26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

GRUZIE: To už tady bylo

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stanley 12.8.2008 11:53

Re: Re: Re: Re: Můj pohled

A jaká je podle Vás  "adekvátní" reakce ?

soudruh tovarnik 12.8.2008 11:50

Oodivejte se na anketu na CNN, kde se 90% lidi stavi na stranu Ruska.

Taky me to prekvapilo, zekl bych, ze Americani budou mit mozky jeste vymytejsi nez Zoufalik. Ale oni taky nejsou uplne blby. Prestoze se jim jako nam ruzni Zoufalici, kteri se zapomeli v minulym stoleti snazi nalhat, ze ty raketomety, ktere zabily stovky civilistu nebyly gruzinksy a ze cerna je bila a bila je cerna. Zoufaliky nechapu - bud jsou blby nevo navedeny. Jinak anketa je na http://edition.cnn.com/ .

wandy 12.8.2008 11:48

Re: Všichni soudruzi po prvních náznacích obnoveného ruského expanzionizmu proklatě ožili

Padá na mne z toho deprese. USA-Rusko vsjo rovno, demokracie-totalita vsjo rovno. Ježíš, to opravdu žiju v zemi, kde většina obyvatel je fascinována sílou totalitních režimů? A zdá se mi, že rusko po krátkém intermezzu k totalitě už zase úspěšně směřuje, možná to mají rusáci v genech...

Stanley 12.8.2008 11:47

Re: to už tady bylo, tak nevyvážené zpravodajství- jsme v období druhé normalizace

Ano ano tedˇpromluvilo jedno Veliké Moudro ,pravdivé a spravedlivé, také trochu rudé, pro které jsou ostatní jen nevzdělaní, směšní, modří stalinisté !

jirka.s. 12.8.2008 11:45

Re: Re: Re: Mě to spíš připadá, že gruzínský president Sakašvili zešílel ....

A to ty úplně sám? 8-o8-o8-o

herdekbabka 12.8.2008 11:42

Re: selektivní paměť - jak a čí -

jsem jen hloupá bába, nikoho se nechci zastávat aninikomu fandit - ale cosi mi nesedí - tedy proč v případě amiky bombardované Jugoslávie a následnému rozdělení na pidistátečky, proč při odtržení Kosova - bylo  v š e   v pořádku - a proč v tomto případě je vše v nepořádku. Vždyť ve všech třech případech jde o ?samostatnost a sebeurčení ? jisté části té naší  modré kuličky.  Vysvětlí mi to někdo???

Pavel 12.8.2008 11:40

No jo,

začít řinčet zbraněmi má smysl jen tehdy, pokud máte výrazně silnější armádu než vaši protivníci.

Gruzínci si mysleli, že s pomocí armády zjednají pořádek na části území, které považují za své a že Rusko bude respektovat jejich hranice. Bohužel ke své smůle zapomněli na právo mnohem důležitější: právo silnějšího a Moskvě tak dali jen a pouze záminku.

Prý ale měli ústní souhlas do američanů. Otázkou ovšem je, zda ten američan, co jim ten souhlas tlumočil,  nemá hodnost u čekistů.

pbla4024 12.8.2008 11:38

Re: Re: selektivní paměť

Naopak, jižní Osetie byla až do roku 1922 součástí Gruzie. Pak z ní vznikla v rámci SSSR autonomní oblast.

Poklop 12.8.2008 11:37

Re: hm

Oni vždy dohodnou a jenom idioti si myslí,Rusku a nebo USA záleží na nějaké České republice.

wandy 12.8.2008 11:35

Re: Re: Re: Re: Můj pohled

ale Stalin přece byl spojencem Hitlera, viz pakt Molotov-Ribbentrop, tam si prostě Polsko rozdělili.

Jura Jurax 12.8.2008 11:35

hm

Gruzie má smůlu. Je mezi dvěma šutry, ovšem Západ je - vyjma USA - bezzubý a bude akorát kecat. A USA jsou daleko, angažují se jinde a do přímé konfrontace s Rusy tak blízko Ruska se nepohrnou. A koneckonců humanitární bombardování už obstarávají Rusové ...

F. Čech 12.8.2008 11:33

Všichni soudruzi po prvních náznacích obnoveného ruského expanzionizmu proklatě ožili

Nadšené, emocionálně vypjaté komentáře českých bolševiků na Psu nemají po ruském napadení Gruzie konce. Pořád hledí k východu ti nepoučitelní tupci - pořád své naděje upínají té veliké Zemi, kde  zítra znamení včera, včera předevčírem a předevčírem pozítří. Vskutku registrujeme velké naděje těchto ruských pohůnků a silný záchvat nostalgie, který zachvátil naše české spoluobčany, kteří se tady roztahovali do roku 1990 a v ruském žoldu nám kazili 40 let  život. Nedělejte si ale velké iluze vážení soudruzi. Tato nová ruská agresivita už není bojem za vítězství marxleninismu na celém světě. je to jenom starý známý ruský expanzionismus o němž by Poláci, Pobaltské i Kavkazké republiky mohly dlouho vyprávět. Tento expanzionismus totiž nezačal za bolševiků a pádem bolševiků také neskončil! Skončí až vymřením Rusů na alkoholismus a mizivou porodnost.

