5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Falešná čísla

Národy se uzavřely do sebezničující plošné karantény. Co způsobilo takovou hysterii a paniku? Pamatuji si na hongkongskou chřipku z roku 1968, která přišla ve dvou vlnách a zahubila více než milión lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vágner 11.4.2020 10:43

Pane Tomský několik čísel. 60ti milionový národ se do toho inteligentního proměřování dle vámi obdivovaných epidemiologů pustí s italským espritem á 100tis nakažených a s 10tis mrtvými měsíčně (polovina z nich na chodbě). Kýžené 70ti procentní promořenosti bude dosaženo za nádherných 36 let a národ zbude jen 55ti milionový. A že ty čísla platí i pro vaši Británii, kde zdravotnictví je pravděpodobně ještě horší než v severní Itálii, lze sledovat v přímém přenosu např, na Worldometers.info denně. Národy (a politici) doopravdy již nejsou tak odolné, aby je zocelovaly ztráty, jak při bombardování Coventry či Hamburku. Ale naštěstí nejsou ani tak hloupé, aby se do něčeho podobného pouštěly.

P. Kubáč 11.4.2020 12:14

Vzhledem k vlastnotem koronaviru, každý vnímavý člověk dříve, nebo pozdeji onemocní a ten, který nemá dostatečné rezevní kapacity zemře.

Dnes se hraje jen o to jestli nezemřou ještě další kvůli kolapsu zdravotnictví.

Úporné protestování proti odbornému termínu "promořit" na tom nic nemůže změnit !

J. Kalina 11.4.2020 18:36

jen bych zpřesnil. Hraje se i naději, že dříve než to chytíte (a případně zemřete) se najde lék na nemoc (zlehčení průběhu) nebo dokonce vakcína (zlepšení imunity).

A dále: řekněme, že při chytré karanténě a větší promořenosti bude denní přírůstek nakažených stejný jako počet vyléčených (třeba + - 200)- tedy využívání kapacity zdravotnictví bude v rovnováze a tudíž se zruší "všechna" omezení, tak já a moje rodina budeme nadále "muset" nosit ne roušky, ale respirátor 3. stupně, abychom oddálili dobu kdy to chytneme, viz výše.

V. Církva 11.4.2020 18:50

Tak v Jižní Korei dnes přibývá přibližně 50 případů denně a celkem měli kolem 10tisíc případů, kolem 5tisíc dnes ještě mají a obyvatel je tam 50 milionů. Pokud dobře počítám, za 50 let by mohlo být promořeno méně než 2% obyvatel.

Pokud vím, tak v té Korei se už chodí do škol a do práce. Jak to bude dál nevím, ale ani Vietnam, ani už dnes Čína ani Taiwan, zkrátka nikdo se na promořování zatím nechystá. Jestli to půjde a zároveň budou fungovat se uvidí.

Zdá se ale, že tak jako asijské země přijímají trvale minimální počet cizinců, tak ani SARS-CoV-2 nenechávají parazitovat.

P. Kubáč 11.4.2020 10:15

Myslím že se dostáváme do oblasti diskuse "Co je smrt na koronavirus" takže bych položil kontra otázku - Voják, který umřel v zákopu na úplavici - byl, nebo nebyl obětí I. světové války ?

P. Zinga 11.4.2020 10:59

Přesně.

J. Halsnes 11.4.2020 11:00

Ano. Takto je třeba se ptát. Stejně např. člověk, který si zlomí krček stehenní kosti a během léčení podlehne zápalu plic, který dostal, protože se nepohybuje.

B. Rameš 11.4.2020 13:15

To je velmi správná otázka. Dejme tomu: u toho, kdo se nakazil virem HIV, infekční žloutenkou, dostal leukémii nebo se třeba rozsekal na motorce a poté chytil v nemocnici zlatý stafylokok a zemřel - co bylo příčinou úmrtí?

