8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

MIGRACE: „Svobodná“ Barcelona - vrata do Evropy

Katalánsko, demonstrace, svoboda anebo vzpoura, co na to Evropa a španělský král… Kdo zvládne klikat na „klábosnici“, napíše článek, koho pozvou mezi mluvící hlavy, vyřkne moudrý názor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 7.10.2017 23:20

Re: Re:Tak vám nesedí výraz

jó, pravda je, že Ježíš má blízko k socialismu, případně i komunismu, který přece v ráji podle něj existuje, to máte pravdu. Ale marxista, či dokonce vědecký marx-leninista, ten přeci na posmrtný život nemůže věřit!? Ten věří v nového lepšího člověka, a vytvoří ho, i kdyby měl všechny ty "špatné" zamordovat, žejo!

V. Klepetko 7.10.2017 23:04

Re: Nemáš vlčí mlhu? :-)

"Berija". A Trocký byl součástí stejného zla!

V. Klepetko 7.10.2017 22:49

Nemáš vlčí mlhu? :-)

Ivoši dobrý večer! Máma v komunistické straně nikdy nebyla, a nevzpomínám si, že bych s ní o bolševicích vůbec kdy bavil... Když se ale zamyslím nad osudy některých svých předků a příbuzných, tak Stalinem inspirované represe (i s jejich mezinárodními přesahy) se na naší rodině dost podepsaly, takže Tvé citace z různých zločineckých pramenů ve mně vyvolávají spíše smutek a údiv, než co jiného.

Možná že se ale mýlím i já, a ani Ty nejsi pohrobkem soudruha Trockého, jak jsem usoudil z tvých kusých poznámek. Tak či onak se stran těch trockistů mýlíš. Souboj Stalina z Trockým byl soubojem Ďábla s Belzebubem. Silnější a bezohlednější Ďábel přemohl Belzebuba hrubou silou - ten druhý byl výborným literárním kritikem, dost dobrým spisovatelem, vynikajícím řečníkem a možná i dobrým organizátorem revolučních převratů, ale chyběla mu schopnost ovládat stranické aparáty a umění řídit, takže byl tou první, bezohlenější bestií nejdříve vyhnán a posléze i zabit.

Mnoho "trockistů", skutečných i domnělých, bylo při tom Stalinem bezohledně zlikvidováno - zařvalo a shnilo v lágrech při tom velké množství převážně nevinných lídí, a na území Velkého Gulagu, který se zhruba kryl s územím RVHP, těch trockistů i "trockistů" ve finále zbylo jen pár.

Ne tak na Západě. Ivoši, uvědom si, že Trockému se po jeho vytlačení z SSSR podařilo vytvořit mohutnou organizaci, čtvrtou, černou internacionálu, která ovlivnila statisíce lidí a vlastně kdesi na okraji politiky živoří až dodnes. Na ty lidi Stalinovi kati nedosáhli. V těchto lidech a jimi inspirovaných politických směrech bolševismus přetrvává dodnes. A jsou to neotrockisté - vzdálení souputnici Lva Davidoviče Trockého, o kterých píše pan Vlk! A jsou to v jádru své zvrácené ideologie stejní zločinci, jakými byl Lenin, Stalin, Betija nebo Trocký. Stejná pakáž!

Omlouvám se, možná jsem to s tím tvým "trockismem" trochu přehnal, Ivoši. Ale ty tvé repliky prostě vyzněly, jako když potrefená husa kejhá:-))) Dobrou noc. A nezlob se, prosím.

I. Semrád 7.10.2017 21:57

Re: Trockismus je hoax

Děkuji za odkaz, je zajímavý.

F. Houžňák 7.10.2017 21:49

To nepsali, ale počítám, že Španělsko,

taktéž těm dvěma bylo zjevně přiznáno právo, přijet do Španělska a požádat tam o azyl. Ať žije Evropská Únie a její Nejvyšší sovět.

L. Kolman 7.10.2017 21:37

Rádo se poukazuje,

že referenda se nezúčastnilo ani 50% oprávněných voličů. Nějak se ale zapomíná na to, kolika voličům bylo zabráněno volit. Tím, že armáda a policie obsadily školy a další objekty, která měly sloužit jako volební místa, že velké množství volebních uren bylo zabaveno atd. Takže argumentem o nízké volební účasti bych moc neoperoval.

