne speciálně vycvičené a vystrojené policajty (pokud už bylo nutno proti pokojné demonstraci posílat koholi), je přinejmenším stupidita. V horším případě pokus vyvolat  to, k čemu došlo. A spustit palbu do pokojného davu pouze vykřikujícho hesla je stejný zločin v Británii jako v Libyi. Nebo v Bahrajnu, Egyptě, Saudské Arábii, Jemenu, Íránu, Iráku, Číně...

Výsledkem byla aktivizace IRA a desetiletí mimořádně kruté městské gerily.

S. Netzer 22.3.2011 13:01

Re: No jo - je tam občanská (kmenová, klanová, etnická,...) válka.

"Dokud v Iráku vládl Saddám, občanská válka tam nebyla."

Dujail Massacre (http://en.wikipedia.org/wiki/Dujail_Massacre) Vám nic neříká? Že Saddam hromadně vraždil (nejen) šiity, Vám zřejmě v tomto případě nevadí.

A. Fritscher 22.3.2011 12:21

Re: alternativa? přímý přenos z masakru v Benghází

No trochu jste nepochopil moje přirovnání, já mluvím o Kadáfím co krotí ty pouštní klany které se chovají zdivočele. Já to neznám, odvozuji a proto si myslím, že byl kadáfíí dlouho tolerován západními mocnostmi. Pokud jenom práskal bičem, tak se na ten cirkus dalo koukat, ale teď když se hodlá některých zdivočelých zvířat zbavit a nebo místo biče použít velký klacek, tak najednou útlocitná očička diváků z vyzdobených lóží toto nesnesou. Takhle jsem to myslel pane Rado :o(

P. Rada 22.3.2011 12:08

Re: No jo - je tam občanská (kmenová, klanová, etnická,...) válka.

Jen k těm co se údajně rvou na stavbách... každopádně bych jim nedával do rukou neadekvátně efektivní zbranové systémy - a když už toto někdo udělá za nás - pak jsem pro to co nejrychleji jim je odebrat - a právě toto se nyní doufám děje.

P. Rada 22.3.2011 12:03

Re: alternativa? přímý přenos z masakru v Benghází

Argumentování krotitelstvím stojí na předpokladu nadhledu a dobrý krotitel pak musí být především dobrým znalcem i diplomatem - pak má cirkusové představeení svou výšku. Já mám v této analogii za to, že Kadáfí se přestal chovat jako rozumná šelma a prásknutí bičem je už na něj dlouho málo.

V. Novák 22.3.2011 12:03

No jo - je tam občanská (kmenová, klanová, etnická,...) válka.

A co tam dělají euroamerická vojska? Špatný dojem?

Dokud v Iráku vládl Saddám, občanská válka tam nebyla. Rovněž tam nebyl terorismus a Irák nebyl základnou teroristů. Dnes tam občanská válka (a do jaké míry občanská a do jaké klenová a do jaké sektářská nevíme) je - a ani hodně masitý diktátor nedokáže pobíjet tak rychle jako jeho občané mezi sebou. Dříve tam  nikdo nepobíjel a nevyháněl křesťany, kteří v zemi žijí od prvních staletí letopočtu. Dnes ano.

V Libyi drží Kaddáfí pod krkem několik silných a mnoho malých klanů. Obvyklou zábavou mladých přislušníků klanů je pobíjet přísušníky jiných klanů - to patří ke klanové kultuře. Kaddáfího zabijeme (usoudíme v Haagu nebo vydáme ke "spravedlivému procesu" jeho nepřátelům) - a co bude? Nedopadne Libye jako Afghánistán, tedy klanová území s "centrální vládou" natolik zkorumpovabnou a bezmocnou, že ji lze za vládu těžko považovat? S "prozápadním presidentem", kterému museli Zápaďáci zabít bratra, neb byl drogovým mogulem? Územím, jež je definováno jen hranicemi sousedních států a s permanentním bojem každého s každým?

