3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 22.11.2009 11:33

Re: nemyslím si, že

R^R^R^

Petr H 22.11.2009 13:06

Turky

vlastně zastavili na Moravě Valaši,kteří před odvěkým nepřítelem islámem utekli(či byli vyhnáni) dvě století předtím do Českého království ze své domoviny v Rumunsku.Wallachia je původně v jižním Rumunsku.

Jakub S. 22.11.2009 14:25

Re: Turky

Jenom, že v tom  máte dost zmatek - podívejte se na to někam, přečtěte si o tom něco. Nepište, příteli. - Historik z Valašska

5P 22.11.2009 10:40

ach jo

Senátor Štětina má velmi zvláštně zvrácený pohled na svět. Když čečenské komando zaútočilo v Moskvě na divadlo a nebo v Beslanu na základní školu, byly jeho výroky opravdu velmi zvláštní. Zejména jsem nechápal jeho téměř obhajobu čečenců ve vztahu k masakru v Beslanu. Nekomentuji v tomto případě výsledek zásahu ruských ozbrojených sil. Je potřeba se na tyto zásahy dívat z hlediska neústupnosti Rusů vůči terorismu na svém území. Je to koneckonců jejich věc. A co se týče Geerta Wilderse. Byl demokraticky zvolen svými spoluobčany do Evropského parlamentu stejne jako pan Štětina do našeho senátu. Říká jen to co se nyní v Holandsku a v podstatě v celé Evropě děje, ale o čem se nemá mluvit. Na rozdíl od islamistů, kteří zatím za názor zavraždili jeho spoluočany Gogha a Fortuyna, nikoho Geert Wilders nezavraždil ani zavraždit nenechal. Takže pokud bude někdo bránit ve svobodném projevu Geertu Wildersovi, ať už to bude kdokoliv a bude to kdekoliv, dostává se na úrověň komunistů a před takovými je třeba se chránit. I kdyby to byl demokraticky zvolený senátor Štětina

dhimmi 22.11.2009 12:25

Re: ach jo

Fortuyna nezabil muslim,ale jakýsi levicový pomatenec.Jinak souhlasím s vaším názorem na Štětinu,jeho neustálé omlouvání muslimských hrdlořezů je velmi nechutné.Nejsem vůbec fanoušek čekisty Putina a jeho novodobého samoděržaví,ale ve srovnání s Basajevem a jeho tlupou mohamedánských sadistů je tisíckrát menším zlem.

M. 22.11.2009 12:41

Re: ach jo

Ten "levicový pomatenec", co zabil Fortuyna, se sám nechal slyšet, že to udělal aby "chránil muslimy".

Dovedu to někde dohledat.

A nizozemský/evropský establišment se nezačal děsit, nerozjel pochody odsuzující násilí či ostřejší dozor nad ultralevicí. Naopak, i naše noviny (např. Respekt) psaly o vraždě "kontroverzního" a "extrémistického" politika.

Imo se multikultury Fortuyna bály víc, než dnes Wilderse, protože P.F. byl gay a antirasista, tudíž ho nebylo možno vinit z nějakého "pravičáctví" jako Wilderse (který není rasista, ale taky není gay).

Informace 22.11.2009 9:24

Multikulturalizmus nebo interkulturalizmus?

Holandsko bylo po léta považováno teoretiky t.zv. multikulturalizmu za nějakou pokusnou laboratoř, kde se tvořily základy nové evropské společnosti  plodného soužití a spolupráce různých etnických skupin a kultur. A právě v Holandsku se ukázalo, nakolik je tato představa utopická a nerealizovatelná. Proto teď přicházejí s novým "sociálním projektem" interkulturalizmu, který vidí budoucnost evropské společnosti v "procesu vzájemného obohacování kultur" prostřednictvím výměny zkušeností, zvyků, názorů mezi emigranty a původním obyvatelstvem. V představách teoretiků interkultury jde spíš o kapilární styk jednotlivců než celých komunit jako celků, který by měl vést ke vzniku nějaké společné kultury, v níž by se náhodně mísily prvky různých kultur. Nebyla by to jednotná evropská kultura, ale různé krajové varianty, podle toho jaká etnická imigrovaná skupina by v té jednotlivé zemi nebo regionu převládala. Takže by tu byly varianty africké, azijské nebo  jihoamerické. Tedy různé varianty nové evropské interkultury.

