30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

RUSKO: Putinova ideologie

V září loňského roku přednesl ruský prezident Vladimir Vladimirovič Putin na setkání různých významných osobností tzv. Valdajského klubu v prezidentské rezidenci Dolgije Borody v Novgorodské oblasti pozoruhodný projev. Přítomno bylo na 200 významných osobností z celého světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 14.2.2014 18:20

Pozoruhodný rozbor.

Děkuji.

J. Kulišek 14.2.2014 18:19

poznamka

Rusko je paranoidní stát, s pyramidálním politickým systémem, který při tak obrovské rozloze země je nutně byrokratický, neefektivní a přímo podněcuje korupci, která je běžným modem operandi totalitních režimů. Jestli si někdo myslí, že Rusko je kapitalistickou demokracií tak žije ve snách. Je to oligarchie moci, kterou se Putin znovu snaží zcentralizovat neboť si nedovede představit, stejně jako většina Rusů, společnost decentralizovanou a individuálně zodpovědnou.

B. Rybák 16.2.2014 17:45

Re: poznamka

Jestli si někdo myslí, že EU je kapitalistickou demokracií tak žije ve snách. Je to morálně zdegenerovaná, zkorumpovaná a politicky korumpující symbióza dotovaného velkokapitálu velkých států s bruselskou byrokracií jejíž pomocí se Merkelová snaží pomocí hospodářské, bez ohledů na možnosti chudších národů ( států) prosazované, "zelené" a "sociální", Euro-války vytvořit novou, tentokrát "zeleně socialistickou říši národa německého". Tohle už Rusové zažili a určitě to teď nechtějí!

J. Kostelanský 14.2.2014 15:23

Ako by dopadlo porovnanie Putina s van Rompuyom?

Prejav som si prečítal - a je minimálne zaujímavý. Ja samozrejme napísané z ruského pohľadu, ale nenašiel som tam nič, z čoho by sa mi vyslovene "nožík vo vačku otváral". Dá sa povedať niečo proti nasledovnému citátu?:

"Vidíme, jak většina euroatlantických zemí fakticky jde cestou odmítání svých kořenů, včetně křesťanských hodnot, které tvoří základ západní civilizace. Popírají se morální zásady a jakákoli tradiční identita: národní, kulturní, náboženská, nebo dokonce pohlavní. Provádí se politika, která řadí na stejnou úroveň velkou mnohodětnou rodinu a partnerství osob stejného pohlaví, víru v Boha a víru v Satana. Výstřelky politické korektnosti jdou tak daleko , že už se vážně mluví o registraci stran, jejichž cílem je podpora pedofilie. Lidé v mnoha evropských zemích se bojí nebo stydí mluvit o své náboženské příslušnosti. Ruší se a přejmenovávají svátky, aby stydlivě schovali podstatu těchto svátků – jejich morální základ. A tento model se agresivně snaží vnutit celému světu. Jsem přesvědčen, že to je přímá cesta k degradaci a primitivismu, k hluboké demografické a morální krizi."

Keď tak všetci s radosťou na toho Putina nadávajú, vedia, koľko percent ľudí podporuje EÚ v súčasnej podobe? Je to len cca 30 %. V Rusku je podpora politického systému vysoko nad 50 %. Koľko percent Európanov vie, kto je ich prezident? (zámerne sa nepýtam, koľko percent Európanov podporuje prezidenta EÚ - tá otázka je prakticky nezmyselná :-)). A koľko percent Rusov podporuje Putina? Je to dlhodobo nad 50 %. V morálnych otázkach ("homofóbne" zákony, pravoslávne cítenie, podpora rodiny) ho podporuje dokonca 80-90 % Rusov. Z pohľadu Rusov je Putin dobrým prezidentom. Z akého INÉHO pohľadu by však mal byť Putin dobrým prezidentom? Z amerického? Z európskeho? S ruským prezidentom by mali byť spokojní predovšetkým samotní Rusi.

Putin má v Rusku 2x väčšiu podporu ako Obama v USA a násobne väčšiu podpory ako politické "nuly" v EÚ (Barroso, Ashtonová, Schultz, Rompuy). Je to veľa alebo málo?

I. Teren 14.2.2014 17:15

Re:S Putinom opatrne

Ucast ruskeho velvyslanca na pohrebe komunistickeho primitiva V. Bilaka by mala byt vykricnikom aj otaznikom pre staty vychodnej Evropy.

J. Kulišek 14.2.2014 18:24

Re: Re:S Putinom opatrne

Jak vidite, pro nektere slovaky to byl jenom dalsi duvod, proc milovat Rusko

B. Rybák 16.2.2014 17:54

Re: Re:S Putinom opatrne

Ne víc, než účast prezidentů a předsedů vlád na pohřbu původně prosovětského teroristy N. Mandely.

