5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

MH17: Viníkem vraždy je putinovské Rusko

Nizozemský soud vynesl verdikt, že malajské dopravní letadlo sestřelili v roce 2014 proruští separatisté ruskou raketou. Na doživotí pak za tento zločin odsoudil dva Rusy a jednoho Ukrajince.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 20.11.2022 20:50

Novinářka z Mariupolu: Moje město je zlomené, osvoboditele budou vítat lidské trosky

Mariupol patřil mezi první cíle ruských sil, okupanti velkou část domů zničili ostřelováním a od května toto přístavní město okupují. Novinářka Anna Murlykinová, která odtud pochází, v rozhovoru pro Aktuálně.cz tvrdí, že tam dochází k rozsáhlé humanitární katastrofě, i když se v ulicích už nestřílí. Ruští okupanti totiž nedodali do města nezbytné léky. ...

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/moje-mesto-uz-neexistuje-ti-co-zustali-umiraji-diabetikum-ch/r~47f594a4673d11ed93abac1f6b220ee8/

J. Farda 20.11.2022 20:19

Šéfovi Kremlu už nikdo nevěří, píše Zygar. Až donedávna ho vysocí úředníci, podnikatelé nebo propagandisté nazývali „šéfem“ nebo „VV“ (Putinovy iniciály: Vladimir Vladimirovič, pozn. red.). „Ale teď má novou přezdívku: loser či blbec,“ uvádí Zygar.

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-sef-uz-ne-putin-ma-nove-prezdivky-a-pysny-na-ne-nebude-40414987

Jak mu zřejmě začínají říkat Rusové je jedna, a víceméně nepodstatná věc, ale mezinárodní nálepku válečného zločince a vraha už mu historie neodpáře! :-(Rv

L. Novák 20.11.2022 21:20

...Podle Zygarova zdroje je nepravděpodobné, že by Putin skončil u soudu, protože se „toho nedožije“, píše autor článku. „Vždycky se bál ukázat slabost. Teď ji ale ukázal a všem je jasné, že ho oddělají. Dá-li Bůh, má ještě šest měsíců.“...

L. Novák 20.11.2022 17:11

Tak jenom pro zopakování faktů, když se je tady rusácká pátá kolona snaží přeplácat ruskou LŽÍ A PROPAGANDOU:

Analytik: Rusko má problém. Za let MH17 bude platit, i když nebude chtít

videozáznam - Ruský politolog Dmitrij Oreškin o rozsudku za sestřelení letu MH17 | Video: Associated Press

Soud v Haagu ve čtvrtek usvědčil ze sestřelení letu MH17 dva Rusy a jednoho Ukrajince. Podle ruského politologa Dmitrije Oreškina je tento rozsudek klíčový hlavně v tom, že tím Rusko právně uznává jako přímého účastníka dění na Ukrajině v roce 2014. "Jejich historka o tom, že na Ukrajině probíhá občanská válka, se kterou Rusko nemá nic společného, je tak tímto právně vyvrácena," uvádí.

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/rusky-politolog-dmitrij-oreskin-o-rozsudku-nad-sestrelenim-l/r~d2b75da6673411edb1f50cc47ab5f122/

H. Lukešová 20.11.2022 14:44

Vedle na Lidovkách... Dmitrij Medveděv..."„Chci jim připomenout nesporná fakta: za prvé, Kyjev bylo hlavním městem starověké Rusi. Za druhé, Kyjev bylo velké maloruské město v rámci Ruské říše. Za třetí, Kyjev bylo hlavním městem republiky v SSSR. A nakonec Kyjev – je prostě ruské město, kde lidé vždy mysleli a mluvili rusky.“

Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/kyjev-krym-medvedev-ukrajina-rusko-valka.A221120_142816_ln_zahranici_hma

A. Renjascu 20.11.2022 14:55

No a! S historií nic neuděláte, takže to, že jí Medveděv připomíná není nic zvláštního.

