18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

GLOSA: Highway to Hell

Pokud chceme skutečně zastavit tuhle bratrovražednou válku, musíme ty dvě strany dostat k jednacímu stolu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hrdlička 16.3.2022 17:02

Ne, opravdu jsem si nevšiml, protože, abych viděl něco ve smyslu, že Ukrajina připravuje útok na Rusko, bych musel fetovat.

J. Hrdlička 16.3.2022 17:00

Že je něco pro velmoc výhodné nebo výhodnější, neznamená, že je legální, příjatelné nebo pochopitelné. Když se někdo nedokáže uživit vlastními prostředky, tak ho to neopravnuje přepadávat, krás a vraždit, i když v realitě se to často děje a to odpradávna.

Uvedl jsem vraždu, vy jste začal najednou tvrdit, že je možné ji relativizovat, že i někdo jiný má vinu atd. ..... a když na to logicky reaguji, tak najednou si projektuji své představy.

Když půjdete nebezpečnou oblastí a jste přepaden, tak fakt, že jste riskoval, nezbavuje pachatele žádným způsobem viny, ani to pro něj není polehčující okolnost a stejně tak není Ukrajina povinna skákat, jak Rusko píská. Natož, aby se pro Rusko hledaly polehčujícící okolnosti.

A. Renjascu 16.3.2022 16:52

...do mých příspěvků projektujete představy...

A. Renjascu 16.3.2022 16:48

Obávám se, že do mých příspěvků peojektujete představy a myšlenky, které jsem tam nejen neuvedl, ale ani nezamýšlel uvést. Popsal jsem realitu, které panuje od doby, kdy začaly vznikat první kmenové svazky a městské státy. Nemusí se nám tato realita líbit a můžeme usilovat o její zkultivování, ale ignorovat tuto realitu je nebezpečné. Tak jak USA uplatňují svůj vliv a to i v našem západním okruhu a tak jako třeba uplatňuje svůj vliv Německo vůči malým zemím jako my, tak uplatňuje svůj vliv Rusko. Jeho ekonomické možnosti vlivu jsou výrazně menší a tak uplatňuje ty v kterých je silné a to jsou ty vojenské možnosti. Zde jsem to psal v komentářích podrobněji:

https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/valka-co-rika-nemecky-general.A220309_182022_p_zahranici_wag/diskuse/2

J. Hrdlička 16.3.2022 16:31

Stylem, že chudáček vrah byl k činu vlastně donucen, protože ho oběť nechtěla poslouchat a že někdo jinej (by) se choval taky stejně jako on?

Tak jo, tímhle se zrelativizuje všechno. :-/

K. Kubů 16.3.2022 16:29

Ačkoliv pro takové hodnocení nemáte žádná fakta, nebudu Vám jej vymlouvat. Myslím, že bychom se nedokázali shodnout ani na tom, co to znamená "vědět něco o mezinárodních vztazích".

J. Vlček 16.3.2022 16:02

Děkuji, chybka se vloudila. R^

V. Wagenknecht 16.3.2022 16:02

Ta bránící se strana ovšem agresi pilně připravovala a vykřikovala, že násilí je to správné řešení. To jste si nevšiml?

J. Vlček 16.3.2022 15:55

Pane Hraji, jsem si jist, že všichni ti bojovníci odhodlaní k pokračování bojů do roztrhání těla, mám na mysli všechny zdejší hrdiny za klávesnicí, kdyby se nacházeli v místě bojů na Ukrajině, by byli první, kteří by se modlili za ukončení bojů. ;-(

V. Wagenknecht 16.3.2022 15:50

Když tak už "sužované".

V. Wagenknecht 16.3.2022 15:49

Ale to prostě není pravda. Kdyby ukrajinská věrchuška chtěla jednat, žádná válka by ani nezačala. Stačilo uznat faktickou situaci ohledně Krymu a východní Ukrajiny, nechat si zajít chuť na vstup do NATO a vyzbrojení jadernými zbraněmi (mimochodem, vy byste si přál, aby Ukrajina měla atomovky?) a přestat ostřelovat a bombardovat civilisty na východní Ukrajině (což Ukrajina slíbila v Minských dohodách). Ale místo toho Ukrajina od nástupu Bidena na trůn připravovala válku (toho jste si nevšiml?) a roztrubovala do světa, že násilí je to správné řešení a na nějaké dohody oni kašlou. A výsledek teď vidíme. Takové ty řeči, že Putin chce obnovit sovětské impérium, jsou jenom hesla pro hlupáky.

