6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

RUSKO: Travičská velmoc

Rozsahem podvodnosti a surovosti nemá ruský stát v historii obdoby, ale část komentátorů to nechce a nemůže vidět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 16.3.2018 14:21

Re: Travičská velmoc?

Již staří Římané ctili zásadu :"Cui bono". V současné ruské předvolební situaci, navíc s rostoucí opozicí vůči Putinovi, se to vhodně doplňuje s jeho harašením zázračnými zbraněmi a vytvářením pozice supervelmoci, to hodně pomáhá maskovat vnitropolitické potíže zaviněné m.j. Putinem samým - okupace Krymu + zpackaná agrese na Donbase, a v neposlední řadě stále nedostatečné příjmy z ropy a zemního plynu, viz poslední vývoj se Stockholmskou arbitráží.

Ś. Svobodová 16.3.2018 14:58

Re: Travičská velmoc?

No. Vyhoštění britských diplomatů by se mu hodit mohlo. Zas by si tím trochu uvonil ruce a opozice by přišla o podporovatele.

Na druhou stranu to může být tah MI6 - Putin dal bezskrupolozně zavraždit dva lidi v Británii! Nikde si před ním nemůžete být jisti životem. Nevolte Putina! Navíc to přidává politické body Mayové, odvádí pozornost od jejích problémů a nakonec povede ke stornobrexitu, když se ukáže, že za ním byli Rusové.

Také to může být akce třetí strany, která se chystá dlouhodobě na válku s Ruskem. Jed se dá koupit na černém trhu od bývalých zaměstnanců uzbecké továrny.

Nesedí mi na tom hlavně použití takové látky, která ukáže přímo prstem na možného viníka.

R. Gramblička 16.3.2018 12:42

Jo a mimochodem

za zhlédnutí stojí i rozhovor redaktora ČT s panem Šándorem zde: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1096898594-udalosti-komentare/218411000370313/obsah/606718-otraveny-agent-v-britanii

V. Kolman 16.3.2018 12:03

SEVERKA RUSKÉ POLITIKY

Ruská politika je nezměnitelná. Měnit se mohou pouze ruské metody, taktika, způsob manévrování, ale polární hvězdou ruské politiky zůstává podmanění světa. Polárka je na hvězdném nebi stálicí. V politice Ruska není žádný rys nápadnější než onen, který sleduje nejen tradiční cíle, ale také způsob, jak jich dosáhnout. Neexistuje tah v současné politice, který by nebylo možné najít už v historii. Ruský medvěd bude schopný všeho, dokud ví, že ostatní zvířata se mu nebudou bránit. Existuje pouze jediný způsob, jak se chovat k mocnosti jako je Rusko - neukázat strach. Jestliže se dá Evropa na ústup, nebude to znamenat pouze porážku, ale bude to trvalé ujařmení.

KAREL MARX - New York Daily Tribune, 1856

F. Houžňák 16.3.2018 12:08

Ano, a Slovany je třeba vyvraždit a nahradit Němci,

jak hlásal ten stejný Marx. Chápu, že se vám to líbí, ale Rusové pořád nějak nechtějí zmizet na smetišti dějin, potvory proradné.

S. Donát 16.3.2018 12:29

Re: Ano, a Slovany je třeba vyvraždit a nahradit Němci,

A to netušil, že budou Slované spolu s Germány vyhubeni a nahrazeni ještě někým úplně jiným.

S. Netzer 16.3.2018 12:42

Re: Ano, a Slovany je třeba vyvraždit a nahradit Němci,

On vás někdo chce vyhladit, kremlobote?

Nebo je snad přání, abyste se vaši vůdci začali konečně chovat jako civilizovaní lidé, přehnaný?

R. Gramblička 16.3.2018 13:31

Re: Ano, a Slovany je třeba vyvraždit a nahradit Němci,

Tvrdí snad, že ho chce někdo vyhladit, liebe Frau, anebo to snad z jeho reakce plyne?

