26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pidra 24.2.2009 17:45

pane Chýlo,

jste si jist, že při psaní článku jste již byl střízliv? Pochopil jsem , že jste přesvědčen, že kapitalismus je zlo, které musí být již konečně nahrazeno tentokrát již opravdu tím novým spravedlivým řádem. Ale co k tomu měl podle Vašich citátů uvést pan prezident a tedy celý smyslu Vašeho článku tak nějak .....

cb 24.2.2009 17:35

Re: Před 75 lety

Asi ano. :-(

rolandszewczyk 24.2.2009 17:30

Re: tihle pánové

Kristus dal teoretický základ křížovým výpravám a upalováním čarodějnic,stejně tak dal základ Wermachtu-ti měli přece na opasku napsáno Gott mit uns

pane Kopecký,asi tak zní váš závěr,aplikovaný na jinou teorii,desatero je správné,jeho aplikace do praxe se ale dosud nepodařila uskutečnit ani po dobrém ani po zlém,to znamená ,že bůh je špatný?dle vašeho uvažování asi ano

rolandszewczyk 24.2.2009 17:22

otázka

objekt č1 vlastní jablko za 1kč,objekt č2 hrušku za 1kč,objekt č3 má 1kč,č1 chce vyměnit jablko za hrušku objektu č2 a naopak,objekt č3 chce oboje,jakákoliv kombinace obchodu je možná,

otázka zní:jaká bude výsledná hodnota z oné směny a obchodu,,,,předesílám ,že výsledky jsou dva možné

autorovi správné odpovědi zašlu vznikající publikaci na ono téma,,,ne ,nebude to Kapitál

Hrad 24.2.2009 17:14

Pesimista říká všecny ženy jsou neřestné. Optimista to nesdílí, ale má naději....

Zbavte do 20 let svět sociálních problémů, které dnes již opět produkuje samotný vítězně se tvářící kapitalismus(Historie skončila-Fukuyama), garantuji vám, že Marxů Kapitál bude do dvou týdnů používán místo toaletního papíru. Mám však obavy,  že bude hůř a někteří lidé, a nebude jich málo,  budou místo toaletního papíru používat trávy, nebo ignorování..... nebo, jak se zpívá v jedné odrhovačce: "vytíral si prdel pěstí, aby nesral po náměstí".  

Hrad 24.2.2009 16:58

Re: Uff -Marx !

Lidi nechte být. Co znamená pro vás "dobře"? Ale rychle, ať to stihnete. Za chvíli bude půlnoc a bude se měnit čas. Jistě si vás rádo poslechne spousta čtenářů.

ps 24.2.2009 16:50

Re: Uff -Marx !

přesně tak. Lidi se chtějí mít dobře a to jim umožní kapitalismus.

Hrad 24.2.2009 16:43

Re: Ostatně sám tzv. mladý Marx napsal, že nejhorší formou kapitalizmu je státní kapitalizmus = socializmus.

Máš na mysli Rukopisy „Grundrisse“? Ve které je to kapitole?

http://www.sds.cz/view.php?cisloclanku=2005020601

Hrad 24.2.2009 16:40

Re: Uff -Marx !

Lidstvo ano, ale co ty miliony lidí co na ně zemřelo? Ono s lidstvem je to nějak tak: Lidstvo buduje kapitalismus, socialismus a nadšeně zírá k jejich budoucím světlým zítřkům, kdežto lidi, lidi na to serou (Y)!!!!!! 

Ludva 24.2.2009 16:39

Re: Krize systémů

Neříkám, že právníci jsou zbyteční. Pouze se mi jeví, že jsou leckdy přepláceni. Zvláště když jde o špinavé peníze. S těmi sportovci a hvězdami s Vámi souhlasím.

Jarda 24.2.2009 16:38

Neuvěřitelné

Neuvěřitelné se stává skutkem: 20 let po té obrovské ostudě, kdy jsme mohli vylezt za hranice a ve Vídni spatřili zboží v obchodech, které v našich prostě nebylo, když vyšlo najevo, kolik miliónů lidí bylo rozkulačených, co znamenala kolektivizace vesnice, pouhých 20 let stačilo darebákům, aby se otřepali a začali nám znovu doporučovat Marxe.

Pan biskup Marx by si měl přečíst spíš listy svých posledních 5 papežů, které ho poučovaly o zrůdnosti komunismu, anebo třeba analýzu kněze tuším se jmenoval Serbatti, který už v roce 1850 - současně s Marxovým manifestem - přesně analyzoval a předpověděl, kam to povede.

No alespoň jsme zjistili, že církev má opravdu mnohost názorů a že si tam opravdu každý může říkat co chce.

Jarda 24.2.2009 16:30

Re: Protože neviditelná ruka trhu přivedla svět do krize!

Protože ta neviditelná ruka trhu je řízená všude státní rukou: to stát prostřednictvím centrální banky tiskne nekryté peníze, vyhlašuje úrokovou sazbu na mezibankovním sektoru atd. No a když banky půjčují za příslušné sazby a ona pak bublina splaskne a nikdo ty papíry už nechce - tak nám páni chytráci řeknou, že za to může trh a že by se mělo více regulovat.

