18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
David 7.6.2007 16:07

Re: Pokud uplatníte podobná kriteria na celý svět, nevím jak by to dopadlo.

Koncept práva národů na sebeurčení se masivně používá v mezinárdoním právu právě cca od 1.poloviny 20.století, resp. pro evropské národy od konce WWI, byť argumentován byl i dříve. Takže podobná kriteria jsou dnes uplatňována na celý svět, a často to vedou k velkým problémům. Krvavým (bývalá Jugoslávie) či politickým (Baskicko, Skotsko, Korsika, ....).

Koncept sebeurčení byl podstatou nabídky Britů, resp. později UN na sebeurčení tam žijících národů. Oba národy odmítli původní plán na jednu společnou zemi; pak vzniknul návrh na dvě samostné země (existence tehdejšího Zajordánska jako země tam žijících Arabů byla "decentně" pominuta). Židé tu zemi vyhlásili a později ubránili, Arabové ji nevyhlásili, protože řekli, že chtějí všechno.

.... tak nemají nic. Resp. mají Gazu a "autonomii", můžou mít Západní břeh, ale zase chtějí všechno.  A tak ten stát nevyhlásí a nevyhlásí. Ostatně proč by vyhlašovali. Oni stát nepotřebují. Nepotřebují vybírat daně, když je živí někdo jiný. Nepotřebují stát, aby se staral o infrastrukturu, když se o ní stará někdo jiný nebo naopak její neexistenci či bídný stav můžou použít jako zbraň ve stylu "bé, bé, my jsme chudáci". Nepotřebují stát pro svoji obranu, protože to co mají jim Izrael dal zadarmiko (žádný závazek o míru a neútočení ze strany Arabů), a Jordánsko a Egypt je už neobsadí, jako v letech 47-67.

komantsch 7.6.2007 16:05

Re: Komantschi, jestli jako správný židomil

Proc nenapises ze madarske udalosti meli odvest pozornost od suezske krize? Pokud vim tak vetsina madarskych zidu zemrela na konci valky v koncentraku.

Sch.glosátor 7.6.2007 16:03

Já to klofání o ničem shrnu.

Izrael nemá právo na existenci tak jako ho nemá jakýkoli jiný stát, jako kdokoli. šestidenní válku nevyhrál proto, že byl v právu, ale proto, že byl silnější. Možná, že některým z vás to přijde podivné, ale války se takhle vyhrávají. Jinak to nefunguje. Německo, čili Třetí Ŕíše, bylo poraženo nikoli proto, že nebylo v právu, ale proto, že bylo slabší. A naopak. Kdyby vyhrálo, dějepis by vypadal jinak. A my bychom tady takhle nediskutovali. Zapište si : O tom, zda někomu něco patří, nerozhoduje právo, ale síla. Síla generuje právo, nikoli naopak. Cokoli jiného jsou iluze. Pokud namítnete, že i slabšímu se může dostat a mnohdy dostává zadostiučinění, není to proto, že by tomu bylo jinak, ale že onen slabší má na své straně někoho dostatečně silného. Například stát, jeho soud a výkonnou moc. Silnější vždy vítězí a slabší vždy vyhrává. Vždy. Pokud  to se to v některých případech jeví jinak, je to jenom zdání. Nejsou práva, ale jen zájmy a síla schopná je prosadit. Pokud silnější respektuje práva slabšího, je tomu tak vždy proto, že opak se mu jeví jako méně výhodný. To platí na úrovních států, korporací a podobně. Ve vztazích mezi jednotlivými lidmi je to složitější. V těch i silnější může ustoupit ačkoli by nemusel a neztratil by žádnou hmatatelnou výhodu. Ale i tzde rozhoduje vůle a zájem silnějšího. Třeba za odměnu "dobrého pocitu" za dodržení vštípených vzorců chování.  ve vztazích mezi státy tohle nefunguje. Či můžete mi uvést jediný příklad velmoci, která by se někomu slabšímu omluvila za křivdu a nahradila veškerou újmu aniž k tomu byla donucena ? Jediný příklad, kdy by velmoc uznala, že vedla nespravedlivou válku ? Jediný příklad, že by dobrovolně vrátila dobyté území? No tak....

