8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

MIGRACE: „Svobodná“ Barcelona - vrata do Evropy

Katalánsko, demonstrace, svoboda anebo vzpoura, co na to Evropa a španělský král… Kdo zvládne klikat na „klábosnici“, napíše článek, koho pozvou mezi mluvící hlavy, vyřkne moudrý názor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Semrád 7.10.2017 13:46

...a bucharinovsko-trockictiští netvoři

aneb "Sovětský lid schválil rozdrcení bucharinovsko-trockistické bandy a přešel k dennímu pořadu." (Dějiny VKS(b), schváleno ÚV VKS(b) v r. 1938, české vydání z r. 1945, str. 288)

D. Stirský 7.10.2017 13:45

Re: Možná to, že vás tam nikdo nepřesvědčoval,

Španělsky nikoli, francouzsky a trochu latinsky ano.

V. Vlk 7.10.2017 13:42

Re: Korsika ...

Tak to nevím. Mne tam otravovali košiláči a černoušci jako "kafku". To prohlášení Korsičanů je typické . S Korsičany jednají i z Paříže opatrně. Takže pardon.

I. Semrád 7.10.2017 13:40

Velká rada trockistů

...a Katolicko- trockisticko-marxističtí Katalánci.

Je pěkné, že autor používá stalinskou nálepku "trockista", na základě které byl v r. 1954 odsouzen jeho otec. Bravo!

Pro mě je neuvěřitelné, že tato nálepka, která se hodila i při odsouzení například Petra Uhla na začátku sedmdesátých let, se používá i teď.

Inu, co se v mládí naučíš...

M. Mikulec 7.10.2017 13:33

Re: No, minulý týden přiznal evropskounijní soud

To je příšerný. Tak ono už neplatí, že kdo si začne s násilím, je viník a má dostat po hubě? Zapomínáme na krásu matematiky, tam platí, že 1+1 jsou dvě, černá je černá, bílá je bílá, pravda je pravda a nepravda je nepravda. Asi je to moc pravicové?

E. Erat 7.10.2017 13:09

Re: Není Katalánec jako Katalánec

Ne, to není. Jako není Ukrajinec jako Ukrajinec. On generál Franco se zachoval stejně prasácky jako Stalin, a tak přemístil cca 1,00 mil. Španělů na území Katalánska. Podle čtvrteční MFd je dnes je skladba obyvatelstva cca 50:50. Takže není divu, že řada "Katalánců" se nechce od Španělska trhnout. Stejně jako je jasné proč řada "Ukrajinců" se naopak trhnout chce. Ta účast je vzhledem k těm manévrům a následné brutalitě španělské policie velmi slušná. A nelze zapomenout, že cca 700 tis. hlas. lístků bylo zabaveno španělskou policií. A hlavně, těmi mánévry znemožnili hlasování i těm, kteří by řekli NE.

P. Boublíková 7.10.2017 12:41

Re: Každopádně

Sudetské Němce bych nechala stranou - Sudety byly vždy území českého státu a Němci pouzí přistěhovalci. Platí toto i o Kataláncích ve Španělsku?

Co se týče hitlerovského Německa, to je od vás děsná demagogie. Samozřejmě že nikdo nesmí ani "podle sebe" vraždit a páchat genocidu. Katalánsko se snad na nějaké vyvražďování chystá? Pokud se chtějí věnovat uprchlíkům namísto turistům, je to imho jejich věc, pokud chtějí cpát svoje peníze místo do Madridu uprchlíkům, taky.

V. Vlk 7.10.2017 12:40

Re: Pane Vlku,

Copak, zopakovat, to můžu. Ale vy byste si jej měl nejprve přečíst. Označení Jugoslávie jsem použil pro tento region, i když byl ještě rozdělen na části obsazené Rakousko-Uherskem .

