27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SVĚT: Bush žere děti

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pasáček koz ve Vermontu 19.11.2008 0:49

Upřímný Američan

Mr. Alan Greenspan byl 18 let ředitelem Federální Rezervní Banky (tedy hlavním ekonomem USA), která určuje americkou ekonomickou a peněžní politiku.  V září 2007 vyšla jeho kniha The Age of Turbulence: Adventures in a New World (Čas neklidu: dobrodružství v novém světě). V této knize mimo jiné napsal:

I’m saddened that it is politically inconvenient to acknowledge what everyone knows: The Iraq war is largely about oil.  (Jsem zarmoucen, že je politicky nepohodlné přiznat to co každý ví: ve válce v Iráku jde hlavně o ropu).  V rozhovoru s novináři listu Washington Post pak prohlásil, že agrese proti Iráku byla nezbytná pro zabezpečení světových ropných zdrojů a pro rozvoj globální ekonomiky. Sám tuto agresi americké vládě doporučil.  Ministr války Robert Gates to komentoval takto: Velmi si vážím Mr. Greenspana, ale nesouhlasím s ním. Nevěřím, že v Iráku jde o ropu. Napadli jsme Irák proto, aby byl Střední východ stabilní.  Což se opravdu plně podařilo ........

Mr. Greenspan ve své knize také kritizuje prezidenta Bushe a Republikány v Kongresu za neodpovědnou finanční politiku, která způsobuje enormní zadlužení USA. Státní dluh roste každou minutu o 1 milion dolarů. Mr. Greenspan také předvídá, že euro může brzy nahradit dolar jako světovou měnu.

Dosavadní výsledky osvobozování iráckého lidu jsou tyto:  USA: přes 4,000 zabitých vojáků, přes 1,000 civilistů (war contractors), desetitisíce zraněných a zmrzačených, náklady, které musí občané zaplatit na daních přes 500 miliard dolarů.  Irák: zhroucení národního hospodářství, školství a zdravotnictví, materiální škody desítky miliard dolarů, nezaměstnanost 50 procent, musea s tisíciletými exponáty rozkradena, občanská válka, statisíce zabitých a zraněných, miliony občanů, zejména s vyšším vzděláním, uprchly ze země (nikoli před diktátorem Sadámem). V předchozích desetiletích lidstvo zažilo málo takových katastrof.

Pasáček koz ve Vermontu 19.11.2008 0:50

Re: Upřímný Američan

Mr. Greenspan se zajisté mýlí. Irák byl napaden, protože svými zbraněmi hromadného ničení ohrožoval USA a celý svět. Šlo tedy pouze o nutnou sebeobranu svobodného a demokratického světa. Říkal to prezident Bush a ten nikdy nelže. To ví každý pokrokový a inteligentní člověk, pouze zaostalí hlupáci si myslí něco jiného.

Kdyby USA napadly Irák pro ropu, podle mezinárodního práva by to byl válečný zločin.

Minutus 19.11.2008 9:37

Re: Upřímný Američan

Taky že je. Ale odkdy si velmoci dělají starosti s mezinárodním právem? Leda tak když prohrají.

Pasáček koz ve Vermontu 19.11.2008 0:46

Osvobozování iráckého lidu jde ztuha

Plány na osvobození iráckého lidu nejsou nové. Již v roce 1998 byl americkým Kongresem schválen plán na osvobození Iráku (Iraq Liberation Act), který se po podpisu prezidentem Clintonem stal zákonem. Od té doby bylo konáno mnoho počítačově simulovaných cvičení agrese. Masivní propaganda proti Iráku zdůrazňovala smrtelné a bezprostřední nebezpečí iráckých zbraní hromadného ničení pro USA a celý svět. Americký ministr zahraničí Colin Powell o tom předložil v OSN nevyvratitelné důkazy. Když Irák konečně dovolil mezinárodním inspektorům přístup, ti po 3 měsících žádné ZHN nenašli. Proto prezident Bush inspektory z Iráku vykázal a osvobozování začalo. Prezident Bush příliš miloval válku, mír nebyl přijatelný. Po celých USA se konaly statisícové demonstrace mírových štváčů proti válce, ale většina Američanů, dokonale zpracovaná lživou propagandou s agresí souhlasila.

