30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

RUSKO: Dávám Putinovi rok, maximálně dva

Putinovo vystoupení bylo očekáváno s napětím především kvůli razantnímu propadu kurzu rublu. Ten, kdo očekával, že Putin přizná chybu v zahraniční politice či že se bude kát, musel být zklamán. Kdo čekal tradiční obviňování všech okolo a ruskou ublíženost, nemýlil se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Podešva 23.12.2014 11:39

autor mi mluví z duše

B. Rybák 22.12.2014 18:48

Re: Ejhle. Máme nového proroka!

Marxismus je západní (německý objev) který byl do válkou vyčerpaného, rozvráceného, liberalizujícího se Ruska exportován Pruskem (v osobě Lenina) jako prostředek jeho zničení. Marxismus-lenismus ovládl krutě Rusko a jako odměna za obrovský podíl za záchranu západní Evropy před bestialitou Velkoněmecké říše dostal od "západu" m.j. i nás!

Pod vlivem marxistického Ruska jsme byli 40 let po nichž se Rusko z pout socialismu osvobodilo a nám dalo svobodu, zápas o své přežití s pangermánskou říší vedeme cca 1000 let. A ten boj stále pokračuje. Zápas s DEU je jeho vyvrcholením!

V. Mlich 22.12.2014 15:33

Měnový polštář

Myslím, že Putin na tom není zdaleka tak špatně, jak se to snaží autor malovat. Předně se neúčastní žádného ukrajinského válečného dobrodružství, akorát tam posílá humanitární pomoc, ale to má na ekonomiku Ruska nulový vliv. Stejně tak investice na Krymu jsou z národohospodářského hlediska zrnko písku. Sankce taky účinkují hlavně na vybičování odhodlání ruského lidu.

Jediná reálná hrozba je pokles cen ropy, ale s tím se, na rozdíl od USA, částečně vyrovná poklesem hodnoty rublu, takže tržby ruských těžařů v rublech zůstávají prakticky stejné, kdežto američtí těžaři trží za stejný objem jen půlku. Rusáci pochopitelně část nákladů za technologie mají taky v dolarech, ale aspoň se mzdovými náklady jsou na tom o poznání lépe.

J. Krásenský 21.12.2014 22:25

Re: Obru na hliněných nohách začíná téci do bot.

No vidíte co všechno obr na svých hliněných nohách přestál.

J. Vintr 21.12.2014 21:53

Re: re: Vintr a re: Vaňura

Neslyšel jsem Obamův projev, ale Spojené státy neprosazují JEN SVÉ zájmy, ale zájmy celého civilizovaného světa. Tedy těch států, které respektují mezinárodní právo, mezinárodní smlouvy a úmluvy. Nedělají to určitě jen pro svůj prospěch. Někdo totiž musí stát za dodržováním pravidel, protože jinak by ta pravidla byla pro kočku a spousta věcí by přestala fungovat. OSN je v těchto věcech (i celkově) k ničemu.

S těmi strategickými surovinami si to jako představujete tak, že USA uchvátí nějakou zemi a seberou jí suroviny? Myslíte, že třeba v Iráku teď těží a prodávají ropu Američani? Něco jiného je svrhnout diktátora, který příjmy z prodeje surovin proměňuje na zbraně, jimiž ohrožuje okolní státy a financuje jimi terorismus.

A s tím Japonskem a Německem to bylo tak, že než tam mohl vzniknout "obrovský nenasycený trh" musely se ty země napřed postavit na nohy, aby měli jejich občané vůbec čím platit. A na nohy je postavila americká pomoc, protože nikdo jiný na to neměl. Bez ní by se asi z následků války vzpamatovávaly hodně dlouho a kdoví jaké režimy by se tam chopily moci. Takže ty "velké kšefty" si ti Američani museli napřed zasloužit. A když už ty země zase stály na nohách, staly se naopak největšími obchodními konkurenty USA (takže ty kšefty asi až tak velké nakonec nebyly).

M. Prokop 21.12.2014 21:10

Re: reálný svět je vše jiné než demokratický a spravedlivý

Ta pitomost se "základnami USA na Krymu" vás tedy drží jak hovno košili.

Strategicky i takticky je to nesmysl.

M. Prokop 21.12.2014 21:08

Re: re: Vintr a re: Vaňura

Pokud si nějaká země chce udržet "zájmové sféry", lze to dělat "porusku" (posovětsku) násilím, nebo prostě pro ty země být přirozeným partnerem. Což Rusové neumějí a nikdy neuměli, pod jakýmkoliv jménem.