Jarda 24.2.2009 16:22

Re: Zajimalo by mne, kolik kritiku K. Marxe cetlo autenticky

Prosím vás, která Marxova myšlenka je významná a použitelná? Já žádnou neznám. Jsou to jen samé kecy. Ty jeho ubohé pokusy o vzorečky, které ani neuměl znormovat (aby 100% byl celek, jemu tam vychází "míry vykořisťování" klidně nekonečno), ty jeho bláboly páté přes deváté. Párkrát jsem zkoušel něco číst - a vždycky jsem nemohl vydržet. Pár stránek velmi složitých vět, které se daly shrnout jako "lidi kupujou zboží". Dalších pár stránek, které neznamenaly nic než "lidi za zboží platí peníze". Pak zas další, které jenom znamenají "čím víc práce, tím je zboží dražší". A tak pořád dokola. Napište mi teda prosím aspoň jednu jeho ekonomickou myšlenku, která opravdu za něco stojí.

Na druhé straně je spousta Marxových myšlenek o komunistickém hnutí, které vyústily v opravdovou katastrofu, v Rusku, Číně, východní Evropě. Myšlenky o třídním boji, o diktatuře proletariátu atd. - přímé nabádání k válkám a rozkrádání. Marx se stal slavným právě svými komunistickými myšlenkami. Ty ekonomické - prosím vás jaké?

Svatý Svatopluk 24.2.2009 16:18

Marx sice kapitalismus věcně popsal

Nicméně vyvodil ze svého bádání zcela chybné řešení problémů.

Svatý Svatopluk 24.2.2009 16:13

Re: Protože neviditelná ruka trhu přivedla svět do krize!

To těžko. Krize jsou vždy výsledkem zcela konkrétních rukou, které se snaží řídit, ku svému osobnímu prospěchu či kvůli vlastní blbosti, neříditelné systémy.

Radek Kopecký 24.2.2009 15:59

tihle pánové

Tihle všichni pánové o kterývh píšete dali základ jedné totalitní tyranii, která zavraždila miliony lidí. Jestli se chcete nechat inspirovat něčím co takhle dějinně propadlo je to vaše nebetyčná blbost a nebezpečí pro všechny ostatní. Nechcete se také poučit nacistickým hospodářským zázrakem a jejich krásné idei sjednocené Evropy? Proboha už raději nikdy nikam nic nepište!!!! Zalezte za pec a styďte se !!!

Minutus 24.2.2009 15:58

Re: Krize kapitalismu nebo socialismu?

Socialistický stát je jen monopol dovedený ad absurdum. Je to krize monopolismu, nebo imperialismu, byť dnešní monopoly nejsou tak zcela bez konkurence.

J. 24.2.2009 15:57

Re: Krize systémů

Ano, udělali toho hodně - pracovali, ale také kradli, ponižovali, chovali se násilnicky ...

Minutus 24.2.2009 15:55

Re: Zajimalo by mne, kolik kritiku K. Marxe cetlo autenticky

R^ Už Caesar věděl, že pokud chce soupeře porazit, musí ho dobře znát. A z Marxe je jednoznačně spousta věcí použitelných a používaných. Kdo jej chce kritizovat, měl by o nich vědět, protože paušální kritikové jsou trapní hlupáci, kterým to sežerou jen takoví, jako jsou ono sami.

Minutus 24.2.2009 15:52

Re: Zajimalo by mne, kolik kritiku K. Marxe cetlo autenticky

tak proto máme tak mizerné ekonomy! A Klaus byl prý v tom nejlepší.

Minutus 24.2.2009 15:48

Re: Proč čtou Němci Marxův Kapitál?

Vy jste se přitom na té vysoké něco naučil, nebo jste to hrdinně nečetl taky?

Minutus 24.2.2009 15:46

Re: Klaus a diskuze

;-D;-D;-D

René 24.2.2009 15:04

Před 75 lety

Před 75 lety natočil Martin Frič film Hej - rup !  Když jsem se na tento film díval, tak jsem si s úsměvem říkal, že se tato doba nikdy nevrátí.   Mám se bát, že už je tady zase  ?

Jakub S. 24.2.2009 14:57

Re: Vas prezident

Tak když není - starejte se o toho svého.

Jakub S. 24.2.2009 14:54

Re: Krize kapitalismu nebo socialismu?

To  n e j s e m  já!!! Jakkoli s napsaným v podstatě souhlasím. Já se však, nejsa ekonom, v této oblasti nevyjadřuju.

JakubS 24.2.2009 14:43

Krize kapitalismu nebo socialismu?

Spousta kritiku v souvoslosti s dnesnimi ekonomickymi problemy kritizuje kapitalismus. Otazka je, jestli soucasny problemy nesjou spise dusledkem snahy kapitalismus potrit ruznymi regulacemi, statnimi zasahy apod. Osobne si myslim, ze dnesni problemy jsou spise krizi socialismu.

vita 24.2.2009 14:42

Re: To by mě tedy zajímalo,

Přece z masochismu...

cb 24.2.2009 14:40

Re: Uff -Marx !

I Spanelska, i Honkongska chripka tu byla a lidstvo prezilo.

Mistr Jan Hus 24.2.2009 14:40

Protože neviditelná ruka trhu přivedla svět do krize!

;-D;-D;-D

J.S. 24.2.2009 14:25

Re: Uff -Marx !

A nebo jak jste nazval, průser kapitálu jako v dnešní době. Je to trochu více složité, nelze se uzkostlivě držet jedné či druhé doktríny. A krize by ke chřipce být přirovnávaná neměla, proto, že aby to nebyla chřipka španělská