Prezident Bush věděl tedy velice dobře, že v Iráku žádné ZHN nejsou. Důvod k osvobození byl tedy zřejmý : ropa. Byl to velmi racionální důvod. Blíží se světová energetická krize a zajištění energetických zdrojů je nezbytné, zejména pro příští války. To je normální, tak se to dělalo po tisíciletí, již od počátků lidstva.

Platí právo silnějšího. Pro americký vojensko-průmyslový komplex jsou války výborný byznys.

Jenda 19.11.2008 18:09

Re: Osvobozování iráckého lidu jde ztuha

To vite, kvuli ochrane irackych nebo kurdskych civilistu americky plebs valku neschvali. Hubou placat bude, to jo, ale pokud chcete zabranit nejakemu diktatorovi vrazdit vlastni obyvatelstvo tak holt musite presvedcit zas to vase obyvatelstvo, ze je nebezpecny i (nebo spis hlavne) pro ne. Hlavne pro ty mirove aktivisty, ti brani obrane nekoho jineho velmi usilovne.

takychytrej 19.11.2008 1:54

Re: Rychetskej, Rychetskej.

Drahe P.

Kdyz jiz (jak si zrejme myslite) tu anglictinu valite, tak si prectete neco o tom, jak ten prusvih s hypotekema v USA ma sve koreny jiz z dob kdy presidentoval Carter. Clinton pak zmenil zakon o bankovnictvi, donutit banky pujcovat i lidem kteri nikdy nemeli nadeji na splaceni svych dluhu. Mnozi o tom psali a na to poukazovali jiz mnoha leta, lec byli opomijeni coby nejaci blbci, neprejici 'chudym" vlastnit sva obydli. Dnes jsou z toho jiz triliony nikdy nezplatitelnych dluhu.

Bush k tomu prisel jako slepy k houslim a ted uvidime, jak si s tim poradi "community organiser". Kazdopadne, drzme se, bude to pro cely svet vskutku jizda na "Big Dipper".

Marenka. 19.11.2008 4:32

Re: Rychetskej, Rychetskej.

Mylis se, ale ja ti to odpustim.S deregulaci zacal Reagan. Carter ten jen opravoval co ten zlocinec pred tim(byl impeach),ktery odvolal zlaty standart a jeho valka ve Vietnamu zku...la. Clinton zadny zakon nezmenil pouze podepsal rozhodnuti Congresu odvolani repeal Glas-Stiegl act. ktery pripravil sen. Gram(Mc. Caina poradce v otazce financi. Congresu poslednich 28 let vladli republ.a meli moznost repeal kazdy zakon, ktery se jim nelibil. Ale prece krivaci a moralni mrzaci, jako treba Mc Cain( a jeho velky pritel Keating bojovali proti) nepujdou proti vlastni krivarne.Priste prosim prostudovat historii!!!!;-P;-P

Macour 19.11.2008 7:22

Congresu poslednich 28 let vladli republ

Vida pasakovi se zabehla koza. Nebo jsi snad obycejna krava Mareno? Priste prosim prostudovat historii!!!!  V tom mas pravdu, zacni sama u sebe kravo pitoma. Ty jsi tak blba, ze bys mohla byt okamzite milou blbemu Vachovi z Utrechtu.

takychytrej 19.11.2008 16:08

Re: Rychetskej, Rychetskej.

Mila Marenko.

Pokud si pamatuji, tak do skoly jsme spolu nechodili a (byvse z Kralovskych Vinohrad - ne z Vermontu) kozy jsem s Vama take nepasl.

Jinak zlaty standart neplatil prakticky jiz od roku 1944. Take, Carterem posveceni Fred Mac a Fanny May nemely s Reaganovou "deregulaci" co delat a Clinton podepsanim odvolani zakona (Glass Steagall Act) jej samozrejme zmenil a tim odstranil "fire wall" between banking operations and the stock brokerage business, coz vedlo k nezadrzitelne subprime mortgage epidemii.

Vase ideologicky zbarvene bryle Vam samozrejme zabranuji videt veci tak jak jsou (ne jak by jste je rada videla). Vypada to, Marenko, ze ten vyplazeny jazycek jste si asi prekousla. ;-)

JUt 19.11.2008 0:27

******

Pehe? Hehe;-D

Eva D. 19.11.2008 0:27

Autorovi.