D. Kučera 11.4.2020 14:56

Dobrý den, myslím že jste nezvolil dobrý příklad. Když si vezmete logický sled příčin a následků u vojáka, je to takto. První světová válka - špatné hygienické podmínky v zákopech - úplavice - smrt. Ano to dává smysl, kořenová příčina je WWI. Teď si rozeberme jak je to v případě Covid-19. Typická oběť má paralelně několik chorob, které samy o sobě ohrožují život (nejvíce kardiovaskulární). Covid-19 ale není důsledek těchto chorob, je to paralelní jev. Proto vám to nesedí - nelze vybrat jeden z těchto jevů a označit ho za jedinou příčinu smrti.

J. Ptáček 11.4.2020 10:05

Připomínám výrok W. Churchilla, mnoha lidem dobře známý:

Věřím jenom té statistice, kterou si zfalšuji sám.

J. Kalina 11.4.2020 9:33

Mimochodem způsob, který zastává pan Tomský, je přesně stejný jako přístup k ilegální imigraci, kdy se také volí "promoření" a říká se, že se to zvládne. Problém pro zastánce tohoto postupu je ten, že tento "virus" působí pomaleji a jeho důsledky se ukáží později. co je s podivem, že jsou v EU státy, kde je už vidět velmi dobře, jak se situace vyvíjí. Prohlášení Itálie, že nebude přijímat imigranty z Afriky, aby se náhodou nenakazili od Italů je vrcholem zbabělosti a farizejství a svědčí pouze o tom, kam až jsme to v EU dopracovali. A na závěr všem seniorům a "polymorbidním = máte více nemocí najednou": netěšte se! Ať už bude promořenost jakákoliv, pokud nezískáte imunitu - viz výše - budete jen čekat odkud to přilítne. Takže furt ve střehu i když kolem vás, nás pojedu normální cvrkot. A těm o něco mladším, jestli ten virus bude v menších množstvích pendlovat po světě, možná i vy dospějete do věku, kdy budete na tom hůře a virem více ohroženi. A jsou i jiné infekce, kdy umírají lidé mezi 20 - 40 ti roky, třeba válka. (pouliční?)

Z. Lapil 11.4.2020 22:35

To není dobrá analogie. V případě koronaviru se hledá lék neboli způsob, jak ho odkázat do mezí, kdy dokážeme žít, jako by neexistoval. Rozhodně není ani náznak řeči o vzájemném obohacení.

V analogii s imigranty takový lék známe: střílet (deportace nefungují). Nemám imigranty - a zvlášť ty muslimské - vůbec rád, ale snažit se je vyhladit ze světa tím, že je necháme "promořit společnost" a pak postřílíme? To je přece evidentní kravina.

(VÍM, že jste to tak nemyslel.)

J. Kalina 12.4.2020 9:45

nevím jak to míníte s tím střílením, měl jsem na mysli, že existují různé věci, které mohou s někým praštit o zem, třeba bude infekce, která bude zabíjet jen malé děti. To se pak vyřeší přelidnění šmahem z jedné vody načisto.

K té migraci: zabránit ji lze velmi jednoduše. Ti lidé co nyní čekají v Lybii nebo v Turecku prostě musí zavolat domů, že všechny prachy které měli na cestu už utratili a že je to beznadějné. V tu ránu se (ekonomická) imigrace zastaví. Tedy nikoho nepustit asi tak 3 měsíce a pak být v pohotovosti, kdyby někomu otrnulo. Takové ty kecy, že se imigranti budou prověřovat, zda mají nárok platí jen do určitého počtu.

Z. Lapil 12.4.2020 10:09

Střílením jsem myslel jako pokračování vaší analogie "nechat promořit a najít lék". Ne, nechci nikoho střílet a nemyslím si, že vy byste chtěl.

Důsledně vzato, člověk před hranicemi imigrant není, on jím chce být. Pokoušel jsem se říct: chcete-li takovým lidem zabránit ve vstupu (nic proti), nemůže být řeči - v jakkoli přeneseném/ analogickém významu - o promoření.

