21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

GRUZIE: Rozlišujte, prosím!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Woe#terim 8.9.2008 15:40

Re: Re: Re: "Samostatný stát," se 74000 obyvateli, když stejný počet

A link? Ja som nič nenašiel, iba staré údaje z augusta 2008...

A iné ruské údaje hovoria o 1600 obetiach...

Pametnik starejch dob 8.9.2008 11:02

Takže znovu

"Územní celistvost má přednost i před humanitárními ohledy."  (c) V.V. Putin.

tsstss 8.9.2008 11:14

Re: Takže znovu

Lepší je už jenom humanitární bombardování z titulu humanitárního ohledu.

To je krása, to je krása.

Pametnik starejch dob 8.9.2008 10:26

Jinak, já Putinovi tu Čečnu až tak moc nevyčítám, ale

v Gruzii zasáhl evidentně proto, že Gruzie chtěla vstoupit do západních struktur.Abcházský problém si Rusko pěstuje už od roku cca 1992, včetně účasti ruských dobrovolníků na abcházské straně, o Osetii nemám moc přehled. U Vás nepředpokládám, že byste nevěděl, že Abcházie patřila vždycky ke Gruzii s vyjímkou období, kdy byla Gruzie sama rozdělena na samostatná knížectví.

Woe#terim 8.9.2008 13:06

Re: Sakašvili měl stejné právo rozstřílet Cchinvali jeko Putin

„v Cchivali bylo ve skutečnosti asi 150 obětí bojů– PROPAGANDA, či skôr vyslovená LOŽ, pamětníku starejch dob. Obete sú mnohonásobne vyššie. Ďalšou lžou je slovné spojenie obětí bojů - pretože z 90% ide o VRAŽDENIE a možno z 10% ide o protiútok Osetíncov v samotnom Cchinvali...

Len v samotnom Cchinvali (Tskhinvali) bolo napočítaných 1680 obetí. A prirátame obete z okolitých (juhoosetských) dedín, číslo bude vyššie...

A Saakašvili mal nejaké právo niečo rozstrieľať? (Skutočne „humanistický“ postoj amerických poskokov!) To si asi z tej histórie mnoho nepamätáte - že sa vyjadrujete v štýle: Rusov a ich spojencov je potrebné v***...

FAUST 8.9.2008 13:01

Re: Je to pořád stejné!

Že se Satan-Saakašvili nechal kousnout Satanem-Medvěděvem jako první, ještě neznamená, že přestal být Satanem se vším, co k tomu patří. Ten první je dobrý a ten druhý je zlý. Máme Satany dobré a zlé. Křesťanská Evropo: Kde je Bůh? Je Satan příčinou nebo důsledkem Zla? Máme snad nového Boha, boha nenávisti a nihilismu? Papež mlčí. Židé nemlčí a křesťanského Boha a Vykupitele vehementně odmítají.

Pametnik starejch dob 8.9.2008 9:26

Takže Putin když se to hodilo řekl novinářům toto:

"Územní celistvost má přednost i před humanitárními ohledy." A když se porovnají jeho akce v Čečně s akcemi gruznského presidenta, je to něco jako snítko v oku bližního svého a břevno v oku vlastním.

tsstss 8.9.2008 9:16

Soudružka Šustrová lže,

když se nám snaží namluvit, že Saakašvili dělal nějaké chyby, přehmaty, nebo nedejbože snad dokonce zločiny. Co to je za lži, že dělal volební podvody, že nechál zpráskat opoziční demonstrace, že dokonce jeho policie mučí vězněné (jaké vězněné - takoví v Saakašvilově Gruzii vůbec nejsou)??!! S takovým by se nikdo ze Spojených států vůbec nebavil, natož, aby k němu jezdil na návštěvu. Je to svinstvo od té Šustrové, takhle kydat špínu na člověka, který by si zasloužl svatořečit a jeho činy by se měly tesat do vítězných oblouků na věčnou paměť budoucím. Hanba, fuj, fuj, fuj!!

A 8.9.2008 22:08

Re: Soudružka Šustrová lže,

No, když mohou mít amíci za kámoše Kadáfího, tak proč ne Saakašviliho?;-D

Jano 8.9.2008 8:46

Drahí veriaci

   Prestaňte už prosím oslavovať toho psychopata Saakašviliho. Toho už mali gruzínci obesiť na námestí v Tbilisi.

Bush 8.9.2008 8:39

Rusko odsuzujeme...