K tomuto projektu by mohla být spousta námitek jak teoretických tak praktických. Když necháme stranou teoretické stránky této utopie, zůstává stále v první řadě otázka velice praktická, budou mít tyto komunity snahu vylézt ze své autosegregace a rozplynout se, i když "plodotvorně", v národní komunitě země, která je hostí? Když vezmeme v úvahu zkušenosti Německa s Turky, požadavky Erdogana při jeho poslední návštěvě v Nemecku, aby se neprováděla t.zv. násilná asimilace tureckých dětí na německých školách - Erdogan naopak  propaguje t.zv. reislamizaci emigrovaných Turků - tak se celý tento projekt jeví jako holý nesmysl.

Kdy nás už někdo osvobodí od těchto zapálených hlasatelů nové společnosti a propagátorů masového přílivu imigrantů z celého světa do Evropy? Kdyby to byli jenom oni, tak by to nebyla taková bída, ale když ty nápady vezmou za své politici, aby tak přikryli svou neschopnost problémům imigrace čelit, tak to začíná být vážný problém.

tich@dohoda 22.11.2009 10:19

Re: Multikulturalizmus nebo interkulturalizmus?

"multikulti" je rozhodne dobra vec, ovsem jedine za predpokladu vzajemneho obohacovani, coz zejmena u muslimu nefunguje. Lhostejno zda jde o muslima arabskeho , perskeho , cernocha , Pashtu , prakticky vzdy vas muslim bude "chtit obohacovat" svou kulturou/nabozenstvim/videnim sveta ale v zadnem pripade nestrpi , aby jej nekdo obohacoval. Co je na cele zalezitosti obzvlaste pikantni , ti muslimove do techto zemi prisli jako ekonomicti imigranti a dnes ve druhe/treti generaci bezostysne zneuzivaji pohostinosti domacich. Vase tvrzeni o socialistickych doktrinach je hloupe. Pokud vezmeme zapadni Evropu , tak ten proces zacal hluboko v 60'ych letech min. stol. , u UK , Francie, Holandska slo dusledek jejich kolonialni minulosti a take potreby "levne"  prac. sily. V Nemecku potreby prumyslu/prac. sily . V tech zemich se stridaly pravicove i levicove vlady , UK dochazelo k nasilnym stretum mezi bilym obyvatelstvem a hlavne imigranty/cernochy z West Indies /Jamaica / a spol. to ale byli prevazne krestane . Nemecko nebylo zaplaveno jen Turky, nybrz i Reky a Italy /chudy jih/ , UK zase Spanely a Portugalci , podobne Francie. Tito ovsem postupne splynuli s domacim prostredim , nebo se po case vratili do svych zemi, ktere se postupne hospodarsky vyrovnavaly s bohatsim "severem" . Pokud bychom brali soucanou situaci CR, potom ani relativne vysoky pocet Ukrajincu moc CR ohrozit nemuze, pokud by v CR zustali vsichni, postupne splynou a jejich deti/vnuci uz budou Cesi a nikdo to nepozna. Nebezpeci vzdy "hrozi" od pocetnych a uzavrenych komunit jinych kultur, ktere si v "novem domove" vytvari gheta/trznice typu China town's , jejich "kriminalita" je nenapadna ale vyrazne nebezpecnejsi nez opilecka kriminalita Ukrajincu/Rusu. Klidne si muzete v CR vzit vase tzv, pravicove politiky, jak oni mluvi o cikanskem problemu, rekl bych, ze uplne stejne jako jejich levicovi kolegove, tedy "politicky korektne" . Cest :-)

Informace 22.11.2009 11:09

Re: Multikulturalizmus nebo interkulturalizmus?

Nikde o socialistických doktrinách nemluvím ani přímo ani nepřímo. Případně jen o kulturně antropologických tendencích. Ledaže byste považoval multikulturalizmus a interkulturalizmus za novou odnož socializmu, kterého? Utopistického nebo vědeckého?  K pohybu obyvatelstva v Evropě dochází po druhé světové válce, kdy chudý jih se stěhuje na sever za prací, a to nejen mezistátně, ale i v jednotlivých státech samých. Proces imigrace z jiných částí světa do Evropy začíná dřív než v šedesátých letech, již v padesátých letech se Winston Churchill  obává důsledků zvýšené imigrace a měl, bohužel pravdu, když se podíváme na dnešní Velkou Británii.  

Soužití různých etnických skupin, kulturně a jazykově neamalgovaných, většinou klade různé problémy, jak nás historie učí. Dnešní situace, která se komplikuje i náboženskou intolerancí islámu, není rozhodně žádným oprávněním nebo východiskem pro teorie multikulturalizmu jako systému plodné a pacifické koesistence různých etnických komunit.

Pokud jde o mlčenlivé komunity Číňanů, souhlasím s Vámi, nikdy se do života země, kde existují, nijak pozitivně nezapojily. Často negativně.

Jenda 22.11.2009 11:17

Re: Multikulturalizmus nebo interkulturalizmus?