A. Renjascu 16.3.2022 15:47

Budete se divit, ale i u vraždy se bere v úvahu míra víny či cizího zavinění.

J. Hrdlička 16.3.2022 15:45

Možná je i vražda, jakkoliv není ospravedlnitelná. Budeme tvrdit, že viníkem je někdo jiný než vrah?

J. Karza 16.3.2022 15:45

Shodnout se jistě nemůžeme, protože o mezinárodních vztazích nevíte nic.

A. Renjascu 16.3.2022 15:40

Také mám rád pohádky, ale žel reálný život a reálná politika je o něčem jiném. To, že je něco neospravedlnitelné neznamená, že to není možné. Vojáci to vědí a nechce se mi věřit, že to nevěděli západní politici. Ale jak už kdosi napsal: "západ je ochoten bojovat proti Rusku do posledního ukrajinského vojáka". Výsledkem je naprosto rozbitá země, která poté co byla rozebrána místními oligarchy s kterými koneckonců Zelenskyj zakládal offshory, bude nyní doporcovaná a ožebračeníá...

T. Hraj 16.3.2022 15:16

Ano, doufám, že já to nebudu (tj. že válka nepřijde do ČR).

Není pravda, že 10 dní jednání musí být lepší, než 1 den války. Pokud mě někdo fyzicky napadne a moje první odpověď je pojďme jednat, tak je tato odpověď v podstatě totožná s kapitulací. Pokud mu ale vrazím stejnou (nebo i menší) pěstí do obličeje jako vrazil on mě, bude můj návrh "pojďme radši přestat ať někdo neskončí ve špitále" mít zcela jinou váhu.

Zelensky toto dobře ví. Celou Ukrajinu Putinovi dát nechce (to by složil zbraně a požádal o mír hned 1. den). Jde tedy o to, kolik ukrajinské svobody za kolik krve. "Moudrých" generálů před bitvou po bitvě i během bitvy má po celém světě tisíce. Nesmí zneuctít padlé a bojující přistoupením na špatné podmínky, ale také nesmí nechat téci krev pokud už dosáhnout není moc čeho. Tlak musí být strašlivý. Nelze ho než obdivovat.

J. Hrdlička 16.3.2022 15:05

To, co jsem psal, platí pro každou velmoc, každý stát. Jedna intervence neomlouvá druhou.

K. Kubů 16.3.2022 14:49

Váš nezávislý úsudek Vám v žádném případě neupírám. Nemůžeme se shodnout na příčinách této války. Vy obhajujete teorii o příčinách mnoha stran, já naopak tvrdím, že příčina je jen jedna a ostatní věci jsou jen zástěrka. Ponechme si tedy každý svůj vlastní úsudek toho co o věci víme, protože si jej ceníme nad argumenty toho druhého.

A. Renjascu 16.3.2022 14:46

Už jsem to zde psal snad desetkrát. Zkuste si najít můj příspěvek pod pondělím či víkendovým astonem, kde píšu o reakční době či o tom, proč je pro USA naprosto nepřijatelný vojenský pakt Ruska s Kubou, Mexikem, Nicaraguo či dalších zem blízko USA. A Rusko to má obdobné a proto usilovalo několik let o bezpečnostní záruky ze strany západu.

J. Hrdlička 16.3.2022 14:34

A co tam má západ dojednávat? Rusko napadlo Ukrajinu, Rusko, ať okamžitě přeruší bojové akce, stáhne se a pak se může s Ukrajinou dohodnout. A především se zbavit nutkavého pocitu, že Ukrajina je ruský protektorát.

J. Karza 16.3.2022 14:23

Myslíte, že vlastní nezávislý úsudek věci zhoršuje?

Jak jsem psal, tato válka a tato krize má více příčin a mnohem více aktérů. Každý z nich nese nějakou, různě velkou zodpovědnost za ni. A to tak velkou, jaká je míra vlivu, který v situaci vedoucí k válce uplatňoval.