Doporučuji přečíst něco a Masarykovi a Záhřebském velezrádném procesu , něco o srbských četnicích, o českých jednotkách bojujících na straně Srbů a pochodu smrti do Albánie, o bojích českých rakouských vojáků pod velením chorvatského maršála Svetozara Borojeviće von Bojna, bránícího Slovinsko a Chorvatsko, nějak asi nevíte o "Státu Slovinců, Chorvatů a Srbů (říjen–prosinec 1918)

Království Srbů, Chorvatů a Slovinců (1. prosinec 1918–3. říjen 1929)atd,atd. Ale nejste v tom sám, v diskuzi jsem se dozvěděl neuvěřitelné věci, jak málo lidi vědí o státech Balkánu a o tom, co se tam dělo a děje. To je zvláštní, nejméně od roku 1878 tam bojovali čeští vojáci (píseň za císaře pána) , pak za 1 a druhé světové války, pak jako jednotky UNPROFOR a mnozí furt jen opakují propagandistické bláboly.

P. Vaňura 7.10.2017 12:26

Máte pravdu, lze to napsat též tak, že Němci evidentně

napomohli rozpadu Jugoslávie, ať už byly jejich motivy jakékoliv. O motivech se lze dohadovat (já si myslím, že máte pravdu) ale fakta mluví jasně! Pamatuji si, jak V. Klaus marně varoval před jednostranným uznáním nezávislosti Chorvatska kvůli existenci srbské menšiny!

P. Vaňura 7.10.2017 12:20

Připomínám, jak se se separatisty vypořádali v USA

v letech 1861-1865!

V. Vlk 7.10.2017 12:20

Re: Každopádně

Paní Boublíková, to Němci po nástupu Hitlera a sudetští Němci po roce 1935 také? Pokud souhlasíte, že si měli Katalánci zařídit vše podle sebe, bez ohledu na to, co to způsobí, tak prostě souhlasíte s nacisty, co "podle sebe" vyvraždili miliony neněmců. A nás to čekalo po "vítězné válce". Víte, "ušlechtilé myšlenky" jsou často jen plakáty zakrývající vstup do pekla.

P. Vaňura 7.10.2017 12:17

Máte potíže s pochopením psaného textu, protože

daný názor o "placení líných lemplů" dal pan Schwartz do uvozovek s tím, že jde o motivaci katalánských separatistů!!!!

Údajně má jít o částku v přepočtu 400 miliard Kč ročně, což bylo probíráno i v ČTV s tím, že např. i Madrid, podobně jako Katalánsko, přispívá na chudší regiony!

V. Vlk 7.10.2017 12:13

Re: Možná to, že vás tam nikdo nepřesvědčoval,

on tam byl jako turista. Autor tam byl často služebně a obchodně a to je pak pohled na věc poněkud jiný. Jako turista jste chodící kasička s penězi a to je vše.

P. Vaňura 7.10.2017 12:11

Máte pravdu, akorát bych těm ultrabohatým blbům

připomenul guilottiny Velké francouzské revoluce...

P. Vaňura 7.10.2017 12:09

Máte pravdu, francouzská vláda se pro všeobecný

odpor rozhodla nepřemisťovat na Korsiku žádného migranta z "džungle" v Calais.

V. Vlk 7.10.2017 12:08

Re: Demagogie -Pane Motle,

takže politické hnutí mající za cíl přijmout v Evropě co nejvíce imigrantů zavře hranice? Četl jste vůbec ten můj článek? Víte něco o Katalánsku a jeho sklonu k supermarxismu a trockismu? Proboha, pořečtěte si něco o předsedovi vlády Katlánska. Ten je asi tak středopravicový jako byl Trockij!

L. Motl 7.10.2017 11:55

Re: Pane Vlku,

Jste stejně jako pan Vlk mimo, je to přesně naopak. Promigrační lobby v EU se bojí fragmentace států, protože tím přibývají hranice, kde se migrační toky mohou zastavit nebo brzdit – a souběžně s tím se zvyšuje počet celků, které mohou říct společné promigrační politice svoje Ne.

Evropská unie prokazatelně podporuje stranu Madridu už proto, že se jí obecně líbí centralizace a represe nepohodlné opozice a ráda by podobný zásah sil poslaných "z centrály" užila i proti Maďarům, Polákům a možná i nám a dalším.