Mirek F. 12.8.2008 11:31

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mě to spíš připadá, že gruzínský president Sakašvili zešílel ....

V roce 1801 celá Gruzie? Proces začleňování probíhla skoro 100 let až do poloviny 19ho století. Ve svém výčtu jste opomenul, že už po VŘSR se oba národy vzájemně popraly, což o touze Osetinců žít pod Gruzií nesvědčí.

Jura Jurax 12.8.2008 11:31

Re: Re: Re: Můj pohled

No, hlavně Stalin prezentoval obsazení východní části tehdejšího Polska, obývané ovšem převážně Ukrajinci, jako ochranu těchže před Němci a osvobození z polské okupace.

A kdyby byl Stalin dotlačen do spojenectví s Německem, tak by se dějiny Evropy mohly utvářet dost jinak.

Öman 12.8.2008 11:28

Re: Kdo koho přepadl? Kdo začal?

Že by Gruzie přepadla Rusko? 8-o

Sakra!

Jura Jurax 12.8.2008 11:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mě to spíš připadá, že gruzínský president Sakašvili zešílel ....

jojo - ale takhle to historii i politice funguje ;-)

ano 12.8.2008 11:24

Re: selektivní paměť

liší se to. Osetínci nikdy nebyli, vyjma komunistickou éru, součástí Gruzie, žijí na svém historickém území.  Přičlenil je proti jejich vůli Stalin.  Osetínci na jiné neútočili. Gruzínci se je pokusili násilím asimilovat.  Teď se je pokusil vyvraždit a vyhnat gruzínský diktátor.

Kosovo je historické Srbské území. Díky protisrbské politice Turecka, okupaci v II světové, kdy Srby vyvražďovala albánská SS divize Skanderberg a protisrbské politice TITA, tam měli Srbové po II světové menšinu.  Albánci se měli lépe, než v Albánii. Vznikl projekt Velké Albánie. Začali teroristicky útočit na Nealbánce, vraždit  a vyhánět je.  Stát musel bránit své občany a svou integritu.

Z napsaného vyplývá - Osetínci samostatnost . protože jsou doma, a jsou oběti, jasně ANO, Albánci, jako hosté a útočníci NE!

ano 12.8.2008 11:24

Re: Re: Re: to už tady bylo, tak nevyvážené zpravodajství- jsme v období druhé normalizace

je to smutné, ale je to tak

ano 12.8.2008 11:23

Re: Re: Otáky pro radikální křiklouny

Naši pozorovatelé se bojí  mluvit. když dělali Albánci v 2004tém pogromy, vypalovali kostely, vraždili a vyháněli zbylé Nealbánce,  tak nám v televizi tvrdili, že na sebe obě národnosti útočí a že musí chránit Albánce proti Srbům. 

 Přitom už jen vzájemný početní poměr a okupace vojsky NATO dávaly jasnou představu, kdo na koho útočí. Novináři jsou špína Rv

P.P. 12.8.2008 11:21

selektivní paměť

Jak se nyní pan Putin a Medveděv strachují o osudy občanů Jižní Osetie. Naposledy se strachoval soudruh Hitler s Goebbelsem o sudetské Němce ve třicátém osmém, bylo to také koncem léta.

Opoměl jste pane, jak se američtí a evropští soudruzi strachovali o osud albánských kosovanů až to vyřešili humanitárním bombardováním a odtržením Kosova. U Kosova totiž územní integrita neplatí a právo národů na sebeurčení platí kdežto u Gruzie je tomu naopak.

F. Čech 12.8.2008 11:21

Re: Otáky pro radikální křiklouny

Kdo tady buší do bolševika vy vztahovačný troubo? Vy bolševici už dávno sedíte na hnojišti dějin a nikoho nezajímáte. Autor článku kritizuje stále to stejné co bylo pro Rusy rypické vždycky a v čem pokračují i dnes, kdy v Rusku bolševici rozhodně nevládnou - ruskou prohnanost, nedůvěryhodnost a nenažranost (a to jsou typické ruské tradiční vlastnosti, před bolševikam, za bolševika i dnes po bolševikovi). Západ podporoval Kosovo proto aby zabránil genocidě Kosovců (že Kosovci nebyli také svatouškové je jiná otázka). Rusko provokuje Jižní Osetii a Abcházii k boji proti Gruzii ne proto aby chránila místní lidi, které sama popuzuje proti Gruzii, ale proto, aby se mohlo časem zmocnit celé Gruzie! V tom je ten rozdíl vy bolševický bambulo!

