16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

RUSKO: Putinova ideologie

V září loňského roku přednesl ruský prezident Vladimir Vladimirovič Putin na setkání různých významných osobností tzv. Valdajského klubu v prezidentské rezidenci Dolgije Borody v Novgorodské oblasti pozoruhodný projev. Přítomno bylo na 200 významných osobností z celého světa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Sulc 19.2.2014 18:43

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Kolik generaci ?    A kolik uz generaci se Cesi zbavuji nanosu pripokaleneho, zavistiveho "maleho ceskeho cloveka" a stale to neni videt.

B. Rybák 17.2.2014 13:49

nekřesťanské západní hodnoty?

Mýlíte se. Počet vzdělanců, kteří věřili na svobodu jednotlivce nebo dokonce v demokracii byl naprosto zanedbatelný (bezvýznamný). Svoboda je pojem transcendentní, tedy vědou nezkoumatelný, v determinismu přírodních zákonů vůbec nemající místo.

Po tisíc let trvající přeměně západních, za křesťany se jenom vydávajících po své moci nad ostatními národy (jako dnes) toužících (germánských a galských) barbarů, přišla "reformace", která říší potlačené národy osvobodila a nezadatelná rovná lidská práva jako nezvratný důsledek božského stvoření člověka prohlásila.

Osvícenství (jemuž se USA dokázaly naštěstí vyhnout) určitě vděčíme za "jakobínský teror) a za elitářské pohrdání občanem a ne za svobodu. V krátké době vyprodukovalo neuvěřitelné množství nebezpečných lží (falešné lidské fosilie, lživá představa ušlechtilých divochů, chápání člověka jako stroje, eugenika, sociální darwinismus, "pásy cudnosti", démonizace církve,...

B. Rybák 17.2.2014 12:57

Re: Každý má svoji ideologii.

Protože to oblbování vzniklo nezávisle ve všech koutech světa, bylo asi nezbytné (tam kde nevzniklo, se pralidé navzájem zřejmě navzájem sežrali).

Protože jsme to tisíce let trvající "oblbování" přežili a na jeho základech postavili nejlepší civilizaci lidských dějin nebylo určitě tak zlé.

Očividně nemůžeme přežít ani zlomek té doby s osvícenci, jako byl Robespierre, Lenin, Hitler, Stalin, Mao ce-tung, Pol-Pot, Idi Amin,...kteří bezpochyby budou mít v blížících se krizích své pokračovatele, překonají tyto své amatérské vzory! Vždyť poprvé v lidských dějinách je drtivá většina lidstva podle nyní vítězícího enviromentálního náboženství (desataro-násobně) přemnoženým škůdcem, nezasluhujícím žádné slitování (tak co s nějakým desaterem)!

Jenom hlupák, darebák či psychopatický vandal ničí něco, co neumí ničím nahradit!

P. Sulc 16.2.2014 21:34

Re: Dialekt češtiny?

Ctete trochu dejiny. Zadny narod velke Moravy neexistoval. To proste byly slovanske kmeny, pomychane navic nemeckymi a mozna i keltskymi. A az do 19 stl, neexistoval narodnostni patriotismus, ale jen zemsky. Kdo se narodil v Cechach, byl Cech, at uz mluvil jak chtel. Jestli ctete cesky, pak prof. M. Hroch:  Na prahu narodni existence..  A ani ti Slovaci neexistovali, proste to byly slovanske kmeny. Kdyz po 1918 Cesi nA Slovensku zjistovali kdo je kdo, odpoved byla casto: Ja rozhovaram stejne dobre po slovensku i po madasrku. Nojo, ale cejtite se jako kdo. Ked rozhovaram s Madarom, jsu Madar. Ked rozhovaram z Cechom, jsu SlovakTakze zanechte tech sovinistickych vylevu. Narody se jako narody formovali az v 19 stoleti. A jmeno filosofa Herdera vam nerika nic ?