Za Libyí je Sahara a za ní subsaharská Afrika. Odtud přicházejí denně tisíce emigrantů - Kaddáfí je dokázal udržet dál od Evropy. Dokáže - a bude mít zájem dokázat - je udržet nějaký libyjský Karzáí?

Stručně - kdo nám nakukal se mezi ty tlupy znesvářených nacionalistů cpát? Když se někde pomlátí na svatbě cikáni, to nejrozumější, co může policie udělat, je nechat je a posléze posbírat mrtvé, odeslat do nemocnice raněné a pozavírat pozůstalé. Ne riskovat, že se spojí proti společnému nepříteli.

P. Rada 22.3.2011 11:56

Re: K takovým závěrům

Když už strašíte muslimama - pak nezapomínejte že oni i křestané mají mnohdy ale i lecos společného co zřejmě vzniklo s obav obou církevních uskupení o ztrátu moci. Např. křestané utlumili význam postavy Máří Magdaleny a zejména její vstah s Kristem a tím i pozici žen ve společnosti a muslimové toto od dob Mohamedových dotáhli dokonce daleko dál a to až do dnešních burkových absurdností.

Pokud tedy už definujeme naše skupinové nepřátelé někde vně, měli bychom se ale zároven umět vyrovnat se svou vlastní deformovaností.

Navíc je škoda že pan Sch... není schopen rozlišovat v okolí a všechny tak háže do jednoho nepřátelského pytle.

Další vážný problém ale vidím v tom, že svou surovinovou závislostí na mimoevropském teritoriu a navíc rostoucí měrné spotřebou apriori sami navozujeme globálněji konfliktní situace kdy pak skutečně daleko víc záleží na pohledech jiných etnik vůči nám než by v případě naší faktické nezávislosti bylo adekvátní.

P. Rada 22.3.2011 11:33

Re: Krvavá neděle vám nic neříká?

Pokud jde o drobnější společenské excesy pak máte pravdu - viz i naše Mostecká stávka .... Aale bylo by dobré umět i zde rozlišovat a domýšlet, zdali a jaký by i v té době byl adekvátní zásah či jen postoj okolí. Dnes je navíc svět podstatně menší a Libye je prakticky na hranicích Evropy i s důsledky na migrační vlny i s evropským ale etnicky de facto arabským obyvatelstvem jehož je v zde dnes víc jak v celé Libyi.

M. Čejka 22.3.2011 11:20

Re: Lepší se dívat zpoza rohu

Prosimvás, čerpejte informace jinde než v mainstreamu, použijte google, wikipedii,

mainstream je americká propaganda a brainwash - například libye ma HDP 6000 USD, což je nejvíc v africe, a Libyi nepomaha žadná humanitárni organizace

nevim jestli hledáte pravdu nebo se snažíte najít argumenty pro své přesvědčení...

A. Fritscher 22.3.2011 11:16

Re: alternativa? přímý přenos z masakru v Benghází

To je naprosto pochopitelné a srozumitelné. A vy máte představu o tom, který pouštní klan teď v rámci NATO zachraňujeme a zda jsme si vybrali ten správný a hodný, já teda ne.

Jestli nakonec ten kdo udržuje tygry na stoličkách a v odstupu nedělá dobře.

Krotitel v cirkuse má v ruce taky pořád bič a je připravenej šlehnout a udržet si autoritu. Mezi smečkou divokejch šelem to z cukrovým a otevřeným srdcem na dlani moc nejde :o)

A. Fritscher 22.3.2011 11:12

Re: Srát se do cizích zemí je stejné

PAne Krbálek já neobhajuju Kadáfího, já jen chci aby se hodně přemýšlelo než se něco někam "přivaří". Každej technik ví, že jak se něco někam pořádně přivaří, je to nafurt a napravuje se to velmi těžko. Jde o to abychom nezachraňovali "vzteklou mrchu" která vás po tom co odzbrojíte majitele za odměnu pokouše!