Pokud se prakticky všechny země v sousedství Ruska Ruska bojí a hledají oporu kdekoliv, není ta zájmová sféra udržitelná. Jak se Rusové znovu a znovu přesvědčují, aniž by pochopili.

P. Bolec 21.12.2014 20:41

Re: Splendid isolation....

S těmi plynovody jim to určitě poraďte. Budou rádi, že letošní vánoce si budou medit v teple. Zaplatit se to může z peněz EU. Když nebudou mít, tak si půjčí.

J. Chaloupka 21.12.2014 19:44

re: Vintr a re: Vaňura

Re Vintr. :A co prosím Vás jiného než snaha prosazovat své zájmy všude ve světe znamenal onen nedávný Obamův projev že USA zasáhnou všude tam kde budou ohroženy jejich zájmy. Považujete to za chování partnera ,já tedy ne. A Vaše představa o trhu ( zejména strategických surovin ) je úsměvná , o trhy zejména ty surovinové se bojuje všemi možnými způsoby po staletí. Ovládnout trh znamená mít co nabízet a určovat si cenu, to o čem píšete vy to je až následný obchod. A vztahy USA po válce s okupovaným Německem a Japonskem . Ano USA se tam otevřely obrovské nenasycené trhy , takže ano pomoc ale ne zadarmo tudíž velké kšefty . A poválečná reakce SSSR ano odporná což ovšem bylo dáno zločineckou ideologii komunismu. Rusko není SSSR a Putin není Stalin. RE : Vaňura : o těch uvažovaných základnách USA na Krymu psal i západní tisk a že Ukrajina patří do zájmového vlivu Ruska je stejná pravda , jako že Mexiko patří do zájmového vlivu USA. A pokud jde o ona přání Ukrajinců je to jak vidíte různé, část jich chce k západu část k Rusku ,neutralita byla rozumným řešením pro všechny ale Majdanský puč vyvolal občanskou válku, což je pro lidi mnohem horší než mírová neutralita

J. Slanina 21.12.2014 18:58

"...a Rusko se pochopitelně brání."

Asi tak jako svého času Finsku, že?

O. Sekl 21.12.2014 18:55

Splendid isolation....

....by byla ideální pro obě strany - civilizovanou Evropu a ( s výjimkou Moskvy a Petrohradu) Rusko , které se nachází někde mezi středověkem a počátkem novověku . V podstatě jde o podobnou nemožnost soužití jako třeba s Islámským státem. Proč to lámat přes koleno, žili jsme vedle sebe po staletí, aniž jsme si vadili. Petr Veliký zkusil Rusko přetvářet dle evropských vzorů - marně. Potom naopak se našli věrozvěstové v Rusku - Lenin a následníci - ti naopak (snad) zkrachovali v Evropě.

Natáhněme plynovody z Kazachstánu , diverzifikujme energetické zdroje a od Ruska nic nebudeme potřebovat. Ty matrjošky si snad umíme udělat sami.

P. Vaňura 21.12.2014 17:28

Švédské pokusy o zničení Ruska? A to jako KDY?

V případě Severní války šlo ze strany Ruska o nefalšovanou IMPERIALISTICKOU agresi s cílem zmocnit se území, kterými by Rusko získalo přístup k Baltickému moři. To, že ruský car Petr I se (nejen !!) tímto zasloužil o rozmach Ruska na tomto faktu nic nemění. Šlo o to, že ve Švédsku zemřel panovník a protože jeho nástupci Karlu XII bylo jen 15 let, vrhly se okolní státy ( Dánsko, Norsko, Sasko a Ruskp) na Švédsko jako supi, lačnící po kořisti. TOTÉŽ se stalo u nás, počínaje rokem 1740, kdy císař Karel VI neměl mužského dědice a tak okolní panovníci (Bavorko, Prusko ale pak se zapojila i Francie) usoudili, že mohou vznést vlastní nároky a Fridrich II se opravdu zmocnil většiny Slezska.

Petrův útok na jih, vedený podobnými motivy, skončil ruskou porážkou a uspěla až jeho následnice Kateřina II. Teprve tehdy dobylo Rusko Krym (1774, formální připojení Krymu k Rusku 1783). Také by mě zajímalo, KDO byl v tomto případě dle Vás agresorem.

P. Vaňura 21.12.2014 17:09

Pro Evropu i USA je hlavním nepřítelem militantní islám

A v případě Ukrajiny je to spíše než Ukrajinsko-Ukrajinský spor, spor Rusko-Ukrajinský.