komantsch 7.6.2007 16:02

Re: Re: Re: Soudruh politruk Laco

Mylite se. Nechame-li stranou opacny pomer velikosti obou statu, tak Cesi nikdy nevedli propagandu ze Nemeckou Risi chteji dobyt a Nemce nazenou do more. Benes take nenechal uzavrit kanal Cisare Vilema nebo velky Belt. Srovnavate nesrovnatelne pomoci  falesne logiky.

Sabra 7.6.2007 16:00

Re: Židi na üzemí Israele

Co to tady vykládáš, jaké kupování půdy. Jak řekla naše Mejra: byli jsme lid bez země a Palestina byla země bez lidu. Tak jsme do ní vystoupili a basta.

červený bedrník 7.6.2007 15:59

Re: Re: Re: Re: Neuvěřitelné bláboly soudružky politručky..

tak to nečti a přeskoč na něco méně odborného a lépe pochopitelného

kopretina 7.6.2007 15:57

Re: Pokud uplatníte podobná kriteria na celý svět, nevím jak by to dopadlo.

Nárok na stát má každý národ. Arabové mají 22 států, Židé 1. Svaté země se Arabové zmocnili JEN expansí a nikdy zde nevytvořili státní formu. Země Izrael patří Izraeli.

A za další Izrael je vyspělý stát v Hi-tech technologií, má spoustu vědců, izraelská ekonomie jede. A Izrael je na vyšší úrovni než arabské státy a to bez ropy.Už za to zaslouží Židé náš obdiv.

červený bedrník 7.6.2007 15:55

Re: Re: Re: Re: Filištníni jsou EGEJSKÝ kmen, Palestinci jsou Arabové

tak tady velmi silně nesouhlasím. každý žid přece není automaticky příslušníkem izraelského národa. zaměňuješ víru a státní příslušnost

David 7.6.2007 15:55

Re: Re: letmý pohled na mapu stačí

Irán/Irák nebyl 1:400 a Irák za to platil enorními ztrátami.

To, že jezdci na velbloudech nedokáží svoji početnost a dnes i petrodolary přeměnit na ekonomickou a vojenskou sílu, není chyba Izraele, ale jejich volba, jejich kultuta, jejich hodnoty, jejich styl života. Holt v dobách, kdy jezdectví na velbloudech a koních spolu s ostře broušenou šavlí byly hodnotou, tak tou velmocí Arabové byli, ale dnešní svět je o něčem jiném.  Přeměnit poušť v zahradu a v ní pak posléze vybudovat špičkový průmysl a špičkové vědecké instituce mohli Arabové taky. Petrodolarů mají dnes víc, než všichni židovští boháči dohromadu. A výsledek .... hezky se podřezávají navzájem.

A dokud definitivně neodvrhnou džihadistický výklad islámu (tedy koncepci tzv. velkého džihádu jako povinnsoti každéhjo věřícího), tak je jen dobře, že se podřezávají navzájem. Aspoň nemají na nás dost času.;-P

kopretina 7.6.2007 15:54

Re: Re: Re: Opět omíláte antiizraelskou propagandu

A proč ne. Izraelci v Izraeli, Palestinci v Palestině. 2 státy vedle sebe. A urážky si nechte pro jiné lidi.To, že neomílám protiizraelskou propagandu a snažím se vidět dějiny objektivně bez antisionistického nádechu z doby komunismu ze mě špatného člověka rozhodně nedělá, spíše naopak.

Cicero 7.6.2007 15:54

Re: Komantschi, jestli jako správný židomil

Milý Andy,

výdávat blbosti za fundované názory je opravdu umění. Vaše příspěvky to

dosvědčují. Bohužel blbost nechodí po horách, ale po lidech.

komantsch 7.6.2007 15:53

Re: Komantschi, jestli jako správný židomil

Je zvlastni ze i nektere argentinske lode byly postaveny v UK. A sovetsti piloti v egyptskych stihackach 1973 to byl take bussiness? A jak oduvodnis hrozby CCCP vuci Izraeli, UK a Francii 1956?