I. Semrád 7.10.2017 21:29

Vidím Vladimíre,

...že jsi dějiny VKS(b) sál patrně již s mateřským mlékem ;-) .-)

"V bojích proti trockismu semkl soudruh Stalin stranu kolem jejího Ústředního výboru a zmobilizoval ji k dalšímu boji za vítězství socialismu v naší zemi. Soudruh Stalin dokázal, že bez úplného ideového potření trockismu nemůže být zajištěn další vítězný postup k socialismu."

Naštěstí vše dobře dopadlo a "sovětský soud odsoudil bucharinovsko-trockistické netvory k smrti zastřelením".

Jsi ideově dobře vybaven, ale přece jen, trockisté už byli dávno postříleni a tak.

M. Prokop 7.10.2017 21:22

Re: Velká rada trockistů

Ano.

M. Prokop 7.10.2017 21:22

Re: Velká rada trockistů

Na Uhla ovšem sedí co Jandák na hrnec.

J. Jurax 7.10.2017 21:18

Re: Trockismus je hoax

No, není.

Trockij by akorát poražený rival Stalinův.

Zkuste 1url.cz/8tIea

J. Jurax 7.10.2017 21:09

Re: Re:Tak vám nesedí výraz

"Silně věřící marxista je tzv. chiméra, nebo farizej hrající buď na jednu , nebo druhou stranu podle situace."

No, nevím - silně věřící se pomodlí a s mačetou jde znárodnit latifundistu, co jej vykořisťuje, pod vedením marxistického vůdce ... ono si lze z obou věr vybrat co se hodí a funguje to, v Latinské Americe zejména ... heslo Ježíš byl marxista nebo první komunista jsem už někde četl ... :-)

I. Semrád 7.10.2017 21:08

Trockismus je hoax

...pocházející od Stalina.

Jediný trockista, kterého znám je Ludvík Jahn.

"Optimismus je opium lidstva! Zdravý duch páchne blbostí! Ať žije Trockij!"

J. Jurax 7.10.2017 20:57

Re: No, minulý týden přiznal evropskounijní soud

Ehm ... a to odškodnění jim doufám cálovala EU, když už vydává tak urputně blbé rozsudky ...

J. Jurax 7.10.2017 20:54

Re: Velká rada trockistů

No, co vím, tak on ten trockismus je jenom jiný, ale stejně odpudivý odstín rudé barvy stalinského komunismu ...

J. Jurax 7.10.2017 20:52

Re: ...a bucharinovsko-trockictiští netvoři

Neplete, cituje ...

V. Klepetko 7.10.2017 20:03

Velmi zajímavý pohled na věc!

Zdá se, že pan Vlk obohatil diskusi o Katalánsku o velmi zajímavé akcenty!

Od počátku této krize tvrdím konzistentně tyto tři věci: 1) V našem národním zájmu je zachování jednotného Španělska jako silného suverénního státu. Současně by by pro nás v nejbližších několika letech mohla být velmi výhodné mít v Madridu vládu s oslabenou legitimitou - nejlépe vládu v permanentní demisi, aby nemohla aktivně napomáhat budování Eurotvrdojádra. 2) Proto bychom měli odsoudit jak separatismus, tak ale i nesmyslný, brutální a možná i zločinný policejní zásah Madridu. Požadujme demisi vlády v Madridu, ale současně i zachování jednoty Španělska! 3)Bez ohledu na naše české zájmy, požadavky a stanoviska se zdá, že ve Španělsku zřejmě objektivně pokračuje etnogeneze, kterou dočasně potlačil gen. Franco, a tento proces politici moc neovlivní. V budoucnu by to ale mohlo znamenat nikoliv zánik, ale například redefinici Španělska jako federace s výraznější emancipaci regionů.