K. Krbálek 22.3.2011 11:05

Re: Lepší se dívat zpoza rohu

ano, lepší se pustit do boje s Kaddáfím, než dopustit další Mnichov. Pořád je naděje, že si Libyjci zvolí jinou alternativu než je další diktatura. A i kdyby se nějaký další diktátor moci chopil, pořád jim zůstane vzpomínka na to, jaké to bylo, když byli aspoň chvíli svobodní a jednoho dne ho stejně svrhnou, protože žádná diktatura není věčná. Dali jsme jim šanci a toho si na té akci cením nejvíc, nevím jak jí využijí, ale mají právo bojovat za svůj lepší život i když je to běh na dlouhou trať, i když se možná dostanou do slepých uliček

S. Netzer 22.3.2011 10:59

Re: Krvavá neděle vám nic neříká?

http://en.wikipedia.org/wiki/Novye_Aldi_massacre

" ... a Russian Ministry of Defense spokesman declared that "these assertions are nothing but a concoction not supported by fact or any proof ... [and] should be seen as a provocation whose goal is to discredit the federal forces' operation against the terrorists in Chechnya"

K. Krbálek 22.3.2011 10:59

Re: Srát se do cizích zemí je stejné

ovšem u Kaddáfího je to jednoduché, 40 let tyranizuje svou zemi, vraždí politické odpůrce a teď se rozhodl zmasakrovat povstání proti němu. Veřejně hlásá, že bude bojovat do posledního náboje a do posledního muže a ještě k tomu říká, že k moci se dostal násilím a že jen násilí ho moci zbaví. Po 40 letech pozorování je docela jasné, kdo je zde agresor

K. Krbálek 22.3.2011 10:55

Re: Srát se do cizích zemí je stejné

a co když soused po manželce střílí a veřejně vyhlašuje, že jí zabije, máme čekat, až to udělá?

K. Krbálek 22.3.2011 10:52

alternativa? přímý přenos z masakru v Benghází

největším problémem těchto komentářů je, že jejich autoři žijí ve světě svých bludů a tisíckrát opakovaných lží, o kterých už ani nevědí, že nejsou pravda. Například ta o boji Západu proti muslimskému světu. V Iráku, Afghánistáni i teď v Libyii neprobíhá střet mezi Západem a muslimy, ale občanská válka, kde se řežou muslimové mezi sebou, 80 až 90% mrtvých nemají na svědomí "zločinní imperialističní agresoři", ale místní vojáci, povstalci či teroristi. Problémem muslimského světa je to, že nemá centrální mocnost, která by udržovala pořádek, tak jako USA dokázaly umravnit Evropu, či jak Rusko drží při zemi své impérium. V muslimckém světě je to jinak, tam roli centrální mocnost občas hrají USA, ale občas jí taky nehrají. Dalším problémem je, že napříč celým muslimským světem neexistuje žádná legální a legitimní vláda, jsou zde jen jakési pašalíky pouštních náčelníků, které se jako státy jen tváří, takže USA vlastně nemají žádného rovnocenného partnera. A podle toho to tam vypadá, je to vlastně rvačka pouštních gangů o kontrolu ropných polí a to je vydáváno za "mezinárodní" politiku.

V. Novák 22.3.2011 10:48

Krvavá neděle vám nic neříká?

Najděte si Bloody Sunday nebo Bogside Massacre.

Tenkrát spustili výsadkáři Jejího Veličenstva palbu do davu demonstrantů.

Skoro 40 let o tom masakru britská vláda a justice lhala, přestože už tehdy se o něm městský koroner (a bývalý major britské armády - žádný irský separatista) vyslovil jako o vraždě.

S. Netzer 22.3.2011 10:45

Re: Ona totiž Netzer samozřejmě ví

http://www.google.com/search?q=iranian+plot+bahraini+protests&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a