B. Brousková 16.3.2018 21:28

Re: Ano, a Slovany je třeba vyvraždit a nahradit Němci,

"Potvory proradné" ! Stačí že zmizel na smetišti dějin jednou provždy a definitivně Jeďýnyj magúčyj savětskyj sajúúz !

I. Širůček 16.3.2018 12:20

Re: SEVERKA RUSKÉ POLITIKY

"Lišák mění kožich, ne mravy." © T. F. Vespasianus

M. Zikmund 16.3.2018 11:36

Rozdíl mezi demokratem a demagogem

Ten rozdíl je jednoduchý - demokrat pracuje s realitou, demagog s virtuální realitou. Demokratický politik ví, že jedině na základě poznání skutečnosti se může správně rozhodnout, demogag ví, že jedině prosazení jemu vyhovující virtuální reality mu pomuže k větší moci. A oč méně to má demagog potrvzené, o to více manifestuje, protože ví, že správná virtuální realita se v myslích občanů potvrdí hlavně pořádnou manifestací.

Tak nějak se nám poslední dobou sešlo více obdobných případů: něco se stalo, vyšetřovatelé vyšetřují, mají více verzí, okolnosti se zpřesňují, informací přibývá a mění původní obrázek, ale důkazy, potvrzení verze a nalezení a usvědčení viníka zatím žádné. Ale demagogičtí politici a demagogická média jedou ve stejné notě: v první větě řeknou že pravděpodobně to je tato verze s lehoulinkým dodatkem, že to ještě není úplně potvrzené. Ale v druhé větě a ve všech dalších už jedou ve scenáři - my to už víme a proto musíme jednat a trestat.

Je fascinující, jak britští vyšetřovatelé ještě nevědí, jak se látka dostala do těl obětí, jak se látka vůbec dostala do země (ani to zda tam nebyla vyrobena), jenom spekulují, že ji mohla přivézt sama jedna z obětí, ale představitelé hlavních mocností NATO už manifestují svou podporu Velké Británii, napadené Ruskem... Manifestují, protože vytváří virtuální realitu. A jen pro připomenutí - kvůli jedné takové virtuální realitě byl kdysi napaden Irák a výsledkem byly statisícové oběti...

R. Gramblička 16.3.2018 10:52

fakta:

Loni v půli prosince britský ministr zahraničí Boris Johnson obvinil Rusko, že „destabilizuje Západ“ tím, že „trolluje na Facebooku“, načež zaletěl až do Moskvy a obvinil ji z toho, že může za Brexit. Koncem letošního ledna vrchní velitel britské armády, generál Sir Nick Carter, rovnou už zahovořil o válce – Rusové jsou prý největší státní hrozbou pro Británii od konce studené války a konflikt může propuknout kdykoli a na základě i velmi nečekané záminky. No, a o měsíc později je tu najednou Sergej Skripal a už „NATO řeší otravu exšpiona jako první chemický útok na Alianci od svého vzniku“, řečeno titulkem jednoho z českých mainstreamových portálů. Logika vývoje je vcelku jasná, ne? Z tohoto pohledu je pak vyhoštění 23 ruských diplomatů/špionů ještě vlastně „mírovým řešením“ eskalované politiky.

R. Gramblička 16.3.2018 10:52

Re: fakta:

Nicméně, k samotnému Skripalovi. V první řadě si nemyslím, že to je ruský agent, protože kdysi dávno pracoval jako jakýsi kádrovák v ruské GRU a přeběhl, takže ve skutečnosti je to agent britský. V Rusku byl uvězněn a na Západ se dostal už před lety v rámci širší výměny za ruské agenty, takže z hlediska Ruska už dávno nejspíš žádný zájem nevyvolával. Kdyby opravdu chtěli, nemusel přežít už to vězení... Britská média připomínají, že nyní už roky spolupracoval se soukromou bezpečnostní agenturou Orbis Business Intelligence, v níž působil také Christopher Steele, autor většiny „zaručených kachen“, které si objednala Hillary Clintonová, aby dokázala Trumpovy vazby na Rusko. Celá ta konstrukce se ale zhroutila už před pár měsíci, a tak se Skripal mohl stát nepohodlným i antitrumpovskému táboru, protože znáte to – kdo zradil jednou, může se nechat koupit a mluvit znovu