M. Prokop 14.2.2014 17:46

Re: Ako by dopadlo porovnanie Putina s van Rompuyom?

Hitler či Mussolini měli také dost masovou podporu.

No a že blbne EU, to jo, ale to neznamená, že je jakkoliv perspektivní chytat se Ruska.

Od azbuků raději dál, vždy a všude.

O. Kadlec 14.2.2014 21:15

Re: Ako by dopadlo porovnanie Putina s van Rompuyom?

Putinovo hodnocení Evropy, jak ho citujete, je přece naprosto křivý, účelový, vypočítaný pro ty posluchače, jimž bylo určeno. To je přece konstanta všech ruských ideologií od středověku: máme morální převahu nad Západem.

B. Rybák 16.2.2014 17:48

Re: Ako by dopadlo porovnanie Putina s van Rompuyom?

Souhlasím s Vámi pane Kostelanský!

J. Vintr 14.2.2014 14:33

Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Vzhledem ke své rozloze a počtu obyvatel, by Rusko mělo patřit mezi nejvýznamnější mocnosti světa. Realita ovšem je taková, že Rusko vždycky bylo a dosud je velmi zaostalou zemí. Bez ohledu na to, že posílá rakety do vesmíru. Vyspělost země se projevuje hlavně v životní úrovni obyvatelstva a v tom, co je schopna vyprodukovat a dodat na mezinárodní trh. Ekonomika nešního Ruska přitom stojí převážně na exportu nerostných surovin, což jej řadí mezi rozvojové země.

Každý vládce Kremlu - od cara, přes bolševické diktátory až po dnešní "demokraticky" zvolené mocipány, měl a má z rozporu mezi představou o velikosti a významu Ruska a realitou těžký mindrák (tento mindrák se v různé míře přenáší i na velkou část Rusů). Od toho se odvíjí nekončící snaha Ruska dělat ramena a hrát si na důležité. Zveličovat všechny své "úspěchy" a bagatelizovat nebo zamlčovat neúspěchy.

E. Sevrát 14.2.2014 14:57

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Máte v podstatě pravdu, Rusko je v mnoha případech zaostalou zemí, a není divu, prostě země která z carismu vstoupila přímo do "komunismu" ,nemá žádné demokratické základy. My je sice z první republiky historicky máme ,ale taky žádná sláva. Takže to chce opravdu čas, možná desítky či stovky let, ale Rusko na to má , je to obrovská země, s velkým surovinovým potenciálem, s lidmi kteří jsou vzdělaní,a ochotní pracovat i za nepříliš velké mzdy, znají jazyky atd. Rusko je velmoc na které je v podstatě závislá celá EU, oni nepotřebují dělat žádná ramena, mají prachy, suroviny a ukázaná platí. Za kecy o lidských právech si nic nekoupíte.Takový je dnešní svět. Mám rád dnešní Rusko,mám rád Vladimíra,Vladimíroviče a fandím mu, silné Rusko =  silná Evropa.

J. Vintr 14.2.2014 15:08

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Rusko na to nemá - prostě proto, že si nikdy nepřiznají, že jsou v něčem pozadu a tudíž se to ani nebudou snažit dohánět A po pravdě by to bylo zatraceně těžké. Bolševický experiment napáchal především na mentalitě lidí tak obrovské škody, že se bude muset vystřídat ještě pár generací, aby jejich následky zmizely.

V. Novák 14.2.2014 15:19

Samozřejmě vykládáte pitominy - Putin zdůrazňuje potřebu

převést ekonomiku na export hi-tech neustále. A ne že by se jim to nedařilo. Ale daří se málo a pomalu.

A. Reček 14.2.2014 16:54

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Máte pravdu. Neradi přiznávají, že v mnohém jsou pozadu, ale snaha vybřednout z marasu zanechaného bolševiky tam skutečně je. Ten experiment s bolševismem nejvíce odskákali oni a na miliony nespravedlivě mrtvých nezapomínají, protože téměř v každé rodině byli někteři takto postiženi.  Bude to ještě chvíli trvat díky své rozloze, než rozvoj u nich bude viditelnější.

