1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

MÉDIA: Obvinění Izraele v pořadu Máte slovo!

V pořadu Máte slovo, který odvysílala veřejnoprávní ČT ve čtvrtek 19. října, zazněla tři závažná a bizarní sdělení, jež si zaslouží uvést hned na začátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Nový 25.10.2023 14:27

No nazdar, súdruh Bíľak zase perlí, pardon, súdruh Vychodil.

P. Brich 25.10.2023 12:42

Stalin to vyřešil židovskou republikou v rámci SSSR kdesi na dálném východě. Hitler ghetem ve Varšavě a koncentráky v okupovaných východních územíchRv;-€

J. Jurax 25.10.2023 13:51

Jo.

A EU to řeší podporou palestinských teroristů. Nyní zvýšenou, protože ti musí čelit izraelské odvetě a na vlastní "civilisty" jim nezbývá.

P. Diviš 25.10.2023 15:23

Nevyřešili. Ani Stalin Birobidžanem, ani Hitler ghety a koncentráky.

V. Církva 25.10.2023 14:13

Právě že my v Evropě pořád kompromis hledáme všechny lumpárny omlouváme. Chudáci Palestinci vraždili protože co to je za život v Gaze jejíž hranice jsou hlídány..

Prostě Palestinci jsou fanatičtí muslimové, dávno mohli žít v obrovských arabských zemích, méně a víc ohatých. Ty je pustí maximálně do tábora a platí jim jen zbraně. Aby mohli žít, dostávají Palestinci z neznámých důvodů peníze z Evropy co z velké části končí u teroristů.

Prostě muslimové, dejte Izraeli pokoj, vraťte se z Evropy domů a Evropani nechte je. Jen je nenechte vyrobit jaderné zbraně

P. Diviš 25.10.2023 9:47

Stručné a přesné shrnutí pana Cermana.

Jílková i její pořad je ostuda veřejnoprávní televize. Kdo a proč ji tam takovou dobu drží, to je mi tajné.

OVM taky, ale ne tak okatě. Tam je propaganda v prospěch EU, P&L a woke dělána nenápadněji, ale vytrvale. Jílková je bulvár na všechna témata.

M. Šejna 25.10.2023 10:03

Ne že bych s vámi nesouhlasil s obecným hodnocením bulvárního pořadu Jílkové. Ale poslední její díl o izraelsko-palestinském konfliktu byl výjimkou z pravidla. Tentokrát se opravdu diskutovalo a diskutovalo se slušně. Oponenti se navzájem neokřikovali a vyslechli si názor druhé strany.

Saša Vondra několikrát vysekl paní Hammadové poklonu za její občanský postoj a činnost v Česku, i když často s jejími názory nesouhlasil.

Takto má vypadat diskuze.

P. Diviš 25.10.2023 10:14

Neslušnost nespočívá jen v řvaní, okřikování a skákání do řeči. Pan Cerman to popsal přesně.

M. Šejna 25.10.2023 10:18

Takže podle vás je neslušnost mít jíný názor než Cerman nebo Diviš. Vy jste klasickou ukázkou woke kultury, kdy každý s jiným názorem je pro vás nepřitel demokracie. Té vaší "demokracie" proresivistické

P. Diviš 25.10.2023 10:23

Jiný názor nevadí, dokonce je přínosný, ale očividné lhaní ano.

Jinak vám přeji mnoho úspěchů a vítězství v v urputném boji s vaší představou o mně.

M. Šejna 25.10.2023 10:29

A kdo tam očividně lhal? Vy jste u toho konfliktu mezi Židy a Araby po 2.světové válce byl osobně, že víte, jak to bylo?

Citujete jen to, co řikali jiní. Hamadová také cituje to, co říkali jiní. Jste si jistý, že zrovna vy máte v tomto případě pravdu?

Saša Vondra to v tom pořadu velmi dobře pochopil. Proto se k paní Hammadové choval uctivě. Vy to nepochopíte nikdy, že pravda o historických událostech bývá kdesi uprostřed.

J. Hrdlička 25.10.2023 10:31

Klasický alibismus: "slyšel sem, že... tak to jenom opakuji". :-/ Ona už se ta lež někde chytne.

P. Diviš 25.10.2023 10:44

"Vy to nepochopíte nikdy, že pravda o historických událostech bývá kdesi uprostřed."

Jinak vám přeji mnoho úspěchů a vítězství v v urputném boji s vaší představou o mně.

O pravdě v téhle záležitosti jsem něco psal panu Velinskému a něco slečně Lukešové, opakovat to nebudu.

V. Církva 25.10.2023 11:52

Tak snad máte rozum a koukáte co muslimové a Palestinci dělají a vykřikují a co nám dělali Židé - maximálně ošidili nebo dávali vysoké úroky.

Free Palestine znamená genocidu. Opravdu myslíte že něčeho dosáhnete když s těmito a jejich podporovateli budete jednat slušně?

Jistě i Izraelci jsou asi k Palestincům dost tvrdí. Izrael tvoří z poloviny lidé z Blízkého Východu. Proč se Palestinci nemohou odstěhovat na místa odkud němteří odešli a proč je arabské země nevezmou?

Mimochodem po dobrém a slušně zastavit migraci islámu do Evropy taky nepůjde. Ukažte mi případ kdy invaze islámu reagovat na slušnost.

J. Hrdlička 25.10.2023 10:27

Neslušnost je rozšiřovat nechutná obvinění, jak ona dáma předvedla.