R. Gramblička 16.3.2018 10:52

Re: fakta:

Podivná je taky volba chemické látky, kterou měli být Skripal s dcerou otráveni. Tzv. Novičok je jakási binární záležitost, kterou v SSSR vyvíjeli už někdy v 70. letech minulého století, a proto Londýn ukázal prstem na Rusko. Nicméně, ruský whistleblower Vil Mirzajanov, který jako první informoval svět o její existenci, chemický vzorec popsal ve své knize, která vyšla v roce 2009 a dá se dodnes na Amazonu koupit za necelých třicet USD. Je to látka natolik nezvyklá, že ani není na seznamu zakázaných bojových látek Organizace pro kontrolu chemických zbraní (OPCW), což z ní vlastně jako by činilo látku povolenou, dodal by cynik. Za sovětských časů se Novičok mimo jiné vyráběl v Nukusu v Uzbekistánu a tento provoz po rozpadu SSSR „dekontaminovaly“ Spojené státy, což v praxi znamená, že si zcela jistě zajistily i příslušné vzorky. V roce 1995 byl Novičok použit jako zbraň v obchodním konfliktu mezi dvěma ruskými bankéři, což značí, že přinejmenším tehdy byl k mání na černém trhu a měly ho v rukou zločinecké kartely. Jednou prý Novička použili i čečenští džihádisté, když si chtěli vyřídit účty s džihádistickými rivaly v Sýrii. To všechno se dozvíte z otevřených zdrojů, třeba z Wikipedie. A co víc, když už Británie látku identifikovala, musí znát její složení, a tím pádem si ji umí i vyrobit. Znají ji i v USA, zná ji i ruský organizovaný zločin nebo čečenský džihád. A bůh/alláh ví, kdo ještě. Přesto premiérka Mayová prohlásila, že „neexistuje alternativa k závěru, že za pokus o vraždu je zodpovědný ruský stát“. Surrealismus v reálném životě.

R. Gramblička 16.3.2018 10:54

Re: fakta:

Ale koneckonců, proč i ne? Sice netuším, proč by Skripala třeba „jen“ nepřejeli nebo nezvolili nějaký méně okatý způsob, když by jim už nějak vadil, ale proti gustu žádný dišputát. Třeba chtějí v Kremlu Západ prostě zastrašit a srazit ho do kolen, vysvětlili by mi „rusobijci“. Všechno je možné. A kdyby nebylo třeba operace Gladio, lží kolem iráckých zbraní hromadného ničení, podivné smrti Davida Kellyho a dalších věcí, tak bych třeba i uvěřila, že za všechno zlé na tomto „našem světě“ mohou jen Rusové. Pobavilo mě ale, když se lídr labouristů Jeremy Corbyn v parlamentu premiérky Mayové ptal, jestli tedy má po ruce nějaké důkazy, které by s pokusem o vraždu opravdu spojovaly Rusko, odpovědí mu bylo jen hlasité bučení z jejího „kotle“... A kardinální se stává otázka: Cui bono?