P. Vaňura 21.12.2014 17:04

Hranice v dobách "Cyrila a Metoděje?"

V té době nastal největší rozkvět Velkomoravské říše, existovala Francká, resp. později Východofrancká říše, Bulharsko, Chorvatsko, Srbsko a jako patrně nejsilnější  křesťanská říše, Byzanc. A na sever od Byzance byla mocná Chazarská říše.

O tom, zda už v té už době vůbec existovala nějaká Kyjevská Rus, neřku li Moskevská Rus, se vedou spory.

J. Kanioková 21.12.2014 16:56

Ano, souhlas..

J. Kanioková 21.12.2014 16:55

Jo, pane Severo,

ale nejvíc mě na tom všem mrzí, že kdekdo se ohání jedním z nejzákladnějších demokratických práv - právo mít "vlastní názor".

Jenže zdejší "demokrati", jakmile máte odlišný náhled než oni - tak to právo.. jaksi nemáte..

Jste kádrován, je vám spíláno, nemáte mozek, patříte do blázince, jste komouš, putinofil, atd. atd.

Pořád to komoušské - Kdo nejde s námi, jde proti nám..

P. Vaňura 21.12.2014 16:50

Vaše snůška nesmyslů je opravdu pozoruhodná, ALE

Vy dokonce ignorujete to, co už od začátku říká ruský ministr zahraničí Lavrov. Podle Ruska totiž patří Ukrajina do jeho "zájmové sféry," což v pojetí Kremlu znamená, že nejenže nemá právo na svou vlastní obrannou politiku, ale ani na vlastní HOSPODÁŘSKOU politiku. PROTO vedlo odmítnutí smlouvy s EU Janukovičem ma nátlak Moskvy k vlně odporu, která se projevila na Majdanu, Ukrajinci prostě nechtějí být ruskou KOLONIÍ!

A nevím, na co by USA byly základny na Krymu a proč by si k vůli tomu měly někde pálit prsty. Ovšem, nezapomeňte, že Rusko, USA a GB se r. 1994 zavázaly nejen územní celistvost Ukrajiny respektovat, ale také ji BRÁNIT! To, doslovně vzato, znamená bránit územní celistvost Ukrajiny i za cenu VÁLKY. Ovšem, pouze hlupák nebo zrádce by se na základě takovýchto "záruk" zřekl reálné bezpečnosti, kterou Ukrajině v té době zajišťovalo vlastnictví jaderných zbraní!

J. Kanioková 21.12.2014 16:41

Souhlas..

J. Vintr 21.12.2014 16:04

Re: reálný svět je vše jiné než demokratický a spravedlivý

Co jsou to za idiotské žvásty. Co je to "vládnout světu? Co by z toho kdo měl? Jedině že by si tím nějaký psychopat jako Putin léčil svoje mindráky. Co je to "ovládnout co nejvíc trhů"? Víte co je to trh? To jedna strana prodává a druhá nakupuje, protože je to pro obě strany výhodné. Trh můžete ovládnout jedině tím, že nabízíte výhodný obchod. Co je to "oslabit protivníka"? Normální státy jsou partneři a ne protivníci. Podívejte se do histoŕie. USA vedly třeba s Japonskem krutou válku a přesto se stali hned po jejím skončení normálními partnery. Totéž platilo i v Evropě v případě Německa a Itálie (to jen Rusáci, přestože je Amerika obrovskou materiální pomocí zachránila před totální vojenskou porážkou a miliony Rusů před smrtí hladem, odvděčili zavilou nenávistí a vyhrožováním jadernou apokalypsou). Nechápu, jak může mít někdo i po pětadvaceti letech pořád v palici takovéhle bolševické nesmysly.