B. Rybák 16.2.2014 18:21

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Tak to aby jste raději ani nevkročil do Austrálie. Morálka očividně není dědičná a totalita poškozuje sociální chování národa a ne jeho genetickou skladbu (to by jsme nepřežili "Bílou horu"). Francouzkou velikost zničil skutečně Napoleon. Ne ale válkou, ale tím, že zrušil právo "prvorozenectví". Díky tomu klesla z obavy před drobením půdy porodnost rolníků! Takže pozor na hloupé (EU)zákony!

B. Rybák 16.2.2014 17:58

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Souhlasím s Vámi!

B. Rybák 16.2.2014 17:54

Re: Re:S Putinom opatrne

Ne víc, než účast prezidentů a předsedů vlád na pohřbu původně prosovětského teroristy N. Mandely.

B. Rybák 16.2.2014 17:48

Re: Ako by dopadlo porovnanie Putina s van Rompuyom?

Souhlasím s Vámi pane Kostelanský!

B. Rybák 16.2.2014 17:45

Re: poznamka

Jestli si někdo myslí, že EU je kapitalistickou demokracií tak žije ve snách. Je to morálně zdegenerovaná, zkorumpovaná a politicky korumpující symbióza dotovaného velkokapitálu velkých států s bruselskou byrokracií jejíž pomocí se Merkelová snaží pomocí hospodářské, bez ohledů na možnosti chudších národů ( států) prosazované, "zelené" a "sociální", Euro-války vytvořit novou, tentokrát "zeleně socialistickou říši národa německého". Tohle už Rusové zažili a určitě to teď nechtějí!

A. demeková 16.2.2014 13:02

Re: Láry fáry,

Rusko nemá inú možnosť, len zostať veľké - lebo niektoré "demokracie" by si ho hneď rozobrali na suroviny. Ešte stále sa tu vychádza z komunistických dejín.Trockij, nie Lenin, dobyl Petrohrad, s pomocou zabijakov, platených a dovezených z najväčšej "demokracie" (bankár Jacob S..chiff, podporovaný Rockef..)! Aj Lenin prišiel v zapečatenom vlaku s "revolucionármi" - (bankár Par..vus) dokopy ich bolo pár stovák možno tisíc, ale situácia v Rusku vrela, Nemecko potrebovalo zbaviť sa Ruska vo vojne, Rock. effel .erovi padali kšefty, lebo bratia Nobelovci ťažili kvalitnejšiu a lacnejšiu ropu v Baku po novovybudovanej železnici.A ešte tu boli zahraniční marxisti, ktorí potrebovali vyskúšať nový model spoločnosti. Po 2 rokoch bol koniec,padlo hospodárstvo, poľnohospodárstvo, tak zase prišli "pomôcť"  veľkokapitalisti - General Motors, banky, ekonómovia, vedátori... A na čele tejto "revolúcie" boli chazarskí židia  (nesemiti) - obsadili 80 perc. všetkých miest a ich vodiacou silou bola pomsta všetkým Rusom, najmä pravoslávnym, inteligencii,  za "ponižovanie.." Pomsta krvavá - milióny životov, desiatky miliónov, hladomor, popravy, gulag... Nechápem, čo sa čudujete  - Rusi nemienia tento scenár zopakovať! Sovietske "samostatné" republiky vznikli práve na rozdrobenie Ruska, kolchozy na zánik poľnohospodárstva (preto hladomor- zodpovedný Lazar Kaganovič, šéf ukrajinskej strany)...

 P. S. Autor je "presvedčený," že domy  vyhadzovali do vzduchu Rusi ? "Presvedčený,"  že Litvinenka zavraždila ruská tajná služba ? Vie vôbec, že jeho ochranu prevzala britská služba a ruská nemala prístup? Nič neplatí, čo nie je vyšetrené. A vo vyšetrení bránia práve Briti! Na "presvedčenie sme už párkrát parádne doplatili!

A. demeková 16.2.2014 12:32

Re: Dialekt češtiny?

To by sa vaši bratia Moravania naštvali - dodnes tvrdia, že čeština je moravština - lebo národ z Veľkej Moravy sa neodsťahoval! A tak teda ani slovenčina nie je ani náhodou nárečie "češtiny," lebo kontinuálne sa vyvíjala zo staroslovenčiny (Slovienov ste si vymysleli) cez moravské nárečie, trnavské (Bernolák) až po stredoslovenské (Štúr)!