... je málo výkonné v zabíjení.

Karel 8.9.2008 8:16

Je to jednoduché..

Celý problém je v tom, že Západ v Gruzii vsadil na špatného koně - Saakašvili je jasný magor, který se trochu svým ochráncům vymkl z rukou (pokud jeho ochránci ovšem neměli v úmyslu otestovat intenzitu a charakter ruské reakce). Teď pochopitelně zuří mediální válka, která má zakrýt selhání mnoha významných osobností. "Demokratický deficit" Saakašviliho pochopitelně moc nevadil, když měl plnit svoji roli - trnu v ruském zadku a dozorce nad ropovodem z Baku do Turecka. To není nic nového: "Yes, he is a son of a bitch, but our son of a bitch" - to platí  ve Washington, D.C., od doby Teddyho Roosevelta. Sakašvili podělal co mohl, ztratil Osetii i Abchazii, EU musela odhalit svoji faktickou impotenci, bezmocní jsou i Američané: vidina základny v Gruzii, která by se tak hodila při tlaku na Iran je v háji a Azerbajdžan bude  raději posílat svoji ropu via Novorossijsk (chudák Cheyney kvůli tomu oželel oficiální večeři v Baku). A to chtějí pisálkové (a náš kníže k tomu) tvrdit, že události Rusko poškodily. Rus si nemohl přát nikoho lepšího než tohohle miláčka Západu.

R. J. 8.9.2008 9:39

Re: Je to jednoduché..

Psal jsem to hned jak to tam" vypuklo", Putin to možná se Sakašvilim "hraje" podle dopředu napsané partitury. Netvrdím, že je to na sto procent takto,ale není to vyloučeno,jeli to pravda, tak Sakašvili si musí dávat "majzla", on totiž Rus nerad nechává "svědky", co kdyby se v budoucnu rozešli a Sakašvili to "prásknul".Ještě je možnost, že do toho byl Sakašvili vmanipulován svojimi "poradci",kteří ale hrají za "sbornou". No, a pak je zde možnost, že je Sakašvili jenom takový nacionalista, který si myslí, že když připojí zpět ony "okresy", tak že udělal hodně pro Gruzii.A nevěděl nic lepšího, než jak je v tamějších krajích zvykem, rozmlátit to na cimpr campr.Již to, že země, která je po všech stránkách  zaostalá, nakupuje šrotové tanky a jiné harampádí, tak to mluví samo za sebe.Doufám že tu miliardu dolarů také prošustrují za nějaký vojenský "šrot"." Doufám", že snad nebudou investovat do lidí, školství a průmyslu. To by byla "chyba".Chce to nakoupit vojenský šrot novější.

Pametnik starejch dob 8.9.2008 9:41

Re: Je to jednoduché..

Je to mnohem jednodušší. Putin by zasáhl, ať už by Saakašvili dělal nebo nedělal vojenskky cokoliv. Ševarnadzeho svého času přinutio Ruskol k poslušnosti bez boje, tentokrát to prostě bez boje nešlo.

Petr Kohout 8.9.2008 7:57

Souhlasím, že Saakašvili se dostal k moci "Evropsky"

(v Evropské unii nemají voliči na sloužení Evropské vlády ŽÁDNÝ vliv). Ale nesouhlasím s popíráním jeho viny na rozpoutání války. Samozřejmě, uzemí, kterého se Gruzie krátkodobě (v letech 1918-1921) zmocnila na bodácích se mohl udržet jen brutálním použím násilí a vražděním žen a dětí, ale na druhou stranu, vyvražděním Bratislavy bychom Československo také udrželi pohromadě. Měl se Osetie i Abcházie vzdát a žít v míru a bez vzpomínek, jak v roce 2008 vyvraždil 50.000 lidí. Teď má po válce a ty lidi před ním zachránili ruské tanky.

Standa 8.9.2008 7:12

Když tam

byl klid, taky by vydržel, kdyby magor Saakašvili nezaútočil. "..kdyby byl nezaútočil na jihoosetské Cchinvali, mohl být klid." správná věta. Šustrové nevadí mrtví Osetinci - hnusné!

