1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

SVĚT: Čím větší ekologická stopa, tím lépe

Jako již mnohokrát, vědci opět přinesli alarmující zprávu o tom, že lidstvo ničí svou planetu. Podle poslední zprávy Světového fondu na ochranu přírody (WWF), pojmenované Living Planet Report 2012, nám již chybí půlka planety, čili jinak řečeno spotřebováváme o polovinu více zdrojů, než je nám Země schopna dát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 23.5.2012 9:57

Demagogie pana Záloma

Ta demagogie prostupuje celým článkem. Např. závěr kategoricky tvrdící:.... "Máme pouze dvě možnosti: využívat Zemi, nebo zemřít." ...

Takto vyhraněně ale otázka zdaleka nestojí a to proto, že evidentně je pro životaschopnou společnost možné konzumovat v přepočtu na jednotlivce možství v rozsahu i více jak jednoho řádu. Jen naši předkové kteří byli produktivní kolem roku 1950 měli 7x nižší energetickou spotřebu než my - o předprůmyslovém věku nemluvě. I v součastnosti vedle sebe koexistují společenstva s velmi rozmanitou mírou spotřeby. V průměrech na oblast od 0.6tun olejového ekvivalentu/osobu/rok v Indii přes 4.3t v Evropě až po 8.4t v USA (WEC 2000) Spotřeba jednotlivců je navíc ještě rozsáhlejší.

Další otázkou je jak využívat planetu co se týká neenergetických zdrojů a také do jaké míry a jak rychle se opět produkty našeho širšího metabolismu dostávají zpět do přírodních cyklů.

Nadstavbou nad toto je pak suběktivní pohled. Dnešní ropou jaksi zdrogovaná společnost se chová docela jinak - má jiný hodnotový žebříček - jak bylo po tisíciletí normálem při populačním zatížení planety jen cca miliardou lidí ač geneticku máme prakticky totožnou. Jsme dnes totiž každý z nás jakýmisi otrokáři s desítkami až tisíci energwetických otroků v pozadí - např pod kapotou auta... - a podle této síly také mnohdy uvažujeme.

Jeli dnes na dohled návrat k Normálu - tedy omezení míry populační i metabolické, zdaleka to nemusí být s hlediska vývoje jen regresivní proces, ale může to předznamenávat počátek už nikoli extenzivního ale intenzivního vývojového trendu směrem k rozvoji "lidství". Tento fenomén se nekryje s mírou osobní spotřeby pododobně jak propastná oblast dělí jen druhy homo sapiens (do období před cca stotisíciletím hloučky sotva přežívajících tvorů) - oproti homo sapiens sapiens (nejnebezpečnější predátor planety, jež si ale neví dosud rady sám se sebou - viz příspěvek pana Záloma).

R. Langer 23.5.2012 9:16

Jéje,

to tady zase bude levičáckých zelených blábolů. Hned si to jdu přečíst... :-D

J. Fleiszner 23.5.2012 8:25

Příroda, Bůh, UFO

PŘÍRODA - Vyvinuli jsme se z opice (nebo co já vím z prasete) a jsme tedy normální součástí přírody, včetně atomových elektráren, solárních parků a koncentračních táborů. Vše je tedy OK.

BŮH - Vytvořil nás Bůh. Jsme "boží dílo". Jednáme tak, jak nás Bůh vyrobil. To znamená i proti jeho nařízením. Jestli je něco špatně, může za to Bůh.

UFO - Vyvinuli jsme se z opice (nebo, co já vím z prasete). Ufon nás pak geneticky pozměnil a jsme schopní vyrábět atomové elektrárny, solární parky a koncentrační tábory. Ufon se buď vyvinoul z opice (nebo co já vím z prasete), je tedy součástí přírody a vše je OK, nebo ho vyrobil Bůh.....

P. Hlosta 23.5.2012 8:46

Re: Příroda, Bůh, UFO

Mozek je kašovitá hmota s neurony a probíhají v něm miniaturní elektrické impulsy. Podle toho probíhání impulsů člověk reaguje na svět a tzv. život. Impuls - reakce tvora. Je celkem záhadou, kde se bere v tom tvoru jakési osobní přesvědčení o svém neomylném probíhání impulsů. Jaké to neurony jsou podrážděny impulsem, aby vyvolaly chemickou reakci, která způsobuje onen pocit.