V. Vaclavik 14.2.2014 22:09

Re: Krestanske hodnoty?

Celibat je u sameho korene krestanstvi - neposkvrnene poceti, Jezis se neozenil ani nemel sex, aspon co vime (Buh taky nema manzelku abych do toho pridal trochu humoru) a tenkrat majetkove pomery nikdo neresil.

Dale si vemte tradici idealnich praktikantu viry, mnichy a jeptisky, vsechno celibat, protoze vzato z idealni pozice je sex hrich, jen neco takoveho nemuze byt ordinovano bezne populaci, protoze by krestane vymreli, a krome toho je bezny verici hrisnik, ktery nema silu odolat svetskym pokusenim, takze se ten celibat omezuje jen na autority cirkve a ty z lidu, kteri pasou po idealu viry.

Samozrejme to je vyhodne pro ty majetkove pomery, ale to uz by si cirkev vyresila jinak, kdyby nebylo zbyti. Rikat, ze to je duvod pro celibat je zaprahani kone za vuz.

V. Vaclavik 14.2.2014 22:02

Re: Krestanske hodnoty?

Nemate pravdu. Svoboda jednotlivce dozajista nema koren v judeo-krestanske civilizaci jako takove, ale v jejim racionalnim prvku. Lide se prese vsechnu viru postupne dobrali rozumu a odtud pak prameni ta svoboda, jake dnes pozivame. Za svobodu vdecime dobe Osvicenstvi, pred tim dobe renesance, a jeste pred tim vsemu co bylo dobre na Rimske risi a ta obratem na stavela na  starorecke civilizaci - tam nekde je nas koren svobody.

Svoboda cloveka je nerozlucne spjata s rozumem, nikoli s virou, ktera je opakem rozumu. Rozum znamena aktivni poznavani sekularniho sveta, nabozenska vira se toto snazi obchazet svym jinym druhem poznani, ktere ovsem zadnym skutecnym poznanim neni.

L. Pořický 14.2.2014 21:27

Re: Krestanske hodnoty?

1* - to nepotřebuje komentář.

P. Sulc 14.2.2014 21:17

Re: Každý má svoji ideologii.

Ono staci cist Dostojevskeho dennik. Chtel by, aby pravoslavi zachranovalo dekadentni Evropu. No, pozdeji ji mel ''zachranovat'' komunismus. Ted to asi opet bude pravoslavi, hlavni zachrannar.

O. Kadlec 14.2.2014 21:15

Re: Ako by dopadlo porovnanie Putina s van Rompuyom?

Putinovo hodnocení Evropy, jak ho citujete, je přece naprosto křivý, účelový, vypočítaný pro ty posluchače, jimž bylo určeno. To je přece konstanta všech ruských ideologií od středověku: máme morální převahu nad Západem.

O. Kadlec 14.2.2014 21:10

Re: Taky jste zapomněl Rusům vytknout,

Co to sakra melete? Neumíte psát normálně? Pokud ne, tak oč se to snažíte?

P. Sulc 14.2.2014 21:10

Re: Ukrajinci i Bělorusové JSOU Rusové.

Mozna, jenze i ta slovenstina byla jen jakysi dialekt cestiny, dokud Ludovit Stur nerozhodl jinak  A konec koncu ani ta cestina nebyla cestinou, dokud nebyla nejak kodifikovana a zavedena jako spisovna rec. Dialekty jsou vsude, jak v Cechach, tak i na Morave, a vsichni se domnivaji, ze mluvi cesky..

J. Vintr 14.2.2014 20:54

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

V prvních desetiletích (a v menším měřítku až do pádu bolševického režimu) se v Rusku prováděla systematická likvidace inteligence a vůbec všech lidí, kteří nějak vyčnívali nad průměr. Šlo celkově o desítky milionů lidí. Tohle se na populaci nutně musí projevit a vzhledem k tomu, že existuje dědičnost, trvá několik (možná i desítek) generací, než se stav populace vrátí k normálu. Třeba Francouzi jsou nejspíš dodnes postiženi následky revoluce, která vyhubila tu inteligentnější část národa a následných napoleonských válek, kdy zahynula prakticky většina mužů v produktivním věku.

