8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

REAKCE: Lži propalestinských zastánců

Mezi rozšířené lži patří snaha podkopat legitimitu Izraele obviněním, že je „osadnicko-koloniálním státem“. Ti, kdo tuto nepravdu šíří, tvrdí, že Židé nemají k Zemi Izrael žádnou historickou vazbu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Wenzl 7.1.2024 16:00

Vy pořád nechápete, a vzhledem k Vašemu ustrojení nemůžete chápat, že nemusí jít vždy o propagandu, když někoho hájíte, ale o úplně prachobyčejný smysl pro právo a spravedlnost. Vy diskuzi o židovsko- arabském konfliktu berete jako souboj dvou propaganda, něco jako fotbalový zápas Sparty se Slávií. V něm taky nikdo nemá větší právo na vítězství, snad se dá diskutovat jedině o tom, zda bylo spravedlivé. Tím že se snažíte oponenta zbombardovat svojí proizraelskou propagandou práva ani spravedlnosti rozhodně nedosáhnete. pokud Izrael stojí o to, aby s ním svět sympatizoval, tak se nemá snažit ho k tomu dokopat. To je kontraproduktívní.

H. Lukešová 7.1.2024 15:44

Máte pravdu, pane Wenzle, že mě nepřesvědčíte ani mě jakkoliv nezlomíte, propalestinská propaganda na mě nikdy nefungovala a fungovat nebude. Židé se nemusí nikomu za nic omlouvat, nemusí se ospravedlňovat za to že přežili. Mají plné právo bojovat za svou zemi a ze vše, co milují a na čem jim záleží. Izrael tuto válku nechtěl, tu začali palestinští teroristé z Hamasu.

Izrael byl, je a bude domovinou židovského lidu a nikdo a nic tuto skutečnost nemůže zpochybnit ani zvrátit. Vůbec nikdo nikdy. Vy říkáte, pane Wenzle, že nestraníte nikomu, ale spíše to vypadá, že jste na straně palestinských Arabů, máte na to plné právo, avšak prosím netvrďte, že jste nestranný. Nejste.

J. Wenzl 7.1.2024 14:27

Pane Hadrávku, paní Lukesová, na rozdíl od nás dvou, je v tom konfliktu emočně zainteresovaná. Důvody neznáme, může tam mít židovské příbuzné, nebo ji jako citlivou ženskou zasáhly příběhy o holokaustu. Nemá smysl ji provokovat a jitřit její city. Diskutovat se s ní nedá, protože ve svém emočním rozpoložení funguje jako obehraná deska. Argumenty oponentů se o ní odrážejí jako tenisové míčky o cvičnou stěnu.

H. Hadravek 6.1.2024 23:51

Mezi formy antisemitismus byla nedávno přiřazena i alliumfobie. Pozor na ní.

H. Hadravek 6.1.2024 23:30

A s kým jste do kosmu letěl? S Rusama, Američanama nebo Číňanama?

H. Lukešová 6.1.2024 22:09

Ne, stát při Izraeli je věci slušností. Izrael tuto válku nechtěl. Tu začal Hamas svým genocidním protižidovským tažením a Židé se nemusí omlouvat za to, že přežili, že se brání a že bojují za svou zemi. Naopak je to Hamas a ti, co ho podporují, zasluhují potrestání. Bůh nestojí při teroristech, kteří stínali a upalovali děti, kteří čtvrtili a znásilňovali ženy. Máte pokřivené morální zásady.

H. Hadravek 6.1.2024 20:48

Za pravdu tu nebudete pochválen.

H. Hadravek 6.1.2024 20:47

Za pravdu tu nebudete pochválen.

H. Hadravek 6.1.2024 20:47

Za pravdu tu nebudete pochválen.

H. Hadravek 6.1.2024 20:47

Za pravdu tu nebudete pochválen.

H. Hadravek 6.1.2024 20:47

Za pravdu tu nebudete pochválen.

H. Hadravek 6.1.2024 20:47

Za pravdu tu nebudete pochválen.

H. Hadravek 6.1.2024 20:47

Za pravdu tu nebudete pochválen.

V. Sáňka 6.1.2024 20:39

Ještě doplním, že:

Arabové byli celou historii zvyklí žít s Židy pohromadě. I v severní Africe. Známý Maimonides působil na dvorech muslimských chalífů. A když muslimové ovládali po několik staletí Pyrenejský poloostrov, tak i zde žili s Židy bez větších problémů. Poté, co roku 1492 muslimové předali klíče od Alhambry v Granadě křesťanským panovníkům, tak ti jako první věc udělali to, že z Pyrenejského poloostrova vyhnali všechny Židy. A muslimové byli vyhnáni brzy po nich. Pogromy na Židy se odehrávaly především v křesťanské Evropě a v Rusku. A kam Židé před pogromy utíkali? Převážně do muslimských zemí.