R^R^R^ Neústavní ano, nesoudný ne. Díky, že jste si s těmi (jak to říci slušně...) pan Peheho dal práci.

Martin 19.11.2008 0:26

uz jsem se bal ze ustavni soudni uplne zblbnul :)

ale ne, je to jinej tulpasik

takovej priklad, G. Bush na tema Saddam a Al Kajda -  "I don't think we ever said -- at least I know I didn't say -- that there was a direct connection between September the 11th and Saddam Hussein."  20. 3. 2006

jo ale je fakt, ze napriklad o 3 roky bez jednoho dne drive rikal tohle -  "The use of armed forces against Iraq is consistent with the United States and other countries continuing to take the necessary actions against international terrorists and terrorist organizations, including those nations, organizations or person who planned, authorized, committed, or aided the terrorist attacks that occurred on September 11, 2001. "

Zli antibushisti zfetovali svateho Jyrku Kericka a donutili ho rikat tato slova, jen ktera byla ta spatna :-D

DJing cheb pako 19.11.2008 0:44

Opetovne se vseznalku optam

zda taky vi, kdepak chytli Abbase a kde umrel Abu Nidal.

Martin 19.11.2008 0:50

a ja se vseznalku stale ptam

ktera z tech dvou vet Jyrky Kericka je pravdiva ? ;-D

Jirka 2 19.11.2008 1:25

Re: Opetovne se vseznalku optam

Kdo z nich zabil vice lidi, kdo z nich byl a je valecny zlocinec, otevrenim koncetraku a muciren( Abu Grab, Gitmo).Jen 4200  US vojaku prislo o zivot v Iraku, prez 1mil Iracanu a 3-4mil. utekli do sousednich zemi Kdo je vetsi zloinec, ty PAKO?(Y)(Y)(Y)

R.J. 19.11.2008 1:31

Re: Opetovne se vseznalku optam

Jednoznačně Ty, je to nad slunce jasnější, Jyrko 2, snad syn Roka? Asi.

Kr. 19.11.2008 1:40

Re: Opetovne se vseznalku optam

Zrejmne trpis mozkovou chripkou a nebo neprekonatelnou tuposti.;-D;-D;-D

R.J. 19.11.2008 2:02

Re: Opetovne se vseznalku optam

Nojo, překoukl jsem to "zločinec", vyznělo to pro mne jako kdo je větší pako. Máš pravdu, přehlédl jsem se, ovšem Jyrka 2 jak Zaorálek mluví. Tedy píše. Takže v tuposti  musím Jyrku 2 dohánět, bude to makačka, přeci jen je v tuposti přímo premiant, ale budu se snažit, čestný pionýrský.

kostka 19.11.2008 2:09

Re: Opetovne se vseznalku optam

No jo, bolsevik v mladi pionyr, celej dosavadni zivot tupej jak motyka. Holt Komanc.;-D;-D;-D(Y)(Y) Ty troubo proc se ztrapnujes?(Y)(Y)

R.J. 19.11.2008 2:33

Re: Opetovne se vseznalku optam

Prosím Tě krychličko, nedosvědčil bys mě to, že jsem celý život bolševik? Měl bych fajný důchod, erste klasse, jako třeba Štrougal, prosím Tě, dosvědč mě to. Na tebe daj, vím to, zameleš tam něco o okupační botě Amerického vojáka a jsi hned důvěryhodný, teda pro Falmra, mě bys pomohl. Pak bych si koupil lék na blbost, neprochlastal bych to, věř mě,psal bych pak jako Ty. Chytrolín .

Wagner. 19.11.2008 3:12

Re: Opetovne se vseznalku optam

No zaprisahavas se cestnejma pionyrama to za A.) 

 A za B.)  inteligentni jsi jako Bush, nebo Jelcin se Zapotockym dohromady.BTW o okupacni bote tady se nikdo nezminuje pouze, ty.Zeby Alzheimer, nebo pouze rude blouzneni?;-D;-D;-D(Y)

R.J. 19.11.2008 3:42

Re: Opetovne se vseznalku optam

Jiné než pionýrské neznáš,  Jinak jsi se "nahoře předvedl" , zavraždění Iráčtí vlastenci, viď? Vidíš , mám tě "přečteného", tak co,jak to bylo s tím Vietnamem, řekni mě to, jsem zvědav co napíšeš.