P. Vaňura 14.2.2014 20:45

Rusko má NEDOSTATEK obyvatel, stalinské "nas mnogo"

je dávno minulostí.

J. Heincl 14.2.2014 19:54

Re: Ukrajinci i Bělorusové JSOU Rusové.

Ukrajinština a ruština jsou jazyky mnohem rozdílnější než čeština a slovenština. Takže se o žádném ruském nářečí nedá mluvit. Ukrajinština je tak někde mezi ruštinou a polštinou.

M. Svobodová 14.2.2014 19:26

Re: A co že to ta Panenka Marija ve Fatimě před VŘSR chtěla?

"...přijdu a budu požadovat, aby Rusko bylo zasvěceno mému Neposkvrněnému Srdci a aby každou první sobotu v měsíci byla konána smírná svatá přijímání. Splníte-li mé přání, Rusko se obrátí a budete mít mír. Jinak Rusko rozšíří své bludy po celém světě a nastanou války a pronásledování Církve..."

J. Kulišek 14.2.2014 18:43

Re: Krestanske hodnoty?

Pane Vaclavik, kdyz o veci nic nevite, nebylo by lepsi se nejprve seznamit a pak psat?  Vy jste si vzal do hlavy, ze vsichni krestane jsou katolici. A nechatete, ze judo-krestanska civilisace, ktere at chcete, nebo nechcete, patrite neni to co si myslite nejaci knezi az po papeze. Prave svoboda jednotlivce, je produkt teto kultury, coz je jinym kuturam cizi.  Prave ze chape cloveka jako individualitu a ne soucast masy,  proto tak dosahla takovych uspechu na vsech moznych odvetvi vedy a myslenkoveho rozvoje proti tem ostatnim, kterym casto trvalo tisicilet ke zmene, kterou nase civilisace zvladla za stolet. Jen ji zkuste znicit a nahradit ji nejakou muslimskou, nebo asijskou a uvidite. I kdyz pripoustim, ze se to mozna stane.

J. Kulišek 14.2.2014 18:24

Re: Re:S Putinom opatrne

Jak vidite, pro nektere slovaky to byl jenom dalsi duvod, proc milovat Rusko

P. Rada 14.2.2014 18:20

Pozoruhodný rozbor.

Děkuji.

J. Kulišek 14.2.2014 18:19

poznamka

Rusko je paranoidní stát, s pyramidálním politickým systémem, který při tak obrovské rozloze země je nutně byrokratický, neefektivní a přímo podněcuje korupci, která je běžným modem operandi totalitních režimů. Jestli si někdo myslí, že Rusko je kapitalistickou demokracií tak žije ve snách. Je to oligarchie moci, kterou se Putin znovu snaží zcentralizovat neboť si nedovede představit, stejně jako většina Rusů, společnost decentralizovanou a individuálně zodpovědnou.

M. Prokop 14.2.2014 17:49

Re: Co vám vadí na zabránění etnické čistce?

Ale ne vám nebo Putinovi.

M. Prokop 14.2.2014 17:47

Re: Ruskou politiku vždycky formovala jedna věc

Směs mesiášství, paranoi, imperialismus, asiatské (ne)způsoby.

Tradičně, po staletí.

M. Prokop 14.2.2014 17:46

Re: Ako by dopadlo porovnanie Putina s van Rompuyom?

Hitler či Mussolini měli také dost masovou podporu.

No a že blbne EU, to jo, ale to neznamená, že je jakkoliv perspektivní chytat se Ruska.

Od azbuků raději dál, vždy a všude.

I. Teren 14.2.2014 17:15

Re:S Putinom opatrne

Ucast ruskeho velvyslanca na pohrebe komunistickeho primitiva V. Bilaka by mala byt vykricnikom aj otaznikom pre staty vychodnej Evropy.