"Vítačský" naturel katalánských separatistů na který upozornil pan Vlk ale znamená, že se mé sympatie pro katalánskou věc výrazně tlumí. Právo na nezávazné referendum bych jim neupíral, lituji oběti policejní zvůle, ale i oslabený Madrid by si měl udržet nad tou trockistickou bandou kontrolu:-))))) Mimochodem, Lev Davidovič Trockij by byl zdrcen, kdyby mu někdo byl býval řekl, že ve vzdáleném roce 2017 již pan J.Anděl nic neví o jeho zrůdné ideologii, která měla ovládnout celý svět. Příspěvky pana Motla by ho trochu uklidnily. Ale kdyby mu stroj času umožnil čtení replik pana I. Semráda, pak by jeho srdce zaplesalo radostí - jeho permanentní revoluce je věc stále živá, a trockisté jsou stále mezi námi!

A Eurotrockistán je ante portas.

L. Harvánek 7.10.2017 19:16

Re: ...a bucharinovsko-trockictiští netvoři

Plete si pojem a průjem

M. Mikulec 7.10.2017 19:13

Re: No, minulý týden přiznal evropskounijní soud

Jéééé, spřátelený rocker. Z Chomutova ne, ale z UL.

J. Schwarz 7.10.2017 18:34

Re: Každopádně

nepokročit k dezintegraci...

J. Schwarz 7.10.2017 18:33

Re: Každopádně

Ona je, upřímně řečeno, ptákovinou i naše "demokracie" pokud se v ní hlasuje o rozdávání cizích peněz. Na "autonomii" by měl mít nárok každý jednotlivec, pokud by se rozhodl pro interakci se "společností" na bázi "já pán, ty pán". Žádné dotace a "sociálno" , jen výměna úsluh na tržním základě. Ostatně nebylo tomu tak dávno co platilo "Co Bůh spojil, člověk nerozděluj" a rozvod byl nemožný. Dnes je možné se rozvést i z absurdních důvodů nebo bez důvodů a považuje se to za pokrok. Proč tedy nepokročit i kezintegraci "společnosti" na jednotlivce, kteří by se mohli svobodně spojit podle společných afinit a zájmů?

J. Schwarz 7.10.2017 18:24

Re: Vím, že Katalánci

To, že nechtějí doplácet na méně vyvinuté regiony / Španělska / tvrdí sami Katalánci. Proto taky chtějí samostatnost. A protože jako levičáci jsou samá solidarita dovozuji, že / Katalánci / zákonitě musejí považovat obyvatele jiných regionů za lemply, co si za svou mizérii mohou sami. Jinak by jim přece pomohli, to dá rozum!

B. Novacek 7.10.2017 17:57

Re: No, minulý týden přiznal evropskounijní soud

Ale kdež! Je to svatá, lickoprávnickými gender multykulty zrůdami důsledně zatajovaná pravda!

ps - nejste pane Mikulče původně z Chomutova?

Z. Rychlý 7.10.2017 16:41

Přiznávám, že jsem průměrný znalec reálií

Katalánska, historie Vlámů a Valonů, trochu více jsem z knih poznal jedině Británii a její dějiny, něco málo z návštěv a služebních kontaktů. Myslím, že podobně je na tom drtivá většina občanů států EU. Neumím si představit, jak se přijde ucházet o můj hlas katalánský občan, abych ho já zvolil do parlamentu Spojené Evropské Federace, aby on pak o mě rozhodoval. Moje povrchní znalosti o Katalánsku mi budou bránit, abych ho zvolil. Soudím, že celá ta EU šaškárna je jen ušitou boudou na občany kontinentu Evropa.

Ke Katalánsku: Vycházím ze svých znalostí politického života, které mi říkají, že o peníze jde teprve až v první řadě. Separatistický problém je problémem výběru a rozdílení daní. Katalánsko je mi šumafuk, jen vidím, že pokud tam nějaké separatistické nálady byly snad fifty fifty, pak zastánci centra dosáhli svými policejními manévry jedině toho, že velká část nerozhodných je nyní na straně separatistů. Tohle referendum mělo centrum nechat proběhnout a ne ho torpédovat. Mohlo skončit i třeba s malou účastí, nebo dokonce ve prospěch setrvání, ale v každém případě měl Madrid posléze jednat o nějakých ústupcích a kompromisech. Pokud by třeba i referendum nakonec bylo i pro rozdělení, pak mohl Madrid použít formuli o neústavnosti atd, atd, ale zase měl v každém případě jednat o ústupcích a kompromisech. Centrističtí volové ovšem zvolili sílu, která se jim vymstí. Podle mě jednali ve stínu zájmů EK, která jim vysvětlila, že o nějakém dělení nemůže být ani řeči, když na pořadu dne je přece VÍCE Evropy a né MÉNĚ Evropy. Snaživci v Madridu to pak udělali, jak udělali.