Tak vam nevim. Americanu s cinskymi koreny znam nekolik a nemam pocit, ze by se nezapojili. Asi ty cinske komunity nebudou tak uzavrene... kdyz se vnuk cinskych imigrantu jmenuje napriklad Ricky.

tich@dohoda 22.11.2009 11:27

Re: Multikulturalizmus nebo interkulturalizmus?

souhlas ale castecny, china towns rozhodne nejsou o zacleneni, zivot tam jede podle jejich "pravidel" , spousty tech lidi neumi anglicky ani slovo, dost pdobne je to v ghetech latinos nebo "Mala Odesa" v NYC. Vzpominam na kolegini, etnicka Cinanka, adoptovana, vyrustala v americke rodine a cinsky nezna jedine slovo, byli v Torontu v cinske restauraci, kde na ni obsluha automaticky spustila cinsky :-) . Cest :-)

Jenda 22.11.2009 11:36

Re: Multikulturalizmus nebo interkulturalizmus?

V chinatowns to mozna jede podle cinskych zvyku, ale dost pochybuji, ze by tamni otcove vrazdili vlastni deti, pokud se rozhodnou odstehovat se mimo komunitu. A je dost podstatne jestli ta "spousta lidi" je prvni generace nebo nejaka dalsi. U te prvni je to, pokud je komunita dostatecne velka, aby se v ni uzivili, skoro pochopitelne. Spousta lidi se uci v dospelosti jazyky hodne spatne.

A kdyz se vratime do cech ... cinanu tu myslim moc neni a vietnamci se hodne snazi naucit se jazyk. Kdyz v krame narazim na prodavacku, ktera se snazi si povidat, tak je to prakticky vzdycky usluzna usmevava vietnamka, pokousejici se vylepsit si svou lamanou cestinu.

Informace 22.11.2009 11:30

Re: Multikulturalizmus nebo interkulturalizmus?

Nepleťte si jednotlivce s komunitami. V Toskánsku ty nově přišlé čínské komunity žijí úplně odděleně od ostatních. Bydlí a pracují ve stejné místnosti 12-14 hodin denně, s nikým se nestýkají, mají i svou nelegální nemocnici, jak objevila policie, neohlašují na úřadech úmrtí ani narození. Mrtvé posílají v bednách do Číny a místo nich přijdou zase jiní. Také zjištěno policií. Po hospodářské stránce ničí místní textilní výrobu svou konkurencí.

Jenda 22.11.2009 11:38

Re: Multikulturalizmus nebo interkulturalizmus?

Ale jiste. Nove prisle. A jak dlouho myslite, ze jim to vydrzi?

Nehlede na to, ze mnohem radsi budu mit v zemi oddelene komunity makajici 12-14 hodin denne nez oddelene komunity vyzirajici socialni system a delajici bordel 12-14 hodin denne.

Jura Jurax 22.11.2009 11:40

Re: Multikulturalizmus nebo interkulturalizmus?

R^R^R^

krb 22.11.2009 14:24

Re: Multikulturalizmus nebo interkulturalizmus?

Idea jest to úžasná, ovšem má jednu malilinkou vadu, ostatně jako všechny ideologie,,,,má být aplikována lidmi...;-D;-D

Mára 22.11.2009 9:15

Nazývat věci pravým jménem se dávno v Evropě nenosí.

Otázkou zůstává, komu vlastně ten multi-kulti bordel vyhovuje?

Informace 22.11.2009 9:44

Re: Nazývat věci pravým jménem se dávno v Evropě nenosí.

Neumíte si představit, kolik lidí na té masové imigraci vydělává. Za prvé zločinecké spolky obchodníků s lidským masem, co ty výpravy organizují. Imigranti za přepravu platí kolem deseti tisíc euro. Pak všechny humanitární organizace na ochranu práv imigrantů, co berou státní dotace.  Podnikatelé, kteří je zaměstnávají na černo a často v nelidských podmínkách. Politikové, kteří multikulti propaagandou  zvyšují počet svých voličů v zemích, kde mají imigranti právo hlasovat. Je to masové protihumanitární spolčení, které se přikrývá cudně zástěrkou humanizmu a ochranou lidských práv.

Emil XX 22.11.2009 9:49

Re: Nazývat věci pravým jménem se dávno v Evropě nenosí.

R^R^R^

Jura Jurax 22.11.2009 11:36

Re: Nazývat věci pravým jménem se dávno v Evropě nenosí.