L. Motl 7.10.2017 11:45

Re: Demagogie

Sorry jako, ale já žádná užitečná fakta v článku pana Vlka prostě nevidím. Jeho "analogie" s Jugoslávií jsou absolutně rozplizlé, v podstatě jen mluví o dvou zemích, abychom "nějaké zlé v Jugoslávii" považovali za ekvivalent "zlých levičáckých Katalánců". Analogie s Jugoslávií samozřejmě existují, ale když je člověk racionální, jdou křížem – jsou tedy "opačné", než které se snaží pan Vlk vsugerovat svým nelogickým povídáním.

Jedinými tučnými slovy v článku je "levicová starostka" Barcelony. Ale zrovna ta je zcela nerozhodná ohledně odtržení – ohledně toho, na kterou stranu v tomhle širším španělsko-katalánském sporu by se postavila. Proč se do toho motá ona a její stranická přislušnost se vypichuje tučným fontem? Není vůdcem ani jedné strany konfliktu o odtržení, je v tomto smyslu jen náhodou občankou Katalánska.

Navíc i jiná velká města jistě mají levicové starosty, že ano? Zdůrazňovat ji a její stranickou příslušnost je přesně stejná demagogie, jako kdyby někdo chtěl popírat právo Čechů odmítnout migranty tak, že poukáže na to, že primátorka Prahy Kundáčová pracovala pro Sorose a teď pro oligarchu. To je jistě pěkné, ale jistě tahleta pasy – ani v očích rozumných lidí, již jsou proti Sorosovi i Babišovi – nezbavuje Čechy základních práv, nebo ano?

Stejně tak jiní mlhaví kritici katalánské nezávislosti mávají tím, že z Katalánska – částečně vinou vysloveně nepřátelské politiky Madridu, který včera schválil, že na změnu adresy ve stanovách akciové společnosti není třeba valná hromada, chtějí-li utéct z Katalánska, což je otevřené nepřátelství usilující o fyzické, ekonomické poškození Katalánska – odcházejí centrály nějakých bank nebo firmy na prášky. Proto je secese špatně.

To je úplně stejné jako žádat od Čechoslováků v roce 1968, aby se distancovali od Dubčeka, Svobody a Černíka, jinak mohou odejít ředitel a sekretářky Pragobanky z Prahy do kanceláře ve Varšavě! Opravdu, tyhle věci jsou srovnatelné? Ať si jdou. Tady jde o důstojnost budoucnosti celého národa.

P. Boublíková 7.10.2017 11:27

Re: Každopádně

Nezbývá než souhlasit.

Stále se však přikláním k názoru, že Katalánci by měli mít možnost si ve své zemi zařídit vše podle sebe.

F. Houžňák 7.10.2017 11:22

To s tou pomstou Německa Srbům potažmo Jugoslávii

za to, že se Němcům postavili ve dvou světových válkách, už jsem říkal (a psal, pravděpodobně byste to tady ve starých komentářích našel) po začátku války v Jugoslávii, to není nic nového a viděl to každý, kdo neměl v hlavě slámu nebo nebyl zblblý německo-clintonovsko-EU propagandou.

M. Vondráček 7.10.2017 11:19

:-)

Zajímavý pohled na věc.

F. Houžňák 7.10.2017 11:16

No, minulý týden přiznal evropskounijní soud

dvěma Tunisanům, kteří přelezli plot do Ceuty a španělská policie je vrátila zpátky, odškodnění, tuším 5000 eurů pro každého, protože byla porušena jejich evropskolidská práva.

F. Houžňák 7.10.2017 11:13

Možná to, že vás tam nikdo nepřesvědčoval,

spočívá v tom, že se žádnou z místních řečí nedomluvíte?

P. Vaníček 7.10.2017 11:13

Re: Vím, že Katalánci

"smatlak",co gramatika,inteligente???

D. Stirský 7.10.2017 10:36

Není Katalánec jako Katalánec

Kdo zvládne klikat na „klábosnici“, napíše článek, koho pozvou mezi mluvící hlavy, vyřkne moudrý názor. To přesně platí pro vševěda Vlka st. V Barceloně jsem byl, nikdo mne tam neokradl ani marxisticky nepřesvědčoval. Je o problém španělského království, jinak o tom nic nevím. Jen mně je jasné, že Katalánce nelze házet do jednoho pytle, což užvaněný Vlk rád a často činí. Vláda se chovala jak slon v porcelánu a to, že se referenda nezúčastnilo ani 50 % obyvatel, jasně ukazuje, že není Katalánec jako Katalánec.

