1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

REAKCE: Lži propalestinských zastánců

Mezi rozšířené lži patří snaha podkopat legitimitu Izraele obviněním, že je „osadnicko-koloniálním státem“. Ti, kdo tuto nepravdu šíří, tvrdí, že Židé nemají k Zemi Izrael žádnou historickou vazbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Teplý 4.1.2024 14:41

Izrael nevyznává "všelidské" hodnoty.

Věří v princip "vyvoleného národa" (obdoba německého Übermensche).

H. Lukešová 4.1.2024 14:44

Co islám a jeho koncepce- země míru (tam, kde je islám) a země války (kde mají většinu nemuslimové)? A nemuslimy je třeba buď zotročit dhimi (Židy a křesťany) nebo ostatní, kteří se nechtějí obrátit k islámu, zničit.

Jinak koncept vyvoleného národa není založen na pýše, ale pouze na střežení Božího slova, držení se židovské víry a tradic. Navíc Židé nenutí ostatní nežidy, aby se obrátili k judaismu, nevyhrožují peklem a ztracením, těm, kdo se nepodřídí židovskému náboženství.

K. Křivan 4.1.2024 20:07

To je pitomý omyl. Židi jsou Bohem vyvolený národ. To máte recht. ALE ! Vyvolený ne k vládě nad ostatními národy, ale ke službě Bohu. A to je zatr... dřina ! A navíc spousta pitomců to nechápe a kecá blbě jako vy.

V. Církva 4.1.2024 22:42

R^

V. Petr 4.1.2024 14:44

Židé byli zejména na území dnešní Ukrajiny koncem 19 století obětí pogromů. Proto se chtěli vystěhovat do země, která by byla jejich. Oni se na území dnešního Izraele stěhovali už dříve, např. po vyhnání ze Španělska, která bylo ochotno strpět na svém území jen katolíky.

H. Rybnická 4.1.2024 14:52

Paní Lukešová v průběhu rakouské monarchie se úspěšní lidé domlouvali němčinou, jednoduše proto že se v tak rozsáhlém regionu němčinou domluvil kdokoli kdekoli.Ostatně v první republice tomu bylo setrvačností stejně. A že první sčítání lidu, asi od 1850 řadilo občany dle "řeči obcovací" k národnosti je fakt, který by se neměl využívat k manipulacím. Nemyslím že Židé "toužili po návratu do zaslíbené země", kde v první polovině 20. století nebylo nic než poušt. Ovšem prozíraví lidé kteří zavčas pochopili hitlerovské záměry se snažili odejít -aby se po válce zase vrátili. Alespon tak tomu bylo v okolí naší rodiny.

H. Lukešová 4.1.2024 14:59

Ano, tomu věřím, že němčina byla světovým jazykem číslo 1 a že ne všichni Židé byli zpočátku přesvědčení a odhodlaní sionisté, ale ti přesvědčení sionisté toužili navrátit se do své Zaslíbené země.

Byli to Židé kdo vysušili bažiny, zúrodnili pole, vytvořili moderní města, vysadili lesy, vytvořili v zemi moderní průmysl a zemědělství.

To padají klasice pomluvy, že Židé neumí "makat rukama", že jsou jen intelektuálové. První židovští navrátilci v Izraeli dřeli a nakonec vybudovali moderní zemi.

H. Lukešová 4.1.2024 15:10

-Tím padají klasické pomluvy-, že

J. Rechnovský 4.1.2024 12:44

Má to logiku. Německojazycny kulturní okruh byl vyspelejsi ve všech směrech než český. Navíc čeština byla hlavním dorozumivacim jazykem v r-u. Židé překládání svá jména němčiny a hovořili jidis, což lze pokládat za jakysi dialekt němčiny.

J. Černý 4.1.2024 12:56

A co za moje první věta ?;-)

J. Stárek 4.1.2024 10:48

Nejen Židé ale i Palestinci mají na území bývalého Britského mandátu Palestina nárok. Takže neplatí, že vše může zabrat Izrael, musí se o území rozdělit a to je to, co Izrael nedělá. Ale bude muset, pokud chce zajistit svoji mírovou budoucnost.

V. Pokorný 4.1.2024 11:08

Zdravím. Většinově, v tomto příspěvku, máte pravdu. Souhlas. Složitá a, podle mne, nepříznivá záležitost v poslední větě, kde uvádíte, co musí provést Izrael. Pro Izrael bez, z jeho strany, provedení totální genocidy proti Palestincům, což je v plném běhu už nyní, není asi jiná možnost. A i tak je tzv. mírová budoucnost pro židy v Izraeli ve hvězdách.A to mohou mít svého Pánaboha jakého chtějí.