Domočech 8.9.2008 6:29

P.Šustrová byla u gruzínských voleb jako pozorovatelka

A žádné pochybnosti nesdělila, psala o gruzínských volbách do LN docela spokojeně. Nyní si stěžuje, že se o problémech nemluvilo. Proč ona držela pusu? Inu, byla loni na dlouhodobém novinářském školení v USA a je upřímně vděčná a přesvědčená novinářka se silným názorem, který jí vydrží až do konce atlantické civilizace, pokud se ho dočká.

anonym 8.9.2008 9:28

Re: P.Šustrová byla u gruzínských voleb jako pozorovatelka

konce atlatnické civilizace se dočká... toho se nebojte, že by se nedočkala. Tahle civilizace nasr.ala tolik lidí a národů, že už přežívá jen zbraněmi a represí. A to nejde navěky, jak dokázal komunistický systém...

Spíš se bojte, kdo přijde dál. Číňané? Islám?

Téhle civilizaci dávám rok-maximálně dva.

Borek@exil 8.9.2008 4:44

konstrukce, která jako by vyšla přímo z dílny KGB

To spojení "jako by" do téhle věty nepatří. Ona ta konstrukce nevyšla z dílny KGB "jako by"...alébrž z té dílny vyšla doopravdy. Pod vedením starého KGB důstojníka RasPutina.

čtenář 8.9.2008 9:51

Re: konstrukce, která jako by vyšla přímo z dílny KGB / Putin a Solženicyn

Když jste se před třinácti lety vrátil z exilu, nové Rusko vás zklamalo. Odmítl jste cenu, kterou vám navrhl Gorbačov, a nepřijal jste ani ocenění od Jelcina. Zato teď jste přijal Státní cenu od Putina, bývalého důstojníka tajné služby FSB, jejíž předchůdkyně, KGB, vás tak krutě pronásledovala. Jak si to vysvětlit? Solženicynova odpověď :

Cenu v roce 1990 pro mě nenavrhl Gorbačov, ale Rada ministrů RSFSR, tehdejší části Sovětského svazu. Měl jsem ji dostat za knihu Souostroví gulag. To jsem odmítl, protože bych nedokázal přijmout odměnu za knihu, napsanou krví miliónů lidí.

V roce 1998, v době nejhlubšího propadu naší země, jsem vydal knihu Rusko v troskách. Jelcin mě navrhl na nejvyšší státní vyznamenání. Odpověděl jsem, že nechci odměnu od vlády, která dovedla Rusko k tak žalostným koncům.

Na současnou Státní cenu mě nominovala Rada pro vědu a nominaci podpořila Rada pro kulturu. V obou zasedají respektované autority ve svém oboru. Přijetím ceny jsem chtěl vyjádřit naději, že z hořké ruské zkušenosti, kterou jsem po celý život studoval a popisoval, se poučíme, a to nás uchrání před novými katastrofálními propady.

Vladimír Putin byl důstojníkem tajných služeb, ale nebyl vyšetřovatelem KGB ani šéfem tábora v gulagu. Na zahraniční rozvědky se v žádné zemi nedívají negativně. Někde je dokonce chválí. Například Georgi Bushovi staršímu nikdo moc nevyčítá, že byl šéfem CIA.                                 PS    o Solženicynovi není slyšet od doby, kdy prohlásil (po bomb. Jug.) že NATO je Hitler

FAUST 8.9.2008 2:36

Západ ...

...nepotřebuje nadřazenost vůči Rusku. Tu má. Avšak postrádá vědomé uznání své podřízenosti Rusku. Musí se učit , že není jediným povoleným lidským druhem a nemůže jednat, jak se mu zachce. Pokud se to nenaučí, zničí ho jeho vlastní přirozenost. Nezná svou duši, která se proti němu sebevražedně vzbouří.

realysta 8.9.2008 1:09

andílci

Nebojte Petruško, USA by nic takového neudělali. Jsou čistí, féroví a naivně přímočaří. Cože? - ˇJo ta krev na jejich rukou?... To je jak bránili statisíce ba miliony nevinných lidí z Vietnamu, Íráku, Grenaďy, Portorika, Afganistánu, před těmi všivými bombami, co tam na ně někdo humonitárně házel....;-P

R.J. 8.9.2008 7:47

Re: andílci

Ale soudruhu, takové řeči jsme museli poslouchat 40 let, je to již obehraná písnička rudých vrahounů, ani tehdá jsme jim nevěřili, teda slušní lidé, změň trochu "repertoar". Nejlepší bude, když si o tom budeš povídat s Grebeníčkem.Sem tu všivou rudou propagandu laskavě netahej.Zde není "tribuna" 18 sjezdu KSČ, jestli jsi si neráčil  všimnout. Že voni budou ten "internacionalista" z Milovic?  Radar tě dohání k zuřivosti, viď? Tak vidíš, mám tě "přečteného", po dvou Tvých větách. To je ale pech,co?

anonym 8.9.2008 8:54

Re: Re: andílci

Všiml jsem si, že tady na NP a Lidovkách je hnízdo jednoduchých, zfanatizovaných stoupenců sudetoněmeckých hnutí a zavilých nepřátel Ruska a jiných Slovanů.