L. Novák 20.11.2022 16:55

Ruský dezinformátor A. Renjascu se ozval... Rv !!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

O. Musil 20.11.2022 14:59

Super, takže Méďa bude jistě podporovat i plán navrácení Kaliningradu.

A. Renjascu 20.11.2022 15:23

Je to jen konstatování historie. Ohlížet se příliš zpět je zřejmě nereálné. Nakonec máme také možnost připomenout, že Podkarpatská Rus či Kladsko byly ještě nedávno České. O Polské Haliči, Volyni či Rumunské Bukoviny ani nemluvě. Ukrajinu ti bolševici tak nějak splacali z mnoha nesourodých částí.

L. Novák 20.11.2022 16:56

Dezinformátoři jako ty z toho dělají politickou resp. válečnou propagandu.

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

A. Renjascu 21.11.2022 9:22

Vy už jste byl usvědčen ze lži tolikrát, že je otázka, zda jste vůbec schopen mluvit či psát pravdu. Evidentně jste placenej trol najmutej k boření diskuzí. Žel váš zaměstnavatel ještě nezjistil, že jste tak hloupej, že to vaše lhaní každej prokoukne

J. Farda 20.11.2022 18:44

Takže Haničko pro zopakování faktů bez toho, co blábolí Pútinův poskok, podměrečný velkoruský půlčík - Kijev byl centrem samostatné Kijevské Rusi od devátého do dvanáctého století (m.j. viz K.H.Borovský "Křest svatého Vladimíra) a s Moskevským knížectvím se poprvé sloučila až v šestnáctém století za Ivana Hrozného - čili nic nepopírá - kromě velkoruských et bolševických ohýbatelů ( dle Orwellova "kdo ovládá minulost, ovládá přítomnost") historické pravdy, historickou svébytnost Ukrajinců. Dál se lživým tvrzením ruskobolšeimperiálů věnovat nehodlám ... přeji Vám klidný večer a úspěšný další týden ... :-)

Ve 12. století se Kyjevská Rus rozpadla na 13 menších nezávislých knížectví. V ruských dějinách se toto období obvykle nazývá „doba ruských knížectví“ nebo „doba feudální rozdrobenosti.“ Za hranici rozpadu se pokládá rok 1132, kdy zemřel poslední kyjevský kníže Mstislav Vladimírovič.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Rozpad_Kyjevsk%C3%A9_Rusi

Kyjevská Rus (starorusky Рѹсь, Rusĭ, Рѹ́сьскаѧ землѧ, Rous'skaja zemlja, Ruská země, staroseversky Garðaríki, latinsky Rut(h)enia, řecky Ῥωσία, tj. Rósia) byla nejstarším východoslovanských státem, který se v 9.–11. století konstituoval v multietnickém prostředí východní Evropy. Ve 12. století se Kyjevská Rus rozpadla na jednotlivá knížectví.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kyjevsk%C3%A1_Rus

P.S. Samostatné "státní" útvary na území Slovenska se rozpadly po příchodu Maďarů " - státními útvary Slovanů, jež existovaly na území Slovenska, byly Sámova říše, Nitranské knížectví a Velkomoravská říše. Po příchodu Maďarů, kteří na přelomu 9. a 10. století rozvrátili Velkomoravskou říši, bylo území Slovenska přičleněno do nově vzniklého Uherského království."

Dovolí si snad někdo zpochybňovat historičnost ex

H. Lukešová 20.11.2022 18:49

Děkuji, také Vám přeji vše dobré.

A. Renjascu 21.11.2022 9:24

Zde něco o historii tohoto území z doby, kdy se ještě tak moc nepřepisovala Wiki či učebnice dějepisu...

https://magazin.cz/cestovani/11896-jak-vznikla-ukrajina-a-proc-se-ji-nekdy-rika-malorusko

L. Novák 20.11.2022 11:15

Ukrajinské úřady naráží v osvobozených oblastech kolem Chersonu, Charkova a Doněcka na stále více důkazů o zvěrstvech někdejších ruských okupantů. Za poslední dva měsíce se na těchto územích našlo přes 700 těl, uvedl v sobotu večer ve státní televizi ukrajinský generální prokurátor Andrij Kostin. Ve zhruba 90 procentech případů šlo podle Kostina o civilisty. Kromě toho bylo objeveno zhruba 20 míst, na nichž byli civilisté vyslýcháni a drženi v zajetí, pokračoval generální prokurátor.