V. Kuhaj 25.10.2023 10:43

Vyznavači woke kultury se dříve či později přihlásí k Palestincům, jako to již někteří dělají. Praštěná Gréta, třeba, to je příklad takového nenávistníka.

J. Plíva 25.10.2023 10:44

Když pí Hammandová dostala otázku, zda souhlasí se zvěrstvy Hamásu, neodpověděla a mluvila o něčem jiném. Tak, jak má vypadat diskuze? Nemá se nejprve odpovědět na otázku protistrany?

V. Kuhaj 25.10.2023 9:46

Čétéčko jako Lipánek a prezidentčík. Napřed politovat Izrael, no a pak to nenápadně, ale čím dál tím intenzivněji začne. Ona vlastně ta Palestina už je tak dlouho okupovaná, kdo by se divil, že...

Zatím je to jinak, ale svému nosu věřit můžu. A ten mi už drahnou dobu povídá, že EU je už dlouho pod vlivem antisemitismu. Kdyby se v tom trhli zrovna tihle naši politici, kteří Bruselu čtou od úst, to bych potřeboval nějaké vysvětlení.

P. Diviš 25.10.2023 9:54

Zatím začíná Kuhajčík .... :-P

V. Kuhaj 25.10.2023 10:04

Já jsem na (kontra)rozvědčíka nestudoval, pane Diviši. Takže nevím, proč bych měl být Kuhajčík. Jsem Kuhaj, tedy kuchař.

J. Ganaur 25.10.2023 10:08

Tak se držte svojí vařečky!;-D

P. Diviš 25.10.2023 10:16

A president je zase president. Mimo to, zatím jsem nezaznamenal, že by ve vyjadřování k Izraeli dělal nějakou chybu.

R. Langer 25.10.2023 11:57

Prezident je SOUDRUH prezident! Bacha na to! ;-D

P. Diviš 25.10.2023 12:24

Ano, byl. V současnosti si označení za soudruha ponechávám třeba pro ty, kteří zde každému bez domluvy soudružsky tykají, nebo v politice soudruhům a soudružkám v Bruseli.

K. Křivan 25.10.2023 9:34

Bylo rozdělení Palestiny podle plánu OSN roku 1947 v neprospěch Arabů?

Palestina byla rozdělena na územi pro Araby, 77% celé Palestiny, nazvali to tehdy Transjordánsko, později jen Jirdánsko. Později ještě ukrojili 1% pro Syrii (Golánské výšiny) a bylo vymalováno. 22% Zbylo pro Židy.

Třetí dělení zbytku původní Palestiny 29. listopadu 1947 rozdělilo zbývajícího území na tři části:

a) Oblast pro budoucí židovský stát činila zhruba 12,3 % původního Britského mandátu. Jednalo se přibližně o 14 461 km2. Z toho více než 75 % pak tvořila, v podstatě téměř neobyvatelná, poušť.

b) Oblast pro arabský stát tvořila asi 9,2 % z původního Britského mandátu Palestina, tedy 10 846 km2.

c) Asi 2 % území pak měla spadat pod mezinárodní správu, jednalo se zejména o oblasti okolo Jeruzaléma o celkové rozloze 516 km2.

Podle plánu OSN v důsledku vstřícného postoje mezinárodního společenství k rozdělení zbytku Palestiny tedy situace měla vypadat takto:

Židovské území – 12,3 % původního mandátu,

Arabské území – 77 % + 9,2 % = 86,2 Pod mezinárodní správou - 0,5 %.

Židé získali pro svůj stát 12,3 % z původního mandátního území, které jim bylo slíbeno jako židovská domovina, Arabové 86,2 %.

V. Tichý 25.10.2023 9:32

Zajímalo by mně zda a kdy konečně současné vedení státu vyhodnotí tento pořad a zaměření ČT1 a z vyhodnocení učiní závěr, t.j., že pořad Jílkové bude zrušen a z ČT bude vytvořena TV jako jsou Nova, Barandov a další. Kdo jenom trochu studoval dějiny tohoto sporu ví, že historie tohoto konfliktu byla jiná, než v pořadu prezentovaná a že první výstřel padl ze strany Palestinců a byl rozdmýchán nábožensky. Taky bych připomněl, že za 2. světové války vznikla SS divize složená z arabů převážně z Palestiny. Taky Anglie na svůj mandát taky nemůže být hrdá pro tehdejší proarabský postoj.

P. Diviš 25.10.2023 9:51

Británie nebyla vyloženě proarabská. Zpočátku byla spíše prožidovská (Balfourova deklarace), později celkem spravedlivá, pouze za války si nemohla dovolit rozkmotřit se s Araby úplně, potřebovala v zázemí klid, který se Třetí říše snažila rozšťourat. Po válce se snažila udržet staus quo, obě strany už ale chtěly víc. Židé stát a Arabové všechny Židy vyhnat.

H. Lukešová 25.10.2023 9:56

Za WW2 a po ní byla Velká Británie ze sta procent proarabská a tento postoj byl ostudný. Ale o tom jste se bavili mockrát.

J. Hrdlička 25.10.2023 10:02

No, zas budme objektivní. Když za WW2 zlikvidují britského ministra, tak to pochopitelně naštve i takového příznivce židů jako W. Churchill.

H. Lukešová 25.10.2023 10:15

Když Britové bránili židovským imigrantům vstoupit do Svaté země a postavili se proti vzniku židovského státu, tak Židé jednali, jak jednali. Bojovali za svou zemi a svobodu. Židovští bojovníci jednali naprosto správně.