Co se týká Abraháma, kterého opět zmiňujete, jeho prvorozený syn byl Ismael, od kterého odvozují svůj původ Arabové. Druhorozený syn byl Izák, od kterého odvozují svůj původ Židé (resp. od Izákova syna Jákoba a jeho synů, které mj. i Korán nazývá „Syny Izraele“, tedy izraelskými kmeny). V tomto smyslu se někdy říká, že Arabové a Židé jsou vlastně bratranci.

Ještě vás opravím v jedné věci – vůbec nejsem proti tomu, aby Židé měli svůj vlastní stát. Naopak jim ho přeji. Je otázka, kde a jakým způsobem měl být v polovině 20. století založen, aby nebyla dotčena práva původních obyvatel? Všichni vidíme, jaké má tato volba důsledky.

V. Sáňka 6.1.2024 20:36

Paní Lukešová, zaráží mě, že věříte tomu, že do 19. století byla Svatá země pustou a téměř neobydlenou pustinou. Pravda je taková, že tam byla města a vesnice nejen na pobřeží Středozemního moře, ale i ve vnitrozemí. Po celou historii. Posledních 1400 let byla Svatá země pod vládou muslimů, sám druhý chalífa Umar sem osobně přijel převzít klíče od Jeruzaléma. Zdůraznil, že všechna svatá místa ostatních náboženství musí být důsledně chráněna. Od té doby až dodnes jsou správci nejsvětějších křesťanských míst (kostelů) arabské (muslimské) rodiny, které si předávají klíče z generace na generaci. Pak byla Svatá země součástí nejprve Umajjovské říše, pak Abbásovské a dalších, v posledních staletích pak součástí Osmanské říše.

Podle toho, co tu napsal pan Wenzl, zde v r. 1897 žilo 750 000 Arabů (97,5% obyvatel) a 20 000 Židů (pouhé 2,5 %). To by odpovídalo tomu, že (podle Wikipedie) žilo na území Palestiny v roce 2014 více než 90% arabského obyvatelstva. Byla tu i spousta kočovných arabských kmenů, které kočovaly se svými stády po celém okolí, žádné hranice tu nebyly. Byla to tzv. „Bilád aš-Šams“ (Země slunce) s metropolí Damaškem, součást Osmanské říše.

V r. 1916 došlo k tajné dohodě mezi Británií a Francií (tzv, dohoda Sykes-Picot), které si na celý Blízký východ brousily zuby. Tyto dvě země si za souhlasu Ruska rozparcelovaly celou oblast a vytvořily zde nové hranice. Velmi zjednodušeně řečeno, po první světové válce, když se Osmanská říše rozpadla, Francie brala dnešní Libanon a Sýrii, Británie zase Jordánsko a Palestinu. Jako své další kolonie. Začali přijíždět další židovští osadníci. Jejich přistěhovalectví pak vyvrcholilo po 2. sv. v. a došlo k tzv. Nakbě (katastrofě), kterou pro Palestince bylo vyhlášení Izraele. Začaly pogromy, je zdokumentováno vyvražďování celých vesnic. Např. Tantury (o tom byl natočen dokument, který bude promítán 12.1. v kině Lucerna), Dejr Jásínu a dalších. To nejsou výmysly, jak vy tvrdíte.

H. Hadravek 6.1.2024 20:20

No, jen jste nám ukázala a díky za to, že pan imám káže pravdu. Ona to není legrace Židé a jejich podporovatele v Evropě jako Vy bestialnim způsobem zavraždili 10 000 dětí

. To bude mít dopad na další existenci Izraele a na životy sionistickych Židů v Evropě, kteři Izrael podporují. Nikdo slušný, nikdo, kdo věří v Boha toto nenechá projít bez trestu.

H. Lukešová 6.1.2024 20:18

- vedly-

H. Lukešová 6.1.2024 20:17

Ne, lžete, Židé se takových zločinů nikdy nedopoušteli, jedná se o antisemitské urážky na cti, které vedli k divokým pogromům. Židé se nemusí nikomu omlouvat za to, že se ubránili nacistickému a palestinskému nátlaku. Ne, vážně nemusí.

H. Hadravek 6.1.2024 20:10

Ale Židé opravdu šíří choleru, tyfus a nakažlivé choroby. Vy to nevíte? Přečtěte si něco o židovském útoku na Palestince v 1947-1948. Když Židi nemohli dobýt Akku, protože se Palestinci statečně bránili, tak jim do zdrojů vody nasypali zárodky cholery. A takových případů bylo více. Když to Židé dělali ve 20. století, myslíte, že ve středověku to nedělali?