"Našli jsme prakticky v téměř každé vesnici Charkovské oblasti místa, na nichž byli zabíjeni mírumilovní civilisté," řekl Kostin. S podobnou situací se vyšetřovatelé podle něj setkávají v nedávno osvobozené Chersonské oblasti na jihu Ukrajiny. "A každý den dostáváme nové informace," dodal Kostin.

"Rusko na Ukrajině páchá zvěrstva, nejde jen o přehmaty. Nevede jen útočnou válku, ale záměrně útočí na civilní cíle a infrastrukturu," řekl americký ministr obrany Lloyd Austin na bezpečnostní konferenci v Kanadě. Varoval také, že pokud se nepodaří zajistit Ukrajině budoucnost, mohlo by to vést ke "světu tyranie".

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/valka-na-ukrajine-2022-online-prenos/r~2076770a61ab11eda873ac1f6b220ee8/

J. Černý 20.11.2022 10:11

Obama tehdy druhý den prohlásil, že USA vědí kdo to byl. Ale nikdy neprozradil ? Proč. Fakt je, že ta oblast bojů byla pod trvalým dohledem amerických satelitů.

Vojska samostatné Ukrajiny začátkem 90.let sestřelila na Černým mořem ruské letadlo letící z Izraele. Samozřejmě, že to Ukrajina popřela. Ale protože v tom letadle cestovali Židé, tak se to toho vložil Izrael a přiměl USA, aby ten čin Ukrajiny odhalily. Ukrajina odškodnila pozůstalé, ale za cca 2 roky, zase mlela, že to ona nebyla.

O. Musil 20.11.2022 10:19

Zajímavé, Strelkov řekl to samé. Taky ví, ale prý nesmí mluvit.

J. Černý 20.11.2022 12:39

On má své satelity ?

O. Musil 20.11.2022 20:39

Ne, nejspíš byl přímo u toho.

A. Renjascu 20.11.2022 12:32

Jj.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-priznala-ze-letoun-sestrelila.A011004_135559_zahranicni_mhk

I. Širůček 20.11.2022 16:08

Ano, to je ten rozdíl mezi Ukrajinou a Ruskem. Ukrajina se přizná, Rusko zatloká, zatlouká a zatlouká ...

V. Zadák 20.11.2022 16:12

Už se Ukrajina přiznala k raketě na Polsko, mudrlante?

A. Renjascu 20.11.2022 16:54

Ukrajina zatloukala, přiznala až když nebylo zbytí a důkazy jí zcela usvědčovaly.

L. Novák 20.11.2022 16:58

LŽEŠ, rusázký zm*de!

Dezinformace je lživá informace se záměrem zmatení veřejnosti

https://www.nelez.cz/

A. Renjascu 21.11.2022 9:33

Kdybyste aspoň nebyl takovej primitiv a ty odkazy si aspoň zběžně přečetl, tak byste zde nemusel být za místního blba, který lže kudy chodí... Prostě a jednoduše Ukrajinci zatloukali až do konce a ani vaše patologické lhaní s tím nic neudělá...

Ukrajina: Letadlo jsme nesestřelili

Ukrajinské oficiální vojenské zdroje a ministerstvo obrany popíraly informace západních sdělovacích prostředků, podle nichž bylo civilní dopravní letadlo Tu-154 sestřeleno ukrajinskou raketou. Mluvčí ukrajinského ministerstva obrany zdůraznil, že ukrajinské ozbrojené síly nemohly civilní letoun sestřelit. "Není to možné ani teoreticky, ani prakticky," řekl.

Také Bezpečnostní služba Ukrajiny popřela zprávy, že ukrajinská raketa sestřelila letadlo ruské společnosti Sibir.