červený bedrník 7.6.2007 15:53

Re: Re: Re: Jde jim o princip

myslel jsem to tak, že hebrejské kmeny nebyly původním obyvatelstvem v izraeli/palestině

kopretina 7.6.2007 15:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz kopretine

To je Váš názor, se kterým nesouhlasím. Bráním Izrael před antiizraelskou propagandou, očerňující za každou cenu Izrael. To není fanatismus. Ale jak píši, máte právo si myslet co chcete a psát o čem chcete.

Bobesh 7.6.2007 15:52

Re: Re: Re: Re: Dotaz kopretine

Ja bych se vyjadril, predtim jsem se ale jenom chtel informovat, jestli me za to nemuzou zavrit. Kdyz jste po 68. se vyjadril, tak vas taky mohli zavrit. Ted jsem slysel, ze pry je to zase mozne. Jako poslusny a loyalni obcan jsem se nejprve chtel zeptat co je v mezich zakona.

komantsch 7.6.2007 15:49

Re: Řekové byli z dnešního Turecka vystěhováni až roku 1922 a na oplátku

Tak kdo tam byl driv? Ceram napsal o Chetitech knizku a cituje tam B. Hrozneho ze to pry byli Indogermanci.

Honza42 7.6.2007 15:48

Pokud uplatníte podobná kriteria na celý svět, nevím jak by to dopadlo.

Které datum je to pravé pro určení toho "správného vlastníka". To by možná taky bylo záhodno vyklidit Ameriku a vrátit ji indiánům. To, že nemají stát přece nemůže znamenat, že to není jejich země. Já osobně nemám proti židům nic, spíš je mně jich líto. Kdekoliv jinde by už byli o hodně dál. Takhle budou furt válčit a válčit a prd z toho. Jsem zkrátka pragmatik. A taky moje přesvědčení je, že svatí mohou být lidé, ne země. Té je to jedno.

David 7.6.2007 15:48

Re: Komantschi, jestli jako správný židomil

... a proto tam ty SCUDy (které nesestřelily Patrioty) doletěly a dopadly.

Ano jsi bojovný antisemita. Chápeme to. Ale nelži tak otevřeně a jasně. Mimochodem - kdy nám odhalíš, že Mao Ce-Tung a Pol-Pot byli taky Židé???;-D

červený bedrník 7.6.2007 15:47

Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz kopretine

není to zločin. 

fanatismus ignoruje fakta, spíš než rozumem se řídí emocemi, neslyší argumenty protistrany, nechce diskutovat, jen proklamuje. a hlavně postrádá jakoukoli sebekritiku. a tvoje některé příspěvky o Zemi Izrael podle mě splňují znaky fanatismu, jak jsem je popsal.

Antonín Hrbek 7.6.2007 15:45

Re: Můžete definovat pojem "hodili přes palubu?"

Nešlo jenom o Palestinu a Jordánsko - vznikly i další vasalské státy jako Irák a Saudská Arabie. A nakonec i Egypt byl vasalským státem. Svádět vinu za šou na Palestince je přece jen trochu přehnané. Velký jeruzalemský mufti byl skutečně podporovatelem Hitlera a byl dokonce v Berlíně. A Handžar byli skutečně hrdlořezové ale zase se tak příliš nelišili od bosenských a kosovským muslimů bojujících později proti Chorvatům a Srbům.

David 7.6.2007 15:45

Re: Dotaz kopretine

Ano, z jistého úhlu pohledu to není 6-denní válka, ale cca 60-ti letá, resp. 80-ti letá válka s mnoha bitvami. Pokaždé si začali Arabové a pokaždé dostali na frak. Skoro pokaždé dostali na frak velice a velice. A logika věci už je tak zvrácená, že když dostanou na frak jen zlehka (nedávno v Libanonu), tak se to vydává za jejich vítězství.