Suma sumárum, jen co vyšetřovací výbor US Senátu hodil flintu do žita a po roce – a bez výsledku – ukončil vyšetřování ruského vměšování do amerických voleb, „přichází“ Británie se Skripalem, aby napětí ani na chvíli nepolevilo. Přitom ale platí, že to napětí se nedá gradovat donekonečna. V určitém bodě se vše zlomí a přijde válka. Jak už jsem řekla, vyhoštění ruských diplomatů/špionů je z tohoto pohledu svým způsobem krokem zpět od okraje propasti. Vygradovali to až k „prvnímu chemickému útoku na NATO“, americká velvyslankyně při OSN Nikki Haleyová už předpovídá, že pokud nebude Rusko náležitě ztrestáno, zaútočí chemickými zbraněmi i na New York, ale k rozhodujícímu – a pokud by vše vyřčené byla pravda, tak i logickému – kroku se neodhodlali. Naštěstí. Zatím. Možná se ale jen pani Mayová chtěla vytáhnout před svými voliči coby „válečná premiérka“ – když už to nedokáže důstojně uhrát s Bruselem, tak ukáže svaly aspoň Moskvě. Nevím, jestli si nespletla protivníky.

R. Gramblička 16.3.2018 10:54

Re: fakta:

Bude zajímavé sledovat, jak odpoví Rusko. Hodně je vytočilo už poměrně bizarní ultimátum premiérky Mayové, aby prý do 24 hodin vysvětlili, jak se Novičok do Británie dostal, a teď to vypovídání diplomatů, absence britských politiků a členů královské rodiny na mistrovství světa ve fotbale, zrušení bilaterálních kontaktů, zmrazení ruských státních účtů a zpřísnění kontroly všech leteckých spojů mezi Británií a Ruskem...

Co mě ale překvapilo, je postoj Číny. Peking se většinou do napínání vztahů mezi Západem a Ruskem příliš nemíchá, ale nyní oficiálně varoval Londýn, aby se neukvapoval, pokud nemá v ruce žádná „reálná fakta“. Co tento čínský přístup v praxi znamená, se teprve asi ukáže, ale nezapomínejme, že – jen s malou nadsázkou – platí, že Čína v posledních letech skoupila půlku Británie...

S. Donát 16.3.2018 11:40

Re: fakta:

Zajímavé. Odkud to máte?

R. Gramblička 16.3.2018 11:53

Re: fakta:

Tereza Spencerová pro Parlamentní Listy

S. Donát 16.3.2018 12:29

Re: fakta:

Děkuji

F. Houžňák 16.3.2018 12:12

Skutečně se ten pán jmenuje

Nick Carter? Obdivuhodné.

M. Pesat 16.3.2018 10:38

gratulace soudruhu Guttmanne

" Mladým je třeba ukázat, nejlépe na příkladech kterých je více než dost, že sympatizanti s Ruskem, ať již z Česka nebo ze zahraničí, buď prošli ostrým brainwashingem na jehož překonání jejich inteligence nestačí, anebo byli s komunistickým režimem či jejich rozvědkami nějak spjati, a proto nemohou či nechtějí ruskou necivilizovanost vnímat."

gratulace soudruhu Guttmanne, ani ti nehorsi rudobosevicti fanatici z dob 50'ych let ci husakovske "normalizace" by to nenapsali fanaticteji. Brainwashing , jiste mlade je potreba varovat, ovsem zejmena pred nebezpecnymi vyplachymi fanatiky vaseho typu. Jenom so dovolim upozornit, ze pan Jan Schneider mel boule za rudobolsevika podepsat Chartu 77 a byl otevrenym bojovnikem proti rudobolsevicke totalite.Ano,pan Schneider byl antikomunistou v dobe kdy se za to zviralo natvrdo. Hrat si na partyzana 30 let po dvanacte, to je uloha tech co vam za ten vas zvast tleskaji a placaji vas po ramenou. "Trosicku problem"bude v tom, ze za vlady jedne strany tito "partyzani" byli poslusni kolaboranti a praskaci komunistickeho rezimu. To az dnes rvou na barikade, protoze uz se to muze.

Cest :-)

I. Schlägel 16.3.2018 10:05

S autorem souhlas.