Někteří tvorové přijímají chemické látky, které nahrazují činnost neuronů směrem k vyvolání chemických reakcí v těle. Pak mají i odpovídající pocity podle té které chemické látky tvorem přijaté. Je to jistá náhrada přirozené činnosti mozku. Také lze vyvolávat chemické reakce bez zásahu cizích substancí. To lze s pomocí intenzivní propagandou, kdy informace mění směrování impulzů v mozku. Příkladem může být dokonce i Pavlovův slintající pes, případně Goebbelsova propaganda u lidí.

Lidé jsou tvorové s vyšší mírou kvality neuronů a jejich množstvím. Mnohý z nich toto uplatňuje za získáním vyššího uplatnění ve společnosti lidí a převaha lidí je jím značně ovlivnitelná. Něco jako stádo dobytka, kdy vůdce stáda je respektován. Prohlásí-li takový manipulátor, že má podložené vědecky cokoliv, pak davy toto přijímají za své a zvláště, když se jim to prezentuje, jako možná záchrana před jejich zkázou. Zkázu totiž lidi nemají rádi. Impulsy v neuronech vyprodukují potřebnou chemickou reakci, no a lidé jak to stádo ....

J. Ryba 23.5.2012 8:56

Re: Příroda, Bůh, UFO

tak kašovitá hmota? :-))) To by leccos vysvětlovalo, doporučuji neurologické vyšetření, CT nebo MRI

P. Hlosta 23.5.2012 8:57

Re: Příroda, Bůh, UFO

Já krom kašovité hmoty mám i duši na rozdíl od nevěřících ;-))

J. Ryba 23.5.2012 9:06

Re: Příroda, Bůh, UFO

z toho, že ještě reagujete, usuzuji, že vaše mozková příhoda je ohraničená. Nebojte, ono se to upraví...poměrně brzy se dostaví úklidová a demarkační reakce a dojde k odstraní rozpadlé tkáně...

P. Hlosta 23.5.2012 9:12

Re: Příroda, Bůh, UFO

Snaha o urážku může být neohrabaná, vtipná, až precizně vypracovaná. Vulgární nejste, což hodnotím kladně. Na vtipnost s precizností jste však ještě nedosáhnul. Máte před sebou ještě hodně práce, než dosáhnete úrovně k tomu potřebné. Nechcete jít do politiky? Tam se to dá hodně uplatnit. ;-))

J. Ryba 23.5.2012 9:15

Re: Příroda, Bůh, UFO

vtipná je vaše kašovitá hmota (a nejen to, dole jsou na vás dotazy). Nedalo se odolat...jen tolik k vaší "preciznosti", se kterou hodláte hodnotit tu mou...

R. Langer 23.5.2012 9:45

Re: Příroda, Bůh, UFO

Je pravda, že pan Ryba by to s tou svou schopností přesvědčivě lhát dotáhl zřejmě daleko... :-D

J. Ryba 23.5.2012 9:50

Re: Příroda, Bůh, UFO

stačí málo, stačí uvést příklad, abyste za toho lháře nebyl vy...

R. Langer 23.5.2012 9:59

Re: Příroda, Bůh, UFO

Vaše lži například o atomových elektrárnách jsou dostatečně známé, třeba ta vaše oblíbená o dotacích na JE. :-P

J. Ryba 23.5.2012 10:10

Re: Příroda, Bůh, UFO

vážně, a které? Myslíte "moje dotační oblíbená", která je součástí letos podané žaloby na Evropskou komisi k Evropskému soudu? Že za posledních 50 lety ze všech dotací, které šly do energetiky, šlo 95% do jádra? :-) (uváděl jsem i zdroj)

kontrolní otázka: z jakých prostředků byly postaveny všechny naše bloky JE?

R. Langer 23.5.2012 10:16

Re: Příroda, Bůh, UFO

Z peněz ČEZu, jak vám bylo několikrát vysvětleno.

J. Ryba 23.5.2012 10:20

Re: Příroda, Bůh, UFO

jo....a ty přišly odkud?