J. BROM 4.1.2024 14:13

Vcelku nemám s vaším příspěvkem problém, až na zmínku o nutnosti genocidy, která, jak uvádíte, je již v plném běhu. Tohle tvrzení o genocidě je dnes velmi oblíbené mezi židobijci všech barev i odstínů. Nelze ale zapomínat na incident se zničenou nemocnicí, kterou před časem údajně vybombardoval Izrael a kde zahynulo, podle ministerstva zdravotnictví Hamásu, více než 500 lidí. Pak jí ale Izrael nafotil, zůstala na místě a celá a na prostoru parkoviště před ní bylo napočítáno 14 mrtvých. Zabitých nikoliv izraelskou raketou, ale spadlou raketou Hamásu. Čili redukční koeficient 14:500. Pokud bychom jej uplatnili i na 20 - 22 tisíc palestinských mučedníků, kteří od zahájení války v Gaze zemřeli, opět dle sdělení MZ Hamásu, pak skutečný počet mrtvých nepřesáhl 600. A to jsou vcelku zanedbatelné ztráty u konfliktu takovéhoto rozsahu a rozhodně nelze mluvit o genocidě. Genocidou bylo vybíjení Arménů ze strany Turků, nebo Židů, ze strany Němců, ale ne zabíjení Palestinců Židy v tomto konfliktu. Ta čísla o mrtvých jsou bestiálně nafouknuta Hamasem a svět je bude opakovat do zblbnutí, protože chce.

A. Teplý 4.1.2024 14:33

Argument, že Izrael x dní po výbuchu "nalezl" jen 14 mrtých je úžasný. Na základě obdobného "důkazu" by se dalo napsat, že Hamás ve skutečnosti zabil jen 20 Židů...

Izrael obviňoval raketu Islámského džihádu (ne Hamásu) - a dokládal to videem, které zjevně neodpovídalo jejich tvrzení. Raketa měla být vystřelena z cca 100m vzdáleného hřbitova - přitom všechna videa (i to izraelské) zobrazovala podstatně delší let.

OSN ověřovalo dříve zveřejňovaná čísla zemřelých od palestinské samosprávy (na základě šetření) - a čísla odpovídala. Tj. není zásadní důvod nedůvěřovat číslům aktuálním. Ono když na malém území žije přes 2 miliony obyvatel a zničíte 70 % budov - vypadá počet obětí spíš podhodnocený.

Rusové zabili za 22 měsíců 10 000 civilistů, Izraelci za 2 měsíce 20 000.

H. Lukešová 4.1.2024 14:35

Z těch 20 tisíců palestinských obětí, jejichž údaj se nedá ověřit, jsou to čísla uváděná teroristickou organizací Hamas je nejméně 9 tisíc teroristů z Hamasu.

A. Teplý 4.1.2024 14:45

A mezi těmi 9 000 teroristy je 5 000 dětí...

Je ale velmi pravděpodobné, že během izraelské trestné výpravy počet sympatizantů Hamásu v Gaze výrazně vzrostl.

H. Lukešová 4.1.2024 14:47

Ne, jedná se p 9 tisíc bojovníků Hamasu, ozbrojených mužů v bojovém věku. Psala o tom i paní Zbavitelová, profesionální novinářka, která je nad věcí.

A. Teplý 4.1.2024 14:53

Podle zpráv většina mrtvých připadá na "vzdálené" útoky (bombardování, dělostřelectvo). Tj. mám značné pochybnosti, že by paní Zbavitelová mohla znát reálné složení zabitých lépe, než místní samospráva.

V. Petr 4.1.2024 11:13

Bývalé Britské mandátní území Palestina, svěřené GB Společností národů, zahrnovalo nejen Izrael, ale i celé dnešní Jordánsko. Britové v roce 1926 vytvořili v Transjordánii Jordánské království. CELOU Cisjordánii, tedy i dnešní "západní břeh" měli podle Společnosti národů dostat Židé. Britové pro odpor Arabů toto nikdy nerealizovali a roku 1939 zakázali židovské přistěhovalectví úplně.

"Palestinci" tehdy NEEXISTOVALI, byli vynalezeni až roku 1964.

Mimochodem, najděte si heslo "Arabové" na Wikipedii. Arabové prohlašují za Araby všechny blízkovýchodní národy, včetně např. Féničanů a dokonce i Egypťany. Ti neměli a Araby NIC SPOLEČNÉHO a v 7 století byli Araby z větší části vyvražděni!

M. Sedmík 4.1.2024 11:50

V Izraeli žije asi 30% Arabů a mají víceméně plná práva, nemusí na vojnu. Zato v Gaze žádní Židé žít nemohou, a Jordánsko je součást bývalého území britské Palestiny, takže Arabové svůj nárok uplatněn mají. Stát Palestina nevznikl z viny Palestinců, ne Židů; ti byli ochotni dohodu podepsat.