Hroch 8.9.2008 8:58

Re: Re: Re: andílci

R. J. 8.9.2008 9:09

Re: Re: Re: andílci

Ano, "imperialistické" a "buržoazní", to jsi zapoměl dodat soudruhu, svá slova jěště prosím doprovoď zuřivým hrozením mávátkem z prvomájového průvodu, neříkej že ho doma nemáš, víš že se nemá lhát,jinak se zeptám, není pro Tebe velký "šok", stát se z internacionalisty národovec?Jak Ti to vysvětlili soudruzi v uličním výboře? Že je to jen "dočasné"?Jako správný Český "vlastenec" choď v kamizole s čamarou a dudama. Jinak sem nelez, já také nelezu na ty vaše rudé servry, tam si běž diskutovat,mezi své.

anonym 8.9.2008 9:31

Re: Re: Re: Re: andílci

Koukám a vidím - na komunisty sice nadáváš, ale homogenní prostředí prodchnuté nadšením pro Tvé myšlenky a bez opozice - to bys taky rád! Jako oni. Čím se od nich lišíš? Ty vyháníš (zatím) oponenty a kritiky na jiné servery - jednou je budeš nutit k emigraci, jako to dělali komunisti. Nadáváš na ně, ale chováš se stejně jako oni. Jen místo Moskvě se klaníš Washingtownu. (Y)

R. J. 8.9.2008 10:01

Re: Re: Re: Re: Re: andílci

Já Vás hoši rudý nezakazuji, nezavírám, nevraždím a nemlátím pendrekem, jako jste to dělali Vy, jenom jsem řekl ať jdete vyložené lži komoušských bestií vyprávět těm "svým" Toť vše.Jinak jdi klidně na Václavák, a tam ty Vaše lži klidně "roztrubujte", to je mě srdečně jedno, ale holt musíte snést, že ty Vaše názory holt budou komentovat jiní, že je již nemůžete přetáhnout pendrekem.V tom "humánějším" případě.Americe se opravdu klaním a jsem jí vděčen, že tu rudou vraždící chátru držela na "uzdě",a že za nesmírného usilí a obětí svých životů, "položila tu bestii na lopatky.Za to jim budu vděčen do smrti. A každý jen trochu slušný člověk to ví a uzná, jen ta chátra má názor opačný.

anonym 8.9.2008 10:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: andílci

Sám se usvědčuješ se lží. Tady tvrdíš, že nic nezakazuješ, tvrdíš, že lidé s názorem, který nezapadá do Tvého primitivně jednoduchého klišé, budou muset snést komentáře jiných a sám v předchozím příspěvku vyháníš z tohoto fóra, ty, kteří nejsou stejně jednostraněn zaslepení.

Nadávat do komunistů a rudých hochů? hele - Kkomunisti zase nazývali ty, kteří jim nadšeně netleskali - imperialistickými štváči, buržoazními živly, zaprodancemi západu, ..... koukám, že jsi vytěžil z jejich strategie co se dalo. Dobrý žák VÚMLu - že?! I tu firmu jsi včas přemaloval a používáš jinou reklamu. Jen metody jsou stejné. Inu Vulpes mutat pilos - non mores. (Liška mění kožich - ne zvyky) :-P

R. J. 8.9.2008 10:47

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: andílci

Ale vůbec ne, chlapče, jen jdětě vyložené lži "hlásat " do té Váší uliční organizace, tam to ocení, tady né! Jinak to máš na "betla", komunisti těm co "netleskali" byly šumafuk, nadávali jen těm, krom jiného, kteří byly režimu nějakým způsobem nebezpeční.Proto Vás chlapci ta Amerika tak štve, to je již padesát let výblitků na adresu Ameriky. A taky za všechno špatné na světě mohou,to jste ještě zapoměli dodat,to ten Váš "objektivní" názor trochu "ochuzuje".Hlavně mě prosím nepiš něco o tom, že v Americe mlátí černochy .