Mě na celé té situaci baví, jak z EU trčí celá ta politika dvojího metru, jak se na povrch dere odtrženost vůdců EU od reálného světa a obyčejných lidí. Nikoli dvourychlostní EU, soudruzi ! Hoďte tam rovnou trojku, troubové !

Z. Rychlý 7.10.2017 16:06

Re: Re:Tak vám nesedí výraz

No takhle to já nedokážu srovnávat. Mírumilovné Němce znám osobně. Neznám osobně žádného současného německého "fašistu", ale připouštím, že existují. Mírová existence (tedy stav bez války) Evropy je zajištěna díky NATO. Budoucnost Evropy ve federaci zvané EU vidím temně, ale stále ještě bez vojenského konfliktu. Nemyslím si, že tak velká dominance Německa povede k něčemu dobrému ekonomicky, ale stále se domnívám, že to není důvod k vojenskému konfliktu. Situace sice mírně připomíná konec "Belle epoque", kdy nikdo nevěřil možnosti války, ale tehdy bylo Německo silněji vyzbrojené než Dohoda, kdežto nyní jsou armády vyrovnané a dokonce pod společným vedením. Ale ekonomicky Německo Evropu dávno dobylo a s pomocí Eura si ji podmanilo. UK už dávno není tou velmocí, jako kdysi, mluvit o Francii jako o velmoci začíná být hloupým vtipem, Rusko jako velmoc bych řekl, že v Evropě moc zájmů nemá, či spíš má jiné problémy, takže suma sumárum je Německo jasným vládcem Evropy. Je jen otázkou času, kdy nějaký politik z vyjmenovaných velmocí prohlásí, že za problémy jeho vlastní země může vnější nepřítel - Německo. Soudil bych osobně na Francii. Tolik k budoucnosti Evropy a EU - což jsou dvě velmi odlišné věci.

K silně věřícím marxistům. Bytostný marxista je materialista, a nemůže věřit v Boží existenci !!!! Naopak člověk věřící v Boha nemůže přijmout třídní boj ani náhodou, to prostě nejde.

Obě skupiny mají společnou jen sílu nedokazatelné a neprokazatelné víry. Jedni věří v Boha a druzí v "lepšího člověka". Průšvih nastává, když to vezmou fanaticky "od podlahy".

Silně věřící marxista je tzv. chiméra, nebo farizej hrající buď na jednu , nebo druhou stranu podle situace.

M. Moravcová 7.10.2017 15:04

Re: :-)

souhlasím

P. Mach 7.10.2017 15:01

Mrázek se přečet něco jinýho než rusáckou propagadnu

a dostal osypky. :-)

F. Houžňák 7.10.2017 14:38

Z vašeho komentáře bych byl býval usuzoval,

že ovládáte katalánštinu, samozřejmě plynně, takže se můžete vybavovat v hospodě nebo kde se to místní mezi sebou vybavují, nebo aspoň španělštinu, samozřejmě taktéž plynně. No, zmýlil jsem se a vy jenom tak po svém obvyklém způsobu důležitě žvaníte.

J. Anděl 7.10.2017 14:25

Re: Velká rada trockistů

Hm, díky za upozornění. Heslo "trockismus" na české wiki je sice krátké, ale i tak je zajímavé. Třeba tohle: "Tony Cliff také tvrdí, že skutečnou revoluční silou ve východním bloku tedy nebyly komunistické strany, ale hnutí zdola, například polský odborový svaz Solidarita."

Takže členové Solidarity byli vlastně, dalo by se říct, trockisti.

J. Anděl 7.10.2017 14:20

Re: Demagogie

Ano, to je zajímavé, děkuji. Rozumím, jakou máte na problematiku názor.

I. Semrád 7.10.2017 13:47

...trockističtí

...ovšem.