5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Diskuse k článku

SVĚT: Čipy pod kůží

Žádná diktatura nezapomíná na děti. Komunisti měli jiskry, pionýry a svazáky jako své budoucí kádrové rezervy. Ani Číňané nezapomínají na děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 7.1.2022 13:26

Průšvih je, že ono je to fakt pohodlnější.

Jak jsem v podobných souvislostech spíš paranoidní, tak si libuju svoji českodrážní in-kartu, na které mám jak pražskou Lítačku, tak tím platím jízdné v jistém krajském městě a dokonce jsem teď jel kamsi vlakem ve dvou, takže jsem kupoval jízdenku a místenku pro oba přes počítač a svoji "železniční identitu", a ta karta bez dalšího věděla a průvodčímu sdělila, že je všechno v pořádku.

Ale ještě to nemají dokonalé. Ta věc umožňuje koupit si jízdenku a místenku v ceně 0,-Kč; může to mít význam například pro rezervaci parkování u nádraží. Takže když jede někdo spřátelený třeba na druhém konci republiky a obává se bitvy o místo, tak si to místo zadarmo koupím, ve vlaku je označené (místenka Plzeň - Cheb), dotyčný ho obsadí s tím, že když majitel místenky dorazí, samozřejmě místo uvolní, a je hrozně spokojený.

V. Němec 7.1.2022 8:58

"Babylonská věž" je pojem pro něco co možná bylo něco podobného dění v Číně. Skoro bohové a............

J. Lukavsky 7.1.2022 8:27

Všechno má své pro a proti. Čipy u dětí by jistě uvítali ti co jim ukradli dítě, v Číně se dosti kradou synáčci pro bezdětné manžele. Stejně tak by těžko šel do báně "žertéř" co ze špásu vám vytlačí auto do škarpy - kdyby ho nezaznamenala kamera. Prostě by řekl, že tam nebyl. Také jak dokážete zloději že se s vámi přišel podělit o vaše úspory a TV, když ho nezachytí kamera? Jako vždy je problém hranice využití a zneužití. J.L. end

L. Harvánek 7.1.2022 8:58

A už jste viděl nějakou databázi s osobními údaji (je naprosto lhostejné, zda ji vytváří nějaký soukromník s bohulibým nápadem zlepšit služby zákazníkovi) či nějaký státní orgán (slibující omezení administrativy), aby nedošlo k zneužití těchto údajů? Takže i na netu raději zásadně nedávám souhlas s použitím mých osobních údajů. I za cenu toho, že se k některým informacím nedostanu. Je zvláštní, jak tyhle moresy zavádí veřejnoprávní Český rozhlas placený i z mých daní a jemuž též měsíčně jistý obnos (který se současnému generálnímu řediteli zdá příliš malý).

F. Kusák 7.1.2022 9:29

To máte pravdu a o chování tzv. médií veřejné služby to platí dvojnásob. Říkáte, že jsou placeny z našich daní. S tím nemohu souhlasit, protože daně podléhají daňovým zákonům a jejich výše je dána rozpočtem, jehož čerpání je sledováno kontrolními úřady a zneužití je trestným činem. To ten "koncesionářský" poplatek neumožňuje. Takže ten poplatek je v podstatě protiústavní a ÚS by ho měl v této podobě zrušit. Jenže to by tam nesměl sedět Rychetský a spol.

P. Kavan 7.1.2022 9:38

I když na netu nedáváte souhlas, stejně o vás Google a Microsoft vědí první poslední. A asi tak 50 webů zná vaše oblíbená hesla. Vaše mailová adresa pravděpodobně běhá v několika databázích se kterými se obchoduje. A všechno se to zneužívá tak, že vám do schránky chodí hory spamu, a zobrazuje se vám reklama cílená přímo na vás.