Zkuste si o tom zjistit více. Jinak budete muset stále věřit tomu vašemu podobenství o krádeži na ulici, které je takové "jednodušší":-)

A. Renjascu 16.3.2022 14:21

Myslím, že když západ neměl o jednání zájem před válkou i když z ruských dopisů bylo zřejmé, že Rusko do ní půjde, tak nebude jen tak zájem o jednání nyní. Vypadá to, že Západ má předně zájem na tom, aby obě strany vykrvácely. Ukrajina se díky konfliktu, rozbité infrastruktuře a hlavně díky dodávkám zbraní stane definitivně ekonomickým vlastnictvím západu, protože Rusko jí nemá co nabídnout a Ukrajina je oligarchy porcována již třicet let. USA si zase díky změně veřejného mínění v Evropě zajistí pro svůj zbrojní průmysl, který je již nyní gigantický, další prémiový odběr zbraní na mnoho let dopředu. To vše by nešlo, pokud by se Rusko s Ukrajinou a západem dohodly před započetím konfliktu.

J. Vlček 16.3.2022 13:46

Pane Hraji, podstatné je především začít jednat. Lépe je deset dní jednat, než jeden den válčit.

Válka není totiž hra na kytaru. !

"Ono by se mu mělo zatopit." To zní sice hezky, téměř bohatýrsky, ale kdo bude tím topičem? Předpokládám, že vy to nebudete, nebo že se bych se mýlil? ?

J. Kočvar 16.3.2022 13:43

Albrightová to neřekla, ani se nedá dokázat, že si to myslela.

Toho, že výraz "slave" je odvozen od slova "Slovan" jsem si, nevážený pane Brecíku, vědom. Jsem si vědom, patrně na rozdíl od Vás, i toho, že aktuálně vraždí nejvíc Slovanů Rusko na Ukrajině. [UA]

J. Kočvar 16.3.2022 13:31

Fašistické bandy na Ukrajině na sobě mají ruské uniformy.

T. Hraj 16.3.2022 13:18

"Tuhle válku vyhraje ten, kdo se bude umět domluvit, a k dohodě potřebujete dvě strany." - Takže vítězem mohou být jen oba. To je sice krásná, sluníčkově hřejivá věta, ale je vytržená z reálného světa. K nějakém u dohadování může začít docházet až tehdy, kdy každá ze stran dospěje k tomu, že vyjednáváním může získat více (/ztratit méně) než pokračováním v boji. Putin na to zatím pořád moc nevypadá. Mělo by se mu tedy maximálně (v rámci možností) zatopit.

T. Hraj 16.3.2022 13:12

V tom papání je právě bohužel dost zkušený.

A ano, mužik už to není, ale demokracii a svobodu zná jen z pohádek nebo maximálně z rychlíku. Tragédie, do které se Rusko v příštích letech chystá ponořit s ním (fatalistou) nijak zvlášť nepohnou.

T. Hraj 16.3.2022 13:07

Trochu bych to posunul. S Ruskem jednat lze, ale musí být o čem (obě strany musí mít potřebu). Tj. Rusko musí cítit nějaký tlak (Ukrajina ho cítí až až). Ten musí být hmatatelný. Zničená technika, docházející peníze a ano, mrtví ruští vojáci. Jsou to pro Zelenského velmi krvavé počty (kolik Ukrajinců má ještě zemřít pro "vytvoření tlaku"). Dobře to ví a proto žádá Ukrajince o trpělivost. Závidět mu opravdu nelze.

K. Kubů 16.3.2022 12:00

Děláte to jenom horší. Nyní se zcela otevřeně snažíte naznačit, že "příčina" ruské invaze může být na straně Ukrajiny. V podstatě máte pravdu, ale je to stejné, jako byste tvrdil, že příčinou mého okradení na ulici bylo to, že jsem byl dobře oblečen a měl u sebe hodně peněz.

V. Heidlerová 16.3.2022 11:24

Putin příště řekne, že čára je 1.000 km od Moskvy - matička Praha. Takže Hitler udělal správně, že ČSR přičlenil k Říši. I malé státy mají nárok na život a na výběr svého směřování. Myslím, že Putina žene větší strach než spojence, Putin už je za čárou.....