Svědci z černomořského pobřeží ale potvrzují, že v době, kdy se zřítil ruský letoun Tu-154, ukrajinská armáda pořádala nad Černým mořem vojenské raketové cvičení. To potvrdila i ukrajinská armáda s tím, že během výcviku protivzdušné obrany odpálila několik raket země-vzduch, všechny však zasáhly cvičný cíl.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-priznala-ze-letoun-sestrelila.A011004_135559_zahranicni_mhk

J. Farda 20.11.2022 20:59

Už jste se přestěhoval do Černého vola? :-P

A. Renjascu 20.11.2022 7:20

Nejzajímavější na celém vyšetřování není reakce Ruska, ale reakce Malajsie, které letoun "patřil". Ta jednoznačně odmítla oficiální výsledky tohoto vyšetřování a stěžovala si, že během vyšetřování neměla přístup ke klíčovým důkazům a že celé vyšetřování je jen taková habaďůra, kdy o pravdu moc nejde... Žel vypadá to, že vyšetřování bylo stejné jako ta komedie s vyšetřováním "masakru" v Račaku či výbuchu ve Vrběticích.

https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2847572-protiruske-spiknuti-malajsie-nesouhlasi-se-zavery-vysetrovani-o-sestreleni-mh17

https://www.pokec24.cz/nezarazene/proc-ve-veci-padu-boeingu-se-malajsie-postavila-na-stranu-ruska/

https://m.echo24.cz/a/S3Vsw/malajsie-nesouhlasi-se-zavery-vysetrovatelu-o-letu-mh17-chce-dukazy

http://leva-net.webnode.cz/news/vlada-malajsie-zpochybnila-zavery-vysetrovani-holandske-komise-o-sestrelenem-na-ukrajine-boeingu-mh-17-a-pozaduje-hmatatelne-dukazy-o-tom-ze-za-katastrofu-nese-zodpovednost-rusko/

O. Musil 20.11.2022 7:50

Malajsie chce mimo jiné přesně vědět, kdo raketu případně odpálil, tedy konkrétní jméno. To ale vyšetřovatelé nemají.

A. Renjascu 20.11.2022 8:08

Nesmysl! Vyšetřovatelé zveřejnili jména tří rusů a jednoho Ukrajince. Problém je zcela jinde.

Vyšetřovací tým zahrnuje zástupce z Nizozemska, Belgie, USA, Ukrajiny, Austrálie a z Malajsie. Malajští vyšetřovatelé a odborníci se však práce v Amsterdamu prakticky nezúčastnili. Nebyli pozváni ani na tiskové konference a nakonec jim byl zcela odepřen přístup k důležitým důkazům.

Situace se začala zahřívat. Malajci začali „žertovat“ o zbytcích koloniální éry a tvrdili, že se s nimi zachází jako

s lidmi druhé kategorie.

Konfrontace dosáhla vrcholu v době dekódování černých skříněk Boeingu, k nimž se Malajci nemohli ani přiblížit. Tehdy důrazně protestovali.

Pozice jak bývalého premiéra Malajsie (Najib Razak), tak současného (Mahathir Mohamad), je stejná. Zdůrazňuje skutečnost, že zapojení Ruska do pádu Boeingu nebylo prokázáno a některé „důkazy“ předložené Ukrajinou jsou obecně falešné.

Na tomto pozadí začal Kuala Lumpur provádět paralelní vyšetřování sám. A místní firma specializující se na zvukové materiály zjistila, že v záznamech rozhovorů dispečerů řídících letový provoz, které Ukrajina převedla do Amsterdamu, bylo devět míst slepených dohromady – záznam byl vážně upraven.

O. Musil 20.11.2022 8:35

Ta jedna konkrétní osoba není známa, muselo by ji prozradit Rusko. Mimochodem je zajímavé, že Rusko se ani nesnažilo nabídnout nějakou minimálně důvěryhodnou protiverzi, jen naprosté nesmysly typu sestřelu bitevníkem su-25. Mimochodem tyto verze stále alternativci opakují.