Otázka zní, když tohle všechno dělají soukromníci, je nějaký rozdíl když to bude dělat i stát? Pokud to dělat nebude, nedojde k tomu, že služby státních institucí budou fungovat řádově hůř a pomaleji než soukromé? Nabízí se odpověď "však taky stát skoro nic dělat nemá, mají to dělat soukromníci" - jenže je takový rozdíl když vaše data zneužívá stát a když je zneužívá soukromník? Nota bene když ten soukromník není žádný malý pekař odvedle, ale mezinárodní firma, která svou mocí se státy soupeří?

F. Kusák 7.1.2022 9:56

Velikým paradoxem je, že stát pro přístup do mnoha databázi používá bankovní identitu a banky jsou soukromé instituce v majetku zahraničních společnosti, dokonce i mimo EU. Divím se paní Šichtářové, že se pouští do mimořádně problematické diskuze s takovou naivitou.

A. Renjascu 7.1.2022 10:27

Naivita to není, jen nám oklikou sděluje, že společnost spěje k nové totalitě z které žel nebude úniku. Jednotlivec půjde vaporizován stisknutím tlačítka, a běda pokud bude mít někoho na kom mu záleží.

P. Kavan 7.1.2022 11:53

To je zbytečně depresivní. Jsem přesvědčen že problém nikdy není v prostředcích jaké máte k dispozici, ale v lidech, kteří ty prostředky používají. A mechanismy jak se s nimi vypořádat už máme tisíce let, protože nové prostředky dostávají lidi do ruky každou chvíli. Myslíte že před dvěma tisíci lety byl takový problém zabít nepohodlného jedince během okamžiku?

Takže nějaké problémy z toho dost možná budou, ale na konec světa to nevidím.

J. Jurax 7.1.2022 14:15

Konec světa to nebude. Ale jaký ten svět bude je otázka dnes nezodpovězená. A těžko říct, zda by se nám dnes ten budoucí svět líbil.

L. Beneš 7.1.2022 11:14

Potvrzuji! Před časem jsem ve slabé chvilce poslal jistý obnos jedné z mnoha těch dobročinných organizací, které bdí nad potřebami potřebných dětí. Od té doby mi každý rok přijde nejméně dvacet žádostí o příspěveček (pokud možno pravidelně se opakující) nejen od andělů bdících nad potřebami sirotků a nedonošených dětí, ale i od spolku na ochranu zaběhlých psů, loni dokonce od včelařské organizace bojující proti nákaze včelím morem či varroázou. Zajímavé, že v širokém sousedství neznám nikoho, komu by podobné žádosti a prosby přicházely. Je pravda, že nikdo se mi nesvěřil, že by byl v minulosti někomu poslal aspoň 1 korunu příspěvku.

Z. Lapil 7.1.2022 13:30

Tisíciletý problém: Kdo hlídá hlídače?

J. Jurax 7.1.2022 14:32

Hlídači o úroveň výš ... :-)

V. Kučer 7.1.2022 9:31

Smysl by to mělo u trestaných recidivistů ale to ochránci jejich lidských práv nedovolí.

J. Jurax 7.1.2022 14:53

Nesporně mělo. To je právě to, že i bohulibý účel se dá (zne)užívat ryze podle potřeby.

Legislativní brzdy jsou směšné. Legislativu tvoří lidé jsoucí momentálně u moci.

V diskutovaném případě by postačilo vhodně rozšířit definici recidivisty. Kdo se opakovaně dopustil dopravního přestupku, opakovaně se provinil proti školnímu řádu či byl lapen bez platné jízdenky, opakovaně se dopustil rušení nočního klidu či byl zabanován na diskusnich fórech a socsítích, byl účasten nepovolené demonstrace atd. atd. ...

J. Jurax 7.1.2022 15:03

Ad obránci práv - zde by stačilo pomocí médií vytvořit společenské povědomí, ze ten, kdo se zastává sprostého zločince a kriminálníka, je mu podoben a budiž tedy dehonestován, ostrakizován, z práce vyhozen (kdo by zaměstnal individuum sympatizující se sprostými zločinci) atd.