J. Vintr 14.2.2014 20:54

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

V prvních desetiletích (a v menším měřítku až do pádu bolševického režimu) se v Rusku prováděla systematická likvidace inteligence a vůbec všech lidí, kteří nějak vyčnívali nad průměr. Šlo celkově o desítky milionů lidí. Tohle se na populaci nutně musí projevit a vzhledem k tomu, že existuje dědičnost, trvá několik (možná i desítek) generací, než se stav populace vrátí k normálu. Třeba Francouzi jsou nejspíš dodnes postiženi následky revoluce, která vyhubila tu inteligentnější část národa a následných napoleonských válek, kdy zahynula prakticky většina mužů v produktivním věku.

B. Rybák 16.2.2014 18:21

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Tak to aby jste raději ani nevkročil do Austrálie. Morálka očividně není dědičná a totalita poškozuje sociální chování národa a ne jeho genetickou skladbu (to by jsme nepřežili "Bílou horu"). Francouzkou velikost zničil skutečně Napoleon. Ne ale válkou, ale tím, že zrušil právo "prvorozenectví". Díky tomu klesla z obavy před drobením půdy porodnost rolníků! Takže pozor na hloupé (EU)zákony!

P. Sulc 19.2.2014 18:43

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Kolik generaci ?    A kolik uz generaci se Cesi zbavuji nanosu pripokaleneho, zavistiveho "maleho ceskeho cloveka" a stale to neni videt.

B. Rybák 16.2.2014 17:58

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Souhlasím s Vámi!

M. Prokop 14.2.2014 17:47

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Směs mesiášství, paranoi, imperialismus, asiatské (ne)způsoby.

Tradičně, po staletí.

P. Vaňura 14.2.2014 20:45

Rusko má NEDOSTATEK obyvatel, stalinské "nas mnogo"

je dávno minulostí.

V. Vaclavik 14.2.2014 14:31

Krestanske hodnoty?

"... návrat ke křesťanským hodnotám, například k úctě k manželství a rodině."

Zivot cloveka, ucta k nemu, ucta ke svazkum jim svobodne zvolenym, to pane Drapale nejsou nejake krestanske hodnoty, ale hodnoty kazdeho cloveka, i toho nevericiho v zadnou viru, vcetne racionalnich jedincu.

Nevim proc si krestane usurpuji prave hodnotu rodiny, kdyz krestansti vudci, od knezich az po papeze, kteri maji jit lidu prikladem, bez vyjimky striktne pestuji celibat a do rodinnych svazku nesmi vstoupit. Jestli tohle neni pokrytectvi, tak nevim. 

Svoboda cloveka jde hlubeji nez krestanstvi - ochranuje kazdeho jednotlivce jako takoveho, jako svrchovanou hodnotu, coz zahrnuje i ty vselijake svazky, do kterych lide vstupuji, vcetne toho manzelskeho, rodinneho.

J. Kostelanský 14.2.2014 15:34

Re: Krestanske hodnoty?

Asi ste to nikde nečítali, tak vám ten celibát vysvetlím. Dôvodom celibátu vôbec nie je morálka či "hriešnosť" sexu. Dôvod je jednak majetkový, a jednak duchovný.

Čím viac sa človek musí venovať materiálnym veciam (a živenie rodiny je hlavne o materiálnom zabezpečení), tým menej mu zostáva na duchovné záležitosti. Rovnako aj tibetskí mnísi žijú v celibáte.

Ale ten najdôležitejší dôvod celibátu je majetkový. Komu patria peniaze alebo dom, ktorí farníci kňazovi postavili? Kňazovi a jeho rodine - manželke a deťom? To znamená, že keď kňaz zomrie, dom zdedia jeho deti a manželka? Ak by ste sa spýtali ľudí, ktorí faru stavali (na Slovensku sa domy pre kňazov stavali a stavajú väčšinou takto), tak by asi málokto s tým súhlasil. Faru stavali pre toho kňaza, ktorý je momentálne na fare prítomný. Keď odíde jeden, príde druhý.

Aký je najčastejší dôvod, ktorým ľudia obhajujú kradnutie a tunelovanie? Zabezpečenie rodiny a detí. Keď kňazi deti a rodinu nemajú, tak tento dôvod padá.

Čítal som životopis Charlesa Darwina. Rodina mu odporúčala, aby sa stal kňazom anglikánskej cirkvi. Hoci nebol nábožensky založený, o tomto riešení Darwin uvažoval. Dôvod? Stabilný príjem a zabezpečenie rodiny. Duchovná stránka ho vôbec nezaujímala.

L. Pořický 14.2.2014 21:27

Re: Krestanske hodnoty?

1* - to nepotřebuje komentář.

V. Vaclavik 14.2.2014 22:09

Re: Krestanske hodnoty?

Celibat je u sameho korene krestanstvi - neposkvrnene poceti, Jezis se neozenil ani nemel sex, aspon co vime (Buh taky nema manzelku abych do toho pridal trochu humoru) a tenkrat majetkove pomery nikdo neresil.