Jan Schneider je mimo mísu. Utěšovat ho může myšlenka, že v tom rozhodně není sám. Jezdí jich plné vlaky.

R. Gramblička 16.3.2018 10:34

Re: S autorem souhlas.

no, já bych řekl, že Schneider je pravdě blíže. Mnohem blíže

I. Schlägel 16.3.2018 11:15

Re: S autorem souhlas.

Alternativní pravdě je opravdu blíže. Víc už to možná ani nejde. Ještě že se může opřít o to slovanské dubisko, které po staletí vzdoruje tomu velkému, cizímu, nepřátelskému světu okolo něj.

J. Fridrich 16.3.2018 10:00

Rusáci byli vždy zcela bezohlední k lidem-i svým

Rusáci byli vždy zcela bezohlední k lidem-i svým vlastním občanům, tedy k respektování jednotlivců-individualit.. To bylo v dávné historii za jejich kozáckých atamanů, např. Jermaka, který jim dobyl svými výboji největší kolonii Světa-Sibiř, v 1917 za bolševické " revoluce " a i po ní, když si po pádu bolševiků započali hrát na demokraty a nedejbože humanisty..

Tak asi tak soudruzi, to vám asi soužky učitelky na základkách za komoušů neřekli, že ?

Tady ta diskuze vypadá, že jsme více kamarády s Ruskem, které nás v roce 1968 na 20 roků okupovalo a my byli 40 roků jeho nesvéprávnou kolonií, že soudruzi.. Vás polámaly " soužky učitelky na základkách, když vám do vašich hlaviček nalily ty hlouposti - na Západě jsou lidé zlí, na Východě-hlavně v SSSR-Rusku jsou lidé hodní.. Také další hloupost - zámožní lidé jsou zlí, chudí lidé jsou hodní-tedy asi všichni..

I. Širůček 16.3.2018 12:15

Re: Rusáci byli vždy zcela bezohlední k lidem-i svým

A Putin je teda chudej, nebo bohatej?

J. Fridrich 16.3.2018 9:59

Ano, naši soudruzi, mám pro vás otázku, vlastně

Ano, naši soudruzi, mám pro vás otázku, vlastně hádanku.. Čímpak to je, že v zemích, kde vládne levice-komunisté nic NENÍ ? Nyní se to týká Kuby, KLDR, Venezuely ( tam je to vskutku velké " umění " mají obrovské množství ropy a bývala to jedna z nejbohatších zemí Jižní Ameriky..), ale nemusíme chodit tak daleko, jak to bylo s toalet'ákem, vložkama pro ženy a stovkami dalšího běžného spotřebního zboží i potravinami víme i my v naší zemičce své.. Také soudruzi z RVHP v Rumunsku, Bulharsku, Polsku, NDR a dalších zemích Tábora míru by mohli vyprávět.

Tak zpět k otázce - čím to tak asi může byt, co myslíte ? Snad by vám napověděli dnešní komunisté Filip, Grebeníček, Kováčik, Skála a hlavně soudružka Semelová - tak do toho, zkuste tomu přijít na kloub..

R. Gramblička 16.3.2018 10:36

Re: Ano, naši soudruzi, mám pro vás otázku, vlastně

a co to má společné se současným Ruskem? Vládnou tam snad komanči? Máte pocit, že Rusové nic nemají a rýpou držkou v zemi?

J. Farda 16.3.2018 12:03

Re: Ano, naši soudruzi, mám pro vás otázku, vlastně

Marnost nad marnost, ptáte se zbytečně, komunisté jsou dodnes, definicí Klémy Gotvaldojc, lidé zvláštního ražení! :-)

J. Tachovský 16.3.2018 9:52

Uz prvni veta je nesmysl

"Rozsahem podvodnosti a surovosti nemá ruský stát v historii obdoby" to snad autor ani nemuze myslet vazne. Historicky nejbrutalnejsi stat je Nemecko, dale pak Cina.