Že to jde je zjevné - dnes kupříkladu stačí říct, že existují jen dvě pohlaví nebo prohlásit WLM ... jen je potřeba do toho investovat peníze a pak na tom vydělat ...

J. Nevrkla 7.1.2022 8:25

Připomíná to pomatení fašismem, nacismem, komunismem a teď covidfasismem. Když člověk vidí, jak velká část společnosti je proti tomu, aby evidentně zcela zdravý Djokovič mohl vstoupit do Austrálie, je mu smutno. Tady vůbec nejde o zdraví, kdo se nechal podrobit, chce, aby se podrobili všichni. Jak se to liší od nacistické nenávisti k Židům a komunistické nenávisti k soukromníkům?

F. De Winter 7.1.2022 9:08

R^R^R^

O. Kurz 7.1.2022 10:16

T:-)nejde o Djokoviče, Jde o to, aby nebyl zvýhodňován oproti ostatním

J. Nevrkla 7.1.2022 10:36

Ano, kdo se nechal naockovat, chce mít proti ostatním výhody, nerad vidí, že by měli mít stejna práva. Bez ohledu na nějaké zdraví. Očkovaní nemocní mohou kamkoliv, neockovani zdraví nikam. Jsou na straně covidfasistu, Djokovič bojuje nejen za svá práva, ale na straně antifašistů. Jednou se fašisté budou za své jednání stydět a odpovídat, možná i před obdobou norimberského tribunálu. O tom už jsem přesvědčen.

J. Cimbálník 7.1.2022 14:21

Zeptejte se syna.. 

J. Nevrkla 7.1.2022 14:29

Pracuje na JIP, má jiný názor než já, ale nutit mě a manželku k očkování už si raději netroufa. Podlehl jednostranným informacím, ale už začíná pochybovat.

J. Cimbálník 7.1.2022 15:00

Bohuzel se zde nedaji zobrazit tabulky z minulych mesicu na ARO- pocet, delja hospitalizace, covid, ockovani... Je to jen par lidi, ale co covidovy pacient, to obsazene luzko, to patricne naklady. Proc ma syn jiny nazor? Ze by profesni zkusenost?

J. Nevrkla 7.1.2022 15:28

Ano, dvakrát tolik očkovaných než neočkovaných. Tak jsem mu musel ukázat jinou statistiku, kde bylo na JIP 250 očkovaných a 2 reinfikovani, jako jsem já i manželka. To ho trochu překvapilo, nevěděl to.

J. Cimbálník 7.1.2022 18:59

Zdroj? Já mám jinou zkušenost a to vidím na vlastní oči...

J. Nevrkla 7.1.2022 19:27

Statistika a grafy uzis, z ministerstva zdravotnictví, po jednom zveřejnění v televizi pirátským kandidátem na ministra, byla snaha ho vyloučit ho ze strany. To bylo v z listopadu. Prosincové grafy už jsem nenašel.

J. Nevrkla 7.1.2022 19:24

Protože nevěděl, že ti po nemoci se v nemocnici prakticky nevyskytují, ptají se pouze na očkování, nikoli na nemoc. A protože podceňuje možné dlouhodobé následky těchto vakcín a podlehl názoru, že po těch dávkách bude v bezpečí. Nebude, jak se jasně ukazuje. Mám vážnou obavu, že mu opakované očkování opravdu ublíží, takových případů už je mnoho, před veřejností je vše bagatelizováno a tajeno. Je jen otázkou času, kdy to nebude udržitelné.

J. Cimbálník 7.1.2022 19:55

Zdroj?

J. Nevrkla 7.1.2022 20:00

Statistika uzis.

J. Nevrkla 7.1.2022 20:18

Kurzy.cz/koronavirus/jip/

Jsou tam aktuální grafy