wandy 12.8.2008 11:20

Re: Re: Můj pohled

Také mi vrtalo v hlavě, proč Anglie a Francie nevyhlásili válku i CCCP, když druhou světovou vlastně zahálilo rusko s německem společnou agresí. Ale myslím si, že to bylo realistické rozhodnutí: bojovat proti dvěma totalitárním mocnostem by bylo nad jejich síly.

ano 12.8.2008 11:19

Re: Otáky pro radikální křiklouny

liší se to. Osetínci nikdy nebyli, vyjma komunistickou éru, součástí Gruzie, žijí na svém historickém území.  Přičlenil je proti jejich vůli Stalin.  Osetínci na jiné neútočili. Gruzínci se je pokusili násilím asimilovat.  Teď se je pokusil vyvraždit a vyhnat gruzínský diktátor.

Kosovo je historické Srbské území. Díky protisrbské politice Turecka, okupaci v II světové, kdy Srby vyvražďovala albánská SS divize Skanderberg a protisrbské politice TITA, tam měli Srbové po II světové menšinu.  Albánci se měli lépe, než v Albánii. Vznikl projekt Velké Albánie. Začali teroristicky útočit na Nealbánce, vraždit  a vyhánět je.  Stát musel bránit své občany a svou integritu.

Z napsaného vyplývá - Osetínci samostatnost . protože jsou doma, a jsou oběti, jasně ANO, Albánci, jako hosté a útočníci NE!

Malý Aston 12.8.2008 11:18

Re: Re: to už tady bylo, tak nevyvážené zpravodajství- jsme v období druhé normalizace

Proč by měl Janeček ukazovat mrtvé osetince nebo abcházce? Ukazoval snad mrtvé srbské občany nebo těch 300 000 srbů,kteří se nemohou vrátit k tomu arabskému teroristovi do Kosova?Proč by to dělal,příkazy jsou jasné jako za války v Jugoslávii.:-D

Leoš Motl 12.8.2008 11:18

informace

mocj ich není ale jsou od gruzínů žijících tady .. poslední funkční gruzínský nezávislý informační web (snad to projde jako odkaz) http://samshoblo.net/news.php

Mirek F. 12.8.2008 11:17

Re: Re: Re: Re: Rusko bylo napadeno jako SSSR za 2. sv. války.

Teda nepřestávám zírat. Odpor proti bolševickému rozhodnutí je špatný, protože by to znamenalo válku? Doufám, že odsuzujete Finy, když se bránili bolševické agresi:-/, anebo Američany když podporovali afgánský odboj proti sovětské okupaci. Vaše křečovitá rusofobie za každou cenu vás vede k nebývalým závěrům. Že papouškujete už dávno provařenou propagandu v případě Kosova, to už je vcelku vedlejší.

Malý Aston 12.8.2008 11:15

Re: Otáky pro radikální křiklouny

Polovina je zaujatá a polovina nezaujatá.Někteří čerpají informace jen z Janečkovi televize a druzí zase z jiných zdrojů.Jen mi není jasné,proč mlčí ti hlídači tam vyslaní OSN,kteří již 15 let hlídají aby se od hranic dohodnutých nevyskytoval žádný voják té nebo oné strany a do vzdálenosti 40 km žádná vojenská technika.Tak kdo jako první začal? Která vojenská noha přestoupila tu hranici 10km a který tank první vjel do 40km ochranného pásu?:-D

pbla4024 12.8.2008 11:13

Re: Re: Re: Re: Re: Mě to spíš připadá, že gruzínský president Sakašvili zešílel ....

V roce 1801 byla do Ruska začleněná celá Gruzie (včetně jižní Osetie), v roce 1918 získala Gruzie (včetně jižní Osetie) samostatnost, v roce 1921 bolševici osadili Gruzii (včetně jižní Osetie) a přičlenili ji k SSSR a v roce 1922 bolševici udělali z jižní Osetie autonomní oblast. Jinými slovy bolševik vyčlenil jižní Osetii z Gruzie. Pravdou je tedy přesný opak toho co tvrdíte.

Charlie 12.8.2008 11:12

Cíl byl vyčistit Jižní Osetii od Osetínců a Rusů.

K tomu byl každý prostředek dobrý, a proto také nezablokovali Gruzínci jedinný tunel do Ruska. Aby měli civilisti kudy utéct.  Jenže tím tunelem přijely ruské tanky mnohem dřív než Gruzínci čekali.

ano 12.8.2008 11:12

Re: to už tady bylo, tak nevyvážené zpravodajství- jsme v období druhé normalizace

Osetínci nejsou součástí gruzie, žijí na svém historickém území. Přesto, že to momentálně není v geopolitickém  zájmu USA, které podporovaly agresora, mají pávo rozhodnout o svém osudu sami !R^