Na BBC mají článek s výpovědmi pamětníků. Takže podle jakési Arabky z východního Jeruzaléma byla ta válka jednodenní, protože jeden den tam měli jordánskou armádu a druhej den už Izraelce. Že se už pár dní předtím bojovalo ve vzduchu a na Sinaji je mimo její schopnosti chápání. Stejně tak je nad její schopnost chápání to, že ze jednu noc to Jordánci zabalili a projeli válku s někým, kdo nevěří v Alláha a jeho pedofilního a vraždícího proroka (sorry, toho opravdu nebudu psát s velkým písmenem na začátku).

Ostatně, Bobesh je na tom s tím chápáním a nechápáním podobně.

Cicero 7.6.2007 15:43

Re: Bez financí z USA by už dávno Izrael neexistoval a "Židé" by si nemohli najímat pracovníky z celého světa

Výdávat blbosti za fundované názory je opravdu umění. Vaše příspěvky to dosvědčují. Bohužel blbost nechodí po horách, ale po lidech.

Sch.glosátor 7.6.2007 15:43

Takže když si dostatečné množství lidí koupí půdu třeba v Sudetech, tak má nárok na změnu státních hranic?

Nepochybně. Ale se slovem nárok bych byl opatrný. Nárok znamená právo vymahatelné před soudem. A to by neměli. Před tuzemským soudem. Ale neušlo Vám, že vnitřní hranice pomalu mizí a  národní státy oslabují. Tak nejde o to zda mají nárok, právo. Oni ho nepotřebují. Koupí, osídlí a v rámci jednotného evropského pořádku budou hovořit svým jazykem, mít své školy, volit své politiky. A jejich politická moc bude kopírovat moc ekonomickou. Protože dlouhodobě, státní moc je generována zdola. Území nazývané Sudety bude přirozeně osídleno lidem, který k tomu bude mít dostatek vůle. Dlouhodobě, pokud by došlo k rozpadu Evropy, dělení bude podle etnického a mocenského klíče. Pak je nepochuvné, že sví budou chtít ke svým, člil Němci k Němcům. Budou mít dost síly aby si to prosadili. Tak jako bychom učinili my nebo kdokoli jiný ve stejném postavení. Stát není něco co se vznáší nad vodami a je naplňováno lecjakým obsahem. Stát je vždy funkcí onoho obsahu. Ostatně, kdo koho nutí, aby prodal zemi cizincům. Kdi prodá střechu nad hlavou nechť si stěžuje, že mu prší na krk. Bude si stěžovat marně. kdo něco prodá, nemůže tomu vládnout. Lhostejné zda jde o fusekli nebo kus země. Kdysi jsem napsal : Sudetští Němci nejsou hloupí, oni si své Sudety zpátky zase koupí. A všeobecně, nepřipomíná Vám lecos povídání o Jákobovi, Ezauovi a prodeji prvorozenectví za misku čočky ? Pasující alegorie, však ?

červený bedrník 7.6.2007 15:43

Re: Re: Opět omíláte antiizraelskou propagandu

ty to asi necítíš, ale zmínkami o živoucím srdci a o Zemi Izrael se vyčleňuješ ze skupiny normálních lidí.

co se týče práva na sebeurčení, stejné právo by mělo platit pro všechny. ať každý národ žije tam kde je jeho domov. souhlasím. izraelci v izraeli a palestinci v palestině.

MrMephisto 7.6.2007 15:42

Re: Re: Re: Dotaz kopretine

Názory kopretiny, jakož i ostatních zastánců izraele, mi přijdou velmi rozumné, a naopak od jejich oponentů jsme se nedočkali ANI JEDINÉHO KLOUDNÉHO ARGUMENTU!

Pročpak se nevyjádřili k tomu, že před šestidenní válkou byl Izrael obklíčen ze všech stran s výjimkou kratičké hranice s Libanonem mnohonásobně silnějšími vojsky, připravenými k útoku? Proč se nevyjádřili k tomu, že jediným cílem arabů je zahnat židy do moře? Proč mlčí k tomu, že Izrael je jeden státeček s rozlohou srovnatelnou s Moravou, zatímco Arabských států je přes 25 a obyvatelů mají řádově víc??? Proč si nepoloží otázku, kdo asi zde může být agresor, a kdo obránce???