J. Černý 4.1.2024 12:19

Proč by Židé šli žít do gheta v Gaze,kde na území velkém jako Praha žilo před genocidou 2,5 milionů obyvatel . Proč Židé staví na palestinských územích nelegální osady , největší osady má 80 000 obyvatel

H. Lukešová 4.1.2024 12:39

Nemáte pravdu. Judea a Samaří je historické židovské území. V dějinách nikdy Neexistoval Palestinský arabský stát.

Jinak podle dohod z Osla je Judea a Samaří rozdělena do tří oblastí. Oblast A je pod plnou palestinskou civilní a policejní kontrolou, oblast B je pod palestinskou civilní a izraelskou policejní kontrolou a oblast C je pod plnou izraelskou civilní a policejní kontrolou. A všechny židovské osady jsou v oblasti C. Drtivá většina palestinských arabských obyvatel žije v oblastech A a B, která si spravují palestinští politici sami, za ně Izrael nenese zodpovědnost.

P. Vychodil 4.1.2024 10:27

Všechny ideologie, speciálně ty, které rozdělují lidi na uebermenchen a untermenchen, jsou zrůdné. A vedou ke genocide, holocaustu, apartheidu, etnickým čistkám.

Fanatiční ideologové využívají všech možností, jak ospravedlnit svoje jednání, odvolávají se tu na historii, bibli, "vědeckou rasovou" genetiku...kdyby jim to pomohlo, vzali by za vděk i belzebubem, či Marťany.

Dříve nacismus, ospravedlňující apartheid, dnes sionismus, hlásající a ospravedlňující vyhlazení Palestinců z Gazy. Je mezi nimi nějaký rozdíl ? Erdogan ne nepatřičně přirovnal Netanjauha k Hitlerovi.

Pokud źidům patří palestinská území, historicky osídlená Izraelity, pak logicky Rusům patří historická ruská území. Sionisté tak legitimizují úsilí Ruska o znovuzískání svých území.

Znalost nezkreslené historie je důležitá pro pochopení dnešních problémů. Zároveň umožňuje predikci vývoje konfliktů.

Jak to tedy vypadá s vyhlídkami Izraele a sionistů kolem ?

Zatímco svět ještě krátce po útoku 7. stál za Izraelem, vše se rychle obrací proti němu. RB OSN, OSN. Mnohé, ne-li veškeré smouvy mezi Izraelem a jeho arabskými sousedy jsou pozastaveny, či rovnou zrušeny. Izrael nemá v okolí žádného spojence. Jeho jedinou záchranou jsou USA, bez nichž by padnul okamžitě.

Desetitisíce Izraelců jsou buď mobilizováni, či interně odsunuti kvůli hrozbě útoků ze severu či jihu. ekonomika bez USA finančních dotací a vojenských dodávek, bez pracovní síly, kolabuje. IDF není schopná účinně bojovat proti Hamasu v ruinách měst.

Izrael se snaží rozšířit vnitřní konflikt na regionální...útok na Lebanon, bombový atentát v Iránu, ve víře, že zatáhne USA do své války.

Izrael již prohrál. Jeho deklarovaná cíl odsunout obyvatele Palestiny někam jinam selhal. Jeho proklamovaný cíl zničit Hamas selhal. John Kirby nedávno prohlásil, že Hamas, jako ideologie nemůže být zničen, pouze možná oslaben.

P. Vychodil 4.1.2024 10:28

Bude zajímavé sledovat jednání ICC ohledně žaloby JAR (který má hodně zkušeností s apartheidem) ohledně genocidního chování Izraele v Gaze...

V. Petr 4.1.2024 11:18

JAR se genocidně chová k bělochům"!

O. Vorálek 4.1.2024 12:55

JAR jako stát se genocidně k bělochům nechová, jen nedokáže zabránit ukrutné kriminalitě, jejíž obětí se často bohatší bílé vrstvy stávají ze strany černošské většiny, jejííž sny o lepším životě po apartheidu jse materiáně jaksi nenaplnily.

V. Petr 4.1.2024 11:17

Pokud by Izrael, teoreticky, vybil Gazany, bude Hamás zničen. Tak netvrďte, že to nejde. A půjde to i mírnějšími prostředky.

V. Petr 4.1.2024 11:23

Mimochodem, víte, že "mírumilovní" Indiáni na území dnešních USA rozdělovali lidi na dvě kategorie. "Naši," to byli příslušníci vlastního kmene a "nepřátelé," což byli všichni ostatní. Ta hranice byla velmi ostrá, "naši" byli vzorem dokonalosti, "nepřátelé" byli vždy ti špatní.

J. Černý 4.1.2024 12:20

Tak proto je Amíci vyhladili ( skoro )?

J. Dlouhy 4.1.2024 13:40

Indianu zije dnes v USA vic (pres 10 milionu), nez jich bylo pred prichodem Evropanu...