J. Ryba 23.5.2012 10:20

Re: Příroda, Bůh, UFO

jo....a ty přišly odkud?

J. Ryba 23.5.2012 10:33

Re: Příroda, Bůh, UFO

hlavně nezačínejte s tím, že financování začalo až úvěrem ČEZu....

R. Langer 23.5.2012 10:36

Re: Příroda, Bůh, UFO

Máte snad nějaké jiné informace? Sem s nimi! Zatím jenom plkáte ty své lži.

J. Ryba 23.5.2012 10:51

Re: Příroda, Bůh, UFO

tak si vemte data, kdy začala výstavba, odkdy existuje ČEZ jako státní akciovka a odkdy jako polostátní akciovka. A i ten úvěr jde poměrně na triko státu, on za něj ručí. Ten úvěr má akciová společnost.

R. Langer 23.5.2012 10:59

Re: Příroda, Bůh, UFO

Ten úvěr už je 10x zaplacený... :-P

J. Ryba 23.5.2012 11:20

Re: Příroda, Bůh, UFO

sakra, to je mi návratnost :-)

R. Langer 23.5.2012 12:58

Re: Příroda, Bůh, UFO

Dobře, tak už je 1x zaplacený, za pouhých 10 let. Stačí si to najít.

J. Ryba 23.5.2012 14:24

Re: Příroda, Bůh, UFO

těšil jsem se na další dávku modrobolševického kretenismu....a nezklamal jste. "Anglicky neumím a netuším, jak se to vztahuje k ČEZu. Vy si pochopitelně můžete věřit, čemu chcete, já ovšem věřím ČEZu a jeho zprávám."

Těžko říct, čemu vy vlastně věříte, tak je otázka, zda věříte ČEZu i to, že bez státních záruk a garance ceny na 60 let dopředu (!!!!) žádnou elektrárnu nepostaví. :-)))) Stačí si to najít... :-)))

R. Langer 23.5.2012 15:13

Re: Příroda, Bůh, UFO

No a proč ne, na FV jsou také záruky, tak proč by to neměli požadovat ostatní výrobci elektřiny z obnovitelných zdrojů, mezi které podle EU jaderná energie patří?

J. Ryba 23.5.2012 15:23

Re: Příroda, Bůh, UFO

u FV jsou ty záruky dány proto, aby se zařízení zaplatilo za 15 let.....proč chce ČEZ záruku na 60 let je z tohoto pohledu také jasné...tvrdit, jako vy, že návratnost JETE je 10 let (či dokonce 1 rok) dokáže jen dokonalý MIMOŇ....

J. Ryba 23.5.2012 10:24

Re: Příroda, Bůh, UFO

mmch ptám se vůbec po prvé. Odkud tedy berete, že mi bylo několikrát vysvětleno? :-)

R. Langer 23.5.2012 10:47

Re: Příroda, Bůh, UFO

Nechte toho...

J. Ryba 23.5.2012 10:53

Re: Příroda, Bůh, UFO

proč já? Vy tady o mně něco tvrdíte a já mám následně mlčet? :-)

J. Ryba 23.5.2012 10:18

Re: Příroda, Bůh, UFO

Example US: Wind, solar and nuclear power got around $150 billion in cumulative US Federal subsidies over roughly fifty years, some 95% of which supported nuclear power. Nuclear power received far higher levels of support per kilowatt-hour generated early in its history than did wind or solar

BE’s short- and long-term nuclear liabilities are 4199 million pounds. Nuclear liabilities are here expressed in present value terms. Thus, if all the back-end costs were incurred ‘‘today,’’ they would total 4199 million pounds for the UK alone

The European Commission freely and unashamed acknowledges that funding for renewables and energy efficiency dropped from an average of 138 million EUR per year in Research programme FP-5

(1999-2002) to 108 million EUR per year so far in FP-6 (2003-2006).

R. Langer 23.5.2012 10:38

Re: Příroda, Bůh, UFO

Anglicky neumím a netuším, jak se to vztahuje k ČEZu. Vy si pochopitelně můžete věřit, čemu chcete, já ovšem věřím ČEZu a jeho zprávám.