R^R^R^

trtkos 22.11.2009 8:59

Jeden z nejdulezitejsich kroku

k ochrane naší kultury a hlavne  bezpecnosti naší země vidim v likvidaci levičácko-humanistickych  organizaci..A je uplne jedno jakou cestou, zda politickou, financni, psychickou ci fyzickou.Tyto kolaborantske, nami dotovane spolky s cinnosti bizke velezrade , za vysokych nakladu povysuji dobro pristehovalcu nad nase a bezpecnost nasich rodin.Z tohoto hlediska a z bohatych  zkusenosti ze zahranici se evidentne jedna o protistatni aktivity a akce zamerene proti obcanum naší země.

Jejich existenci bych dneska nazval velmi drahym a politovanihodnym omylem, avsak zitra uz patou kolonou s jasnym cilem poskodit nas stat a bezpecnost v nem.

..Dale chceme-li skutecne vlastnit nasi zem a rozhodovat o jeji budoucnosti, musime potom  vlastnit vetsinu v ni pusobicich sdelovacich prostredku...Urychlene pak obnovit svobodu slova, momentalne politicky a korupci zdegradovanou na uroven totalitniho statu.

Tomáš Jasný 22.11.2009 5:02

Tažení bezbožných potomci Božích bojovníků

Palava 21.11.2009 22:07

reSigmund

Podle ovoce poznáte je . Pokud v této zemi nechcete mít Somálsko a Darfúr . Braňte se . Prznitelé dětí si via EU na vás brousí zuby . V příštím roce dostanete jen tak mimochodem z Brusele imigrační kvóty pro Somálce , Súdánce , Eritrejany , Keňany , Pákistánce Afghanistánce , Čečence , Osetince a další , pro radost Eduarda Janoty a jeho daňových poplatníků , když jste se tak vehementně snažili s Lisabonem . Systémovým řešením je osekat sociální dávky co do výše tak i do podmínek . Nárok na ně pouze pro toho kdo nejméně deset let platil daně . Volební právo pouze pro toho kdo platí daně . A to jsem důchodce a vím kdo jsou mí vrstevníci . Salam , šalom , aloha .

Sigmund 21.11.2009 22:46

Re: reSigmund

Aby se maximálně "osekaly" sociální dávky je i moje představa jednoho z možných postupů proti příživníkům,ale další Vaše návrhy jsou absolutně neprůchodné. Ona ta "demokracie" je divná. Stejný hlas ve volbách má ten kdo zachraňuje lidské životy či jinak pracuje ve prospěch společnosti a i ten kdo společnosti denně škodí a tyje z práce druhých. Něco je špatně. Jinak,nejsem příliš nadšený z přílivu cizinců do ČR (zejména Rusové mi vadí),ale předem zatracovat někoho jen proto že je z Afriky také není dobře. Třeba Vám jednou zachrání život člověk původem z Keni,který bude za šanci na lepší život vděčný a svou prací a každodenními činy ji bude ochotně této společnosti splácet.

Honza42 21.11.2009 22:57

Re: reSigmund

Práce ve prospěch společnosti ? Hm, zajímavý termín. Já uznávám práci za peníze. A když mně je někdo dá dobrovolně za moji práci, tomu říkám poctivý kapitalismus. Kapitalismus není divný a nic není špatně. Ti co "tyjí" z práce druhých povětšinou nežijí v kapitalismu, ale ve státním socíku. Na svobodném a volném trhu se špatně "tyje" z práce druhých, to mi věřte. Alespoň mně se to ještě nikdy nepovedlo.

Sigmund 21.11.2009 23:16

Re: reSigmund

Já jsem nepsal nic o kapitalismu. To že uznáváte práci za peníze je jistě hezké,ale i Vy předpokládám oceníte člověka,který aniž by žádal odměnu,dělá něco co je prospěšné i okolí.

Honza42 21.11.2009 23:28

Re: reSigmund

Slovo ocenit je od cena a to je zase o penězích. Možná byste mohl někoho zadarmo "oděkovat". Ovšem nevím jak dalece ho to potěší. Jinak nic proti Vám nemám. Jen ty termíny : práce ve prospěch společnosti, za vlast, za lid, ........ mám zkrátka nadosmrti zošklivené. Zejména proto, že lidé  je zhusta používající většinou nehnou nohou, a když náhodou hnou tak hrabou.

exulant 22.11.2009 0:37

Re: reSigmund

Takovych filantropu je na svete asi jak safranu.

Jura Jurax 22.11.2009 11:39

Re: reSigmund

I člověk, dělající něco prospěšného pro okolí zadarmo, musí platit účty.

A. S. Pergill 21.11.2009 23:00

Re: reSigmund

Afričan s kuturně civilizačním zázemím kompastibilním s naší společností a ochotný se přizpůsobit (což v podstatě znamená "nikoli muslim") je prakticky bezproblémový. Český konvertita k islámu představuje daleko závažnější problém.