Dale si vemte tradici idealnich praktikantu viry, mnichy a jeptisky, vsechno celibat, protoze vzato z idealni pozice je sex hrich, jen neco takoveho nemuze byt ordinovano bezne populaci, protoze by krestane vymreli, a krome toho je bezny verici hrisnik, ktery nema silu odolat svetskym pokusenim, takze se ten celibat omezuje jen na autority cirkve a ty z lidu, kteri pasou po idealu viry.

Samozrejme to je vyhodne pro ty majetkove pomery, ale to uz by si cirkev vyresila jinak, kdyby nebylo zbyti. Rikat, ze to je duvod pro celibat je zaprahani kone za vuz.

V. Novák 14.2.2014 16:32

Jsou i jiní křesťané - nejen katolíci.

Pravoslavní celibát nijak neprosazují, naopak. Dokoce zřizují jakési "semináře", přípravky pro budoucí "matuški", manželky popů.

J. Kulišek 14.2.2014 18:43

Re: Krestanske hodnoty?

Pane Vaclavik, kdyz o veci nic nevite, nebylo by lepsi se nejprve seznamit a pak psat?  Vy jste si vzal do hlavy, ze vsichni krestane jsou katolici. A nechatete, ze judo-krestanska civilisace, ktere at chcete, nebo nechcete, patrite neni to co si myslite nejaci knezi az po papeze. Prave svoboda jednotlivce, je produkt teto kultury, coz je jinym kuturam cizi.  Prave ze chape cloveka jako individualitu a ne soucast masy,  proto tak dosahla takovych uspechu na vsech moznych odvetvi vedy a myslenkoveho rozvoje proti tem ostatnim, kterym casto trvalo tisicilet ke zmene, kterou nase civilisace zvladla za stolet. Jen ji zkuste znicit a nahradit ji nejakou muslimskou, nebo asijskou a uvidite. I kdyz pripoustim, ze se to mozna stane.

V. Vaclavik 14.2.2014 22:02

Re: Krestanske hodnoty?

Nemate pravdu. Svoboda jednotlivce dozajista nema koren v judeo-krestanske civilizaci jako takove, ale v jejim racionalnim prvku. Lide se prese vsechnu viru postupne dobrali rozumu a odtud pak prameni ta svoboda, jake dnes pozivame. Za svobodu vdecime dobe Osvicenstvi, pred tim dobe renesance, a jeste pred tim vsemu co bylo dobre na Rimske risi a ta obratem na stavela na  starorecke civilizaci - tam nekde je nas koren svobody.

Svoboda cloveka je nerozlucne spjata s rozumem, nikoli s virou, ktera je opakem rozumu. Rozum znamena aktivni poznavani sekularniho sveta, nabozenska vira se toto snazi obchazet svym jinym druhem poznani, ktere ovsem zadnym skutecnym poznanim neni.

B. Rybák 17.2.2014 13:49

nekřesťanské západní hodnoty?

Mýlíte se. Počet vzdělanců, kteří věřili na svobodu jednotlivce nebo dokonce v demokracii byl naprosto zanedbatelný (bezvýznamný). Svoboda je pojem transcendentní, tedy vědou nezkoumatelný, v determinismu přírodních zákonů vůbec nemající místo.

Po tisíc let trvající přeměně západních, za křesťany se jenom vydávajících po své moci nad ostatními národy (jako dnes) toužících (germánských a galských) barbarů, přišla "reformace", která říší potlačené národy osvobodila a nezadatelná rovná lidská práva jako nezvratný důsledek božského stvoření člověka prohlásila.

Osvícenství (jemuž se USA dokázaly naštěstí vyhnout) určitě vděčíme za "jakobínský teror) a za elitářské pohrdání občanem a ne za svobodu. V krátké době vyprodukovalo neuvěřitelné množství nebezpečných lží (falešné lidské fosilie, lživá představa ušlechtilých divochů, chápání člověka jako stroje, eugenika, sociální darwinismus, "pásy cudnosti", démonizace církve,...

V. Stejskal 14.2.2014 13:15

Ukrajina je nase

Putin ma format Stalina, bez pochyby nejvyznamejsiho politika 20. stoleti. Podobne jako Stalin mysli Putin strategicky, nelame veci prez koleno. Podobne jako Stalin musi bojovat jak s vnejsim, tak s vnitrnim nepritelem. A krok za krokem se mu dari restaurovat Ruske Imperium. A nikdo mu v tom nezabrani, ani US mourenin, ani hlupci z EU.