J. Chaloupka 21.12.2014 15:42

reálný svět je vše jiné než demokratický a spravedlivý

zatím dva hegemoni USA A Rusko ( a brzy přibyde třetí-Čína) se perou o to kdo povládne světu . Demokracie a lidská práva to jsou žvásty pro oblbnutí nás občanů , velmoci a zejména USA mají jiné priority -ovládnout co nejvíce trhů a území a oslabit protivníka. USA vystupují velice agresivně a Rusko se pochopitelně brání. EU bude vždy na rozdíl od USA evropský prostor s Ruskem muset sdílet a stát se světovým hegemonem na to upadající a degenerující Evropa již šanci. Proč to říkám , zaprvé proto že to je pravda a za druhé že si EU musí uvědomit realitu. Jsme sice spojenci USA v NATO ale proto ještě nemusíme být nepřáteli Ruska. Je v bytostném zájmu EU udržovat s Ruskem korektní vztahy a normálně s ním obchodovat a ve spojenectví s USA prosazovat ty priority které jsou v zájmu nás Evropy. Zájmy USA berme na vědomí ale prioritně musíme hájit naše zájmy Evropské. Ukrajina je tragický případ naší hloupé politiky. Na přání USA (které chtělo mít základny na Krymu ) pomohla EU zinscenovat Majdanský puč z čehož se nechtěně vyvinula občanská válka na Ukrajině . Dnes je Krym ruský , USA nenápadně vycouvali a EU zůstal na krku mlýnský kámen krachující a rozvrácení Ukrajiny a hospodářské sankce které škodí jak Rusku tak EU ale USA se příliš nedotýkají. Jeto tak skvostně pitomé že je to až k pláči .

J. Vintr 21.12.2014 14:53

Re: Ejhle. Máme nového proroka!

Nacismus v Německu vládl sotva patnáct let, skončil totální vojenskou porážkou a naprostá většina těch, kteří tento režim tvořili buď zemřela nebo alespoň musela zmizet z veřejného života. U nás vládl bolševický režim čtyřicet let a "skončil" tak nějak do vytracena a jak se můžete přesvědčit i na takovýchto didkuzich, v mnoha lidech je bolševické myšlení stále živé. Co to teprve muselo udělat s myšlením Rusů, kde vládl bolševický režim (nesrovnatelně tužší než u nás) přes sedmdesát let a vlastně nijak výrazně neskončil ani nebyl odsouzen. Sám Putin byl součástí aparátu, na kterém bolševický režim stál. Takže vaše podivování nad tím, že příliš nerozlišuji mezi sovětským bolševickým režimem dnešním Putinovským Ruskem je hodně naivní.

L. Severa 21.12.2014 14:34

Re: Nemůžu za to, že neumíte číst.

Je to marné, jakmile se ozvete s názorem, že Západ v Ukrajině šlápl vedle jste osočována, že jste Putinovec, i když mu nefandíte. Těžko se ovšem najde někdo (nový Gorbačov?) kdo Rusko vyvede z carskostalinské mentality. To ovšem  Západ jaksi nechápe (ani řada diskutujících, z nichž někteří jinak nemohou kupodivu přijít EU na jméno).

J. Kanioková 21.12.2014 13:30

Kádrujete?

B. Rybák 21.12.2014 13:13

Re: Já se spíš obávám,

Zcela s Vámi souhlasím pane Lapile. Ta hranice tu byla už v dobách "Cyrila a Metoděje" a téměř nic se na ní nezměnilo (EU vznikla v podstatě v hranicích francké říše a bude mít pravděpodobně obdobný, ale mnohem rychlejší vývoj)!

Nadčasovou trvalost soupeření různých civilizací skvěle popsal pan S.Huntington ("Střet civilizací"). Tato kniha není obhajobou válek (jak tvrdí "kavárenští intelektuálové"), ale zcela naopak je varováním před válkami, které nutně vzniknou jako následek nerespektování rozdílů mezi civilizacemi (tradiční konzervativec Huntington byl odpůrcem války i v Iráku)!

B. Rybák 21.12.2014 12:46

Re: Ejhle. Máme nového proroka!

Pokud nehodláte rozlišovat bolševickým režimem a dnešním Ruskem (v němž existuje opozice a její Putina kritizující média), pak jistě nerozlišujete ani mezi nacistickým režimem dnešním Německem (které pomocí hospodářské EUro-války opět dobývá Evropu)!

J. Vintr 21.12.2014 10:30

Re: Já se spíš obávám,

To všechno, co píšete o ovládání území, vzájemném soupeření s podobně, se týká pouze totalitních států, ovládaných jedním člověkem. Tohle všechno má význam jedině pro zamindrákovaného vládce. Normální státy si na tyhle blbosti nepotřebují vůbec hrát. I tak život přináší spoustu reálných problémů.

J. Boleslav 21.12.2014 10:29

Re: Velice fajn clanek,

Sám jste blbec. Svými zdejšími příspěvky o tom stále přesvědčujete.

J. Boleslav 21.12.2014 10:27

Re: No jo

Na tom něco bude. :-)

J. Boleslav 21.12.2014 10:26

Re: Včera by bylo pozdě.....

Hlavně že Vaši oblíbení rusáci vyhrávají. Už nakupujete rublíky?

V. Kusý 21.12.2014 10:26

Re: Pokud Putin padne,...

Váš pesimismus mohu, bohužel, jen sdílet.