J. Kalina 11.4.2020 9:33

- získat imunitu lze nakažením virem a zdárným zotavením někdy dokonce bezpříznakovým - získat imunitu lze preventivním očkováním nějakou vakcínou, zatím není - v obou případech se dá hovořit o promoření, které vytvoří kolem dosud nepromořeného skupinu lidí, kteří vir už nepřenáší (ale zabíjí) a je tudíž menší (ale ne nulová) pravděpodobnost, že se dostanete do kontaktu s přenašečem viru - státy které zvolily strategii nechat tomu volný průběh od ní musí odstupovat pod tlakem vývoje epidemie, jejímu obrazu v médiích, využití situace v příštích volbách oponenty, ale hlavně drsným průběhem v místech kde se situace koncentruje.

Společnost, která se roky snaží udržet každého dědu a bábi tak dlouho naživu, jak to jen jde (a ty konce jsou někdy strašlivé) a ani jim neumožní euthanasii na přání najednou kouká jak to vypadá v LDN, domovech důchodců a dalších zařízeních , kde je koncentrace starších, nemocných lidí často nepohyblivých. Viděl jsem jak to tam chodí (před virem) a byli jasné, že když se tam virus dostane, tak to tam dostane skoro každý a polovinu klientů zabije. Je tam příliš snadný přenos: krmení, přebalování, mytí klientů, více klientů na pokoji, sestry a personál odpočívá pohromadě. To těm institucím nevyčítám, konstatuji. Je otázkou, kdy to v nějakém tom zařízení (ne ve všech) nezvládne personál a prchne nebo to nějak bude šidit, aby to sám neodskákal. Myslím, že pozůstalí by si nepřáli chodit na nějaké památné místo, kde by tam někde spolu s desítkami dalších ležel v hromadném hrobě jejich příbuzný.

J. Vintr 11.4.2020 9:37

On se to žádný politik samozřejmě ani náznakem nedovolí přiznat, ale pro stát úbytek neproduktivních lidí, pobírajících důchody a vyžadujících nákladnou lékařskou péči není vůbec nic nežádoucího ...

Ś. Svobodová 11.4.2020 11:53

Inteligenci vedení některých DD dokladuje dnešní reportáž ČR, kde redaktorka tlumočila stanoviska některých ředitelů DD ohledně testování jejich personálu. Zaznělo tam vyjádření, že někteří ředitelé se budou radit o testování se svými týmy. Neboť už dnes mají málo personálu a kdyby se zjistilo, že je někdo z nich nemocný, musel by do karantény a personálu by bylo ještě méně.

A. Hlaváček 11.4.2020 9:12

Překvapujete pane Tomský, člověk Vaší inteligence si neumí ověřit pravdivost čísel která uvádí? Buď jste v poslední době zhloupl nebo jste navedenej.

J. Vintr 11.4.2020 9:26

A jak si ověříte pravdivost zveřejněných čísel vy? I oficiálně se přiznává, že mezi oběti korinaviru se počítají i lidé, kteří prokazatelně zemřeli na něco jiného. A kdoví jak je to u těch ostatních.

Z. Lapil 11.4.2020 22:43

No, řekl bych, že to, jestli starému tělu, možná ani nemusí být prolezlé chorobami, selže dřív "srdce, játra nebo plíce", je otázka pro sázkaře, ne pro doktory.

L. Harvánek 11.4.2020 9:35

Tak se mi zdá, že pan Hlaváček moc neví, o čem je řeč. Určitě se nikdo z nás nedostane k úmrtním listům, aby si mohl sám a nezávisle zjistit, jaká přesná byla příčina úmrtí. Drtivá většina těch zemřelých měla totiž nejen COVID-19, ale i celou řadu dalších život ohrožujících onemocnění. Takže by v řádu týdnů či měsíců odešla ze světa v důsledku těchto chorob. Počty a příčiny úmrtí se zjišťují pomocí všelijakých statistických metod, které ale nejsou jednotné. Takže bych doporučil, abyste se pokusil pochopit příčiny a způsoby fungování tohoto světa a pak možná na spoustu faktů budete pohlížet trochu jinak. On ten náš svět nefunguje jako ten virtuální, kde stačí jednička a nula k vyjádření daného stavu, ale je to mnohem složitější. Ostatně pan Tomský to vyjádřil jasně a srozumitelně. Takže tam nic k nepochopení nevidím.