Proč se nepodívají na mapu, jak vypadal Izrael v roce 1948 po svém založení, a nezkusí si spočítat o kolik procent se jeho území v důsledku vítězných obranných válek zvětšilo? Může to někdo zkusit vyčíslit? O jedno procento? O půl? Nebo snad ještě o míň? Kde je ta agrese???

Proč se zdejší židobijci nevyjádří k tomu, že Židovský stát bojuje o své přežití, o přežití tváří v tvář jasně vyslovené hrozbě ze strany arabů - zatímco arabi bojují prostě o to, aby nenáviděné židy povraždili?

Vážně se vám zdají osobní výpady proti kopretině seriózní? Opravdu lze TAKTO vést diskuzi? Mě to přijde ubohé, sorry...

AndyO/X 7.6.2007 15:41

Komantschi, jestli jako správný židomil

umíš rozeznat znaky protižidovského pogromu, tak se pozorně dívej na fotky těch mrtvol v Budapešti.Vy blázniví multikulti si myslíte, že byly komunistické, každému informovanějšímu je jasné, že byly židovské.Tenhle protižidovský pogrom Ivani zarazili na přání Izraele.Jinak by se USA přece nezmohly jenom na nějaké trapné blábolení v Radě Bezpečnosti a nebyly by spokojeny s přijetím nicneříkající rezoluce.A v 67. to židáčkové Ivanům malinko oplatili, copak neumíš číst, co píšu o jejich útoku na americkou špionážní loď USS Liberty?A  pohádka, že CCCP byl pro izraelce nepřítel, protože Arabům dodával zbraně?Tak si třeba vzpomeň, jaké výroby byla protilodní střela, která zničila Britům Sheffield u Falkland a jaké letouny ji nesly, to je zkrátka obchod.CCCP třeba Saddámovi dodal SCUDy s takovým doletem, aby Izrael nebyl v žádném případě ohrožen.

červený bedrník 7.6.2007 15:39

Re: letmý pohled na mapu stačí

skutečně je to takhle jednoduché? vojenskou a ekonomickou sílu lze "přečíst" z mapy? proč několika násobně menší irák dokázal 8 let bojovat s iránem, a v počátečních letech konfliktu mít dokonce převahu? proč když je převaha arabů tak ohromná, ještě existuje izrael? proč? mapa přece hovoří zcela jasně?

Medvídek 7.6.2007 15:37

Re: Re: Re: Pro kopretinu

Problém je v tom že vám chybí ten humor. A to více než trošičku.

červený bedrník 7.6.2007 15:36

Re: Re: Nesmysly, bez peněž EU by Palestinci nepřežili

a to je pochopitelnbě vina palestinců, že by bez pomoci eu nepřežili, že? zřejmě zapomínáš, kdo palestinský území v letech 67-94 spravoval. pobavili mě úvahy v článku nad diskusí o tom, že v gaze mají nyní více ledniček než v roce 1967. to je argument  ze stejné kuchyně, jako když pan soudruh grebeníček svého času argumentoval, že uplynulých 40 let komuismu nebylo promarněných, protože se zde stavěly domy, lidé zde žili, vychovávali děti, pracovali...vzpomínám si, jak na začátku 90. let (kolik ti asi bylo let kopretino?), když se rýsovala podoba palest. autonomie, vrátila z palestiny mise z OSN, která monitorovala situaci a její hlavní komentář byl "Gaza je na jiné planetě" - poukázání na katastrofické životní podmínky, které tam panují. v kontextu toho zní zprávy o nárůstu počtu kuchyňských sporáků v Gaze pod izraelskou okupací velmi zábavně.

kopretina 7.6.2007 15:32

Re: letmý pohled na mapu stačí

Ano. To tvrdím taky. Jenže to pochopí lidi chtějící chápat.:-)