Pepicka 19.11.2008 4:42

Re: Opetovne se vseznalku optam

Vo pionyrech jsi psal ty, ne ja. Je to na tebe moc si pamatovat co jsi napsal pred hodinou svazaku? Kdo tady mluvil o Irackych vlastencich mimo tebe? Zase zapomel pionyre? A pokud ti nedochazi magorku(vidis jak ti hezky rikam ne kazdy narod je narod zbabelcu,ktery se necha , jen tak okupovat milicionari. Americani zatim plati kazdymu Suni(vis co to je) $300 mesicne aby proti nem neutocili. Jinak ty rudy veminko diskutiuj politiku treba s Pepou Vyskocem!;-);-)

R.J. 19.11.2008 5:02

Re: Opetovne se vseznalku optam

Vždyť to právě dělám. Kdopak to psal o zavražděných Iráčanech? No, kdopak? Suni, hm, to bude asi překlep, má býti Sana, rodná sestra másla, nebo sáňky? Jinak milicionáři neokupovali, byli zde doma, pořád jsou, tak si v tom udělej pořádek,kdo je okupant atd. Vím,je toho najednou na Tebe moc,neboj, zvládneš to .

Olinka 19.11.2008 5:23

Re: Opetovne se vseznalku optam

Vis blbecku rudej s tebou je diskuse tezka, jako s kazdym rudym teletem. Kde byla zminka o zavrazdenych vlastencich i kdyz priznam, ze kazdy vlastenec zvedne zbran proti vrahu sveho naroda, ty ne, ty jsi Cech a zkusenost mluvi za tebe a podobne xindly. Muslimska vira se z velke casti sklada ze dvoch sekci jedni se nazyvaji Suni a ti druzi to ti nereknu ono to totiz nevi ani kandidat na US prezidenta. Udelal ze sebe vola a na televizi, kdyby mu to zid Lieberman nevysvetlil tak mi v tom lital do dnes. Takze s maslem to ma do cineni stejne jako tvoje znalosti a intelekt  a ti milicionari a milice existujou i v US ale tady (tohle ti reknu jenom z toho duvodu, ze jsi vetsi primitiv nez ti pionyri, kteri te nechteli pro ten tvuj cretenismus mezi sebe) se nazyvaji National Guards, Hnupe rudej.

R.J. 19.11.2008 5:41

Re: Opetovne se vseznalku optam

Jak jsi rafinovaný, měníš nick, to se holt pozná inteligent. To srovnání Lidových Milicí s Národní Gardou je teda parádní intelektuální výkon, blahopřeji, na to by blb jako já nepřišel. Jo, jseš koumák ,hotový politolog. Ještě jsi "nevysvětlil" ty sáňky. Dej se do toho, rozume, neboj , nikomu to neřeknu,zůstane to mezi námi, já si takových jako Ty vážím, chtějí mne poučit, marně, ale třeba se Ti to povede.

al 19.11.2008 5:49

Re: Opetovne se vseznalku optam

No kdybys jsi se mel tak, jak to tady popisujes tak by jsi se hybal po svete a mozna by seti v te tvoji prazdne kedlubne rozsvitilo, ale kde nic neni ani cert,,vis co, ne?Co chces vysvetlovat o sankach.Ty ani neznas sanky? A maslo vis co je?;-D;-D

R.J. 19.11.2008 6:34

Re: Opetovne se vseznalku optam

Nemaže se máslo na sáňky ? Zespod? Přece se říká ,"namažu to máslem" , ne?

exulant 19.11.2008 5:20

Re: Opetovne se vseznalku optam

Copak se ti Iracani nevrazdi navzajem? Uz za Saddama a po nem jak by smet, jen se to obratilo.

Wagner. 19.11.2008 5:54

Re: Opetovne se vseznalku optam

Sakra mas to nejaky popleteny, prece "soudruh" Bush rikal, ze Sadam vrazdi je?Ze je diktator a pod. Zeby tedy toho Sadama Americani zavrazdili i kdyz byl nevinej, kdyz se ti Iracani vrazdili sami mezi sebou?Jsi vtipalek;-D