A. Hlaváček 11.4.2020 19:21

Harvánek: nespoléhat pouze na Seznam.cz. Přes google se lze dostat na statistiky různých států ( ne všech) a pak stačí porovnat úmrtnost v minulých letech ( většinou tam jsou i měsíce) s tím co je letos. Ale chce to hledat. hledat a hledat!

A. Hlaváček 11.4.2020 19:24

Pardon pane Harvánek,to bylo určené pro p. Vintra.

J. Herodek 11.4.2020 9:42

Navedenej? Zhloupl. Vymyty mozek mate vy. Bez urazky. Nic osobniho. Ale mate. Demograficka statistika je dostupna. Tak srovnavejte. V prvni fazi byla opatrnost na miste: Data z ulhane Ciny a Kenan v cele WHO. Tezka kombinace.

M. Horký 11.4.2020 9:08

Třeba se lidem jen nechce do práce. A hospoda je omrzela :) A tak co je na tom nakonec špatného? Podle hesla co se děje se nakonec děje proto, protože se to dít musí ... né? V dobrém i zlém. Tak proč ty nářky? Svět je vždycky takový hodně nesmyslný to neni novinka - to je Evergreen ... klasika :) a možná, že zrovna zde je to víc logické, než spousty jiných věcí, protože takový vir ... neni moucha :) ... a plácačkou ho nezničíš :)

J. Herodek 11.4.2020 9:27

Problem mam asi ja. Jsem na desetine mzdy. Pracuji v zahranici. Ja do prace musim a chci. Me bavi.

A ano. Tohle me taky napadlo, jen jsem nemel odvahu to tu napsat.

J. Herodek 11.4.2020 9:05

Pan Tomsky popsal objektivni skutecnost. Napsal pravdu. Ze iracionalni chovani u teto chripky je snehova koule, si musi vsimnout uz i velmi poslusny clovek. Spise nez tato, uz otravna hysterie, je tu vsak novy fenomen k pitvaní. Nejsou to zesnuli V SOUVISLISTI s covidem. Je to pravdepodobne nejaka forma Helsinského syndromu v ceskem podani. NEBERTE MI MEHO BUBAKA. Proc se ta vyplasena cast populace zuby nehty brani racionalnimu mysleni a necha se dobrovolne vodit za nos? Proc brani s takovou vervou a vasni neadekvatni reakce na chripku? Uz se tesim na clanek na toto tema.

M. Šejna 11.4.2020 9:16

V Česku jsme vysmátí, když máme zatim jen 12 mrtvých ma milion obyvatel. To se nám to kecá, ze?

Jenže v Itálii a Španělsku mají těch mrtvych 350 na milion.

J. Herodek 11.4.2020 9:22

Jen tak na osvezeni. Rok 2018: v Cechii umira prumerne denne, denne, denne 307 lidi.

Z. Lapil 11.4.2020 23:08

Ne víc? Při průměrném dožití 80 let (v ČR je spíš menší) umírá ročně 1/80 lidí, což jsou z deseti miliónů 342 lidé (spíš víc). Předpokládám, že "vašich" 307 je z nějaké statistické ročenky. Máte tušení, kde by mohla být chyba?

Mně napadá jedině to, že těch 10 miliónů jsou všichni občané včetně asi 10% občanů ne-rodilých, zatímco vy tam máte jenom Čechy (Moraváci a Romové a další jistě prominou, snažím se vyjádřit přehledně).