P. Smatlak 7.10.2017 10:18

Re: Vím, že Katalánci

Jan Schwarz Nevím,jestli to myslýš s nadsázkou nebo ironií ale už jen to jak si napsal platit na lemply a něco o nevyvynutých nebo nevyspělých regionech a myslýš li to vážně .tak něco napovídá o tvé inteligenci a o lidskosti raději pomlčím.Kde bereš tu jistotu,že jsou to lemplovéí.To,že v každém státě jsou regiony chudé a nebo bohatí nemá s tím co píšeš nic společného.A jestli myslýš ,třeba krajinu suchou a hornatou tak tam je to logické ale to,že většina ovoce,oleje a zeleniny se pěstujeprávě tam kde to považuješ jako nevyspělé regiony tak to už něco napovídá o tvé slušnosti a rozumu,protože zemědělství je náročné povolání a bez něj by i ti Katalánci co takm mají průmysl chcíply.Takže opět jeden naesmyslný a signifikantní žvást.A kde je solidarita nemyslým s lempli ale s těmi osstatními co se snaží a pracují.A to dělení na pidistáty už nám ukázalo jaké je to zlo a zhovadilost. a jak z toho těží a to hlavně politicky a ekonomicky velké státy jako Německo,Francie a pod.Němci se spojili a ostatní se rozdělují A MAJÍ SE DOBŘE .

,NENÍ TO PARADOX

M. Mikulec 7.10.2017 10:17

A co Maroko?

Mne by hodně zajímalo, jak si vedou v migrantské kriti španělské enklávy Ceuta a Melilla na africkém pobřeží. Tam musí být masakr, když je Evropská unie vlastně na území Maroka!

I. Polák 7.10.2017 10:01

Korsika ...

O Katalánsku vím málo, ale Korsiku již dlouho sleduji - a navštěvuji, srdeční záležitost . Pane Vlku, jste vedle jak ta jedle. Copak jste nečetl, co vyhlásili koršičntí sepratisté po nějakých problémech s islamisty na Korsice? Volně cituji: Klidně vás vyvraždíme, my na to máme.

P. Dvořák 7.10.2017 9:36

Re:Tak vám nesedí výraz

"silně věřící marxisté". No je to svým způsobem oxymóron, který má ale trhliny, jak vysvětluje pan P. Han.

A teď řekněte sám, budete věřit, že existují "mírumilovní Němci"? Nebo "Němci, se kterými je spojena mírová budoucnost Evropy"?

Nebo snad už úplně ujetý výraz "Němci, se kterými je spojována jakákoliv budoucnost Evropy"? Řekl bych, že pokud vůbec nějaká budoucnost, tak vlastně žádná.

J. Schwarz 7.10.2017 9:32

Vím, že Katalánci

jsou ultralevičáčtí magoři - a právě proto se v jejich případě ta "levicovost" pěkně odkopává. Jako typičtí "vítači" a "zachránci Planety" by se hubou rozdali, ale od Španělska se chtějí odtrhnout protože "nehodlají platit na lemply" z jiných, méně vyvinutých regionů. Čili jejich "solidarita" zdaleka není "všelidská" ale tak bych řekl "normální", platná jen pro ideové souputníky / i když jen pomyslné /. Pokud ovšem totéž vyhlásí "pravičák" - tedy že nebude živit kdejakého lempla a hodlá se starat jen o "svoje" je u levičáckých pokrytců hned za nácka. A protože levičáky je většina "mediálních pracovníků", je za nácka i v mainstreamových médiích. Skoro se nabízí závěr, že dnešní levičáctví je podporováno nadnárodním kapitálem který chce prodávat a zvyšovat zisky. Prodával by i opicím kdyby nakupovaly a klidně by jim kvůli tomu přiznal i "lidská práva". Představitelům nadnárodního kapitálu to může být fuk - už dnes žijí od "plebsu" prakticky odděleně a binec, který napáchají se jich netýká.