H. Lukešová 6.1.2024 19:50

Vážně nemám. Ale tato debata mi přijde naprosto nesmyslná a hloupá. Takže i vám popřeji krásný víkend a s touto hloupou "diskusí" končím.

H. Hadravek 6.1.2024 19:47

Never say never. A odříkaného chleba největší krajíc. Přiznejte se, že Vy s blízkovýchodními mladíky či ženami už nějakou zkušenost máte.

H. Lukešová 6.1.2024 19:43

Pane Hadrávku, psychologizujte a sexualizujte si prosím někde jinde. Vím, že jste provokatér a máte radost, když se tolik rozčiluji. Ovšem mně je dobře. Já naopak miluji Izrael a urážejí mě lidé, kteří Izrael jakkoliv znevažují a urážejí.

H. Hadravek 6.1.2024 19:42

Spravně Hamásu. Omlouvám se.

H. Lukešová 6.1.2024 19:40

Ale jděte, vážený pane Hadravku, píšete nesmysly, ale jak píše pan Wenzl, vy mě jen provokujete a máte radost, když se tolik rozčiluji. Jenže s antisemity se nepřátelím, tudíž ani nějaký chlapec od Hamasu mě nemůže oslovit. Vážně ne.

H. Hadravek 6.1.2024 19:39

Hadrávek, pane Wenzli. Sexuolog nebo psycholog hlavně, abyste se léčila. Stejně bych v souladu s učením Sigmunda Freuda hledal příčiny problémy paní Hany v oblasti sexuální. Nešťastná láska k sličnému muslimové? Nebo ji nějaký černovlasý Arab s ohnivýma očima dal košem?

H. Hadravek 6.1.2024 19:39

Hadrávek, pane Wenzli. Sexuolog nebo psycholog hlavně, abyste se léčila. Stejně bych v souladu s učením Sigmunda Freuda hledal příčiny problémy paní Hany v oblasti sexuální. Nešťastná láska k sličnému muslimové? Nebo ji nějaký černovlasý Arab s ohnivýma očima dal košem?

H. Hadravek 6.1.2024 19:32

Vážená slečno Hanko, vítr, že se v češtině říká takové rčení: Odříkaného chleba největší krajíc. Nakonec se zamilujete do nějakého chlapce z Hámasu. Založíte s ním

rodinu, budete mít děti a začnete se žít normálně. Máte k Hamásu ostatně blízko. Na jejich pokyn sem přece dáváte ty komické vstupy o věčné zemi izraelské na území Palestiny.

H. Lukešová 6.1.2024 19:29

Oceňuji Vaši péči, ale mně se na Neviditelném psu líbí, jsem tu doma, většina čtenářů a diskutujících zde jsou slušní a rozumní lidé, a že se najdou nějací lidé, kteří jsou lidově řečeno "oprudenti", to už tak je, ti se najdou všude. Ale když někdo jako Hadravek píše, že Židé jen přenášeli mor, choleru, že vraždí, znásilňují a kradou, tak tyto urážky jsou vážně ohavné a velmi se mě dotýkají. Takto středověká Církev obviňovala Židy z šíření moru.

Ovšem proti Zlu je třeba se postavit čelit mu, ne se schovávat za pařez, když na něj někdo hukne. Pamatujte si prosím, že Zlo ( či Ďábel) triumfuje tehdy, když dobří lidé nedělají nic.

J. Wenzl 6.1.2024 19:20

Nemyslím to zlé, ale pozorněbjsem si p4ečetl Vaše komentáře, a dospěl jsem k názoru, že byste se měla s prožitým traumatem podělit s psychologem. Tady vám to může jen ublížit, rozhodně se s tím nevyrovnáte. Nejsem jako Hadravka, abych Vás posílal k sexuologovi.

H. Lukešová 6.1.2024 18:46

Podobnou argumentaci byste mohl využít i na rusko-ukrajinskou válku. Kdyby Západ Ukrajině nepomáhal, neměl by problémy s Ruskem a nebalancovali bychom na prahu nejen třetí světové, ale i jaderné války. Proč vlastně pomáhat Ukrajině, když je jen na obtíž, s Ruskem se více vyplatí kamarádit, má spousty nerostných surovin, zemního plynu a ropy a ve světě velký vliv, hlavně je vážené uvnitř arabského a muslimského světa. Absurdní. Člověk se má postavit na správnou stranu, byť mu to může způsobit i třeba ekonomické obtíže. Obnova Izraele v Zaslíbené zemi byla aktem vrcholné spravedlnosti.

Jinak žádná křivda se nemusela stát, kdyby palestinští a další Arabové přijali návrh OSN na rozdělení Palestiny na židovský a arabský stát. Tehdy bylo dost místa pro obě etnika, nemusela být válka, nemuselo dojít k přesunům obyvatelstva.